|
Forum Lotharis
|
|
Propozycje. - Wojny Honorowe i zbójeckie
Arnatos Malvoy - 2009-05-21, 05:01 Temat postu: Wojny Honorowe i zbójeckie Pomysł polega na tym że w grze były by wojny honorowe.
Żeby wypowiedzieć wojnę honorową dawało by się na forum ogłoszenie z warunkami wojny
składami organizacji itd itp.
Taka wojna nagradzana była by dodatkowymi nagrodami Jakieś punkty honoru liczone w rankingu może dodatkowa kasa talony itd itp.W wojnie honorowej niemożna by było wzywać sojuszników a żeby ją wypowiedzieć wymagało to by zgody obu stron.
A wojny zbójeckie wypowiadało by się tak jak teraz. Mniejszy zysk brak Honoru albo nawet pkt ujemne ale można dowolnie korzystać z pomocy sojuszników.
//Bolivar: pozwoliłem sobie przeedytować temat ;-)
Bolivar - 2009-05-21, 07:49
Pomysł ciekawy jednak co można dać gildii oprócz jakiegoś tytułu co nie dawało by znacznej przewagi w grze? Tutaj jest spory problem. Dotychczas wszystkie propozycje brzmią: zbudujmy samochód co pali 2l/100km... nikt nie da pomysłu: niech pali 2l/100km, ma maksymalną prędkość 150km, taki i taki pakiet, jego silnik będzie skonstruowany w [tutaj opis i dlaczego warto]. Naprawdę brak konkretów w pomysłach - takiego kompleksowego rozwiązania i prostoty.
W tym momencie pozostaje wziąć temat na tapetę i samemu rozwiązać problem... Tylko co da satysfakcję, a nie da super przewagi?
Pawianus - 2009-05-21, 17:21
heh, cóż jak dla mnie pomysł genialny.
@Bolivar
Słuszna uwaga, jednak nie do końca.
Ktoś kto nie wie jak zbudowany jest samochód nie może go ulepszyć (no przynajmniej nie w sensie technicznym )
Jeśli byłby podany przynajmniej jakiś ramowy szkic tabeli wojen, można by się było nad tym zastanowić.
Teraz nie zostaje nic innego jak dodać kolumnę honor której zawartość byłaby stawką, a jej wartość ustawiana byłaby w zależności od rodzaju wojny.
W miejskich organizacjach można by było dodać obok Wojna! dodatkową opcję Napad
przy naciśnięciu wojny wysyłało by zawiadomienie do przeciwnej gildii (coś na styl zawiadomień o pojedynkach z wcześniejszej ery), można by dodać dodatkowy panel w strukturze organizacji gdzie listowane byłyby wojny. Jeśli wojna byłaby przyjmowana trwała by jak obecna z tym, że po jej zakończeniu honor dodawany byłby do konta jednej z organizacji.
Oprócz tego wypadek nie przyjęcia wojny, a dla niego skrypt sprawdzający datę wypowiedzenia i jeśli przekroczyłaby określony czas odejmowało by honor organizacji broniącej się.
Napad działał by tak jak obecne wojny i wyglądał by tak samo.
To taki szkic, co mogło by powstać gdyby było wiadomo jak do tego podejść.
W obecnej chwili wiemy ze są wojny, nie wiemy czy są one na jednej tabeli czy może odwołują się do kilku tabel.
Jeśli boicie się ujawniać takie informacje większej liczbie osób porozmawiajcie z autorem tematu. Objaśnijcie przynajmniej schemat, a wtedy może powstać coś naprawdę ciekawego.
Bolivar - 2009-05-21, 19:35
Widzisz... jeżeli pomysł jest prosty i przejrzysty to nie trzeba modyfikować tabeli - kwestia dołożenia nowej i powiązań pomiędzy nimi. Inna sprawa by pomysł był tym. Bardzo często spotykam się z tysiącami pomysłów u klientów i "chceniem by to było dopisane". Nagle po przedstawieniu ramowych kosztów okazuje się, że to nie jest potrzebne, a to przecież mamy tutaj, a tamto właściwie zawiera się w tym. Nagle okazuje się, że są potrzebne dwie nowe rzeczy i jedna drobna modyfikacja. Naprawdę dlatego warto pewne rzeczy przedyskutować i przedstawić, ale zrobić to w sposób rzetelny.
