Forum Lotharis

Dyskusje o grze. - [komentarze]Notki z zapowiedziami II

Herold - 2011-03-05, 12:42
Temat postu: [komentarze]Notki z zapowiedziami II
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do dyskusji!
Irmis - 2011-03-05, 12:50

Mozna wrzucic tez podobna ankiete na retro? Czesc osob nie gra na s1, a zmiany obejma chyba oba swiaty ;)
Phil - 2011-03-05, 13:01

W zasadzie można, ale wyniki zostaną potraktowane sumarycznie co znaczy, że wygrają te rasy które łącznie zdobędą najwięcej głosów (czyli na obu światach zostaną wprowadzone te same rasy a nie te, które zdobyły najwięcej głosów na swoim świecie).

Ankieta na RETRO została dodana.

Irmis - 2011-03-05, 13:07

Albo to, albo wojopoczta informujaca o takiej ankiecie. Z jednej strony mozna by wtedy glosowac dwa razy, na s1 i retro, a z drugiej dziwne, by ludzie musieli zakladac konta na innym swiecie, by moc oddac glos ;)
Emilka - 2011-03-05, 13:40

A gdzie opcja nie chce nowych ras? Z góry jest już narzucone że dwie rasy wejdą do gry? kolejna era gdzie dominować będą nowe rasy...
Irmis - 2011-03-05, 14:38

Tak na przyszlosc: czy jest mozliwosc umieszczania w skrocie, tytulach/opisach tematow z kolejnymi odslonami aktualizacji, o czym one sa? Bo potem znalezienie jednej konkretnej notki troche trwa ;)
romaro - 2011-03-05, 14:48

Emilka napisał/a:
A gdzie opcja nie chce nowych ras?


Była kilka ankiet temu ale przegrała.

Phil - 2011-03-05, 14:51

Cytat:
Tak na przyszlosc: czy jest mozliwosc umieszczania w skrocie, tytulach/opisach tematow z kolejnymi odslonami aktualizacji, o czym one sa? Bo potem znalezienie jednej konkretnej notki troche trwa


Tytuły notek z fragmentem jej treści wyświetlają się w okienku podglądu po najechaniu na wybrany temat.

Irmo - 2011-03-05, 17:28

Ja bym dodał opcję: "Żadna z powyższych". Wtedy miałbym na co zagłosować.

Po pierwsze, żadna mi nie pasuje z wyglądu.
Po drugie:
Ferronini beznadziejnie się nazywają. Demońce też jakoś nie nadzwyczajnie.
Gobliny, Półolbrzymy, Arachnidy i Orliny kojarzą mi się raczej z bestiami do pokonywania, niż z rasami grywalnymi
Arborzy - co się z nimi dzieje, jak trafią w zimne regiony na dłużej? ?ysieją? ;p

Drakki - 2011-03-05, 19:07

Mi brakuje ras ze świata (krainy) Etherii : Demon, Barbarzyńca, Minotaur, Nieumarły, Mroczny Krasnolud, Leśny Elf, Wysoki Elf, Baśniowa Istota. ;P
Fayl - 2011-03-05, 19:07

Cytat:
Gobliny, Półolbrzymy, Arachnidy i Orliny kojarzą mi się raczej z bestiami do pokonywania, niż z rasami grywalnymi
Ditto. Dlatego moimi faworytami są arbory/demońce. ;)

Cytat:
Arborzy - co się z nimi dzieje, jak trafią w zimne regiony na dłużej? ?ysieją?
A jak walczą przeciw żywiołakom ognia to się mogą zapalić? :)

Edit ~
Cytat:
Mi brakuje ras ze świata (krainy) Etherii
Jakiej znów Etherii? To nie tutaj chyba. ;) Btw, jakim cudem barbarzyńca to rasa? :D
Skow - 2011-03-05, 19:26

Fayl napisał/a:
Btw, jakim cudem barbarzyńca to rasa? :D


Tak samo jak dzikusy z lasu za rzeką mogą być dla nas inną rasą.

Haspen - 2011-03-05, 20:19

Eee, Ferronini to kosmici! Chcem! :D

W końcu coś porządnego a nie jakieś mitologiczne brednie z elfami ;P

Phil - 2011-03-05, 20:22

Pierwotnie mieli być jako nowa rasa, ale nie było porozumienia w teamie i stanęło na tym, że gracze sami wybiorą ;)
Drakki - 2011-03-05, 20:36

W Etherii osadzone są gry Warlords I-IV, Warlords Battlecry I-III.
Jeżeli ktoś grał w przynajmniej jedna z wymienionych gier to wie co mówię ;P

Jedno mnie ciekawi. Które ze starych ras zostaną zastąpione przez nowe ;)

Haspen - 2011-03-05, 20:42

Drakki napisał/a:
Jedno mnie ciekawi. Które ze starych ras zostaną zastąpione przez nowe ;)


Niech no Team spróbuje ;P

Przyjdę osobiście i im przedstawię moje argumenty: Zardzewiałą Siekierę +2 :D

Irmo - 2011-03-05, 20:56

Drakki, 'zostaną dodane' znaczy, że nie będzie zamian ;) A Seavran i Wojownicy to nie Etheria i Warlords, żeby takie same rasy były ;P
Drakki - 2011-03-05, 21:24

Chyba się nie zrozumieliśmy. ;P Chodziło mi o to że poprzednio dodane nowe rasy ( Misiek, Piesek ) praktycznie wyparły z użytku inne ( Kraś, Ork ). ;)
Co jak co ale Ferronini mi się nie widzą jako rasa grywalna. Kosmita latający z toporem/mieczem :lol:

Haspen - 2011-03-05, 21:41

Ferronini:

Siła: --
Zręka: +
Zwinność: +++
Wytrzymałość: +
Żywotność: --

Idealny wybór dla strażników ;P

Irmis - 2011-03-05, 22:40

Swoja droga niezle pytanie =)
Czy wiadomo, jakie beda mniej-wiecej silne i slabe strony kazdej nowej rasy? Bo z opisow ciezko wywnioskowac cos poza tym, ze przedstawiciele tych ras sa duzo milsi niz sie wydaje na pierwszy rzut oka ;)

Phil - 2011-03-06, 00:24

Te informacje nie zostaną na razie ujawnione ;-)
Phil - 2011-03-06, 10:09

Celowo nie chcę zdradzać jak będą wyglądać bonusy, by nikt się nimi nie sugerował przy wyborze nowych ras.
mindmaster - 2011-03-06, 10:10

Dobrze wiedzieć, że wszyscy wiemy tyle samo ;P

Edit:
Phil napisał/a:
Celowo nie chcę zdradzać jak będą wyglądać bonusy, by nikt się nimi nie sugerował przy wyborze nowych ras.

O_o

Phil, ale przecież przy budowie postaci dobór bonusów rasowych do klasowych jest podstawą... Inaczej to będzie postaciowy totolotek :/

Irmis - 2011-03-06, 10:40

Nie chodzilo mi o konkretne %, ale raczej o klimatyczny opis. Wszystkie pozostale rasy doczekaly sie klimatycznego okreslenia, czy sa najwytrzymalsze, czy slabe czy tez potrafia zasypac przeciwnika gradem celnych ciosow. Myslalem raczej o czyms takim ;)

mindmaster, Philowi chodzilo raczej o niesugerowanie sie w ankiecie, ktore rasy wprowadzic. Przy tworzeniu postaci na pewno bonusy nowych ras beda juz znane.

Phil - 2011-03-06, 10:55

mindmaster, nie wiem czy się zrozumieliśmy. Bonusów nie podaliśmy by nie decyzja jakie rasy wejdą do gry zapadła na podstawie tego co graczowi przypadnie najbardziej do gustu, a nie tego jaka rasa najlepiej będzie pasowała do interesującej go kombinacji rasa-klasa. Gdy wejdą do gry bonusy będą widoczne dokładnie tak samo jak u innych ras (zresztą pomijając nielogiczny aspekt utrudniający wybór, bezcelowe byłoby ich ukrywanie wtedy, bo wystarczyłoby stworzyć jedną postać by sprawdzić jak wyglądają i wszyscy by się dowiedzieli).

Cytat:
Nie chodzilo mi o konkretne %, ale raczej o klimatyczny opis. Wszystkie pozostale rasy doczekaly sie klimatycznego okreslenia, czy sa najwytrzymalsze, czy slabe czy tez potrafia zasypac przeciwnika gradem celnych ciosow. Myslalem raczej o czyms takim ;)


Nie wszystko musi zostać zdradzone od razu ;-)

Atresia - 2011-03-06, 10:59

GO-BLI-NY! Taaaak! Miałem nadzieję, że team kiedyś ich doda! :D

Irmo napisał/a:
Gobliny, Półolbrzymy, Arachnidy i Orliny kojarzą mi się raczej z bestiami do pokonywania, niż z rasami grywalnymi


No tak, ale zauważ, że przecież masz pośród mobków też ludzi, elfów, krasnoludów... Po prostu ich tak nie zauważasz. :P

Ont - 2011-03-06, 11:08

Demońce i Ferro~ rox. Jedyne co, że wnioskuję o zmianę ich nazw jeśli już dostaną się do gry ;p
Irmis - 2011-03-06, 11:58

Atresia napisał/a:

Irmo napisał/a:
Gobliny, Półolbrzymy, Arachnidy i Orliny kojarzą mi się raczej z bestiami do pokonywania, niż z rasami grywalnymi


No tak, ale zauważ, że przecież masz pośród mobków też ludzi, elfów, krasnoludów... Po prostu ich tak nie zauważasz. :P

Mi tez srednio lezy ugrzecznianie tych wszystkich ras tak, by bez problemu pasowaly do spoleczenstwa i szkol rycerskich Rivangoth.
Nawet jesli poldemon, to bardzo sympatyczny, gobliny to takie zielone niziolki. Pololbrzym to po prostu wielki psiak, ktory ugryzie jedynie przy przydepnieciu ogona ;P
Chyba tylko orliny sa jednoznacznie wredne.

Arborzy sa ciekawi, bo prawie nic o nich nie wiadomo. Podobnie arachnidzi, ktorzy, jak na wrogich dyplomatow przystalo, sa mistrzami w grze pozorow i klamstw ;)

Szaraki jakos nie pasuja mi do przyziemnego, sredniowiecznego fantasy.

Phil - 2011-03-06, 13:31

Cytat:
Mi tez srednio lezy ugrzecznianie tych wszystkich ras tak, by bez problemu pasowaly do spoleczenstwa i szkol rycerskich Rivangoth.


Może źle do tego podchodzisz? Ja traktuję to jak odkrywanie pewnych ras od ich nieznanej do tej pory strony. Zresztą, nie lubię czarno-białych podziałów na rasy złe i dobre. Dlatego nie ma takowych wśród ras Seavranu. Wszystkie są generalnie neutralne, ale w obrębie każdej z nich mogą występować osobniki zarówno chorobliwie dobre jak i nikczemne. Tym bardziej, że zło czy dobro to kwestia punktu widzenia. Wyobraź sobie siebie na miejscu takiego Latarnika z Tyr. Dla niego źli są ci, którzy nieustannie próbują mu odebrać jego skarby, które zbierał dla własnego dobra ;-)
Inny przykład: orki wycinające lasy na zachodnich rubieżach Ta-Quenda'lun z punktu widzenia elfów i leśnych istot są złe, bo niszczą ich ojczyznę, ale czy rzeczywiście takie są? Działają tylko dla dobra własnego kraju i rasy. Dla nich złe są elfy i leśne stworzenia, które przeszkadzają im budować własny dobrobyt.

Cytat:
Szaraki jakos nie pasuja mi do przyziemnego, sredniowiecznego fantasy.


Nie ma takiej rzeczy, która by nie pasowała jeśli otrzyma odpowiednią oprawę i historię. Poza tym dlaczego mamy zawsze iść sztampowo, trzymając się tylko klasycznych kanonów fantasy? Ja chciałbym by świat był nietypowy, bogaty w różne ciekawe akcenty.

Irmo - 2011-03-06, 15:24

Atresia napisał/a:

No tak, ale zauważ, że przecież masz pośród mobków też ludzi, elfów, krasnoludów... Po prostu ich tak nie zauważasz. :P


Zauważam, zauważam. Piszę o ogólnych odczuciach, a nie przekroju rasowym potworów do bicia w grze.

