|
Forum Lotharis
|
|
Propozycje. - Dziwny pomysł
Rauko - 2011-01-11, 12:55 Temat postu: Dziwny pomysł Trochę ostatnio myślałem.. tak wiem że to nieprawdopodobne więc dlatego coś takiego wymaga utrwalenia. Wojownicy wracają do starego trybu ze sprzętem klasowym. Niestety spowoduje to zawężenie grona kombinacji rasa/klasa. Aby by temu zapobiec mam pewnien pomysł.
Wprowadzić bonus % do cechy którą wybierze gracz. Moja propozycja jest 1% co 15 lvl począwszy do 1. Rozumiem iż taki berek jak trenuje to trenuje siłę i zręczność, jednakowoż na pewno poświęca on trochę czasu na inne treningi.
Dzięki klasowości sprzętu zmiana ta nie stworzy strasznych mutantów jakie mamy teraz a moim zdaniem urozmaici. Będą tacy co pójdą w obronę, inni w życie.. a inni poprawią atak rasy która nie mam go za dużo. 20% jest to różnica moim zdaniem nie demolująca systemu a dająca pewne możliwości.
Technicznie myślę iż jeżeli nie dało by się tego zaszyć przy tworzeniu postaci zawsze może to być w formie darmowego(:P) profitu.
Czekam na wasze zdania na ten temat... w szczególności administracji i Koniaka:P
Atresia - 2011-01-11, 13:03
Do not like. Nic więcej chyba nie muszę pisać.
Irmis - 2011-01-11, 13:57
W propozucji chodzi o bonus do dowolnej cechy, czy do dowolnej cechy, poza klasowymi?
W zasadzie juz slabsze strony postaci mozna wzmacniac profitami bojowymi, z tym, ze nie da sie 3 razy wziac tego samego profitu i nie dodaja one nic do wartosci samych cech - to jednak mialoby znaczenie tylko przy spelnianiu wymagan na sprzet, a nie wiadomo, jak te beda wygladac
A 20% z bonusem rasowym, to jest juz cos porowywalnego z bonusem klasowym i otwiera furtke do tworzenia postaci opartych mocno na 3 cechach - to jest jednak pomysl o wiele bardziej skomplikowany
Phil - 2011-01-11, 15:24
Cytat: | Niestety spowoduje to zawężenie grona kombinacji rasa/klasa. |
A czemuż to? Nie będzie przedmiotów rasowych, tylko klasowe. Rasa nie ma znaczenia, możesz używać wszystkich przedmiotów dla wybranej klasy.
Tsumoso - 2011-01-11, 16:44
Phil, przedmioty klasowe sprawią, że nie będzie sensu rozwijać nietypowych postaci (które kradną niektóre sprzęty innym klasom) a najlepiej będzie brać standardowe rasy z dużymi bonusami tam gdzie klasowe siły (np. typowe będą miś barbek, elf szerm, gnom strażnik, rycek ork etc -- nie będzie już jednak żadnych "dziwolągów" bo to nieopłacalne)
W ten sposób zawężone zostanie grono kombinacji rasa/klasa.
Phil - 2011-01-11, 17:02
Cytat: | nie będzie już jednak żadnych "dziwolągów" bo to nieopłacalne) |
Trochę mniej opłacalne, owszem. Ale nie nieopłacalne.
Cytat: | W ten sposób zawężone zostanie grono kombinacji rasa/klasa. |
Zawężone? Nie. No chyba, że mówimy o grupie graczy określanych jako "koksy".
Cytat: | (które kradną niektóre sprzęty innym klasom) |
Wg mnie to dobra zmiana, bo do tej pory większość czołowych postaci operowała na "cudzych" sprzętach.
Tsumoso - 2011-01-11, 17:54
Trochę mniej = masz do wyboru towar pełnowartościowy(100%) i taki o wartości 95%, co wybierasz skoro nie ma żadnych innych czynników? Odpowiedź jest oczywista.
