|
Forum Lotharis
|
|
Dyskusje o grze. - Sytuacja na retro.
Marduk - 2010-12-23, 12:16 Temat postu: Sytuacja na retro. O co mi dokładniej chodzi. Chodzi o to że postac typu barbarzyńca jest wlasciwie overpower na tym swiecie, bynajmniej teraz to dostrzegłem na tym etapie gry. Niesiłowcy sa kompletnie bez szans, a raczej nie ze niesilowcy, tylko takie postacie ktore nie sa nastawione na ekwipunek dajacy MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEGA kopa do hp.
Moim zdaniem jest wściekle za duzo bonusu do hp z eq, a za mało do innych statystyk.
Jezeli na swiecie retro nie poprowadzi sie postaci w strone hp no to jest sie wlasciwie straconym.
Tsumoso - 2010-12-23, 12:39
Marduk, tak.
Dlatego każdą klasą trzeba było na początku rozwijać się jak berso-barbek i zbierać :
- broń siłową
- pancerze hpkowe
Balans na retro = 0 , przynajmniej na początku.
Jak będzie później zobaczymy - ale reszta pancerzy powinna chyba dorównać im siłą.
Marduk - 2010-12-23, 12:42
No mam nadzieje bo teraz to jest porazka
Irmis - 2010-12-23, 12:50
Tsu, niby jak bron silkowa, skoro powinna miec minus do obrazen -33%, za nieklasowosc?
W ciekawej sytuacji jest mnich: zamiast dostawac niezly pancek za zywke i wuteka, musi sobie wybrac jedna z tych cech
Azareus - 2010-12-23, 12:52
Tsumoso napisał/a: | Marduk, tak.
Dlatego każdą klasą trzeba było na początku rozwijać się jak berso-barbek i zbierać :
- broń siłową
- pancerze hpkowe
Balans na retro = 0 , przynajmniej na początku.
Jak będzie później zobaczymy - ale reszta pancerzy powinna chyba dorównać im siłą. |
Tak, skopane sa 4 rzeczy
- sprzęt do hp> all
- sprzęt pancerny ma za niski % krycia więc do pewnego poziomu po walce przegranej zawsze zostaje część pancerza.
- To, że właściwie 2 klasy nie mają racji bytu - gwardzista oraz mnich z ciosem.
- ?owca z atakiem i ciosem jest sporo trudniejszy od łowcy - tanka
Co do balansu. Np: paladyn ma tak, ze przed alchemka ma random z barbem i pewne zwycięstwo z szermem. Po alchemce to z szermem jest random a barb ma ciężko. Co do balansu w późniejszych etapach to ludzie sami widzieli. Każda klasa miała zestaw który pokona i zestaw którego nie pokona. W każdym tym zestawie znajdowała się jakaś szansa na randoma, ale nie w tak ostrej postaci jak na s1.
PS: ten sprzęt nie jest doskonały, ale i tak sporo lepszy od pierwszej wersji, gdzie barb był niepokonany.
Irmis - 2010-12-23, 12:55
Azareus napisał/a: |
- To, że właściwie 2 klasy nie mają racji bytu - gwardzista oraz mnich z ciosem. |
Nie mogles tego wczesniej napisac? Np. zanim zalozylem postac?
Tsumoso - 2010-12-23, 13:10
No skoro jako niesiłowiec nie możesz za bardzo dwuraków (z racji minusa) to siłowy mnich z ciosem odpada Może regenkowy by uszedł ale to by musiał być niziołek
Marduk - 2010-12-23, 13:12
Teraz taki przyklad ze barby maja juz po 1200 hp przy moich 500 hp, i nic nie daje to ze wlasciwie mam 600 unikow ; D
Irmis - 2010-12-23, 13:14
Wiem i mi sie nie chce - mam ghrulla i ghrull zostanie
Bronie silkowe moge brac - po prostu ich bonus do obrazen bedzie dla mnie taki sam, jakbym wzial dwie zwykle (4+4/12 - 66% skutecznosci). Tzn, jesli dobrze to rozumiem
Ale i tak bardziej przeszkadza mi brak przewagi w opancerzeniu.
KoniAK - 2010-12-23, 13:23
Irmis, zrób mnicha zręcznościowego...
