|
Forum Lotharis
|
|
Wysypisko. - Postarchy
Krzysiek - 2009-06-15, 13:03 Temat postu: Postarchy
Białą dama -> dopiero się odblokował/a a już mam 30 zwycięstw
Wszystko ładnie pięknie tylko expa ni ma xD
Phil - 2009-06-15, 13:08
Po prostu temu postrachowi trafiło się ID jednej z eventowych bestii z pierwszego eventu
Asbagarin - 2009-06-15, 15:58
Phil może postrachom dajcie profity jakieś skoro gracze narzekają, że są za proste :-P
Phil - 2009-06-15, 15:59
Kiedyś miały, ale po zawirowaniach z grą wymazały się
Tsumoso - 2009-06-18, 12:00
uuuu szkoda, przydałyby się, byłoby ciekawiej
w ogóle to najlepiej walnąć potem gdzieś jakiegoś klimatycznego postracha typu Wargame Weteran który ma z 10 umiejętności naraz ale tylko po parę % na każdą... walka z nim wyglądałaby by bardzo kolorowo
A to zatrucie, a to kopniak, a to szał, a to odporność, a to zwiększenie defa, a to zwiększenie ataku, a to regenka panca, a to regenka hp... etc
Mamian - 2009-06-19, 11:08
A ja bym dal mu wszystko max lvl, expa lvl x 8, i wkocu by sie zaczely grupowki z prawdziwego zdarzenia
Tsumoso - 2009-06-19, 12:03
postrachy nie będą się NIGDY opłacać w grupach kiedy mamy takie coś:
(wszystkie przykłady pokazane na wyimaginowanych 100 lvlowcach: 100 lvl postacie, 100 lvl postrach)
-> solo: lvl postracha raz 2 za turki (na 100 lvlu wychodzi 200 expa za 2 turki)
-> wspólnie możesz bić powiedzmy postracha wyżej (ale jest to np. 110 razy jeśli się dobrze orientuje 1,9 tzn 209 do podziału na 2 dwóch... to jest mniej niż 110 za 2 turki... 2 RAZY GORZEJ... nie wspominając o tym, że chyba każdy soluje sam najlepszego dostępnego postracha więc wyżej się nie da )
Co byśmy mogli zrobić by opłacało się postrachy bić razem w grupach? Myślę, że te trzy kroki byłyby dobre:
1. Sprawić, że niezależnie od liczby członków exp za ubitego postracha jest taki sam tzn. statyczny EXP. ( Np. ubicie samemu tego z 100 lvla to 200 expa...ubicie w dwoje też 200 exp z tym, że to byłoby za łatwe więc lepiej chyba coś wyżej...i o to biega! )
2. Odblokowanie wszystkich postrachów (żeby było co bić) + dorobienie kilku postrachów o gigantycznych lvlavh: 300, 320, 340, 360, 380, 400, 420, 440, 460, 480, 500 etc
3. ilość kasy i wartość wypadajek z postrachów nie powinna rosnąć liniowo lecz powinna to być jakaś prosta funkcja rosnąca by motywować do bicia wyżej i do bicia razem...
np. wzory w stylu:
-> wartość wypadajki: lvl postracha * ([numer postracha]^2) (ale nie więcej niż 250k )
-> szansa na wypadajkę: 30 - [numer postracha] % ( ale nie mniej niż 2% )
-> ilośc kasy: 1000*[numer postracha]
W PRAKTYCE: (numer. lvl -> wartość wypadajki ; szansa na wypadajkę ; kasa )
1. 25 -> 50 ; 29% ; 1000
2. 35 -> 140 ; 28% ; 2000
3. 45 -> 405 ; 27% ; 3000
4. 55 -> 880 ; 26% ; 4000
5. 65 -> 1625 ; 25% ; 5000
6. 75 -> 2700 ; 24% ; 6000
(...)
10. 115 -> 11500 ; 20% ; 10000
(...)
20. 215 -> 86000 ; 10% ; 20000
(...)
30. 315 -> 250000 ; 2% ; 30000
(...)
40. 415 -> 250000 ; 2% ; 40000
####
pamiętajmy, że:
- szanse na wypadajkę mają tylko Ci którzy przeżyją (tzn tak jak jest w GU tzn. żadnych zmian)
- no i trzeba dopracować wzór by tam na postrachach 23-28 nie było jakiegoś głupiego przeskoku, że nie opłaca się bić wyżej ( a w przykładzie tak pewnie będzie, ale to tylko przykład )
- punkty 1 i 2 mają priorytet
- punkt 3 to taki bajer, nie jest konieczny
Salamon - 2009-06-19, 12:17
a co gdy ktoś nie będzie mógł sobie znaleźć pomocnika do postrachów? co jeżeli już wszyscy znajdą sobie partnera do walki a kilku mniej ogarniętych nie będzie mogło się zejść lub nie może grać w takich porach żeby ktoś inny też miał czas? słyszałem już że ktoś do chałupy 3 minuty przed północą wrócił
poza tym nie każdy leje najlepszych postrachów, tu chodzi o to że niektóre profesje po prostu nadają się na to, niektóre nie
Fayl - 2009-06-19, 12:55
Cytat: | 1. Sprawić, że niezależnie od liczby członków exp za ubitego postracha jest taki sam tzn. statyczny EXP. ( Np. ubicie samemu tego z 100 lvla to 200 expa...ubicie w dwoje też 200 exp z tym, że to byłoby za łatwe więc lepiej chyba coś wyżej...i o to biega! ) |
Wtedy byłoby bicie postrachów tylko i wyłącznie w 4 osoby.
