Forum Lotharis

Propozycje. - Podwyższenie/zniesienie limitu poziomów PvM

Kelk - 2009-06-09, 21:09
Temat postu: Podwyższenie/zniesienie limitu poziomów PvM
W innym temacie założyłem wątek o różnicach w poziomach pomiędzy potworkami do bicia a graczami i tak podrzucę jako propozycję cztery opcje:

1) Udostępnienie graczom wszystkich możliwych potworów do atakowania, bez względu na poziom
2) Zwiększenie różnicy w poziomach między graczem a możliwymi do atakowania potworami
3) Wprowadzenie, choćby na próbę, jakiegoś eventu, który owy poziom podwyższy/zniesie, choćby na kilka dni, dla próby
4)Wzmocnienie potworków, by nie dało się z nimi tak łatwo wygrywać

Trochę uatrakcyjniłoby to i rozruszało grę, bo PvM jest obecnie chyba najbardziej powtarzalnym i nudnym trybem walk, a dodatkowo gracze otrzymaliby szansę na zmienienie w jakiś sposób topu gry i wykazanie się :)

Bolivar - 2009-06-09, 21:12

Zmniejszenie złota do 30% - masz wtedy hardcore i to co chcesz.
Irmis - 2009-06-09, 22:09

Kelk, ale na zniesieniu różnicy wg mnie najbardziej właśnie skorzysta topka...

Skoro już mają proporcjonalnie mocniejsze postacie, to pewnie będą też bili proporcjonalnie wyżej (np ty na +20, oni na +21).
A skoro mimo sporej konkurencji siedzą w topce i się jej trzymają, to pewnie będą potrafili tą przewagę wykorzystać.

Zresztą nie wiem, czy jest sens komplikować najbardziej podstawowy tryb walk. Mamy 1vsX, mamy XvsX, mamy treningi, mamy wojny. A woje mają w założeniu zajmować niewiele czasu, przynajmniej bazowo - co człowiek poświęci na fora kombinowanie itp, to jego ;)

IMO, jeśli ktoś ma więcej czasu, to niech sobie pogra na paru serwerach na raz ;P

Kelk - 2009-06-09, 22:30

Irmis - takie rozwiązanie nie wymaga więcej czasu.
I w Twoim toku myślenia jest pewien błąd:
jeśli czołówka będzie bić np. +20 a ktoś, gdy zdobędzie ich poziom będzie bił +25 to wcześniej czy później ich dogoni.

Irmis - 2009-06-09, 22:37

Niezupełnie, bo: jeśli czołówka będzie bić +20, to ktoś kto zdobędzie ich poziom będzie bił +20. Za to czołówka w tym czasie będzie już wyżej i będzie bić +25 ;P
Tsumoso - 2009-06-09, 22:47

Gdyby nie było ograniczeń to robiłbym postać pod konkretny typ mobka by go kroić 100 lvli wyżej i o jeden dzień dłużej ;P

defowcem byłyby to osiłki i sprawiłoby to, że ostro bym koksał defik tak by było to 5%

w obecnej sytuacji gdyby uwolniono limity to postać Randa: Varath biłaby właśnie najwyższe osiłki w grze, z 50 lvli w górę jak nie więcej...

Kelk - 2009-06-09, 22:58

No to może zamiast nadawać limity jednak pomyśleć o wzmocnieniu takich mobków? :)
Raziel - 2009-06-09, 23:10

Tylko jak wzmocnisz te moby to ci z tyłu jeszcze bardziej będą odstawać bo topka się dostosuje i sobie poradzi ;)
Kelk - 2009-06-09, 23:12

No ale mam pytanie - czy w grze powinno się promować graczy, którzy grają słabiej?
Irmis - 2009-06-09, 23:18

Nie, ale nie ma co ich zniechęcać. To nie jest gra tylko dla koksów.