Khhagrenaxx - 2011-03-07, 15:16

Orlin wygląda jak polski chuligan stadionowy z lat 90, wiadomo na kogo zagłosowałem ;P Awantura!
Switek - 2011-03-08, 01:31

Phil napisał/a:
Celowo nie chcę zdradzać jak będą wyglądać bonusy, by nikt się nimi nie sugerował przy wyborze nowych ras.


Eeee to najpierw załozyłem jakie pasowały by bonusy :) a potem czytając opisy które rasy nie wykluczają ich :)

Irmis - 2011-03-10, 21:59

Cytat:
Może źle do tego podchodzisz? Ja traktuję to jak odkrywanie pewnych ras od ich nieznanej do tej pory strony. Zresztą, nie lubię czarno-białych podziałów na rasy złe i dobre. Dlatego nie ma takowych wśród ras Seavranu. Wszystkie są generalnie neutralne, ale w obrębie każdej z nich mogą występować osobniki zarówno chorobliwie dobre jak i nikczemne. Tym bardziej, że zło czy dobro to kwestia punktu widzenia. Wyobraź sobie siebie na miejscu takiego Latarnika z Tyr. Dla niego źli są ci, którzy nieustannie próbują mu odebrać jego skarby, które zbierał dla własnego dobra ;-)
Inny przykład: orki wycinające lasy na zachodnich rubieżach Ta-Quenda'lun z punktu widzenia elfów i leśnych istot są złe, bo niszczą ich ojczyznę, ale czy rzeczywiście takie są? Działają tylko dla dobra własnego kraju i rasy. Dla nich złe są elfy i leśne stworzenia, które przeszkadzają im budować własny dobrobyt.

Nadmierna grzecznosc i sympatycznosc tych ras nie jest tylko moja opinia ;)
IMO podzial dobro/zlo nie ma tu wiele do rzeczy, bo piszemy o przedstawionym opisie rasy, a nie jej postrzeganiu przez okreslone stronnicto w swietle jakiegos wydarzenia.
Inna sprawa, ze ile z tego widac w grze? Chocby konfliktu przy wycinaniu lasow na granicy Krumshu i panstwa elfow? Po wprowadzeniu ghrullow i lykonow jestem w stanie na podstawie robionych questow, bez sprawdzania, powiedziec o nich tyle, ze Ci pierwsi sa niezwykle silni i niewyraznie mowia, a lykoni maja sympatyczna kaplanke jakiegos bostwa natury, albo zblizonego ;)

Dla mnie, duzo bardziej przekonujaca by byla historia wyjasniajaca dlaczego przedstawiciele ras takich jak gobliny, orliny, czy pololbrzymy, ktore dotad byly jedynie przeciwnikami, nagle zdobyly uznanie w spoleczenstwie i sa dopuszczane do rozmaitych honorow, w tym uczenia sie w szkolach rycerskich.
Stwierdzenie, ze potomkowie demonow sa lagodni i towarzyscy, to zwykle pojscie na latwizne ;P
Inne wyjasnienie w jaki te rasy moglyby stac sie grywalnymi, bez upychania ich w schemat trzech szkol, byloby jeszcze ciekawsze =)

Cytat:
Cytat:
Szaraki jakos nie pasuja mi do przyziemnego, sredniowiecznego fantasy.


Nie ma takiej rzeczy, która by nie pasowała jeśli otrzyma odpowiednią oprawę i historię. Poza tym dlaczego mamy zawsze iść sztampowo, trzymając się tylko klasycznych kanonów fantasy? Ja chciałbym by świat był nietypowy, bogaty w różne ciekawe akcenty.

To juz sa subiektywne odczucia =)
Grunt, by swiat byl ciekawy, a nie pstrokaty. Przy ciaglym dodawaniu nowych elementow bedzie trudno uniknac chaosu i nadmiaru opcji.

Drakki - 2011-03-12, 20:03

W końcu będzie sprzęt klasowy ;P
Irmo - 2011-03-12, 22:47

Ja jeszcze wrócę do tematu nowych ras. Czy zmiana nazw nowych ras jest możliwa? Od tego zależy mój głos ;)
Zelg - 2011-03-12, 22:51

nie wiem czy to odpowiedni dział
ale jeśli mam dodać coś jako nowicjusz to ta dziura w zadaniach jest denerwująca...
mam 5 poziom i zabiłem już wszystko co kazał mi ubić grubas z karczmy...
a następne zadania dopiero od 20 poziomu :(
no i w sumie to troszkę przymało jest tych zadań ;p ;>

Zelg - 2011-03-12, 22:57

Eeee
to jako nowicjusz dałem ciała
nie wiedziałem że są różne miasta ;)

Irmis - 2011-03-12, 23:02

Irmo napisał/a:
Ja jeszcze wrócę do tematu nowych ras. Czy zmiana nazw nowych ras jest możliwa? Od tego zależy mój głos ;)

Z tego co widac w ankietach, to na nastepna ere beda dodane: Arachnida i Demoniec.
Jak masz lepszy pomysl na nazwy, to pisz - od tego jest forum dyskusyjne, bo na oddanie glosu juz chyba za pozno ;P

Irmo - 2011-03-12, 23:09

Ankieta kończy się zapewne o północy, tylko w menu wyświetla, że nie ma żadnej ;) A że nie zagłosowałem, to nie wiem jakie są wyniki.
Do tego nie mam pomysłu na nowe nazwy, bo nie za bardzo miałem kiedy się nad tym zastanawiać.

Phil - 2011-03-13, 11:18

Zawsze można zaproponować inną nazwę, a nuż jeśli się nam spodoba to zmienimy.
Switek - 2011-03-13, 15:22

Mam nadzieje że w nowej erze nie będzie takich chochlików ze sprzętem dodającym 700-800 życiopanca bez żadnych wymagań bez odpowiedników tego sprzętu dla ataku/uniku i innych:)
Drakki - 2011-03-13, 15:27

Jak duża będzie kara za noszenie nie swojego sprzętu :?:
Phil - 2011-03-13, 15:50

Jeszcze nie ustaliliśmy, ale myślę, że mniejsza niż standardowe 33%.
Drakki - 2011-03-13, 18:19

Według mnie takie rozłożenie byłoby w sam raz :
Obrażenia -25%
Atak/Obrona -50%
HP/Pancerz -33%

Switek - 2011-03-13, 23:42

Drakki napisał/a:
Według mnie takie rozłożenie byłoby w sam raz :
Obrażenia -25%
Atak/Obrona -50%
HP/Pancerz -33%


chyba raczej odpowiednio 30% 20% 30% jeśli już :P

Fayl - 2011-03-13, 23:45

Chyba chwilowo nie da się tak wybiórczo odejmować statów.
Stolarz - 2011-03-14, 00:47

Switek napisał/a:
Mam nadzieje że w nowej erze nie będzie takich chochlików ze sprzętem dodającym 700-800 życiopanca bez żadnych wymagań bez odpowiedników tego sprzętu dla ataku/uniku i innych:)

Też mam taką nadzieję 8-)

Drakki napisał/a:
Według mnie takie rozłożenie byłoby w sam raz :
Obrażenia -25%
Atak/Obrona -50%
HP/Pancerz -33%


ayfkm? ;P Minusy powinny być takie same na wszystko i wynosić jak na moje jakieś 20%.

Drakki - 2011-03-14, 08:58

Może zamiast berserkera, barbarzyńcy, najemnika i rycerza wprowadzić jedną klasę 'wojownik' :?:
Coraz więcej jest osób które chcą mieć jak największy atak oraz dmg nie patrząc się na podstawowe cechy.
Upodabniają się do berserkera i jedyne czym można ich rozróżnić to profit klasowy.
Bronie klas siłowych powinny mieć 2x (max 2,5x) dmg w stosunku do broni jednoręcznych a nie jak jest teraz 3x.

Phil - 2011-03-14, 15:05

Nowy sprzęt powinien wyeliminować sytuację w której prawie każda klasa dąży do maksymalizacji obrażeń. Broń i profit siły są tak skonstruowane, że mutacje siłowe nie będą już tak potężne jak obecnie.
Irmo - 2011-03-14, 15:35

Drakki napisał/a:
Może zamiast berserkera, barbarzyńcy, najemnika i rycerza wprowadzić jedną klasę 'wojownik' :?:

Aka powrót do klas z III ery(i z wcześniej zapewne)?

Ja się nie zgodzę, że najemnik dąży do bycia berserkerem. Przynajmniej na s1. W porównaniu do barbarzyńcy znacznie się od bersa różni.

Za to na retro ekwipunek ułatwia robienie takich mutantów, z czego skwapliwie skorzystałem ;P

Switek - 2011-03-15, 17:36

Cytat:
mutacje siłowe

a inne głodowe które już takie potężne nie były? :>

Cytat:
ayfkm? ;P Minusy powinny być takie same na wszystko i wynosić jak na moje jakieś 20%.


upgrade dla zdrowia tez powinien być 25% jak uniki i atak :)

Phil - 2011-03-15, 17:38

Będą możliwe, ale nie wiem czy tak samo opłacalne jak klasowy rozwój.
Drakki - 2011-03-19, 08:49

Nareszcie będzie pasek skrótów. Tego najbardziej brakowało ;P
Będzie możliwość podglądania pojedynczych walk tam gdzie się stoczyło po kilkanaście walk :?:

Fayl - 2011-03-19, 10:07

Cytat:
Będzie możliwość podglądania pojedynczych walk tam gdzie się stoczyło po kilkanaście walk
Nie, przy wielokrotnych logi pojedyncze nie są zapisywane.
Stolarz - 2011-03-19, 11:06

A jaki kolor będzie miał log z walk gdy zawalczę np. 4 walki i jedną przegram?
Kherehabath - 2011-03-19, 12:10

Dla Ciebie zrobimy różowy.
Irmo - 2011-03-19, 17:46

Podobają mi się te zmiany.
Szkoda tylko, że obek mi się za dwa tygodnie kończy :p

KoniAK - 2011-03-20, 18:29

No to na nową erę nowego kupisz... ;P
Irmo - 2011-03-20, 18:39

Jak mi zasponsorujesz, to kupię ;P
Drakki - 2011-03-21, 09:38

Będą zamknięte beta testy nowej ery :?:
Zapewne wśród testerów pojawią się zapewne osoby które chciałyby napisać poradniki jak prowadzić daną mieszankę ras/klas dla nowych i obecnych wojów :P
Pomogłoby to w rozwijaniu strony stronki z poradnikami ;) .

Phil - 2011-03-21, 15:43

Na razie nie ma jeszcze żadnych planów co do zamkniętych testów, ale otwarcie mówię - nie ma na nie zbyt wielkich szans.
KoniAK - 2011-03-21, 21:24

A ja się temu nie dziwię, biorąc pod uwagę jak sie w poprzednich latach zachowywali testerzy... I tak swojego czasu, większość bugów musielismy z Philem sami wyłapywać, bo nikt nic nie pisał, a jedynie sprawdzali sobie jak się gra, ewentualnie szukali błedów które można samemu potem wykorzystać...
Phil - 2011-03-21, 21:36

Bądźmy sprawiedliwi, nie wszyscy, ale spora część w takich celach się zgłosiła.
Irmis - 2011-03-21, 22:24

Dlatego jakis czas temu proponowalem otwarte testy, a nie zamkniete.

Ludzie, ktorzy tu graja od paru lat i tak maja olbrzymia przewage nad nowymi i to sie nie zmieni. A jesli testy bylby prowadzone przed era wlasciwa, pod koniec obecnej, to starzy gracze mogliby zobaczyc co ona oferuje, czesc z nich pisalaby na forum o bledach, komentowala rozwiazania, a nowe osoby mozna by wkrecic w gre zapraszajac na swiat testowy.

Do tego nie musi to byc wcale pelna wersja nowej ery - np jesli jest pare schematow/typow questow, to wystarczy dac 1-2 przykladowe z danej kategorii, a reszte zachowac na normalna ere.

Poza tym sa przeciez osoby, ktore tworza sprzet, poprawiaja balans profitow itp, a wiec znaja przynajmniej czesc zawartosci nowej ery przed jej udostepnieniem ogolowi. Nawet jesli robia to w najlepszej wierze, to i tak mimochodem maja pewna przewage nad reszta.

Drakki - 2011-03-26, 06:28

Nowa Era zapowiada się coraz ciekawiej ;P Może wrócę na S1 ;)
Ile będzie tych frakcji :?:
Jaka jest przewidywana ilość Questów :?:

Talphion - 2011-03-26, 07:50

Z zaciekawieniem czekam na nowe questy ;]

Może ten system zmusi mnie w końcu do czytania opisów fabularnych :D

Haspen - 2011-03-26, 10:27

A mnie może do powrotu na s1 ;P

Poczekamy, zobaczymy.