Drugą opcją jest to, że robimy (prawie) wszystko co chcę gracze, ale cena obka rośnie do kwoty takiej jaka jest w innych gracz (czyli około 10-20 zł miesięcznie, przy zachowaniu obecnej ilości obywateli). Niestety coś takiego oznaczało by, że jesteśmy pazerni i chodzi nam tylko o kasę...
tomsky27 - 2009-05-26, 15:50
A ja, co do wojny, o mam jeszcze jedną propozycję - podczas wojny nie można opuszczać gildii... i może to być mały problem (tak - obecna wojna WW mnie do tej propozycji skłoniła) - ponieważ sytuacja taka daje sporą przewagę napastnikowi. Czemu? Bo mistrz może na 30s przed wypowiedzeniem wojny wyrzucić graczy o niskich poziomach... obrońcy takiego komfortu nie mają, stąd moja propozycja:
Aby broniący (napastnik też) miał możliwość dokonywać zmian kadrowych (usuwania członków) do momentu odbycia pierwszej walki wojennej (czyli 24h) - myślę, że ten czas pozwoliłby także obrońcom na dopracowanie taktyki obrony, bo obecnie może to robić tylko atakujący - przed rozpoczęciem wojny oczywiście.
Vitriol - 2009-05-26, 20:11
Jeśli chodzi o rozwinięcie pomysłu na wojny honorowe - rozwiązanie jest jak na mój gust dość proste:
Po wypowiedzeniu wojny w panelu gildii broniącej się, pojawia się przycisk: "Wojna honorowa" (czy jakoś tak, szczerze mówiąc to określenie nie bardzo mi się podoba). Jego kliknięcie przez mistrza gildii broniącej się, powoduje zablokowanie możliwości przyjmowania nowych wojów do gildii przez obie strony. Oczywiście teraz istnieje możliwość, żeby broniący nabrał sobie full luda do gildii a potem kliknął przycisk... no i znów dobrym zabezpieczeniem byłoby, gdyby po przyjęciu pierwszego woja od czasu wypowiedzenia wojny (przez którąkolwiek ze stron) przycisk po prostu znikał.
A w wojnach honorowych nie zdobywałoby się kasiory, tylko punkty honoru. Powiedzmy w 1/100 ilości punktów potrzebnych do wygrania wojny.
Takie rozwiązanie dawałoby możliwość walki o honor - jeśli dwie gildie by się ze sobą dogadały, jednocześnie ustawiając każdą inną wojnę jako napad grabieżczy.
Takie coś nie byłoby chyba trudne do zaimplementowania (chyba, Boli jak coś wyprowadź mnie z błędu). Pewnie zaraz ktoś się odezwie, że jak to, wojna bez zdobywania kasy? A według mnie to dobrze - albo grabimy, albo walczymy o honor.
Phil - 2009-05-26, 20:21
Coś w ten deseń to pojedynki - tam dwie organizacje spotykają się na ustawkę - o konkretną sumę złota i chyba punkty zdobyte na turnieju. Nie pamiętam tego dokładnie, dawno to testowaliśmy ;-)
Vitriol - 2009-05-27, 07:55
No to jeśli taki mechanizm już jest, to w ogóle nie widzę problemu. Pytanie tylko czy to działa?
Phil - 2009-05-27, 10:19
Działa ale chyba nie do końca poprawnie. Dlatego zostało wyłączone. Testowaliśmy to z KoniAKiem chyba ze 1,5 roku temu, więc nie pamiętam już co tam się krzaczyło. Chyba długość walki jeśli w grupie byli sami defowcy o długim CW
Vitriol - 2009-05-27, 18:25
W gruncie rzeczy jak się zastanowić, to jeśli się gildie dobrze umówią, to można i w obecnych realiach przeprowadzić "honorową wojnę" (jak mnie wkurza to określenie ), dlatego może faktycznie zbędne będzie wprowadzanie dodatkowego mechanizmu...
Niebieskooki - 2009-05-27, 19:03
Vitriol napisał/a: | [...] albo grabimy, albo walczymy o honor. |
albo walczymy o honor a po wygranej grabimy, jak to wojnie bywa
Jennahan - 2009-05-27, 19:04
Honorowa wojna
broń podstawowa: poduszka
zbroja: 2 poduszki złączone sznurkiem (na plecy i na brzuch)
warunek: jeżeli jedna gildia jest obolała od poduszek podkładamy się by każdy miał z tego frajdę.
