Forum Lotharis

Propozycje. - Generator imion

Virion - 2009-07-10, 14:39
Temat postu: Generator imion
Co era powstają postacie o irytujących imionach... Dyskryminowanie ich przez besztanie jest w jakimś stopniu skuteczne, ale można by też podejść do tego inaczej.
Mianowicie wstawić jakiś prosty generator imion. Albo dodać mu chociaż filtr rasowy. Myślę, że gdyby kilka pojętniejszych osób poświęciło trochę czasu na wymyślenie klimatycznych i zgodnych z regulaminem imion powstała by już ładna baza :>




Ale to tylko taki bajer, pewnie są pilniejsze rzeczy do zrobienia ;)

Phil - 2009-07-10, 14:44

Pomysł dobry.
Emilka - 2009-07-13, 14:21

Przecież w necie jest mnóstwo generatorów imion czy to aż tak jest potrzebne w grze?
Irmis - 2009-07-13, 14:22

W necie jest też pełno innych gier MMORPG. Czy jest aż tak potrzebne, by sprawiać by woje były atrakcyjniejsze? ;)
Emilka - 2009-07-13, 14:26

Irmis nie powiesz mi że ten generator jest aż tak potrzebny żeby był wprowadzany na już? no proszę co to ludzie już nie mają wyobraźni żeby nazwać swoją postać w jakiś sposób? Ja uważam że taki generator nie przyczyni się do atrakcyjności gry jeśli gra zawiera w sobie jeszcze wiele błędów i niedociągłości.
Irmis - 2009-07-13, 14:32

opracować generator mogą inne osoby, niż te, co siedzą nad kodem, a podpiąć link z programem do gry i dodać o nim informację na etapie tworzenia postaci, to wiele roboty nie jest ;)
Khhagrenaxx - 2009-07-13, 14:37

Zarówno Imis jak i Emil mają moim zdaniem rację ;)

Atrakcyjność atrakcyjnością... ale czy aż tak ciężko jest rzucić okiem na ten regulamin, zastanowić się chwilę i wymyślić imię? Przecież ono nawet nie musi być zupełnie fikcyjne, zostało ustalone, że np. Geralt może być (ale już nie Geralt z Rivii)... Oglądamy filmy, czytamy książki... Nie jest to aż taki problem.

Choć sam w sobie pomysł jest ciekawy ;) Z drugiej strony istnieje ryzyko, że będą do wojowników ściągać wszelkiej maści... no, ludzie nie do końca rozgarnięci, którzy nawet imienia nie potrafią wymyślić ;P A tak jest to gra, mimo wszystko, elitarna :D

Inną sprawą jest problem stworzenia takiej bazy danych... Imiona elfie - ok, masa generatorów, krasnoludzie - również, orcze - pewnie też... Ale lacercie? sidańskie? Nie jest to trudne, ale mimo wszystko czasochłonne ;)

Irmis - 2009-07-13, 15:00

Na elitarności nikt raczej zbyt długo nie pojechał. By przyciągnąć i utrzymać osoby, o których myślisz trzeba szeroko zarzucać sieci.

Statystyki, które może zobaczyć każdy póki co nie nastrajają optymistycznie, a i obecna elitarność nie wygląda tak różowo ;)
Ale w końcu to dopiero nowy początek =)

mef - 2009-07-13, 15:18

@Khhagrenaxx Virion przecież sam napisał:
Virion napisał/a:
Myślę, że gdyby kilka pojętniejszych osób poświęciło trochę czasu na wymyślenie klimatycznych i zgodnych z regulaminem imion powstała by już ładna baza


Znalezienie takich osób raczej nie powinno stworzyć problemu 5-10 chetnych i już można mieć 100 może imion a do tego nazwisk które można łączyć. ;)
Co do jaszczurów/kotków, to przecież widać w wojach inspiracje "elderscrollsami" kto grał to może dużo imion zaczerpnąć jednocześnie trochę je zmieniając, aby nie być posądzonym o plagiacik(?), choć to tylko imiona.

@Irmis "póki co". ;)


ed. Chociażby oddeleguję was do takiego generatora TESowego:
http://tamriel-rebuilt.or...dding_data/ngen

Khhagrenaxx - 2009-07-13, 15:27

Cytat:
Znalezienie takich osób raczej nie powinno stworzyć problemu 5-10 chetnych


Może nie jest to wielki problem ale... no jak się ludzie pozgłaszają to spoko - czemu nie? Jednak jest to robota na tyle żmudna (przynajmniej mnie by znudziła straszliwie), że nie byłbym aż tak optymistycznie nastrojony.