Phil - 2011-03-26, 10:35

Cytat:
Ile będzie tych frakcji


Na razie wstępnie 4 + postacie niezależne, ale decyzja jeszcze nie zapadła. Możliwe, że będzie ich więcej.

Cytat:
Jaka jest przewidywana ilość Questów


Wszystkie istniejące zostaną przebudowane do nowej mechaniki + pewnie garść nowych, jeśli starczy czasu.

Cytat:
Może ten system zmusi mnie w końcu do czytania opisów fabularnych


Opisy w przebiegu planowo mają być nieco dowcipne i krótkie, więc nie powinny odstraszać od czytania ;-)

Drakki - 2011-04-02, 08:32

W końcu większy % ulepszania pancerza :ralz:
Zmiana ekwipunku wygląda dość ciekawie ;)

1. Jak będzie się przypisywać ekwipunek do konkretnego zestawu :?:
2. Jest jakaś odgórna maksymalna ilość eliksirów do wypicia :?:

Nowy ranking :E i ciekawe korzystanie wypadajek ;)

Phil - 2011-04-02, 09:42

Cytat:
1. Jak będzie się przypisywać ekwipunek do konkretnego zestawu :?:


Ikonka z czerwoną strzałką w dół zapisuje zestaw, ikonka z zielona w górę ekwipuje.

Cytat:
2. Jest jakaś odgórna maksymalna ilość eliksirów do wypicia :?:


Zależy od poziomu. Przykładowo na chwilę obecną maksymalna ilość punktów bonusów stałych do wszystkich cech łącznie, jest ograniczona do 30% poziomu postaci. Czyli postać na 100 poziomie może mieć łącznie +30 pkt pomiędzy wszystkie pięć cech.
Np:
- 20 w żywotność, i po 5 w wytrzymałość i siłę
- po 5 w siłę, zręczność, zwinność i wytrzymałość i 10 w żywotność
- 30 w jedną cechę i 0 w inne

Ograniczenia atrybutów są osobne dla każdego z nich.

Haspen - 2011-04-02, 10:58

Alchemka życia pancerzy?

O mój boże, prawie się popłakałem ze szczęścia :D

Stolarz - 2011-04-02, 12:39

Mam jedno zastrzeżenie w kwestii chlebków i mięsa. Muszą mieć one ograniczenie w spożyciu na 1 dzień. Chyba rozsądnie będzie spożycie 5 chlebów 1 wirtualnego dnia i 10 sztuk mięsa. Brak limitów spowoduje praktycznie nieograniczoną możliwość podróży jaki i leczenie hp wojennego do pełna w kilka chwil. Doprowadzi to do tego, że słabsze postacie wcale nie będą miały znaczenia na wojnie.
Phil - 2011-04-02, 13:17

Przedmioty widoczne na screenach to tylko przykłady. W prawdziwej erze nie będą mieć takiego zastosowania. Regeneracja życia wojennego to potężna rzecz, więc nie będzie łatwo zdobyć taki przedmiot. Za to regeneracja podróży będzie bardziej powszechna.
Grudo - 2011-04-02, 16:27

1. Dlaczego ulepszanie zycia jest 20% a pancka 15%?
2. W przypadku gdy do zalozenia czegos musimy miec na sobie +x do statow z mp. pierscienia to nie bedzie z tym problemu przy automatycznym przebieraniu?
3. Staty o wartosci 30% poziomu z eliksirow? No nie wiem. Na 300lvlu bedzie to +100 (ja obecnie mam +13) to chyba troche duzo ;P

Phil - 2011-04-02, 17:46

Cytat:
1. Dlaczego ulepszanie zycia jest 20% a pancka 15%?


Kwestia zróżnicowania pomiędzy pancerzem, którego jest więcej w przedmiotach, a życiem, którego w nich jest mniej. W ostatecznym rozrachunku wychodzi po równo.

Cytat:
2. W przypadku gdy do zalozenia czegos musimy miec na sobie +x do statow z mp. pierscienia to nie bedzie z tym problemu przy automatycznym przebieraniu?


Będzie to uwzględnione.

Cytat:
3. Staty o wartosci 30% poziomu z eliksirow? No nie wiem. Na 300lvlu bedzie to +100 (ja obecnie mam +13) to chyba troche duzo ;P


+90. Myślę, że przeciętna postać ma ok +35-50 do cech (musiałbym sprawdzić jaka jest rzeczywista średnia), warząc mikstury tylko z samodzielnie zdobytych składników i pijąc eliksiry będące nagrodami z zadań. Więc musi pozostać trochę przestrzeni dla tych graczy, którzy będą chcieli poświęcić nieco więcej pracy na zdobywanie składników i warzenie kolejnych eliksirów. Jeśli masz tylko +13 to najwyraźniej nie korzystałeś z alchemika i wykorzystałeś tylko mikstury będące nagrodami z questów.
W każdym razie, 30% to na razie wstępna wartość i może się jeszcze zmienić.

Grudo - 2011-04-02, 17:55

Cytat:
Kwestia zróżnicowania pomiędzy pancerzem, którego jest więcej w przedmiotach, a życiem, którego w nich jest mniej. W ostatecznym rozrachunku wychodzi po równo.

To moze jest nieco inny problem ale wlasnie o to chodzi ze nie ;) Nie wiem jak beda wygladaly profity w nastepnej erze ele jesli nadal beda wchodzace bezposrednio pod pancek lub 50:50 to niestety ale pancek bedzie slabszy. Jesli zmienicie profity to ok ale obecnie zycia sa warte wiecej niz panc wiec i pancka powinno byc wiecej ;P

Z alchemika korzystalem i zakupy tez robilem ;) niestety nie kazdy ma tyle farta w wypadajkach i czasu zeby siedziec na targu ;P

Caus - 2011-04-02, 19:29

wg mnie do cech na 300 poziomie, to maks 70 (powiedzmy szczerze - to +10lvl w statach bez bonusów, a w nie się to pakuje).
Myślę nawet czy nie mniej, za to eliksiry czasowe powinny dawać większego kopa i działać 3-4 walki (+ być użyteczne na wojnach) wtedy w momencie walki wojennej może okazać się że np taki mnich ma +100ataku więcej :D

Switek - 2011-04-02, 19:48

Na tą chwile pancek i tak jest cienki:)
Tylko podnoszą go dziwne sprzety bizuteryjne :)

Hmmmm regenka paca tez chyba słabo wychodzi:)

Cytat:
wg mnie do cech na 300 poziomie, to maks 70 (powiedzmy szczerze - to +10lvl w statach bez bonusów, a w nie się to pakuje).

Eno bez szczególnego kombinowania mam 81 statów i 5 w składnikach:>

Cytat:
Myślę nawet czy nie mniej, za to eliksiry czasowe powinny dawać większego kopa i działać 3-4 walki (+ być użyteczne na wojnach) wtedy w momencie walki wojennej może okazać się że np taki mnich ma +100ataku więcej :D


polać Mu :)

KoniAK - 2011-04-02, 20:07

Switek, To już musiałeś kombinować żeby mieć tyle. Ja bez kombinowania mam ledwo łącznie +40, dostałem do tego coś od skasowanego Puffcia, ale jeszcze tego nie użyłem... Ale i tak to Twoje czy to co ja mam to nic przy 220+ u Tupcia...

Caus, 70 punktów to nie jest 10 poziomów, bo nie uwzględniasz czegoś takiego jak bonus klasowy/rasowy... Do cechy do której mamy niski bonus, lub wręcz minus to jest jakby dodatkowy poziom, do cech klasowych, to na wyższych poziomach to jest około pół poziomu, choć to od graczy zależy jakie eliksiry będą pili... IMO 70 punktów może być wystarczająco, choć zachowałbym dalszy wzrost aby np. na 350 było więcej(prosty wzór 10+0,2xpoziom do wyliczania ilości bonusu z eliksirów da ładny stały wzrost 1 punkt na 5 poziomów ;P )...

Fayl - 2011-04-02, 20:07

Cytat:
W przypadku gdy do zalozenia czegos musimy miec na sobie +x do statow z mp. pierscienia to nie bedzie z tym problemu przy automatycznym przebieraniu
To się jeszcze okaże. :P
Cytat:
Brak limitów spowoduje praktycznie nieograniczoną możliwość podróży
Mechanika podróżowania się trochę zmienia (nie wiem czy to już było gdzieś wspomniane?).
Cytat:
jak beda wygladaly profity w nastepnej erze
Inaczej.
Cytat:
bez szczególnego kombinowania mam 81 statów
No raczej bez kombinowania to ciężko. ;)
Switek - 2011-04-02, 20:37

Cytat:
szczególnego

:P
W sumie tylko co mi sie nawinęło :)

emtick - 2011-04-02, 22:10


Autentycznie z życia wzięte :D

Khhagrenaxx - 2011-04-05, 08:58

Wszystko git, ale co z handlem przedmiotami dziurawymi (i ewentualnie specjalnymi questowymi, jakimiś packami na muchy, tygodnikami etc.)?

Będzie ograniczenie jakieś czy nie? Bo to właśnie mota najbardziej na 300 poziomie :)

Phil - 2011-04-05, 10:15

Cytat:
i ewentualnie specjalnymi questowymi, jakimiś packami na muchy, tygodnikami etc.


Na to mogę już teraz odpowiedzieć. Questy specjalne, na 15 talonów, będą się odbywać wg nowego modelu. Czyli by je ukończyć, nie będą potrzebne zdobywane z postrachów przedmioty. Nadal jednak pozostanie element szczęścia, tak jak obecnie, gdyż zwykle taki quest będzie się kończył porażką.

Co do dziurawych przedmiotów, temat nie trafił jeszcze na warsztat, ale czeka na liście rzeczy z wysokim priorytetem. Gdy go zamkniemy, zostanie poruszony w notce.

KoniAK - 2011-04-05, 13:03

Phil, quest będzie się kończył porażką, ale będzie mozna go powtarzać, więc mozliwe że prędzej czy później każdemu uda się ten quest wykonać...
Phil - 2011-04-05, 13:36

KoniAK, obecnie też można było walczyć z postrachami do skutku i w końcu wykonać jakiś.
KoniAK - 2011-04-05, 19:02

Tylko że obecnie stawało się to nieopłacalne, gdyż szansa dropu jest niska, a strata expa na tym robiła się wysoka...
Irmo - 2011-04-09, 15:31

Nie podoba mi się ten nowy nagłówek logu walki. Obecny wg mnie jest przejrzysty - w ułamku sekundy wiem co jest obroną, a co atakiem.

Co oznaczają przyciski 'bezpiecznie' i 'oszczędnie' w okienku taktycznym?

Grudo - 2011-04-09, 16:11

Cytat:
Nie podoba mi się ten nowy nagłówek logu walki. Obecny wg mnie jest przejrzysty - w ułamku sekundy wiem co jest obroną, a co atakiem.

Jestem tego samego zdania ;)

Drakki - 2011-04-09, 17:00

Irmo napisał/a:
(...)Co oznaczają przyciski 'bezpiecznie' i 'oszczędnie' w okienku taktycznym?


Też się zastanawiam. Może o to chodzi:
bezpiecznie - leczy za każdym razem,
oszczędnie - leczy co kilka walk kiedy życie spadnie do 'krytycznego' poziomu.

Zobaczymy jak to będzie wyglądało w praniu ;)

Phil - 2011-04-09, 17:39

Cytat:
Nie podoba mi się ten nowy nagłówek logu walki. Obecny wg mnie jest przejrzysty - w ułamku sekundy wiem co jest obroną, a co atakiem.


Bo od iluś lat jesteś przyzwyczajony do starego układu. Dla nowego gracza, pomijając nieestetyczność, stary nagłówek jest mało czytelny.