Wg mnie zmiana jest zła, doprowadzi do tego, że wszyscy członkowie danej klasy będą wyglądać jeszcze bardziej identycznie (wraz z zawężonym wyborem rasy zawężą się też pomysły na profit klasowy, kult, weterański jak i ulepszane rzeczy czy zjadane potki). Wszystko będzie zmierzać w kierunku ujednolicenia oraz bycia jak najbliższym idealnej ścieżce rozwoju + od razu zanim era się zacznie będzie można powiedzieć np. od 50 do 150 lvla ta klasa bije to, to , to i to, z tym obrywa, z tym jest random --- od 150 lvla leje to to to a z tym (...) etc
KoniAK - 2011-01-11, 18:49
Każda klasa ma mieć 3 różne zestawy sprzętów więc zakładam że pewnie będzie jakaś możliwość kombinowania, skoro te 3 zestawy będą jednak się jakoś różniły między sobą. To co jest obecnie to jest coś porąbanego, gdzie dzieki questowym itemkom klasy niezywkowe/niepancerne dobijają podobnie wartości hp/pancka co klasy żywkowe i pancerne, przy zachowaniu pozostałych swoich atutuów na wysokim poziomie. Jeśli to jest dla Ciebie normą, to pewnie w WoWie w którego pogrywasz, biegasz warkiem w clothach, a magiem starasz się zakładać plate? Tam każda klasa ma sprzęty dla siebie żeby nie tworzyć jakiś mutantów typu warek w cloth bo przez błąd prywatnego servera atack power daje mniej bonusu do dmg od magic power... Skoro i tak mają zostać zrebalansowane profity, mają zniknąć obecne, w większości dysbalansujące przez co beznadziejne, przedmioty z questów i ma się zmienić sprzęt to zamiast płakać że coś zostanie zmienione, poczekaj żeby zobaczyć jak zostanie zmienione zanim zaczniesz płakać. Mnie tam się z płaczem nie spieszy...
Phil - 2011-01-11, 20:14
Tsu, a czy wg Ciebie jest ok, że np. wszyscy barbarzyńcy, rycerze, łowcy, gwardziści i berserkerzy wyglądają praktycznie na jedną modłę? Wszystkie te klasy rozwijają się wg tego samego schematu - zręczność + siła i trzecia cecha na tyle ile trzeba by spełnić wymagania sprzętu.
To samo najemnicy i szermierze. Strażnicy, paladyni i mnisi też (pomijając siłowego, który przypomina skrzyżowanie rycerza z barbarzyńcą).
Gdzie tu zróżnicowanie o którym mówisz?
Rauko - 2011-01-11, 20:41
Nie wiem jak w innych klasach ale wśród szermów, berków i rycków są wersje mut i normalne. I jest to z mojego punktu widzenia pewne urozmaicenie. Pomysł ma na celu zapewnienie iż pojawią się w zakresie danej klasy rasy bez bonusów w cechach klasowych...
I nie mówcie iż tylko koksy jadą w opłacalne kombinacje.... kraś szerm to będzie tylko osoba która gra pierwszy raz i nie czytała wcześniej. W każdym mmo zawsze jest 10% koksów którzy wyciskają 120% normy, 85% ludzi którzy czytali co się opłaca i idących według zrobionych schematów... bo każdy chce być najlepszy. No i jest 5% nie czytało bądź sprawdza nowy schemat.
Ludzie idą schematami bo po co osoba która jest słabsza. Na rajdy bierze się tych co są dostosowani do wymaganej roli. Nie bierze się kleryka który stwierdził iż ciekawie zrobić kleryka dps... bo nie wyleczy dps'ów rzeczywistych.
No i powiedzcie iż mistrz gildii mając wybór między szermem krasiem a mroczniakiem nie weźmie moroczniaka. Bo mroczniak będzie miał wyższe staty...
Tsumoso - 2011-01-11, 20:43
parę przykładów (możliwych jest więcej użytecznych kombinacji):
szermierz może być siłowy
szermierz może być średniosiłowy
szermierz może być z małym dmg, dobrym atakiem oraz CW i masakrycznym defem
(wszystkie 3 typy są/były na s1)
najmita może rozwijać się random mastera z dużym CW
najmita może rozwijać się typowo
najmita może pójść ostro w atak
(wszystkie 3 typy są/były na s1 aczkolwiek paru z tych najmitów tam jest niżej z lvlem)
rycek może być rozwijany jak kamikaze bers bez pancka ale z podpałką
rycek może być mocno atakowy ale z ciężkimi panckami
rycek może być typowym mięsistym rycem, ot taki tam przeciętny atak ale mocny dmg i spory ulepszony panc
rycek może być defensywnym regenkującym się klockiem, który najpierw stara się wymęczać w późniejszej fazie gry liczy na random kille ze swojego 5%
(większość z tego istnieje na s1, nie ma defensywnych)
palek może rozwijać w palkożerce
palek może rozwinąć się w coś na wzór szerma na wyższych lvlach
palek może zrobić z siebie ciekawą postać max def
(generalnie są na s1)
mnich może być siłowym niszczycielem z dodatkowym ciosem
mnich może być czymś na modłę regenkującego się defowego trolla
mnich może gora pancka ale wtedy rezygnuje z defa i jest tylko i wyłącznie kupą mięcha
(oprocz jednej z opcji, istnieją na s1)
strażnik może grać jak pancerniak-wymęczacz
strażnik może grać jak tchórz
(dostępne na s1)
bers może być defowy
bers może chodzić w ciężkim pancku
(są na s1 obydwie wersje)
KoniAK - 2011-01-11, 21:57
Tsumoso, poczekaj na nowy sprzęt/wzory/profity i wtedy będzie można ocenić co i jak. Mówienie że klasowe sprzęty sa be i już, jest strasznie dziecinne. Obecny sprzęt po latach eksploatacji stworzył mutantów. Nikt przeca nie będzie bronił mnichom w nowej erze nosić sprzętu palków(z karą), czy sprzetu strazników...