Za to nie rozumiem dlaczego chcesz, by była szansa dogonienia topki, skoro to są właśnie osoby, które przez całą erę poradziły sobie najlepiej?

mindmaster - 2009-06-09, 23:19

Nie, ale twoja propozycja jedyne co zrobi to zwiększy przepaść między przeciętnym graczem a topką, co zniechęca ludzi do gry, zatem jest efektem niepożądanym.
Kelk - 2009-06-09, 23:33

A nie sądzicie, że skłoni to graczy do zastanawiania się nad swoją postacią i jej ulepszania?
Desmond - 2009-06-09, 23:54

Kelk napisał/a:
A nie sądzicie, że skłoni to graczy do zastanawiania się nad swoją postacią i jej ulepszania?


Szczerze? Wątpię. Myślę, że z 70% pomyśli " Kurde ja tu się staram a taki xyz już mnie wyprzedza o te kilka(naście) lvli, eh nie ma to sensu" i albo odechce mu się grać albo nie będzie już tak "agresywnie" walczył o to by mieć dobrą postać.
Osobiście prędzej byłbym za ograniczeniem widzialności potworów w trybie "walka 1 vs X" i " grupa vs grupa", bo tu także postacie robione pod jeden schemat mogą kolosalnie odskoczyć od reszty. ( No i skoro potworki zwykłe oraz postrachy mają ograniczenie to czemu pozostałe 2 trybu takiego nie mają )

Kelk napisał/a:
4)Wzmocnienie potworków, by nie dało się z nimi tak łatwo wygrywać


Co do zwiększenia trudności mobów. Do 60-70 poziomu było różnie, ale tu się zgodzę, że po osiągnięciu tego 100 poziomu ciągle się bije najwyższe potworki bez specjalnych strat/emocji.

Kelk - 2009-06-10, 00:11

Desmond napisał/a:

Osobiście prędzej byłbym za ograniczeniem widzialności potworów w trybie "walka 1 vs X" i " grupa vs grupa", bo tu także postacie robione pod jeden schemat mogą kolosalnie odskoczyć od reszty. ( No i skoro potworki zwykłe oraz postrachy mają ograniczenie to czemu pozostałe 2 trybu takiego nie mają )


Można wiedzieć jakie pozostałe dwa tryby? :>
Bo jeśli ograniczysz walkę 1 vs x i x vs x w ten sam sposób, to myślę, że drugi tryb będzie zupełnie nieopłacalny. Jeśli chodzi o ćwiczenia to byłoby to dość oryginalnym pomysłem, ale zgodnym ze schematem nie korzystania z przewagi jednej rasy od drugiej. Ograniczenie w wojnie znacznie przyspieszyłoby walki, a w turnieju ograniczyłoby szansę biedaków z niższymi poziomami.

Phil - 2009-06-10, 13:33

Cytat:
1) Udostępnienie graczom wszystkich możliwych potworów do atakowania, bez względu na poziom


Wykluczone. Ograniczenie jest nie tylko swego rodzaju tradycją w grze, ale także reguluje maksymalną prędkość zdobywania poziomów (która i tak swoją drogą jest już dość wysoka).

Cytat:
2) Zwiększenie różnicy w poziomach między graczem a możliwymi do atakowania potworami


Po co? By postacie jeszcze szybciej levelowały? I tak prędkość zdobywania poziomów jest już dość wysoka.

Cytat:
3) Wprowadzenie, choćby na próbę, jakiegoś eventu, który owy poziom podwyższy/zniesie, choćby na kilka dni, dla próby


W formie eventu? Hm... zobaczymy. Może.

Cytat:
4)Wzmocnienie potworków, by nie dało się z nimi tak łatwo wygrywać


Potwory będą jeszcze modyfikowane. Jednak w moim przekonaniu gracz bardzo dobry powinien wygrywać bez problemów z potworami z maksymalnego zasięgu, gracz średni lub nowy z tymi na jego poziomie lub delikatnie wzwyż. O tyle o ile to dość łatwe do osiągnięcia na niższych poziomach bestii i graczy, to na wyższych proporcjonalna różnica pomiędzy stworem równym nam a z maksymalnego zasięgu staje się coraz mniejsza. Pokrótce im wyższy poziom potwora i gracza tym ciężej zrobić tak by potwór z górnej półki był dużo trudniejszy niż ten z równego nam poziomu.