Cytat:
bezpiecznie - leczy za każdym razem,
oszczędnie - leczy co kilka walk kiedy życie spadnie do 'krytycznego' poziomu.


bezpieczne - ustawia w wartości od ilu procent leczyć: 100%
oszczędne - ustawia w wartości od ilu procent leczyć: 80%

Fayl - 2011-04-09, 20:13

Cytat:
oszczędne - ustawia w wartości od ilu procent leczyć: 80%
Swoją drogą, skoro zmieniło się leczenie to to chyba mało potrzebne? :P
Phil - 2011-04-09, 20:52

Dlaczego? Można zawsze więcej oszczędzić ;)
Grudo - 2011-04-09, 21:08

mowa tu o palkach majacych regenke zycia ;P
Drakki - 2011-04-16, 06:32

Ciekawe jak zmiana CW będzie wyglądała w "praniu" :|
Najemnikom i szermierzom będzie bardzo ciężko ;)

Fayl - 2011-04-16, 09:37

Cytat:
- ujednolicony wzór dla przedziału trafień [5%;95%]
Nie no, chwilowo nie jest o ile pamiętam. ;)
Stolarz - 2011-04-16, 09:59

Moim zdaniem taki szok we wzorze na CW jest złym pomysłem. CW po prostu nie może być odejmowane. Moim zdaniem max dopuszczalną zmianą w CW jest usunięcie tego bonusu co 10 poziomów. Tak by ani go nie dodawało, ani nie odejmowało.

Zresztą nawet patrząc od strony klimatycznej, to odejmowanie CW jest bezsensowne. Wychodzi na to, że im wojownik jest bardziej doświadczony w walce, tym coraz szybciej się męczy, zamiast z czasem wyrabiać sobie kondycje w walce.

Phil - 2011-04-16, 10:27

Cytat:
Ciekawe jak zmiana CW będzie wyglądała w "praniu" :|
Najemnikom i szermierzom będzie bardzo ciężko


Wbrew pozorom - nie aż tak bardzo.

Cytat:
Zresztą nawet patrząc od strony klimatycznej, to odejmowanie CW jest bezsensowne. Wychodzi na to, że im wojownik jest bardziej doświadczony w walce, tym coraz szybciej się męczy, zamiast z czasem wyrabiać sobie kondycje w walce.


Akurat osoby, które się dobrze orientują w mechanice gry, pochwaliły to rozwiązanie. Zapytaj Tsumoso ;) Poza tym doświadczenie przekłada się na punkty, które rozdajesz. Jeśli nie ćwiczysz tych cech, które odpowiadają za zmęczenie, to odporność na nie nie będzie wzrastać, a może nawet spaść gdy je zaniedbasz.

Grudo - 2011-04-16, 16:34

A mnie ciekawi co sie stanie jak ktos osiagnie CW<3 albo w porywach CW<=0 ;P
Phil - 2011-04-16, 18:22

Nic. Mechanizm walki nie pozwala na zmęczenie mniejsze niż 3. Zresztą nie będzie możliwe w naturalny sposób osiągnąć tak niskiego czasu walki. Nawet goła postać w przedziale 250-300 będzie mieć wyższy czas walki niż 5.
Stolarz - 2011-04-17, 20:34

No to 10 CW przy 300lvl to rzeczywiście szał ;P


I zobaczycie że będę miał racje z tym CW, chyba że jeszcze o wszystkim nie wiem ;)

Phil - 2011-04-17, 22:15

By założyć ostatnią ze sklepowych broni, trzeba mieć 100 wytrzymałości i 100 żywotności. Postacią szermierza wyciągnąłem CW 28, bez profitu sprzężonego, inwestując tylko po 30 pkt w wytrzymałość i żywotność. Reszta była ze sprzętu, choć przyznaję, że punktów do tych cech było sporo nadprogramowo. Wraz z profitem mogę osiągnąć 35 CW.

Postacie na 300 poziomie, szermierz 28 CW (bez sprzężonego CW):

Walka z mnichem - 18k HP + 4k pancerza: 57 rund
Szansa trafienia przeciwnika na początku: 3.57%
Szansa trafienia przeciwnika na końcu: 4.28%

Walka z paladynem - 11k HP + 2k~ pancerza: 63 rundy
Szansa trafienia przeciwnika na początku: 3.68%
Szansa trafienia przeciwnika na końcu: 17.71%

Najemnik pokonał tego samego mnicha w 27 rund, choć z paladynem już przegrał, ale to akurat naturalne przy takiej różnicy CW i wzajemnym, niskim % szansy na trafienie.

To tylko pozornie drastyczna zmiana.

mindmaster - 2011-04-23, 09:30

Stolarz, realistycznie cw poniżej 18 nie spadnie, chyba, że ktoś naprawdę będzie próbował udowodnić, że będzie miał mniejsze. A jak ktoś już je aż tak zaniedba to weźmie sobie profit bojowy do cw i sprawa rozwiązana.
Skow - 2011-04-23, 11:31

Nareszcie ktoś pomyślał o biednych szermierzach ;)
Grudo - 2011-04-23, 11:32

W opisie profitu z ciosem dodatkowym jesli nie jest napisane ze wchodzi przy trafieniu to znaczy ze trafienie nie jest wymagane?
Wiecej profitow to swietna sprawa ;)

Haspen - 2011-04-23, 11:36

A ja tak z innej beczki :P

Czy Retro wróci duchem do zamysłu Retro czy pozostanie 'S1 ale bez questów i grupówek'?

Też się cieszę że więcej profitów będzie ;P

Azareus - 2011-04-23, 11:37

O, chyba proaz pierwszy do dawien dawna leczenie u palka nie zostało osłabione tylko... wzmocnione :D

* z 5% na 6% na 1 lvlu i z 0.45%hp na 0.5% hp :D

Phil - 2011-04-23, 12:07

Tak, jeśli nie jest napisane, że dodatkowy cios wymaga trafienia, to znaczy, że jest od niego niezależny.

Nie sugerowałbym się wartościami podanymi na obrazkach - są tylko przykładowe. Lista profitów klasowych i wyznań zostanie opublikowana wraz z aktualizacją. Znajdą się w niej wszystkie potrzebne informacje - szansa i efekt na I poziomie oraz ich wzrosty podczas awansu.

Cytat:
Czy Retro wróci duchem do zamysłu Retro czy pozostanie 'S1 ale bez questów i grupówek'?


Co rozumiesz przez powrót duchem do zamysłu Retro?

Talphion - 2011-04-23, 12:41

Optymistycznie patrzę na przyszłą erę, tym bardziej, że profity wydają się być względem siebie konkurencyjne, co tylko urozmaici buildy postaci i te same klasy będą prowadzone różnie.

Martwi mnie sprawa wyznań, spodziewałem się, że znikną, gdyż uważam, że im mniej profitów, które wchodzą z jakimś % tym lepiej. Myślę, że profity klasowe w zupełności by wystarczyły jako ten "czynnik losowy" - drugim takim czynnikiem byłaby oczywiście szansa trafienia, który istnieje od dawien dawna :)

Przekonaliśmy się w tej erze, że w zależności od tego jak wejdą profity, walki mogą się diametralnie różnić. Nieraz było tak, że walcząc 2 walki z tym samym przeciwnikiem kończyły się one raz grubo na moją korzyść a raz grubo na moją niekorzyść. Powtórzę się, ale uważam, że im więcej profitów, które mają procentową szansę wejścia tym gorzej.

Drakki - 2011-04-23, 13:52

Tak się zastanawiam z jakiej cechy taki mniszek lub strażnik mają mieć większe CW :shock:
Phil - 2011-04-23, 13:54

Równoważąc moc profitów, staraliśmy się tworzyć możliwe stabilne profity, ale o słabszym efekcie (aby uniknąć przytaczanych sytuacji - bo pewnie chodzi o walki gdzie ścierała się rexel i pani ;-)). Jak to wyjdzie zobaczymy, na razie testujemy nowy balans i wciąż jeszcze dokonujemy poprawek.

Cytat:
Tak się zastanawiam z jakiej cechy taki mniszek lub strażnik mają mieć większe CW :shock:


Strażnik będzie miał CW takie samo jak paladyn. Mnich będzie miał wyższe niż te dwie klasy, bo łączy dwie cechy dające im odporność na zmęczenie. Tak samo jak teraz.

Drakki - 2011-04-23, 14:35

Mniszek bardzo straci na CW. Na 235 lvlu mam z tego profitu 37 CW. Bez tego będzie bardzo słabo :| Nawet większy pancerz i hp nie nadrobi tej strary ;)
Phil - 2011-04-23, 14:44

Drakki, nie zapominaj, że spadek CW dotyczy wszystkich klas. A mnicha akurat dotknie on najmniej boleśnie ;-)
Drakki - 2011-04-23, 15:07

Zobaczymy jak to będzie wyglądało w pre-erze ;)
Co do wyznań. To chyba byłoby lepiej gdyby dawały stały bonus np.:
Kult Pani - własne HP zwiększony o X%
Kult Rexel - HP przeciwnika zmniejszone o X% :P

Desmond - 2011-04-23, 15:39

Najlepiej to jakby oba w/w kulty zostały wywalone bo zbytnie psują rozgrywkę.
aryss - 2011-04-23, 15:53

Ja osobiscie chcialbym ujrzec system ze modlitwy maja jakis procent szans na negatywny efekt ( po prostu bostwo wrogie temu do ktorego sie modlimy postanawia nas ukarac )
czyli np modlac sie do EliGhana przed walka mamy 80% szans na wysluchanie modlitwy i jednoczesnie 20% szans ze Rahaliel sie rozgniewa i zamiast maksymalnych obrazen bedziemy miec minimalne.
Do tego porzucenie rozwoju profitow z swiatyni ( bo troszke dziwnym sie mi wydaje zdobywanie poziomu w modlitwie ) na np:
- mozliwosc wybrania bostwa pobocznego. ktorego efektywnosc i szansa na pozytywne zaistnienie bylaby odpowiednio mniejsza.
- samoczynne zmniejszanie sie szans na niewysluchanie modlitwy ( np uzaleznione od lvl (150-20%; 300-5%).

a co do zaistnialych zmian to fajnie wyglada, niech tylko powstanie chociaz podstawowy tutek napisany po pra-erze i bedzie mozna probowac sciagac nowych graczy :)

Rauko - 2011-04-23, 17:48

Outernet ogarnięty prawie więc można zobaczyć co w wojach się zmienia i wygląda ciekawie.

A ja bym powiedział jak najwięcej profitów. Ale takich bez % na wejście. A gra czegoś potrzebowała(Nie wiem jak teraz). Bo koło 200 lvl już było strasznie nudno:(


Jedyne czego się boje to tego CW. Boję się jak to wyjdzie. Profity dla szerma ciekawie się zapowiadają. Już będą mam nadzieje 2 drogi:] No i ciekawe jakie będą wyznaniowe i weterańskie:]

Haspen - 2011-04-24, 13:05

Phil napisał/a:
Cytat:
Czy Retro wróci duchem do zamysłu Retro czy pozostanie 'S1 ale bez questów i grupówek'?


Co rozumiesz przez powrót duchem do zamysłu Retro?


Prosta broń, proste profity, podstawowe rasy (Bez niedźwiadków itp).

Bo o ile dobrze czytałem, Arachnidy i Demońce i na retro będą, więc chyba wypada przetłumaczyć nazwę na 'Serwer Uproszczony'.

Nawet ładnie brzmi :P

Phil - 2011-04-24, 13:30

W takim razie będzie to S1 bez dodatkowych trybów walki i questów. Gdyby retro miało pozostać takie jakie było, to nie powinno być tam w ogóle aktualizacji (bo nie jesteśmy w stanie tworzyć osobnych dla S1 i RETRO).
Haspen - 2011-04-24, 15:55

Phil napisał/a:
W takim razie będzie to S1 bez dodatkowych trybów walki i questów. Gdyby retro miało pozostać takie jakie było, to nie powinno być tam w ogóle aktualizacji (bo nie jesteśmy w stanie tworzyć osobnych dla S1 i RETRO).


Mnie tam spoko jak jest, tylko wywiedzieć się musiałem ;)

Irmis - 2011-04-24, 22:58

Jesli juz to raczej serwery: "podstawowy" i "rozszerzony", a nie "uproszczny" i "zwykly" ;)

A ja chyba odpadam z rozpracowywania nowego s1, bo wychodzi mi ostatnio ciut duzo pracy w pracy ;P
Ale pewnie zobacze co tam sie pozmienialo i poklikam co jakis czas =)

Haspen - 2011-04-25, 12:06

Irmis napisał/a:
Jesli juz to raczej serwery: "podstawowy" i "rozszerzony", a nie "uproszczny" i "zwykly" ;)

A ja chyba odpadam z rozpracowywania nowego s1, bo wychodzi mi ostatnio ciut duzo pracy w pracy ;P
Ale pewnie zobacze co tam sie pozmienialo i poklikam co jakis czas =)


Ale zauważ że jeśli nazwiesz Retro 'podstawowy' to będzie wynikać z tego, że to Retro jest oczkiem w głowie twórców, a nie 'rozszerzony' S1 :P

Dlatego też S1 - główny, a Retro - uproszczony :P

Phil - 2011-04-25, 14:12

Cytat:
A ja chyba odpadam z rozpracowywania nowego s1


Szczerze mówiąc nie wiem czy będzie tu aż tak dużo rozpracowywania. Wiele rzeczy zostało uproszczonych, więc gra powinna być łatwiejsza do ogarnięcia niż wcześniej.