Irmis - 2011-01-11, 22:59
Bedzie bronil nosic jesli kara ma wygladac np tak, jak obecnie na retro: jesli sie postarasz i ubierzesz bron silkowa, to po odjeciu kary za nieklasowosc dostaniesz taki sam mnoznik do obrazen, jak z dwoma bronmi 1h...
Caus - 2011-01-11, 23:26
jak dla mnie przedmioty powinny być zrobione tak, że np najlepszego miecza dla berka używać może tylko berek, ale słabsza jego wersja po odpowiednim balansie powinna być też dostępna dla kilku innych klas.
I ofc przedmioty które wszystkie klasy mogą zakładać, a te questowe, o ile zostaną to od początku byłem za tym, żeby miały ograniczenie tylko do klasy która tego questa zrobi.
Phil - 2011-01-11, 23:36
Owszem, są różne możliwości, ale nie wszystkie są jednakowo skuteczne. Np. z przykładów szermierza, najefektywniejszy jest szermierz siłowy - takich jest najwięcej (popularna kombinacja lacert szermierz).
Najemnik - najefektywniejsza jest ścieżka zręcznościowa. Najlepszym materiałem do takiego buildu jest sidan.
Na moje oko, rycerz nie rozwijający ataku to kiepska postać. Chyba, że to build defensywny, a ten od dość dawna nie jest przez nikogo wykorzystywany (jest gorszy niż ofensywny).
No ale mniejsza z tym. Chodziło mi o to, że pewne mutacje się już utarły. Wiadomo co jest najskuteczniejsze i tym schematem idą gracze (co w gruncie rzeczy nie jest niczym dziwnym po ponad 2 latach z tym samym ekwipunkiem). Moim zdaniem sytuacja w której by stworzyć najskuteczniejszą postać w swojej klasie trzeba inwestować większość punktów w cechę nieklasową jest wysoce niekorzystna i nieintuicyjna. To jest absurd, który musi zostać wyeliminowany.
Irmis - 2011-01-11, 23:52
Cytat: | Najemnik - najefektywniejsza jest ścieżka zręcznościowa. Najlepszym materiałem do takiego buildu jest sidan. |
Bzdura
Choc przyznam, ze te dwa buidly niezle bija paladynow
Poza tym to nie jest tak, ze najefektywniejszy jest ten, ktory rozwija ceche nieklasowa, a ten ktory rozwija tylko klasowe - lami. Po prostu bija oni innych przeciwnikow.
Ja tez czekam z ciekawoscia na nowy sprzet. Choc przyznam, ze mam pewne watpliwosci, gdy balans wojow jest porownywany do gry, w ktorej nawet nie mozna samodzielnie rozdawac atrybutow, a sprzet nie ma innych ograniczen uzywania, niz sztywne ustawienie na dana klase
Phil - 2011-01-12, 07:14
Bzdura? No to jakich przeciwników mogą bić pozostałe buildy najemnicze, których nie może bić zręcznościowy?
W każdym razie, rozwój powinien opierać się głównie na cechach klasowych, z trzecią cechą jako wspomaganiem, a nie odwrotnie gdzie rozwój opiera się na cesze nieklasowej a klasowe są tylko dodatkiem.
Tommyth - 2011-01-12, 09:08
Ja tylko chciałbym poprosic o drobny rebalans ras, bo w sumie nie widze klasy w której kraś byłby lepszy niż misiu... tak samo jest z lykonem i orkiem, chyba tylko jako mnich ork jest lepszy. Ale to taki mój offtop.