Cytat:
Trochę uatrakcyjniłoby to i rozruszało grę, bo PvM jest obecnie chyba najbardziej powtarzalnym i nudnym trybem walk, a dodatkowo gracze otrzymaliby szansę na zmienienie w jakiś sposób topu gry i wykazanie się


To nie zmieni topu w sposób w jaki oczekujesz. Rezultat będzie raczej dokładnie odwrotny - ci z topu jeszcze bardziej skorzystają niż reszta i jeszcze bardziej się oddalą z expem.

Podsumowując.
Gracz vs bestia to najbardziej podstawowy tryb, gdzie nie ma zbyt wiele miejsca na szukanie wyzwania. Na tyle na ile to możliwe trudność bestii jest tak wyważona by nowy gracz nie czuł się zniechęcony. Mamy pewien pomysł na uatrakcyjnienie tego trybu, ale zanim zostanie to wprowadzone minie troszkę czasu.

Khhagrenaxx - 2009-06-10, 14:31

Hm, a nie rozważaliście odblokowanie wszystkich postrachów?

Po pierwsze: nie sprawi to, że różnice między top a resztą wzrosną jakoś specjalnie, bo to jednak jest 5 walk... Coś tam będzie się działo, ale nie jakoś strasznie ;)

Po drugie: być może opłacałoby się chadzać na potworki w grupach, a nie solo... Bo to chyba tak powinno być.

Bo w obecnej sytuacji jest tak, że postrach sieje postrach do momentu aż reszta się z nim jako tako nie zrówna i nie leje go solo (bo inaczej się nie opłaca) ;P Trochę to śmieszne :)

Asbagarin - 2009-06-10, 14:38

Raczej wprowadźcie ograniczenie do sprzętu, (klasy,rasy)... redukcja zdobywanego złota przez klasy defowe np. o 2-3%. Zmiana dzielnika w widoczności widzianych stworów, zamiast lvl/10 to lvl/12. Zmniejszenie statystyk stworów 1-80 lvl o 5-10%, bo w tej erze naprawdę straszne są ;) Zakończcie promocje klas defowych, ile taki "zwykły" gracz ma czekać na stwora którego bije bez problemu, gdy gra siłowcem,zręcznościowcem, mnichem?
Switek - 2009-06-10, 15:22

Kelk napisał/a:
No ale mam pytanie - czy w grze powinno się promować graczy, którzy grają słabiej?


Graczy którzy nie zaczleli ze stratem ery ? TAK:)
coś w stylu 10 lvl słabszy od top1 exp +1%
20lvl słabszy +3%
30lvl słabszy +6%
40lvl słabszy +10% itd całości zdobywanego expa
(Tylko trzeba by wprowadzić ograniczenie że jeśli ktoś ma ukiszone ponad 120 turek to bonusa nie dostaje:) )
bo nawet teraz jak ktoś zaczął grac tydzień po to nawet jak jest bardzo dobry to do topki nie wjedzie(no chyba ze wykupi turki)

Kelk - 2009-06-11, 00:59

Switek napisał/a:
Kelk napisał/a:
No ale mam pytanie - czy w grze powinno się promować graczy, którzy grają słabiej?


Graczy którzy nie zaczleli ze stratem ery ? TAK:)
coś w stylu 10 lvl słabszy od top1 exp +1%
20lvl słabszy +3%
30lvl słabszy +6%
40lvl słabszy +10% itd całości zdobywanego expa
(Tylko trzeba by wprowadzić ograniczenie że jeśli ktoś ma ukiszone ponad 120 turek to bonusa nie dostaje:) )
bo nawet teraz jak ktoś zaczął grac tydzień po to nawet jak jest bardzo dobry to do topki nie wjedzie(no chyba ze wykupi turki)


Oj chybiony pomysł - zaczynam grać później, mam bonusy, wykupuję turki i wyprzedzam cały top :)
Akurat wykupowanie turek jak najbardziej popieram - nikogo nie promuje, a pozwala dogonić resztę :)

A ogólnie chodziło mi o to, że promowani są gracze, którzy grają słabiej...

Khhagrenaxx - 2009-06-11, 13:13

Kelk, tylko weź pod uwagę brak balansu między postaciami i bestiami jakie mogą lać. Palek, czy inny defowiec mógłby kroić osiłków i inne tałatajstwo daleko daleko do przodu, ale inne klasy, te bez defa (a przynajmniej ich część) już nie.