Albo inaczej:
Hej GWN chcecie wojnę?
Jaasne czemu nie, ale tylko nic nam nie bierzcie z gildii.
OK, ale nie bądźcie źli jak Wam zabijemy kogoś.
Nie no pewnie, że nie będziemy, ale Wy też nie bądźcie
OK! No to zółwik. Czas na wojnę!
Zółwik
THIS IS SICK
Spider4 - 2009-05-27, 19:25
Jenny
Wojna "Honorowa" - jak teraz tyle ze dostajemy pkt honoru
Wojna Zbójecka - bez honoru, czyli powiedzmy czas dojscia przy szturmie dwa razy szybszy.
Tylko ustalic co daja pkt honoru....
Caus - 2009-05-27, 19:58
"Heja! To jest wojna niehonorowa - dostaliśmy mnożnik x2 do szybkości dobiegania do fortecy wroga!" - powiedział kraś do elfa, kiedy mieli wyruszyć na kolejną wojnę...
Po za tym dwukrotne przyspieszenie - niektórzy siedzą przy wojach 24/7 ale inni raz na 2-3 dni...
Ave
Spider4 - 2009-05-27, 20:07
Caus, z tym przyspieszeniem: Ot nagle z lasu wyłania sie armia wroga... bez powodu itp.
No i od tego ma być niehonorwa ze jest ta "nieczysta" zagrywka czyli nagły atak.
Caus - 2009-05-27, 20:11
Spider: to już jak coś (dużo mieszania w kodzie) w ciągu pierwszych 12godzin, agresor może wykonać ataki w ciągu 12godzin, potem już normalnie.
Ave
Spider4 - 2009-05-27, 20:25
Caus, moim zdaniem caly czas takie lub pierwszy 1/2 czasu potem 3/4 czasu. Zniechecac do wojen nie honorowych powinien bonus z pkt honoru....
Kelk - 2009-05-27, 23:08
A ja proponowałbym bonus 10% dla wszystkich parametrów obrońców w przypadku wojny niehonorowej (premia za własny teren) i brak pieniędzy za zwycięstwo w przypadku wojny honorowej (wojna na neutralnym gruncie).
Elasharr - 2009-05-28, 11:48
Ja popieram Causa. Jeden atak na 24h to max. Hasło oklepane, ale "nie róbmy z wojów Ogame'a"
A co do Wojen honorowych, to sama idea fajna, tylko proszę... nie nazywajcie tego wojnami
Nigdy nie słyszałem o wojnie o honor, ani w realu ani w świecie fantasy(fakt, mało czytałem, może było coś takiego) Wojnę prowadzi się zawsze w jakimś celu, a nie dla samej glorii
Ja bym był bardzo rad z aktywowania opcji " Pojedynek" , gdzie by można się ustawiać między gildiami i wtedy rzeczywiście walczyć o sławę i szacunek.
To by było coś jakby inny rodzaj turniejów. Wyższa liga.
Póki nie ma czegoś takiego, zawsze można robić ustawki w ten sposób jak w V erze, gdzie zakładamy gildię o nazwie "Arena", i tam się lejemy. Myślę, że pamiętacie te zabawy. Całkiem fajne to było.
Leithain - 2009-07-13, 16:50
Pomysł dobry i nawet wiem co mozna z honorem robic ;
Nie wiem czy ktoś grał w wowa, bo tam za honor można przedmioty kupować tu mozna umozliwic kupno hmmm moze np protekcji prez jakis czas raczej krótki od gwardii lotharis albo jakiegos ulepszenia dla gildi moznaby jakies blogoslawienstwo za honor dac czy cos albo nawet wymane na kase co o tym myslicie?
Edit: częśc honoru mogłaby iść do graczy a oni za to tez cos kupuja moze np. szkolenie O_O czy jakieś przedmioty ew. na talony możliwość wymienienia po jakims skomplikowanym przeliczniku...
Alabarcer - 2009-07-13, 17:04
Skomplikowanych przeliczników już mamy więcej niż wystarczająco.
Pozatym honor jest bardzo ciężko zmierzyć, a jeszcze gorzej wydać go w sklepie. Są talony i sklep kompleksowy, powinno wystarczyć.
|
|