Irmis - 2010-12-23, 13:29
KoniAK napisał/a: | Irmis, zrób mnicha zręcznościowego... |
Ty sie nie smiej, ale takiego zaczalem robic na poczatku ery
Ostatnio gram alternatywnie
KoniAK - 2010-12-23, 13:32
Jak kiedyś testowałem mnicha to mnich trafieniowy był włśnie jedną z przewidywanych dróg rozwoju mnicha, którą niektózy rozwinęli do skrajności robiąc z mnicha trafieniowego mncha ciosowego opartego tylko i wyłącznie na proficie...
Irmis - 2010-12-23, 13:35
Tutaj taki nie ma racji bytu - jedna z 2 cech klasowych jest nieoplacalna. Przynajmniej tak to wynika z pobieznego przejrzenia. Pozostale klasy maja za duzy dmg i hppanc. Ale jesli chcesz, to moge przetestowac w praktyce =)
Phil - 2010-12-23, 13:54
Sprzęt RETRO zostanie prawdopodobnie zastąpiony nowym sprzętem z S1 w następnej aktualizacji (i nie będzie już różnic w sprzęcie pomiędzy tymi dwoma typami światów). Ewentualnie wymagania zostaną nieco zaokrąglone na potrzeby RETRO.
Atresia - 2010-12-23, 14:07
Hm... Ale na S1 nie planujecie wprowadzić takiego eq jak na retro, tak? Tzn. "jeden dla unikowców, jeden dla trafieniowców" itd.? Dalej osobne eq będą mieli gwardziści i strażnicy?
KoniAK - 2010-12-23, 14:09
Dowiemy się jak zaczną publikować notki...
Phil - 2010-12-23, 14:10
Nie. Każda klasa będzie miała swoje zestawy klasowe. Używanie zestawów innych klas będzie się wiązało z karami do bonusów z tych przedmiotów. Więcej w notkach za kilka tygodni.
Tsumoso - 2010-12-23, 14:25
Phil napisał/a: | Nie. Każda klasa będzie miała swoje zestawy klasowe. Używanie zestawów innych klas będzie się wiązało z karami do bonusów z tych przedmiotów. Więcej w notkach za kilka tygodni. |
Ciekawe ciekawe
Drakki - 2010-12-23, 15:46
Czyli np.: mnich będzie miał 3 zestawy? inny zestaw pod dany profit?
KoniAK - 2010-12-23, 15:53
Wątpię by było robione to pod profit...
Phil - 2010-12-23, 16:05
Profity zostaną przebalansowane pod nowy ekwipunek.
Tsumoso - 2010-12-23, 16:29
Phil napisał/a: | przebalansowane |
Byle było to zrobione lepiej niż do tej pory
Póki co pewne wybory są po prostu oczywiste... i to nie tylko dlatego, że wynikają z długiej analizy którą walnąłem na naszym forum ale także z praktyki, każdy obek widzi w zakładce:
Obywatel -> Statystyki postaci -> profity
PRAKTYKA:
Cytat: | Berserker
Berserk 8
Krwawy Szał 1
Bitewne Zawołanie 21
Paladyn
Boska Interwencja 1
Święty Gniew 2
Boski Dar 13
Barbarzyńca
Szał Gryfa 1
Okrzyk Bojowy 1
Niewrażliwość 9
?owca
Regeneracja 2
Cios Tygrysa 10
Gniew Natury 0
Rycerz
Błogosławiony Pancerz 0
Szarża 2
Płonący Oręż 21
Najemnik
Mistrz Cienia 3
Zatruty Oręż 9
Żądza Krwi 4
Szermierz
Koncentracja 3
Niezwykły Unik 16
Kopniak 5
Gwardzista
Ofensywa 2
Zimna Stal 6
Odporność 1
Strażnik
Zahartowanie Bojowe 1
Płatnerstwo 4
Defensywa 2
Mnich
Boska ?aska 2
Sztuki Walki 3
Konsekrowany Pancerz 0
|
TEORIA: (napisane przeze mnie zanim pierwsze profity zostały wybrane)
Cytat: | 1. ilość sensownych profitów na klase (z 3 możliwych):
Bers: 1
Palek: 2 z mocnym wskazaniem na jedną "najwłaściwszą" opcję
Barbek: ~~2
?owca: ~~3 (powiedzmy, z lekkim wskazaniem na jedną z opcji)
Rycerz: 2 z mocnym wskazaniem na jedną "najwłaściwszą" opcję
Najmita: 3
Szerm: ~~3 (powiedzmy)
Gward: ~~3 (powiedzmy)
Strażnik: raczej 2 tylko
Mnich: 3 |
moja teoria zgadza się w 90% z praktyką, jednak nie tylko ja widzę co jest słabe a co mocne, ludzie dość jednoznacznie i poprawnie widzą co jest syf a co nie - a tak być nie powinno, moim zdaniem dało by się wybalansować profity by każdy z nich był podobnie lukratywny ale np. bardziej nadawał się do innego buildu lub bardziej nadawał się do walki z konkretnym typem wroga. [/quote]
KoniAK - 2010-12-23, 17:03
Wybalansowanie ich nie jest trudne, tylko czasochłonne...