Ergo: pomysł byłby dobry, gdyby wszystkie klasy miały równe szanse przy klepaniu bestii, a obecny stan w tym aspekcie promuje zdecydowanie defowców ;)

KoniAK - 2009-06-12, 00:23

Khhagrenaxx, Chwilowo postrachy jeszcze nie są aż takie super mocne, ale od 200 poziomu w postrachach zaczynają się najsileniejsze klasy(przynajmniej tak kiedyś było), i wtedy raczej na pewno skończy się lanie najsilniejszych postrachów, a odblokowanie postrachów teraz sprawiłoby tylko to samo co z odblokowaniem mobków, tyle że na mniejszą skalę...
Khhagrenaxx - 2009-06-12, 02:02

Rozumiem, że po 200 poziomie postrachy leje się w grupach? :) Bo jeśli tak, to spoko, a jeśli nie, to trzeba byłoby coś wykminić jednak, żeby nie było jak jest ;P
Tsumoso - 2009-06-12, 10:25

"postrach" z 145 lvla to chyba jakaś kpina, co? ;P
Assaoth - 2009-06-12, 10:33

podaj jego staty, to się dowiemy :D wiem, że ja tego z 135 to od 124 z palcem w 4 literach (r-ę-k-a ;P ) leje..
Niebieskooki - 2009-06-12, 10:52

Assaoth napisał/a:
podaj jego staty, to się dowiemy :D wiem, że ja tego z 135 to od 124 z palcem w 4 literach (r-ę-k-a ;P ) leje..


dopiero ? :> ja od 120

Assaoth - 2009-06-12, 11:41

nie mogłeś, wtedy go jeszcze nie widać ^.^
Tsumoso - 2009-06-12, 11:54

Ja na 133 lvlu biłem postracha z 145 lvla ze stratą rzędu 0-12% HP.

Dzisiaj już straty wyniosły tylko:
5%
1%
0%
1%
0%

;P

Haspen - 2009-06-12, 13:17

Wyrzuć regenkę ze swojego jaszczura i wtedy pogadamy ;P
Phil - 2009-06-12, 13:23

Bestie będą poddawane jeszcze tuningowi ;P Niektóre są za mocne, niektóre za słabe. Poprawi się to z czasem.
Elasharr - 2009-06-12, 15:05

Khhagrenaxx napisał/a:
Kelk, tylko weź pod uwagę brak balansu między postaciami i bestiami jakie mogą lać. Palek, czy inny defowiec mógłby kroić osiłków i inne tałatajstwo daleko daleko do przodu, ale inne klasy, te bez defa (a przynajmniej ich część) już nie.

Ergo: pomysł byłby dobry, gdyby wszystkie klasy miały równe szanse przy klepaniu bestii, a obecny stan w tym aspekcie promuje zdecydowanie defowców ;)


No i w tym się właśnie kryje odpowiedź, czemu nie można otworzyć całego spisu bestii.

Bestie powinny być w miarę łatwe, aby dobrze prowadzone postacie bez względu na rasę/klasę mogły bić z najwyższej półki.
Te stwory co są, są całkiem w porządku, tylko na niższych levelach było za mało stworów do bicia dla klas ofensywnych moim zdaniem. Przez to ofensi dużo później zaczęli bić z końca listy stwory i to było fe.
Różnice w expie powinny pochodzić przede wszystkim z treningów. Walki grupowe zawsze będą łątwiejsze dla defowców, dlatego cieszę się że przynajmniej zmniejszono ich ilość.

Zresztą, starczy popatrzeć na topkę. W top 30 widzę w tym momencie 26 postaci defowych ;P (tak, Haarta i Desmonda też tu liczę ;) )

To chyba mówi samo za siebie ;)

Assaoth - 2009-06-12, 18:43

Dokładnie - straty nie pojawiły się teraz, tylko 9X-1XX lvli wcześniej - gdy to defowcy mogli naprawdę dużo wyżej bić, gdy to jeszcze tak naprawdę pewniakiem dla klas ofensywnych był tylko Myśliwy...
Elasharr - 2009-06-13, 13:09

Teraz straty się tylko ciut pogłębiają na tych 3 walkach grupowych dziennie ;)
Tsumoso - 2009-06-13, 16:09

Ano.