Tsumoso - 2009-06-19, 14:52
Salamon, no ale to chodzi przecież... poza tym w walkach grupa vs postrach wystarczy by jedna osoba zainicjowała i potem wszystko idzie automatycznie bo nie ma co wybierać Przydałoby się tylko by się grupki nie kasowały i git będzie
A osoby do grupki sobie znajdziesz, jak nie w gildii to poza nią... co za problem?
Fayl, no tak ale to chyba lepiej (ciekawiej i sensownie) niżeliby samemu
Stolarz - 2009-06-19, 15:27
a może by tak zrobić, że przy walce z postrachem solo dostajemy 100% exp, przy walce w dwóch 90% tego co w solo, w trzech 80%, a w czterech 70%.
np. bijąc postarch na 100lvl
solo 200 exp
w dwóch 180 exp na łeb
w trzech 160 exp na łeb
w czterech 140 exp na łeb
różnice między ilością expa mogły by być też nieco mniejsze np. 100% solo, 95% na 2, 90% na 3, 85% na 4
Bolivar - 2009-06-19, 17:42
Samo ad.2?
Tsumoso - 2009-06-19, 18:33
Sam punkt 2 (wiadomo najmniej roboty) da tylko tyle, że co niektórzy będą solować postrachy znacznie wyżej. Sytuacja nie ulegnie zmianie.
A punkt 1 wprowadzić chyba nie powinno być tak trudno, można to zrobić choćby prowizorycznie: pokombinować przy ujemnych modyfikatorach za ilość walczących... dając tam wartości dodatnie (zamiast -5% dać +100% za osobę, wtedy do podziału będzie odpowiednia ilość)
Bolivar - 2009-06-19, 18:39
Tego się obawiałem... będzie trzeba po przeprowadzce (serwera i mojej) coś pogrzebać.
Phil - 2009-06-20, 21:05
Na chwilę obecną i tak nie ma jeszcze wszystkich planowanych postrachów. Nie ma też ich jeszcze na S2.
W tej chwili nie ma także dropów z walk grupowych, chyba, że na placu boju zostanie tylko jedna osoba.
Zrobienie postrachów do bicia przez kilka osób to w sumie prosta sprawa - wystarczy dać odpowiednie HP
Salamon - 2009-06-20, 21:10
no właśnie, lepiej dodać parę nowych postrachów specjalnie stworzonych pod walki grupowe, wtedy ci lepsi będą se klepać dalej sami a kto będzie chciał z kimś lepszego z którym nie wygrałby sam na 100% tyle że wtedy trzeba byłoby pomyśleć nad odpowiednimi ustawieniami statystyk by we 2 dało radę, a samemu z 30-40 poziomami więcej nie rozkładać go samemu
Tsumoso - 2009-06-21, 07:47
Po pierwsze: Manipulowanie statystykami to syzyfowa robota także ten pomysł zniszczony zostanie w starciu z rzeczywistością wojowników.
Po drugie: przyniesie wręcz przeciwny efekt: koksy nadal będą solować postrachy i będą lata świetlne do przodu jeśli tylko ich klasa podpasuje jakiemuś postrachowi.
Dla przykładu: były dwa postrachy który biłem solo od razu jak się tylko pojawiły, tzn mając 12 czy tam 13 lvli mniej postrach. W obydwu przypadkach po walce zostawało mi 90-100% HP (aktualną postacią; poprzednią tylko z jednym tak mogłem). W jednym przypadku walka trwała chyba z 50 tur (nie pamiętam), więc zwiększenie HP dwukrotnie w pewnym sensie by mi utrudniło bicie tego bo przy 100 turach bicia prawie by mnie wymęczył koleś ale bym ubił... z tą różnicą, że tylko ja i parę innych podobnych postaci (max 3% graczy), reszta byłaby o tyle w plecy, że tego postracha mieliby problemy chyba nawet w dwóch skroić Drugiego postracha łoiłem chyba w 30 tur, więc tu podwojenie HP nic by mi nie zmieniło... potrojenie już trochę by zwiększyło trudność - ale znowuż tego postracha wtedy ubijały solo tylko klasy defowe solo, reszta nawet w 2 czy 3 nie dawałaby rady
EDIT:
P.S. dodatkowo jeśli chodzi o klasy wymęczające (strażnik, defensywny mnich, palkożerca etc) zwiększanie HP przy klasie która ma mało CW nic nie daje bo po upadkach następuje swoista hiperinflacja HP by to uzmysłowić: zabijanie tchórza z 1000 życia będzie jedynie niewiele krótsze niż zabijanie tchórza z 10 000 HP
|
|