Irmis - 2011-04-25, 22:35

Haspen napisał/a:
Ale zauważ że jeśli nazwiesz Retro 'podstawowy' to będzie wynikać z tego, że to Retro jest oczkiem w głowie twórców, a nie 'rozszerzony' S1 :P

Dlatego też S1 - główny, a Retro - uproszczony :P

W ten sposob nikt nawet na prostsza, latwiejsza do ogarniecia na poczatku, rozgrywke nie spojrzy. To jak roznica w mowieniu ludziom: "zagrajcie w nasza gre na S1, a jak wam sie nie chce, to w lopatologiczna wersje na retro", a: "zagrajcie w bazowa wersje gry, a jak zechcecie czegos wiecej, to sprobojcie bardziej rozbudowanego S1". Retro moze nie jest oczkiem w glowie, ale jesli bedzie tylko i wylacznie dla starych wyjadaczy, teskniacych za dawnymi erami, to gra moze sie zrobic nudna przy kurczacej sie liczbie graczy ;)
Swoja droga moze niedlugo, np. przy restartach zmienic nazwy swiatow? Bo ani S1 nie jest juz pierwszym z paru rownorzednych serwerow, ani retro nie jest dawna wersja wojow, ale sie rozwija tylko ze bez paru funkcji.

Phil napisał/a:
Szczerze mówiąc nie wiem czy będzie tu aż tak dużo rozpracowywania. Wiele rzeczy zostało uproszczonych, więc gra powinna być łatwiejsza do ogarnięcia niż wcześniej.

Nowym bedzie latwiej zalapac, a starzy musza zmienic przyzwyczajenia i porownac zmiany ;)

Rauko - 2011-04-28, 13:09

Tak dziś kumpla namawiałem do zagrania, no i czytając profity zauważyłem niepokojącą rzecz: Pojawiają się profity dające dodatkowy dmg w zależności od wartości cechy danej klasy bądź jej pochodnej. Szerm wreszcie będzie miał dmg:P, ale nietrafieniowcy dostają dodatkowe ciosy. To może być niemały problem dla unikowców.

Zmniejsza się też czas walki więc zamiast 60 tur z szansą oberwania 5% będzie ich 20. 1/3 walki znika, czy życie też będzie zmniejszone?

Phil - 2011-04-28, 14:05

Cytat:
ale nietrafieniowcy dostają dodatkowe ciosy.


To niczego generalnie nie zmienia. Po prostu jest to kwestia pomysłu na postać strażnika lub paladyna: albo taką która skraca walkę dodatkowym ciosem, albo taka, która ją przedłuża regeneracją lub odbudową pancerza, bądź zwiększaniem obrony lub zmniejszaniem ataku.

Ponadto należy zwrócić uwagę, że era profitów zadających obrażenia wyłącznie w życie dobiega końca. W nadchodzącej obrażenia będą się rozkładać pomiędzy pancerz i życie zgodnie z % ochrony.

Drakki - 2011-04-28, 14:39

Phil napisał/a:
Cytat:
(...)W nadchodzącej obrażenia będą się rozkładać pomiędzy pancerz i życie zgodnie z % ochrony.

:ralz: Nic dodać nic ująć.


Ps. Powoli szykuję stronkę dla nowych. Staruszki też coś dla siebie znajdą ;P
Postaram się na bieżąco aktualizować Kroniki Lotharis oraz inne teksty oczywiście za zgodą Teamu ;)

Talphion - 2011-04-28, 17:55

Drakki napisał/a:

Ps. Powoli szykuję stronkę dla nowych. Staruszki też coś dla siebie znajdą ;P
Postaram się na bieżąco aktualizować Kroniki Lotharis oraz inne teksty oczywiście za zgodą Teamu ;)


Fajnie :D

mindmaster - 2011-04-28, 20:07

Nie róbcie z tego dyskusji dla niewidomych krasnoludków...
Khhagrenaxx - 2011-04-29, 07:08

Wszystko fajnie, a najważniejsze, że nie będzie afer dziurawcowych już więcej, moim zdaniem, bo to najbardziej zdestabilizowało rozgrywkę w końcowej fazie

ifjunołłotajmin ;P

nosferek - 2011-04-29, 18:40

Ja odpadam z wojów na pewno. Zacząłem grać w połowie poprzedniej ery, tę erę przegram całą i mówię dość. Poprzednia era może i miała błędy (np. sprzedawanie kompleksówek na targu za same monety) ale ta przeszła wszelkie oczekiwania. Coraz głębiej idziecie w upgrady i niestety im dalej w las tym więcej błędów, w tej erze to m.in.
-naprawa dziurawek
-eliksiry (ja mam np w sumie ponad 500 stałych dodatków i od jakiegoś miesiąca praktycznie nie bawię się w zaglądanie na rynek/targ i pisanie pw)
-zadania
-zadaniowe przedmioty
Osiągnąłem w wojach to co sobie założyłem, zrobiłem prawie niezniszczalnego szerma siłowego i widząc kolejne zmiany w grze nie chce mi się znowu wszystkiego liczyć i kalkulować, ewolucje jak najbardziej ale nie rewolucje
Może nie ten dział ale na pożegnanie wszędzie się miejsce znajdzie
Na retro pewnie popykam ale s1 zdecydowanie odpada

Irmo - 2011-04-29, 18:55

Zadania i nagrody za nie zostały zmienione ;) Dziurawe przedmioty też zmieniono, więc 3/4 wymienionych błędów odpada ;)
Ogólnie zmiany w tej aktualizacji wydają się bardziej przemyślane i sensowne, szczególnie pod względem balansu. Bardziej rewolucyjną nazwałbym poprzednią, mimo że w tej kilka ważnych elementów się zmienia. Ale rozkładanie tych zmian w czasie nie byłoby dobrym pomysłem.
Wszak gra jest ciągle w fazie rozwojowej ;)

nosferek - 2011-04-29, 19:43

O dziurawkach pisałem chyba jako pierwszy i zostało zmienione po fakcie
O eliksirach również pisałem i reakcja po czasie

Dodam jak dla mnie zły systemu treningowego - ja nie mam z kim trenować, żeby trenować muszę kombinować, zdejmuje więc po kolei ciuszki z ekwipunku żeby jakiś przyzwoity eksp dostać a nie 650 pkt, mówię tu nawet o atakach na antyklasy, berków/łowców, niestety na każdym treningu a także turnieju tracę po 100 ekspa na walce

Kolejna sprawa system wojenny - w obecnej wojnie pomimo synchronizacji ataków przez przeciwnika, jeżeli przeciwnik nie stoczy walki mogę się pod nią podstawić po czasie i wyciąć, tak jak to miało miejsce ostatnio, kilku przeciwników atakujących jednocześnie,

Vercingetorix [367] Tupcio Wielki Chrupcio [369] 2011-04-15 22:49:55 2011-04-15 22:58:49

Alakh Kassam [365] Tupcio Wielki Chrupcio [369] 2011-04-15 22:50:12 2011-04-15 22:59:26

Majsner [368] Tupcio Wielki Chrupcio [369] 2011-04-15 22:50:18 2011-04-15 22:59:12

Irmo - 2011-04-29, 20:07

Ciekaw jestem jak to jest, że 6 razy dziennie tracisz expa, a jesteś w top3 ;P

Jeśli system treningowy jest wg Ciebie zły, to może zaproponuj lepszy? Zawsze to lepsze niż tylko narzekać ;) Do tego zauważ, że nie wszyscy robią tak dobre postacie jak Ty i dla nich ten system się opłaca.

Ja nie widzę problemu w tym, że dobra postać może położyć kilku atakujących przeciwników. Taki system wojen jest od dawna. I od dawna co jakiś czas pojawiają się narzekania, czasem z propozycją rozwiązania, czasem bez. A że zespół gry to też ludzie, to nie zawsze mają czas tworzyć skomplikowane systemy ;)

Fayl - 2011-04-29, 20:37

Cytat:
im dalej w las tym więcej błędów, w tej erze to m.in.
-naprawa dziurawek
-eliksiry (ja mam np w sumie ponad 500 stałych dodatków i od jakiegoś miesiąca praktycznie nie bawię się w zaglądanie na rynek/targ i pisanie pw)
-zadania
-zadaniowe przedmioty
Błędy? Przecież to nie błędy.
Cytat:
widząc kolejne zmiany w grze nie chce mi się znowu wszystkiego liczyć i kalkulować, ewolucje jak najbardziej ale nie rewolucje
Czyli: to co jest teraz ci się nie podoba, ale jesteś przeciw zmianom? :P

Edit ~
Cytat:
O eliksirach również pisałem i reakcja po czasie
No sekundę, ale to ile dajesz czasu na reakcję? ;)
Ciran - 2011-04-29, 21:33

Gra się rozwija i to jest najważniejsze, fakt faktem że ta era na S1 była wyjątkowo nie-grywalna z powodu wielu nieudanych rzeczy, ale na szczęście już jest za Nami. Co więcej sporo z niej zostało wyniesione nauki dzięki czemu nowa aktualizacja zapowiada się wyjątkowo dobrze. Widać, że znaczny nacisk położono na głos graczy i dopracowano wiele rozwiązań pod Nas. Ja tam zawsze wojownikom dam 2,3 i n-tą szansę i zawsze chętnie poklikam w każdej erze. Jak się nie spodoba to się skasuję, ale nie zamierzam skreślać produktu zanim go nie sprawdzę, szczególnie że sporo pracy w Niego team teraz wkłada i widać dużo dobrych chęci.
Phil - 2011-04-30, 01:25

Cytat:
Coraz głębiej idziecie w upgrady i niestety im dalej w las tym więcej błędów, w tej erze to m.in.


Rzecz w tym, że ta aktualizacja jest całkowicie zorientowana na modernizację elementów, na które społeczność graczy narzekała najbardziej. Poza drobiazgami nie wprowadzono w niej nic nowego. To są tylko pozornie rewolucje, tak naprawdę większość nowego materiału to naprawa tego co szwankowało w dobiegającej końca obecnej erze.

Cytat:
-naprawa dziurawek


Całkowicie zmienione. Uniemożliwiono handel popsutymi przedmiotami i zdobywanie ogromnych ilości talonów. Turnieje stają się ponownie głównym źródłem waluty specjalnej.

Cytat:
-eliksiry (ja mam np w sumie ponad 500 stałych dodatków i od jakiegoś miesiąca praktycznie nie bawię się w zaglądanie na rynek/targ i pisanie pw)


Narzucono elastyczne, zależne od poziomu postaci ograniczenia, by wyeliminować konieczność ślęczenia na targu i przesadne spożywanie eliksirów.

Cytat:
-zadania


Obecny czasochłonny i trudny do ogarnięcia system został zastąpiony, przyjemnym i prostym. To faktycznie duża zmiana, ale na korzyść gracza.

Cytat:
-zadaniowe przedmioty


To też przeszłość. Nowe nagrody z zadań będą oferować rozsądne, niewielkie wzmocnienie mocy postaci.

Cytat:
Dodam jak dla mnie zły systemu treningowego - ja nie mam z kim trenować, żeby trenować muszę kombinować, zdejmuje więc po kolei ciuszki z ekwipunku żeby jakiś przyzwoity eksp dostać a nie 650 pkt, mówię tu nawet o atakach na antyklasy, berków/łowców, niestety na każdym treningu a także turnieju tracę po 100 ekspa na walce


System doświadczenia z treningów jest dobrze wyważony i znacznie lepszy niż poprzedni. Twój problem wynika z czegoś innego - niskie doświadczenie to efekt uboczny stworzenia przez Ciebie tak silnej postaci. Przy wprowadzonych ograniczeniach i zmianach w ekwipunku nie powinno dochodzić już do takich sytuacji w przyszłości.

Cytat:
Kolejna sprawa system wojenny - w obecnej wojnie pomimo synchronizacji ataków przez przeciwnika, jeżeli przeciwnik nie stoczy walki mogę się pod nią podstawić po czasie i wyciąć, tak jak to miało miejsce ostatnio, kilku przeciwników atakujących jednocześnie,


Modernizacja wojen to temat, który czeka na razie na realizację.