Co do sprzetu też uważam, że zmiana sie przyda i wierze, że team to zrobi w sposób który nie ograniczy graczom kombinacji (bo to jest w tej grze najfajniejsze, przynajmniej dla mnie, jestem zwolennikiem dodania jeszcze kilku profitów, żeby nie było szans na 2 takie same postacie ).
Ciran - 2011-01-12, 09:17
Phil napisał/a: | Bzdura? No to jakich przeciwników mogą bić pozostałe buildy najemnicze, których nie może bić zręcznościowy? |
Na pewno rycerza nie ubije zresztą barbarzyńca i berserker też go wykończą pewnie, gdzie taki typowy unikowy mistrz cienia sobie z nimi poradzi.
Ponadto mutantom dostaję się pod koniec ery, jak ludzie zakładają kompleksowe rzeczy (mają bardzo duże typowo klasowe wymagania, które ciężko spełnić bez bonusu-oczywiście wszystko możliwe, ale jednak trudniej), przy alchemkach (też trudniej bez bonusu wyciągnąć ceche na odpowiedni poziom), no i ogólnie postać z bonusu ma całą górę free punktów, które przepadają mutkowi.
To, że mutanci są popularni wcale nie świadczy o tym że są lepszą wersją swojej klasy, w wojach przecież wszystko opiera się na antyklasach i poprostu bijesz jedne, a inne biją Ciebie. Moim zdaniem robienie mutanta już teraz ma sporo minusów, jednak jest to poprostu ciekawsze dla graczy bo więcej się kombinuje
vallo - 2011-01-12, 09:29
Ale może byćszerme 3/4 siłowy z defem i cv
Myślę,że nie ma więcej jak 2 podobne statowo postaci - I TO JEST DOBRE
Irmis - 2011-01-12, 10:55
Phil napisał/a: | Bzdura? No to jakich przeciwników mogą bić pozostałe buildy najemnicze, których nie może bić zręcznościowy?
W każdym razie, rozwój powinien opierać się głównie na cechach klasowych, z trzecią cechą jako wspomaganiem, a nie odwrotnie gdzie rozwój opiera się na cesze nieklasowej a klasowe są tylko dodatkiem. |
Tak ja opisal Ciran - taki najemnik bije defowcow, kosztem gorszego radzenia sobie z tymi, dla ktorych powinen byc antyklasa.
Nie przypominam sobie mutanta, dla ktorego cechy klasowe bylby tylko dodatkiem - moze jedna z nich, jak zywka, czy wutek, bo potem ich rozwijanie, jest duzo mniej oplacalne niz pakowanie w obrazenia. Zreszta fajnie by bylo, gdyby rozwoj cech klasowych byl dla danej postaci oplacalny (np mnich)
Poza tym nie widze, gdzie ten mechanizm tworzenia mutantow, jest zly - wprowadza pewne urozmaicenie, nie jest stosowany przez cala topke, a pojcie ta droga pozwala sie dostosowac do do bicia innych przeciwnikow, niz klasowi, gdy jest to niemozliwe, z powodu ich braku.
Klimatycznie tez jest to dyskusyjne - w koncu wszystkie te postacie, to wojownicy, nikt nie probuje zaiwanic kaplanowi sandalow, ani magowi kaptura +10 do kuli ognia
Drakki - 2011-01-12, 12:36
Tommyth napisał/a: | Ja tylko chciałbym poprosic o drobny rebalans ras, bo w sumie nie widze klasy w której kraś byłby lepszy niż misiu...(...) |
Kraś jest lepszym materiałem na mniszka niż miś
Chodzi mi oczywiście o pancernego mniszka a nie czysty pakującego tylko w hp
Irmis napisał/a: | Zreszta fajnie by bylo, gdyby rozwoj cech klasowych byl dla danej postaci oplacalny (np mnich) (...)
|
Akurat w moim przypadku ( Kraś Mnich ) dawanie w inne niż klasowe to strata ptk
KoniAK - 2011-01-12, 13:00
Mały Głód to doskonały przykład mutanta gdzie klasowa wt jest jedynie dodatkiem, a nie koniecznością... A co do mutowania w nowym sprzęcie to zobaczymy jak to będzie. Może po prostu większość mutacji będzie się odbywać wramach sprzętu klasowego...