Nie jest tajemnicą, że w pewnym momencie niedawno solowałem grupkę z numerkiem o 20 wyższym niż dwóch łowców biło wspólnie... o.O

Emilka - 2009-07-01, 13:38

Cytat:
Nie jest tajemnicą, że w pewnym momencie niedawno solowałem grupkę z numerkiem o 20 wyższym niż dwóch łowców biło wspólnie... o.O

Często mi aza pisze że on leje grupki bestii wyżej niż my lejemy je we dwóch a to z tego powodu że jak weźmiemy za wysoki level grupy to ja ginę jeszcze przed zabiciem kogokolwiek. Dla mnie to jest śmieszne ale załamałem się po tym jak mi dziś czy wczoraj aza napisał jaką on grupę bije solo i ile ma za nią expa i przyrównałem sobie to do tego co ja biję to wniosek jest jeden: jestem sto lat za murzynami...
Już nigdy nie wezmę klasy bez deffa. Postacie nastawione na atak nie mają szans z postaciami deffowymi :/

Switek - 2009-07-01, 13:46

Cytat:
Postacie nastawione na atak nie mają szans z postaciami deffowymi :/

Maja ale tylko na turnieju :) D:

Emilka - 2009-07-01, 13:59

raz w tygodniu i to jeszcze 7 walk... to jest nic w porównaniu z walkami z bestiami.
Phil - 2009-07-01, 14:02

No cóż, w tej chwili jest tak, że klasy ofensywne są dobre do PvP, a klasy defensywne raczej do PvE.
Switek - 2009-07-01, 14:09

Phil napisał/a:
No cóż, w tej chwili jest tak, że klasy ofensywne są dobre do PvP, a klasy defensywne raczej do PvE.


No właśnie o klasy bez ponusy atak def :D są ..... :)

(biedne barby które nie maja tle żywotności co zręki :D )

Cytat:

raz w tygodniu i to jeszcze 7 walk... to jest nic w porównaniu z walkami z bestiami.

Nom :> .... dlatego powinny być jakieś bopnusy za turnije :D

Salamon - 2009-07-01, 14:09

albo tylko raz dziennie walka z grupą
Switek - 2009-07-01, 14:11

Salamon napisał/a:
albo tylko raz dziennie walka z grupą

Raczej przeróbka postrachów na samych ofensywnych :D + zwiększenie za nich :D

Salamon - 2009-07-01, 14:12

będą nowe postrachy tyle że na s2, a jak pisałem s1 to był wstęp do możliwości mechaniki nie spodziewajcie się za dużo ;p
Kelk - 2009-08-31, 12:41

Podrzucam temat do góry - może np. na ostatnie dwa tygodnie zdjąć limit? ;)
W ramach "eventu" :)

Emilka - 2009-09-01, 13:08

może jednak to nie jest jakiś dobry pomysł... lepiej zostawić już tą erę w spokoju i niech administratorzy pracują nad kolejną oby była lepsza od tej co jest teraz ;P
Kelk - 2009-09-01, 13:17

A nie uważasz, że to da obraz jakie potworki gracze są w stanie bić (co pomoże jeśli ktoś chciałby w balansowanie się pobawić) i pozwoli graczom ujrzeć tą część gry do której nikt nigdy nie dotrze (wszak szkoda, by się praca twórców marnowała).
Phil - 2009-09-01, 13:21

To, że w tej erze nikt tego nie zobaczy niczemu nie szkodzi. Jak nie w tej to w kolejnej ;)
Kelk - 2009-09-01, 14:01

Ale czy ta era przypadkiem nie wyszła najdłuższa?
Azareus - 2009-09-01, 14:06

Najdłuższa była V - ponad 2 lata ;p
Irmis - 2009-09-01, 14:32

Nawet pierwsza na II edycji była dłuższa niż obecna. Jeszcze ponad miesiąc działała by przetestować zbugowane wojny.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group