Tsumoso - 2010-12-23, 17:12
parę godzin i na sucho można wybalansować - skoro tyle zajęła mi analiza tych profitów
parę dni + dostęp do świata testowego i byłyby wypróbowane oraz doszlifowane w praktyce
KoniAK - 2010-12-23, 17:18
Wiem, ale raczej to jest parę dni, dostęp do świata testowego+dostęp do panelu administracyjnego żeby móc zmieniać wartości do testowania...
Stolarz - 2010-12-25, 00:40 Temat postu: Re: Sytuacja na retro.
Marduk napisał/a: | O co mi dokładniej chodzi. Chodzi o to że postac typu barbarzyńca jest wlasciwie overpower na tym swiecie, bynajmniej teraz to dostrzegłem na tym etapie gry. Niesiłowcy sa kompletnie bez szans, a raczej nie ze niesilowcy, tylko takie postacie ktore nie sa nastawione na ekwipunek dajacy MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEGA kopa do hp.
Moim zdaniem jest wściekle za duzo bonusu do hp z eq, a za mało do innych statystyk.
Jezeli na swiecie retro nie poprowadzi sie postaci w strone hp no to jest sie wlasciwie straconym. |
Marduk 1 rok za późno to zauważyłeś, ale fajnie że poruszyłeś tą kwestię
Irmis napisał/a: | Azareus napisał/a: |
- To, że właściwie 2 klasy nie mają racji bytu - gwardzista oraz mnich z ciosem. |
Nie mogles tego wczesniej napisac? Np. zanim zalozylem postac? |
Trzeba było przed rozpoczęciem rozgrywki wejść na nasze forum, to byś wiedział żeby nie brać mnicha
Atresia - 2010-12-25, 00:51
Sprecyzujmy: siłkowcy i żywkowcy są w lepszej pozycji niż cała reszta <powiedział Atresia i zaczął panicznie spier... na widok nadciągającego z boku Barbarzyńcy w ekwipunku z serwera Retro>.
Tsumoso - 2010-12-25, 02:41
Retro to w sumie jedno wielkie naparzanie się berso-barbów i barbo-bersów. Wszystko w miarę podobne do tego: jeszcze ujdzie. Wszystko odmienne: nie ma racji bytu -> Enjoy bycie workiem.
Ciran - 2010-12-26, 13:35
Nie do końca bo paladyni też sobie ładnie radzą, unikowe mniszki itp., więc albo siła+zrecznosc albo duuuuuuuzy unik i siła przychodząca z upadkami.
Azareus - 2010-12-26, 13:48
barb byl mocny - w pierwszej erze retro. Wtedy był bersem z masa hp i najm go nie dawął rady ubić. Po tym zrąbanym okresie kiedy sprzet hp> pancerny, zaczyna sie zabawa bo:
Berek leje palka. Ale to musi być BEREK a nie mutant z hp.
Ryc leje bersa z większa łatwością niż ryc na s1
Barb ubija zazwyczaj ryca. Ale ryc ma ten plus że potrafi szybciej wykończyć szerma/strażaka/najma(na randomie)
Mógłbym wypisywac dalej. Zwyczajnie im mniej mutujesz, tym mniejsza masz szanse na porażke. Osobiście palkiem gniotłem bersów ładujcych w hp. Jedyny minus że nie dodałem tzw "półtoraka" dla łowców z ciosem idących w atak, dla gwardów, oraz specjalne uzbrojenie dla właśnie gwarda strażaka i mnicha siłowego. I cos z szermem bo ma tak niski dmg przez połowę gry, ze palek i mnich zwyczajnie go wymęczają.
Chciałem poprawić, ale podobno na następną erę wchodzą nowe wzory. WIęc niech zajmie się tym ktos, kto ma o tym pojęcie.
|
|