W zasadzie wszystkie przytoczone przez Ciebie zarzuty doczekały się reakcji. Może nie tak szybkiej jak niektórzy by sobie życzyli, ale my też mamy pewne ograniczenia i o ile nie jest to absolutnie konieczne, unikamy robienia dużych zmian w trakcie trwania rozgrywki. Czasem reakcja i próba naprawy elementu powodującego pewną umiarkowaną destabilizację, może prowadzić do jeszcze większej, prowadzącej w rezultacie do całkowitego chaosu.

Cytat:
ta era na S1 była wyjątkowo nie-grywalna z powodu wielu nieudanych rzeczy


Myślę, że to stwierdzenie jest nieco przesadzone. Pewne elementy rozgrywki faktycznie negatywnie rzutowały na obszar rywalizacji pomiędzy graczami, ale nie uniemożliwiły jej całkowicie. Tak czy inaczej, największe problemy kończącej się ery zostały rozwiązane, a my będziemy nadal dążyć do tego, by każda kolejna aktualizacja stabilizowała rozgrywkę i zapewniała graczom satysfakcjonującą zabawę.

Drakki - 2011-04-30, 07:03

Mam nadzieję że nie będzie trzeba od samego początku ganiać po wszystkich miastach za questami. Tylko będą one dostępne od pewnych lvli ;)

Phil napisał/a:
Cytat:
Twój problem wynika z czegoś innego - niskie doświadczenie to efekt uboczny stworzenia przez Ciebie tak silnej postaci. Przy wprowadzonych ograniczeniach i zmianach w ekwipunku nie powinno dochodzić już do takich sytuacji w przyszłości.



A wszystko zaczęło się od mojego Krasia Szerma :mrgreen:

Ps. Gdzie te stare czasy że całe top 50 różniło zaledwie kilka lvli =(

nosferek - 2011-04-30, 08:19

Phil - ale mnie sie nie chce wyszukiwac w kolejnej erze kolejnych niedorobek po zmianach i czekanie na reakcje kolejna ere i w nowej bedize to samo, teraz bedzie wesolo z cw, do tego na pewno wielu zniehceci zdecydowanie wolniejszy przyrost lvl na bardoz wysokich poziomach - co to bedzie za rozwoj postaci, teraz w ciagu jednego dnia mozna zrobic 1,5 lvl okolo, pozniej ile - 0,7, to z tygodnia na tydzien praktycznie nic sie nie bedzie ruszalo, kolejna sprawa - ktos to juz poruszal (haart chyba) - ere mozna podzielic na 2 etapy - do 300 lvl i po 300 lvl, kto sie doczlapie i ma talony ten jest szczesliwy i gra dalej, kto sie nie doczlpaie albo ma malo talonow po prostu sie kasuje, i kolejna sprawa najprzyjemniej gra sie po 300 lvl, mozna kombinowac z kompleksowkami itd a tu rachu ciachu i koniec ery, moze pomyslicie cos na temat przyrostu tur i rozwoju bestii/grup, od jakichs 2 tygodni albo dluzej klepie maksymalna grupke ze zenajomym, ktory jest przecietnym szermem ofensywnym, maksymalna grupke solo leje od kiedy sie pojawila w zasiegu i rutyna przechodzi wszelkie wyobrazenia

Co do czasu na reakcje - dyskusje na tema kulek zyczen spotkaly sie z szybka reakcja, nie mozna bylo tego zrobic z dziurawkami??

Trening jako efekt uboczny - no przepraszam ja ciebie bardzo to mam na sile sie slabo rozwijac zeby moc potrenowac z kims za przyzwoity eksp? albo kombinowac sie w rozbieranie - dzisiaj potrenowalem sobie z lowca - jednym z lepszych - calkowicie bez ubran!! zeby 800 ekspa dostac, a inni spokojnie po 900+ dostaja - no to chyba nie jest swietne rozwiazanie

Fayl - 2011-04-30, 09:12

Cytat:
nie mozna bylo tego zrobic z dziurawkami?
Nie.
Cytat:
no to chyba nie jest swietne rozwiazanie
Proponuj więc lepsze.
Desmond - 2011-04-30, 10:37

nosferek napisał/a:

Trening jako efekt uboczny - no przepraszam ja ciebie bardzo to mam na sile sie slabo rozwijac zeby moc potrenowac z kims za przyzwoity eksp? albo kombinowac sie w rozbieranie - dzisiaj potrenowalem sobie z lowca - jednym z lepszych - calkowicie bez ubran!! zeby 800 ekspa dostac, a inni spokojnie po 900+ dostaja - no to chyba nie jest swietne rozwiazanie


Faktycznie masz powody do narzekania. Ja dostaje od 500 do 700 expa max i nie narzekam :P Zresztą kto Ci każe rozkminiac postać i liczyć każdy exp. Jak bez starania się być najlepszym nie umiesz grać dla własnej frajdy to współczuje. To ze po 300 rozgrywka jest nudna jest to dosć oczywiste. Ba powiedziałbym ze po 150 już się robi nudna. Bo tak właściwie są 3 etapy 0- ~150 potem do 300 i po 300.

Phil - 2011-04-30, 11:12

Cytat:
Mam nadzieję że nie będzie trzeba od samego początku ganiać po wszystkich miastach za questami. Tylko będą one dostępne od pewnych lvli


Zmienił się dziennik - teraz trzeba tylko raz odwiedzić miasto, a on pokaże jakie zadania są w nim dostępne. Nie można już podejmować wszystkich zadań naraz, bo wymagają odpowiedniego poziomu.

Cytat:
Ps. Gdzie te stare czasy że całe top 50 różniło zaledwie kilka lvli


Wtedy było więcej graczy, mniej sposobów zdobywania expa i większa rywalizacja.

Cytat:
Co do czasu na reakcje - dyskusje na tema kulek zyczen spotkaly sie z szybka reakcja, nie mozna bylo tego zrobic z dziurawkami??


Nie, ponieważ w przypadku kul mogliśmy prześledzić transakcje nimi i je cofnąć (odbyła się tylko jedna pomiędzy dwójką graczy). Nikt też nie wykorzystał jeszcze żadnej ze sprzedanych kul. Natomiast w przypadku przedmiotów dziurawych lepszym wyjściem było pozostawienie sytuacji tak jak jest, niż zmienianie jej. Nie mieliśmy technicznych możliwości sprawdzenia, kto co otrzymał w wyniku naprawy, a zmiana lub wycofanie dziurawych wiązałoby się z niesprawiedliwym uprzywilejowaniem tych, którym się wcześniej poszczęściło.

Cytat:
Phil - ale mnie sie nie chce wyszukiwac w kolejnej erze kolejnych niedorobek po zmianach i czekanie na reakcje kolejna ere i w nowej bedize to samo


Gra przeszła gruntowną metamorfozę - a my nie jesteśmy dużą firmą programistyczną, tylko tworzymy w wąskim gronie w naszym wolnym czasie. Nie mamy rzeszy programistów i testerów, którzy w fazie testowej wychwycą większość potencjalnych problemów i błędów. Rzeczą jasną było, że nie wszystko pójdzie po naszej myśli. Tyle, że teraz zmiany w aktualizacjach nie będą rewolucyjne, lecz stabilizacyjne + trochę nowego kontentu.

Cytat:
do tego na pewno wielu zniehceci zdecydowanie wolniejszy przyrost lvl na bardoz wysokich poziomach


Wątpię, bo zauważalny wzrost potrzebnego doświadczenia na awans widać dopiero grubo po 300 poziomie i następuje do tego czasu bardzo łagodnie.

Cytat:
to z tygodnia na tydzien praktycznie nic sie nie bedzie ruszalo


Bez przesady. Poniżej tabelka ze zmianami. Kolumna stary delta to ilość expa, którą należy zdobyć by awansować, nowy delta to ilość po zmianach, diffdelta to różnica pomiędzy nimi. Będzie wolniej, ale to naturalna postać rzeczy w każdej grze. Im wyższy poziom, tym wolniej się awansuje.



Cytat:
ere mozna podzielic na 2 etapy - do 300 lvl i po 300 lvl, kto sie doczlapie i ma talony ten jest szczesliwy i gra dalej, kto sie nie doczlpaie albo ma malo talonow po prostu sie kasuje, i kolejna sprawa najprzyjemniej gra sie po 300 lvl, mozna kombinowac z kompleksowkami itd a tu rachu ciachu i koniec ery


To wynik złego założenia koncepcyjnego dotyczącego przedmiotów unikalnych w starym sprzęcie. W nowym są dostępne od 275 i 285 poziomu, co daje znacznie więcej czasu na zabawę.

Cytat:
moze pomyslicie cos na temat przyrostu tur i rozwoju bestii/grup, od jakichs 2 tygodni albo dluzej klepie maksymalna grupke ze zenajomym, ktory jest przecietnym szermem ofensywnym, maksymalna grupke solo leje od kiedy sie pojawila w zasiegu i rutyna przechodzi wszelkie wyobrazenia


Zdajemy sobie sprawę z rutyny i raczej nudnego przebiegu końcowego etapu gry, dlatego od następnej ery czas ich trwania zostanie prawdopodobnie skrócony, a tempo przyspieszone. Być może dodamy więcej bestii na wyższych poziomach, ale nie wiem czy to będzie potrzebne, biorąc pod uwagę mniejszy exp za questy i zmiany w tempie zdobywania awansów po 300 poziomie. Ponadto zastanawiamy się nad uatrakcyjnieniem innymi sposobami tego okresu, ale mamy ograniczone środki do dyspozycji i priorytetem jest dla nas obecnie doszlifowanie istniejących elementów, przed dodawaniem kolejnych.

Cytat:
Trening jako efekt uboczny - no przepraszam ja ciebie bardzo to mam na sile sie slabo rozwijac zeby moc potrenowac z kims za przyzwoity eksp? albo kombinowac sie w rozbieranie - dzisiaj potrenowalem sobie z lowca - jednym z lepszych - calkowicie bez ubran!! zeby 800 ekspa dostac, a inni spokojnie po 900+ dostaja - no to chyba nie jest swietne rozwiazanie


Mechanizm treningów jest dobry, wyeliminował praktycznie wszystkie bolączki na jakie narzekano w przeszłości. Nie twierdzę, że powinieneś rozwijać na siłę postać by była słabsza, ale powinieneś pamiętać, że na rezultat treningu ma wpływ też Twoje otoczenie - czyli inne postacie. Mechanizm działa tak by premiował postacie, które trenują z trudnymi przeciwnikami. Jeśli takich nie posiadasz, to nie jest to winą tego mechanizmu.

Irmis - 2011-04-30, 23:29

Desmond napisał/a:
Faktycznie masz powody do narzekania. Ja dostaje od 500 do 700 expa max i nie narzekam :P Zresztą kto Ci każe rozkminiac postać i liczyć każdy exp. Jak bez starania się być najlepszym nie umiesz grać dla własnej frajdy to współczuje. To ze po 300 rozgrywka jest nudna jest to dosć oczywiste. Ba powiedziałbym ze po 150 już się robi nudna. Bo tak właściwie są 3 etapy 0- ~150 potem do 300 i po 300.


Bo wojownicy to gra polegajaca na rywalizacji, a nie do "przechodzenia" dla przyjemnosci - jako taka zbyt szybko sie nudzi.
Ja nosferatka akurat rozumiem, bo zupelnie inaczej sie rywalizowalo dawniej, gdy zalezalo to od pomyslu na postac i taktyki na pozostalych w topce, a inaczej teraz, gdy chodzi glownie o ilosc czasu spedzona nad gra (i ew wykorzystanie przekretow) ;)

Phil - 2011-05-01, 00:53

Cytat:
(i ew wykorzystanie przekretow)


To akurat było stałym elementem - zawsze ;) Choćby w V erze - przez pewien czas funkcjonował targ, który pozwalał dzięki bugowi zarabiać miliony.

Caus - 2011-05-01, 02:49

Cytat:
WAŻNE
Żebyście się za bardzo nie stresowali czytając moje wypociny polecam włączyć sobie spokojną muzyczkę - tutaj przykładowy linczek: http://www.youtube.com/watch?v=mJFd3Q7cgO8 - przed rozpoczęciem czytania.
Enjoy

Powiem tylko tyle - jakby było 200 graczy - cieszylibyście się? Była by rywalizacja?