Drakki - 2011-01-12, 13:36
KoniAK, kiedy grałem na s1 lałem takiego Głodzika niestety zwiększenie uników kosztem cw nie jest najlepszym pomysłem
Ale to tylko moja opinia
Phil - 2011-01-12, 15:33
Irmis, ale nagminne jest korzystanie z broni siłowców przez klasy niesiłowe. Przez to np. łowca zlewa się z berkiem lub barbarzyńcą, gwardzista z rycerzem, szermierze z najemnikami, mnisi ciosowi z rycerzami i barbarzyńcami. Zamiast rozwijać swoje klasowe cechy, pakują w siłę ogromne ilości pkt.
Tsumoso - 2011-01-12, 20:40
bo są i będą zawsze tylko 2 główne typy wojowników:
- wymęczacze (defensywa)
- wojownicy (ofensywa)
wymęczacze to głównie HP+panc+CW+def (straznicy, paladyni, mnisi)
wojownicy dzielą się na 2 podgrupy:
- siła+ atak + życiopancek (bersy hpkowe, bersy panckowe, łowcy, gwardziści, barby, rycerze)
- siła+atak+def (bersy, najmici, szermierze)
te 2 czy jak kto woli 3 typy graczy są w sumie jedyny ścieżkami do rozwoju - każda klasa stara się w jakiś sposób upodobnić do jednej z tych typowych ścieżek
(czasem funkcjonuje jeszcze jednak mniej popularne sciezki typu:
- atak+def+CW na którą skazani są zwykle gwardziści i która wybierają czasem straznicy oraz szermierze
- atak+def+HP
- def+CW+siła
ale są one zwykle gorsze)
Irmis - 2011-01-13, 00:40
Phil, wprowadzajac nieklasowosc broni az tyle sie nie zmieni - po prostu potrzeba bedzie wiecej kasy na ulepszanie swojej broni klasowej - bo to sie oplaca.
Moze lepiej pomyslec nad zmianami wzorow na obrazenia i zwiekszeniu znaczenia profitu cechowego do sily, tak by klasy silkowe posiadaly przewage w obrazeniach bez wzgledu na to, czy ktos zdecyduje sie walczyc toporem, zamiast miecza? Tzn - bron silkowcow ma prawie takie same obrazenia jak zwykla, ale po przemnozeniu przez profit cechowy, wychodzi im to, co maja obecnie.
Przebudowa calego sprzetu moze sie okazac niepotrzebna na tym etapie i nielogiczna. Jesli sila lezy w broni, a nie w rece wojownika, to dlaczego nie dac dostepu do takich obrazen osobie, ktora sie starala i spelnila horrendalne wymagania sily, tracac przy tym na skutecznosci w innych polach?
KoniAK - 2011-01-13, 00:50
Irmis, Zdaje się że było już wspominane że wzór na dmg się zmieni...
Irmis - 2011-01-13, 00:58
Skoro tak, to juz chyba samo to rozwiazuje problem?
KoniAK - 2011-01-13, 01:08
Poczekamy zobaczymy... Zmienią się wzory, zmienią się wartości profitów i pewnie niektóre profity, zmienią się sprzęty... Przynajmniej będzie od nowa zabawa w kombinowanie a nie tylko chadzanie utartymi szlakami...
Tsumoso - 2011-01-13, 01:43
KoniAK, no tak, to akurat mi się podoba
Switek - 2011-01-14, 20:35
Cytat: | Bzdura? No to jakich przeciwników mogą bić pozostałe buildy najemnicze, których nie może bić zręcznościowy? |
średnio ofensywnych czyt: wszelkich mutantów berko barbo łowco/gwardów
Cytat: | kraś byłby lepszy niż misiu |
pancerny mnisiu
Cytat: |
Akurat w moim przypadku ( Kraś Mnich ) dawanie w inne niż klasowe to strata ptk |
To zalezy przeciw komu
Fakt pakowanie w nieklasową cechce to steata ale z aktualnym beznadziejnym sprzętem dla zywkowców założenie innego daje odpowiednią rekompensatę (chodzi o te wszelkie mutacje dzika słonia i innych zwierząt)
Cytat: | Irmis, ale nagminne jest korzystanie z broni siłowców przez klasy niesiłowe |
bo założenie 2 broni nie ma żadnych atutów poza mniejszymi wymaganiami
No i bezsensownym aktualny wzór na dmg
Tsu będziesz to musiał niedługo przedyskutować z morlim
Cytat: | Poczekamy zobaczymy... Zmienią się wzory, zmienią się wartości profitów i pewnie niektóre profity, zmienią się sprzęty... Przynajmniej będzie od nowa zabawa w kombinowanie a nie tylko chadzanie utartymi szlakami... |
mmmm mi też sie to podoba
|
|