Znajdą się - ok. Nie znajdą - trzeba łatać co jest, a potem myśleć o maszcie i silniku motorowym ;)

mef - 2009-07-13, 15:34

Khhagrenaxx napisał/a:
Jednak jest to robota na tyle żmudna (przynajmniej mnie by znudziła straszliwie), że nie byłbym aż tak optymistycznie nastrojony.

Oczywiście, że jest. Jak większość robót na tym naszym pięknym świecie. ;) Ale jak nie mogę, to przez nogę. ;)

Spójrz na to z tej strony, gdyby chociaż 10 osób wymyśliło 10 imion i 10 nazwisk (niedużo, prawda? ;P ), to już jest niezły dorobek dal 100 graczy, gdyby doszła do tego możliwość mieszania imiona/nazwiska + sam gracz by mógł sobie jeszcze pozmieniać, to można już zaopatrzyć pokaźną trzódkę w "mucha nie siada" imiona. ;)

Pozdrawiam.

PS. Co jak co, ale ja mogę wymyślać. ;P

punio7 - 2009-07-13, 21:08

No to na dobry początek wstawić filtr, który uniemożliwiłby stworzenie postaci z IMIENIEM PISANYM DUŻYMI LITERAMI, bądź nie zaczynającym się od dużej.
Haspen - 2009-07-14, 10:40

Jak ktoś chce, mogę sypać przedrostkami, członami głównymi i przyrostkami (czy innymi sufixami ;P ) z krasnoludzkich imion ;P
Ralz - 2009-07-14, 10:48

Ktos powiedzial 'generator'? ;P
Ralz - 2009-07-15, 14:45

...co by mozna sobie grzebac w plikach musialem to zrobic w Air.

player Air jesli ktos nie ma (niezbedny) - http://www.adobe.com/pl/products/air/

instalator programu - http://rivangoth.net/GeName.air (mozecie mi zaufac... ;) ) )

Wchodzimy do folderu z programem i tam mamy pliki xml dla kazdej rasy, ktore mozemy sobie edytowac do woli (wszystkie wygladaj teraz tak samo)
Sciezka do xml to np. C:\Program Files\Seavran\GeName\xml

Nie krepujcie sie proponowac dodatkowych parametrow... :)

mef - 2009-07-15, 20:30

A trzymaj Ralz piwko.

Fajna sprawa tylko teraz ludzie muszą powymyślać jakie "człony" dla jakich ras. ;P

Pozdrawiam.


ed. moje orkowe wariacje http://rapidshare.com/files/256211907/ork.xml.html

Ralz - 2009-07-16, 09:51

Zaktualizowalem o nowe 'przelaczniki'.
http://rivangoth.net/GeName.air

Nalezy wzorowac sie na xmlu Orkow. (inne rasy nie maja zdefiniowanych czlonow drugiej czesci imienia, dlatego leci 'undef'.)


BTW.
http://www.lowchensaustra.../generators.htm

mef - 2009-07-16, 11:15

Hmmm... Ralz? Dlaczego w środkowych członach nie wyświetla litery "z"? Próbowałem wpisywać samotną zetkę, zetkę powtórzoną dwukrotnie, trzykrotnie i ani jednej nie wygenerowało. ;P
Na początku i końcu imienia wyświetla poprawnie, tylko w środkowych nie.


PS. Fajnie wygenerowało Goool ;P

Ralz - 2009-07-16, 11:34

Bo teraz standardowo orkowie maja wylaczony srodkowy czlon... pewnie dlatego ;)
Nie wiem.. mi tam np dodaje 'zzu' ;)
Trzeba sie pobawic troche przlacznikami dla odpowiedniego efektu dla danej rasy. :)

mef - 2009-07-16, 11:35

No to spoko się pobawię. ;P

Tylko we wcześniejszej wersji też nie wyświetlało, sprawdziłem w tej nowszej też nie wyświetla. Nooo...to się idę bawić. ;P

Pozdrawiam.

Virion - 2009-07-16, 13:39

Się pomysł przyjął:}
Można? Można. ;P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group