Ja staram się spamować wszystkim i wszędzie, żeby chociaż weszli i zobaczyli, wyjaśniać itd itd, na 40 osób do których wysłałem przed tamtą erą zaczęło grać z 10, zostały dwie-trzy może.

Jakby każdy z 50 osób które grają, sciągnął kolejne 50 przynajmniej, już by było 100 - i to nie dla teamu bla bla bla, tylko dla własnej przyjemności z gry - zaciągniesz 3-4 osoby które się wkręcą to i one zaciągną kolejne, jak będą wiedziały że to coś da.

Sprawa druga każdy psioczy na gre itd - dział pomysły świeci pustkami od jakiegoś czasu.
Ja rozumiem że trzeba poprawiać, naprawiać balansować i stuff osób to robiących się powiększa, ale jak ktoś ma pomysł - a nawet nie wie do końca jak można było by go zrealizować w grze to niech napisze.
Pamiętam, jak było milion postów, o to że wojny są randomowe (jak nie widziało się lvl przeciwnika) itd, team wprowadził że widać i od razu wojny stały się bez sensu. Jak widać nie wszystko czego chcą gracze jest dobre :D Jednak co by was nie zniechęcać - jak nie cały pomysł, to może jego kawałek zostanie uznany za godny i słuszny. Widzicie troche inaczej pewne rozwiązania? Piszcie o tym, wtedy dobry pomysł może przejdzie, a jak będzie cienki to dowiecie się dlaczego :D

Powtórze się jeszcze raz, ale strasznie mnie to boli - wojownicy są grą dla ludzi, tworzoną przez ludzi - bez was, tak samo jak bez teamu tej gry nie będzie, dlatego team stara się żeby jak najwięcej osób grało - tak samo gracze powinni się o to starać.
Chcecie nowości? Spoko, można wpierdzielić 30 nowych rzeczy które jeszcze bardziej zdysbalansują grę, bo nie będą do końca przemyślane, ale będą nowe. Dziurą łatać dziury niestety się nie da...

A teraz zamiast płakać tutaj o niegrywalności wojowników zapraszam do działu z pomysłami żeby wylać swoje żale.

Bolivar - 2011-05-01, 11:07

Zapraszam do jakiegoś spamiku na portalach społecznościowych (np. FB) - jest nawet nagroda za to... ale jak widać nikt nie chce dostać Obka...
Phil - 2011-05-01, 12:11

Cytat:
Caus, ja pisałem dużo ale nikt mnie nie słuchał


Przecież słuchamy. Przy tworzeniu aktualizacji bierzemy pod uwagę głos graczy, ba - większość zbliżającej się jest zorientowana na zmiany w elementach, które się graczom nie podobały lub ich drażniły, czego dawali wyraz na forum. Inną sprawą jest to, że nie jesteśmy w stanie dodać od ręki wszystkiego co gracze sobie zażyczą, a tu jeszcze dochodzi kwestia sensowności pomysłu i jego wpływu na inne elementy gry. Jeśli ktoś rzuca pomysł, którego wprowadzenie wymagałoby robienia kolejnych rewolucji we wszystkim w grze, to raczej nie doczeka się jego realizacji.

Khhagrenaxx - 2011-05-02, 08:16

Nosferek, nie czaję tego co ty tam opowiadasz. Zrobiłeś jakiegoś potwora spędzając 3/4 swojego życia w ostatnich trzech miesiącach na kramie różności i kupowaniu dziurawców i rzeczy pod eliksiry (albo na klikaniu innych postaci i sprzedawaniu tego wszystkiego sobie), nikt poza tobą nie zrobił takiego przegięcia (albo uczciwego, albo nie, nie wnikam jak było naprawdę, nie interesuje mnie to) i narzekasz. Bez tego nie byłoby "wycięć" wojennych i małego expa w treningach, a że dodatkowo zapowiedział Phil usprawnienie elementu eliksirowego, dziurawkowego i questowego, no to po prostu twoje posty to puste bicie piany.

Bez urazy ;)

KoniAK - 2011-05-02, 09:14

Tu się zgodzę... Nikt normalny nie miał tyle wychlanych eliksirów/tyle talonów z dziurawych przedmiotów, bo nikt nie siedział na kramie tyle. To że gra stała się dla Ciebie nudna to tylko Twoja wina, bo przesadziłeś z koksem. Inna sprawa to fakt że grałeś klasą, która ma jedne z największych możliwości przekoksania postaci. Zagraj mnichem/łowcą/gwardem jak chcesz wyzwania i wtedy pogadamy czy gra jest nudna...
Spider4 - 2011-05-02, 11:06

Vanitas vanitatum et omnia vanitas. Nosferek, straciłeś podejrzewam na grę co najmniej połowę czasu więcej niż reszta. Z czego był to czas spędzony na odświeżaniu kramów i bazarów... Nie dziw się proszę, że gra Ci się znudziła skoro zapałem dorównywałeś botom do ataków DDos. Gra jest robiona przez bandę zapaleńców dla innej bandy zapaleńców, a zaczynała jako nauka PHP Wojtka... Uwierz mi, od I ery kiedy wzór na trafienie wyglądał: Uniki-(Atak+100)= % gra poszła strasznie do przodu i teraz masz cud, miód i maliny. Mniej lub bardziej zdatne do spożycia, ale to nie jest projekt ze sponsorem, który płaci za siedzenie minimum 8h dziennie przy tym i wymaga. Kasa na projekt to prywatna kasa teamu i kilka złotych z obywatela. W tej chwili tak naprawdę napisałeś: naprawili błędy, przez których wykorzystywanie gra mi się znudziła... nie będę grać bo musiałbym liczyć od nowa... Ze swojej strony mogę Ci polecić "kokszenie" bez wykorzystywania dziur w grze... wtedy jest ciekawiej. Naprawdę.

Co do samych update:
1)Czy Frakcje NPC mają relacje między sobą? W stylu:
-Frakcja A nie lubi Frakcji B więc wykonanie zadania dla jednej utrudnia wykonywanie dla drugiej?
-Frakcja C i D się lubią, więc wykonywanie zadań jednej daje nam też jakieś minimum reputacji drugiej?

(co do tego mam cały większy pomysł, ale o tym później)
2) Profity... jeśli zdanie o tym, że pierwszy lvl stanowi ćwierć lvl ósmego jest prawdziwe, to znaczy, że Rycek na 300 lvl uderzy z podpalenia ok 2-3 razy przez 10 tur walki po 3tury za 1000 dmg, którego nie da się uniknąć, w tym czasie na 10 tur łowca zada 5x128dmg... Dodatkowo u łowcy są praktycznie takie same profity... dodanie sobie ataku i zabranie obrony wroga... nie można zastapic go zabraniem wrogowi ataku? W końcu ?owca trafia często i jest trafiany często, więc te dwa profity mimo zmian są... słabe... To samo u szerma... Akrobatyka jest przekokszona, daje mniej ale do dwóch...

3) "Sety" - na co przyciski do zdejmowania? Rozumiem, dla Obków jakieś ułatwienie golasowania? ;P A tak serio, nie lepiej zostawić trzy przyciski do zakładania lub zrobić możliwość ustawienia 6 setów?


4) Skróty - mam nadzieje, że moje obawy są nic nie warte i nieobkom nie zostanie pusty nieładny pasek na środku gry?




EDIT:
Zapomniałem zapytać: Czy rozważaliście wprowadzenie jeszcze trudniej zdobywanych poziomów od pewnego poziomu, ale za to aby dawało to więcej niż 7pkt stat i np. nowe eq? Dajmy na to.... niech nabicie z 300 na 301 zajmie mi kilka dni-tydzień ale za to postać dostaje dajmy na to zależnie od klasy jakiś bonus

Irmo - 2011-05-02, 11:11

Co do frakcji, to chyba było gdzieś napisane, że ma być tak jak piszesz - wykonywanie zadania dla frakcji A obniża reputację u wrogiej frakcji B(czyli trudniej otrzymać zadanie) i poprawia u przyjaznej frakcji C.
Nie wiem gdzie, nie chce mi się szukać ;P

Spider4 - 2011-05-02, 11:15

Irmo, to mnie pocieszyłeś, obawiałem się, że wszystkie będą neutralne :)
Ale nasuwa się pytanie: czy pomyślano o daily questach mających na celu podbicie reputacji tylko? Taki quest do wykonywania raz dziennie albo nie wiem raz na kilka dni aby jednak podbić reputację Frakcji A mimo, że wcześniej 100 lvl wolałem robić dla Frakcji B

Irmo - 2011-05-02, 11:43

Nie pamiętam dokładanie, ale gdzieś chyba czytałem o limicie zadań na jeden dzień, więc takie zadania musiałyby być typu 'raz na kilka dni'.

A przy okazji znalazłem w notce fragment o frakcjach i reputacji:
Cytat:
Na koniec zdradzimy nieco o wspomnianych frakcjach. Otóż, każda z postaci niezależnych jest członkiem jednej z nich. Wykonując dla niej zadanie zaskarbimy sobie nieco wdzięczności, dzięki czemu zyskamy w oczach innych członków tejże organizacji, którzy mimo iż spełniamy wymagany poziom doświadczenia, mogliby nie być skorzy do zlecenia misji niezaufanej osobie.

Spider4 - 2011-05-02, 11:52

Irmo, ale z niej wynika, że wykonuję kolejno zadania dla Frakcji A, a nie, że to wpływa na inne frakcje ;)
mindmaster - 2011-05-02, 11:53

Ok, mam chwilę czasu to odpiszę na co umiem
Spider4 napisał/a:

2) Profity... jeśli zdanie o tym, że pierwszy lvl stanowi ćwierć lvl ósmego jest prawdziwe, to znaczy, że Rycek na 300 lvl uderzy z podpalenia ok 2-3 razy przez 10 tur walki po 3tury za 1000 dmg, którego nie da się uniknąć, w tym czasie na 10 tur łowca zada 5x128dmg... Dodatkowo u łowcy są praktycznie takie same profity... dodanie sobie ataku i zabranie obrony wroga... nie można zastapic go zabraniem wrogowi ataku? W końcu ?owca trafia często i jest trafiany często, więc te dwa profity mimo zmian są... słabe... To samo u szerma... Akrobatyka jest przekokszona, daje mniej ale do dwóch...

Polecam czytanie ze zrozumieniem - nie jest nigdzie napisane, że "pierwszy lvl stanowi ćwierć lvl ósmego" tylko "profit na 1 poziomie u pierwszej będzie dawał efekt równy z grubsza ćwierci uzyskiwanego przez postać drugą, posiadającą ten sam profit na poziomie 8" i jest to prawdziwe przy zdefiniowaniu efektu jako całościowego procentowego efektu na walkę. Wzór na liczenie tego jest cholernie długi więc pozwolę sobie go nie przytaczać, ale w bardzo uproszczonej sytuacji (by zademonstrować koncepcję) sprowadza się to do tego, że jeśli profit na pierwszym poziomie zwiększa obrażenia o 10% z prawdopodobieństwem 10% to zarówno sytuacja gdzie zwiększa obrażenia o 20% z prawdopodobieństwem 10% jak i taka gdzie zwiększa obrażenia o 10% z prawdopodobieństwem 20% są traktowane jako zwiększenie efektu profitu dwukrotnie.

Nie jestem też pewien skąd wziąłeś wartości dla rycka i łowcy...

Irmo - 2011-05-02, 11:57

No wiem, ale nie pisałem, że w tym fragmencie o to chodzi ;) To jest potwierdzenie tego, że postacie nie są neutralne.
Caus - 2011-05-02, 14:19

ja się wypowiem tylko co do tego dlaczego obniżenie ataku i podywższenie obrony

otóż przy aktualnym wzorze działa to tak - jeżeli ma się powyżej 50% szansy na trafienie lepiej przykoksić dodanie ataku, w sytuacji przeciwnej - poniżej 50% - lepiej przykoksić obronę, wszystko zależy od buildu.
Wzory chyba są dostępne, dlatego warto sobie policzyć wykorzystanie i dlaczego takie wzory.

Podobnie jest u szerma, w zależności od tego jak się będzie pakować można używać różnych profitów, a jak pakuje w obie, to też ma profita :D

Irmis - 2011-05-02, 15:07

Spider4 napisał/a:
Irmo, to mnie pocieszyłeś, obawiałem się, że wszystkie będą neutralne :)
Ale nasuwa się pytanie: czy pomyślano o daily questach mających na celu podbicie reputacji tylko? Taki quest do wykonywania raz dziennie albo nie wiem raz na kilka dni aby jednak podbić reputację Frakcji A mimo, że wcześniej 100 lvl wolałem robić dla Frakcji B

Z tego co pamietam, to w planach byly wlasnie frakcje przeciwstawne, ale nie jestem pewien, czy juz teraz wejda w takiej formie: a nie lubi b i c nie lubi d.
A co do daily Q, to jestem stanowczo przeciwny - robienie reputacji w jednej frakcji powinno na stale blokowac dostep do zadan oferowanych przez druga. W koncu wybiera sie to jedynie na jedna ere, czyli gora pol roku. Za drugim podejsciem mozna wybrac wkupienie sie w laski kogos innego ;)

Fayl - 2011-05-02, 15:08

Cytat:
1)Czy Frakcje NPC mają relacje między sobą? W stylu:
-Frakcja A nie lubi Frakcji B więc wykonanie zadania dla jednej utrudnia wykonywanie dla drugiej?
-Frakcja C i D się lubią, więc wykonywanie zadań jednej daje nam też jakieś minimum reputacji drugiej?
Technicznie nie jest to ustalone, więc zależy tylko od tego, jakie zostaną ustawione wartości zmian reputacji w poszczególnych zadaniach. Kiedyś była koncepcja, że dzięki takiemu czemuś nie wykonamy wszystkich questów, bo te najbardziej "elitarne" dostaniemy tylko od frakcji, której wcześniej więcej pomagaliśmy. Ale nie wiem czy nadal tak ma być. ;)

Cytat:
"Sety" - na co przyciski do zdejmowania?
Jeden przycisk to zapisz, drugi to wczytaj.

Cytat:
4) Skróty - mam nadzieje, że moje obawy są nic nie warte i nieobkom nie zostanie pusty nieładny pasek na środku gry?
:P (Edit ~ bo przerabianie layoutu wybiórczo dla obków i nieobków byłoby męczące ;) ).
Phil - 2011-05-02, 19:36

Cytat:
Co do samych update:
1)Czy Frakcje NPC mają relacje między sobą? W stylu:
-Frakcja A nie lubi Frakcji B więc wykonanie zadania dla jednej utrudnia wykonywanie dla drugiej?
-Frakcja C i D się lubią, więc wykonywanie zadań jednej daje nam też jakieś minimum reputacji drugiej?


Taki jest plan. Ale mimo zapowiedzi w notce, nie wiem czy uda się to sensownie zorganizować już w tej erze. Spróbujemy. W każdym razie docelowo chciałbym to tak zrobić na zasadzie pięciokąta. Organizacja główna, dla której pracujemy, dwie zaprzyjaźnione i dwie wrogie, co pozwoliłoby wykonywać wszystkie zadania głównej, część zaprzyjaźnionych i uniemożliwiło wykonywanie zadań dla wrogich.

Cytat:
2) Profity... jeśli zdanie o tym, że pierwszy lvl stanowi ćwierć lvl ósmego jest prawdziwe, to znaczy, że Rycek na 300 lvl uderzy z podpalenia ok 2-3 razy przez 10 tur walki po 3tury za 1000 dmg, którego nie da się uniknąć, w tym czasie na 10 tur łowca zada 5x128dmg... Dodatkowo u łowcy są praktycznie takie same profity... dodanie sobie ataku i zabranie obrony wroga... nie można zastapic go zabraniem wrogowi ataku? W końcu ?owca trafia często i jest trafiany często, więc te dwa profity mimo zmian są... słabe... To samo u szerma... Akrobatyka jest przekokszona, daje mniej ale do dwóch...


Profity były liczone dość dokładnie (tu pomógł mi mindmaster, a właściwie wykonał większość pracy). Trudno mi ocenić na ile nasze założenia są poprawne, ale profity powinny być teraz równe sobie w obrębie każdej z klas. Jedyne co zostało do wyważenia, to ich wzajemna siła wobec siebie - co zostało zrobione na razie po części szacunkowo. Dlatego możliwe, że ostateczna wersja się jeszcze zmieni.

Cytat:
EDIT:
Zapomniałem zapytać: Czy rozważaliście wprowadzenie jeszcze trudniej zdobywanych poziomów od pewnego poziomu, ale za to aby dawało to więcej niż 7pkt stat i np. nowe eq? Dajmy na to.... niech nabicie z 300 na 301 zajmie mi kilka dni-tydzień ale za to postać dostaje dajmy na to zależnie od klasy jakiś bonus


Na razie nie ma takich pomysłów.

Cytat:
Ale nasuwa się pytanie: czy pomyślano o daily questach mających na celu podbicie reputacji tylko? Taki quest do wykonywania raz dziennie albo nie wiem raz na kilka dni aby jednak podbić reputację Frakcji A mimo, że wcześniej 100 lvl wolałem robić dla Frakcji B


Na razie nie. Być może, ale póki co niczego nie obiecuję. Jeszcze nie przemyślałem sobie tego tematu.

Switek - 2011-05-02, 20:38

Dalej sie będzie opłacało spaść w turnieju:) niż być poza top10 :) ? :)
KoniAK - 2011-05-02, 20:58

To chyba miało zostać poprawione...
Spider4 - 2011-05-02, 22:13

mindmaster, z tego zdania właśnie: "profit na 1 poziomie u pierwszej będzie dawał efekt równy z grubsza ćwierci uzyskiwanego przez postać drugą, posiadającą ten sam profit na poziomie 8", ja szary człowiek zrozumiałem:
Postać A - poziom 1
Postać B - Poziom 8

Profit u osoby A na 1 lvl daje efekt z grubsza równy ćwierci tego profitu na poziomie 8 u osoby B czyli...
?owca: dmg wartości 0.5% na pierwszym lvl.... czyli na 8 lvl dmg o mocy 2% ataku... po zrzutach ekranu założyłem średnią 6200-6400 ataku/uników na ok 300 lvl.... więc 2% z 6400 to o ile się nie mylę 128 dmg....

Tak samo liczyłem dmg u Rycka, według tej interpretacji zdania i według zrzutów ekranu z info a o aktualizacji...

mindmaster - 2011-05-03, 09:25

...po zrzutach ekranu? z notek? Tych zakończonych
Cytat:
Uwaga: wartości przy profitach na obrazkach są przykładowe i do startu ery się zmienią.
? ;P
Spider4 - 2011-05-03, 12:32

mindmaster, raczej:


Z tego wynika, że ok 300 lvl ludzie będą mieli/mogli mieć plus minus 600-6400 ataku/obrony


A po tym:

Przyjąłem średnią dmg ok 904

I screeny z profitami:


Cios tygrysa:
-Interpretacja A (ćwierć poziomu): Poziom 1: 14% na 0,5%; Poziom 8: 56% na 2%
-Interpretacja B (stary przyrost)
Poziom1: 14% na 0,5%
Poziom2: 21% na 0,75%
Poziom3: 28% na 1%
Poziom4: 35% na 1,25%
Poziom5: 42% na 1,5%
Poziom6: 49% na 1,75%
Poziom7: 56% na 2%
Poziom8: 63% na 2,25%

Wnioskuję więc, ze na 7-8 lvl Cios tygrysa będzie mial plus minus 56% na wejście i moc 2% ataku... wiec jest to przy ataku 6400 128 dmg

-----------


Płonący Oręż
10% na podpalenie na 3 tury o mocy 30% obrażeń rycka.... po zrzucie zakładam ok 900 dmg
-Interpretacja A (ćwierć): Poziom1: 10% na 30%, Poziom8: 40% na 120%
Czyli... 40% na wejście ciosu o mocy 120% z ok 900... czyli ok 1080 x3 tury = 3240 dmg po jednym odpaleniu profitu.





EDIT:
mindmaster, wiem, że orientacyjne, ale chyba na nich testowaliście, skoro są ;P

Drakki - 2011-05-03, 12:56

Spider4, a nie pomyślałeś czasem że te orientacyjne równie dobrze mogą się odnosić do 8 lvlu profitu (profity rycka);P
Spider4 - 2011-05-03, 13:08

Drakki, koszta te same, zatem... i profit łowcy byłby na 8 lvl... czyli:

?owca: 14% na 0,5% = dmg o sile 32 dmg na 8 lvl ;)
Rycek: 10% na 30% = 3x 270 dmg

Wątpię aby to były 8 lvl ;)

Switek - 2011-05-03, 13:10

Cytat:
-Interpretacja A (ćwierć poziomu): Poziom 1: 14% na 0,5%; Poziom 8: 56% na 2%


Mam dziwne wrażenie że profit na 8 lvl przy tym liczeniu jest 16x silniejszy a nie 4 :P

Spider4 - 2011-05-03, 13:21

Switek, może się nie znam, ale:
56/4=14
2/4=0,5

14 = 1/4 z 56
0,5 = 1/4 z 2

56*0,25 = 14
2*0,25 = 0,5

Switek - 2011-05-03, 13:31

Spider4 napisał/a:
Switek, może się nie znam, ale:
56/4=14
2/4=0,5

14 = 1/4 z 56
0,5 = 1/4 z 2

56*0,25 = 14
2*0,25 = 0,5


Czyli wg ciebie wartość jest 4 x większa i występuje 4 x częściej zatem siła profitu jest 16 razy większa...

Spider4 - 2011-05-03, 13:46

Switek, czyli według Ciebie:

1. 14% i 0.5%
8. 28% i 1%

28% na dmg o mocy 64 dmg (zakładając 6400 ataku)

i Rycek:
1.. 10% i 30%
8. 20% i 60%

20% na uderzenie za 60% dmg... przez 3 tury... czyli 540 dmg x3= 1620 dmg (zakładając ok 900 dmg średniej)


Ale fakt faktem za kilka godzin zobaczymy :)

mindmaster - 2011-05-03, 14:22

Przypomnę Wam tylko, że szansa wystąpienia =/= szansa działania
Poza tym dyskutujecie o arbitralnych wartościach porównując klasy i nie uwzględniacie rzeczywistych możliwości klasy - jeśli dwie postacie mają na siebie równa trafienia i jedna ma dwa razy większe obrażenia od drugiej, to oczywistym jest, że stosując dla nich obu zwiększenie obrażeń (dodatkowy cios) dla postaci o większych obrażeniach powinien być on dwa razy większy, by nie naruszyć równowagi między klasami.

KoniAK - 2011-05-03, 14:31

Jak wspomniał Mindmaster szansa wystąpienia nie oznacza że wystąpi. ?owca walczący z szermem jest w stanie wyciągnąć 50% na trafienie, rycek takich szans za bardzo nie ma. Co innego w walce ryc kontra łowca, tu łowca ma 95%+ na trafienie, przeciętny rycek jakieś 50%, zatem szansa wejścia profitu u łowcy i tak jest wyższa, choć raczej rycków nie będzie bił. ;P Profit taki jak podpałka jest zależny od trafiania przeciwnika, więc odpowiedni dobór przeciwnika też jest ważny. Biorąc pod uwagę że dmg ogólnie został zmniejszony, zaś hp/pancek ogólnie wzrośnie, to randomowe rycki typu Żeciol które zabijały randomowym ciosem z podpałką raczej wyginą, i raczej gracze będą bardziej celowali w klasy które są dla nich dobre, a nie lali wszystko co się rusza...
mindmaster - 2011-05-03, 14:55

Należy też zaznaczyć, że ważne będą nie tylko klasy, ale i profity klasowe oraz wyznania. Dla dwóch graczy A i B przy dwóch różnych profitach klasowych u każdego z nich może się okazać, że niema jednoznacznie określonego który z profitów jest lepszy:

A1 > B1
/\oooV
B2 < A2

Grudo - 2011-05-03, 16:18

Ja bym chcial jeszcze zwrocic uwage na to ;P
Phil napisał/a:
Tak, jeśli nie jest napisane, że dodatkowy cios wymaga trafienia, to znaczy, że jest od niego niezależny.

u lowcy nie ma tego zapisu wiec jest to niezalezne od jego trafien ;)

Co do podpalenia mam nadzieje ze nie jest ono traktowane jako dodatkowy cios albo ze zabraklo tam zapisu "przy trafieniu" ;P
No i ze 4x mocniejszy nie bedzie znaczylo 10% na 120%dmg rycka tylko raczej 40% na 30% :D

Fayl - 2011-05-03, 20:43

Dodatkowy cios jest "jednorazowym" zadaniem obrażeń, a profity z DoT nie (aczkolwiek dla DoT też powinno się dać dowolnie definiować czy wchodzi po ciosie czy zawsze, więc w zasadzie nie wiem jak jest w tej chwili ;) ).

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group