Forum Lotharis

Dyskusje o grze. - Rycerz vs Barbarzyńca

Elasharr - 2009-04-23, 23:48
Temat postu: Rycerz vs Barbarzyńca
Słuchajcie, bo tak się składa, że gram sobie ryckiem, a mój kolega, którego wciągnąłem zaczął grać barbem. Teoretycznie klasy te powinny być dość podobne. Takie dwa kafary, jeden zapuszkowany, drugi powiedzmy że zapasiony. No i tak jak sobie porównuje możliwości tych klas, to barb wypada żałośnie. Rzuciły mi się przede wszystkim 2 rzeczy.

Pierwsza to zbroje. Nie ma zbroi typowej dla barba. Są ogólnie dla żywotnościowców(wymaga tylko żywki, za to ogrom) Porównajmy zbroje docelowe:

Barb:
zbroja pikowana s?onia [skóra] 28 28 [0] 44% (panc)172 (hp)190 0 9102 zl. (level)237 211 185 182 66 1138

Rycek:
zbroja lothariańska [adamant] 9 9 [0] 89% (panc)876 (hp)9 0 9171 zl. (level)238 655 84 77 764 71

Jak widać zbroja barba to straszny kał. Ma mało pkt pancka, +190 hp - dla barba na tym levelu to żal. Przynajmniej jakiś ładny atak powinien być(100 chociaż), co by można było ulepszać...
Podobnie reszta części pancerza...

Druga sprawa: profity

Trochę zdziwiony przeglądam profity. Może tu sobie barb odbije... A skąd :P Profity barb ma ot takie sobie, a rycek bardzo mocne.

I teraz konkluzja:

Czy to mnie pogięło, czy rzeczywiście coś tu jest nie tak?

Yossarian - 2009-04-24, 00:01

Primo - zbroja barba jest dużo słabsza od zbroi rycka, ale barb będzie miał tonę hp. Profit cechowy Kondycja daje ogromnego kopa do hp, myślę, że Hp+panc barba ~ Hp + panc rycka. Dodatkowo Barb może nie ładować maksa w hp, i tak ma go sporo, może zaoszczędzić punkty na podpakowanie zręki czy czegokolwiek innego, natomiast dla rycka założenie najmocniejszych pancerzy to sprawa życia i śmierci. Inna sprawa, że wymagania wytrzymałościowe zbroi rycka są mniejsze niż żywotnościowe zbroi barba - chyba się wyrównuje.

Profity - barb ma jeden z najpotężniejszych profitów - niewrażliwość. Dwa pozostałe słabsze, ale nie gorsze od profitów rycka.

Przewagą rycka jest wyższe CW - ale nie odgrywa ono tak dużego znaczenia, bo poza walkami grupowymi barby i rycki raczej upadać nie będą.


Jak dla mnie nie ma dysbalansu między tymi klasami.

Edit: Rasę i klasę wybierałem nie pod klimat, a żeby była jak najsilniejsza i muszę powiedzieć, że długo się nad barbem zastanawiałem ;) Nie wiem jak można pomyśleć, że barb jest słaby w tej erze :P

Tsumoso - 2009-04-24, 00:38

Cytat:
Profity - barb ma jeden z najpotężniejszych profitów - niewrażliwość.


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

KoniAK - 2009-04-24, 00:47

Tsumoso, Widać nie widziałeś tego profitu na 7 poziomie w działaniu...
Mamian - 2009-04-24, 07:24

Rycek za silny.... obraza:)

Jak juz sie czepiac to trzeba palka bo to bestia straszna teraz....;/

Elasharr - 2009-04-24, 07:56

Swoją drogą, czy profity typu "Niewrażliwość" działają tylko w przypadku otrzymywania ciosu, czy też mogą się marnować na turach w których nie jesteśmy trafiani.
Pamiętam, że w V erze miałem tego rodzaju profit i działał w tej drugiej wersji. A jak jest teraz?

edit.
Cytat:
Profit cechowy Kondycja daje ogromnego kopa do hp, myślę, że Hp+panc barba ~ Hp + panc rycka.


No nie wiem, nie mam wystarczającego zapału kalkulatorskiego, żeby to sprawdzić, ale jakoś nie jestem o tym przekonany :>

Tsumoso - 2009-04-24, 09:52

Cytat:
Swoją drogą, czy profity typu "Niewrażliwość" działają tylko w przypadku otrzymywania ciosu, czy też mogą się marnować na turach w których nie jesteśmy trafiani.
Pamiętam, że w V erze miałem tego rodzaju profit i działał w tej drugiej wersji. A jak jest teraz?

Z praktycznego punktu widzenia nie ma najmniejszej różnicy.

Cytat:
Tsumoso, Widać nie widziałeś tego profitu na 7 poziomie w działaniu...

Wiem jak będzie wyglądał i co będzie dawał.
Jest jednym z dwóch sensownych wyborów - przy czym on tutaj stawia na wydłużanie walki co dla barba nie musi być takie dobre, więc stawiam go raczej na 2 miejscu.

Poza tym z wyliczeń wynika, że ten profit który jest na pierwszym miejscu jest po prostu silniejszy punktowo - minimalnie bo minimalnie ale jednak.

Yossarian - 2009-04-24, 12:58

Tsumo, nie liczyłem tego punktowo, aż w takie szczegóły się nie bawiłem, to nie moja klasa. Polegałem na prostych szacunkach, zakładam, że barb zadaje podczas walki 100 dmg, otrzymuje 100 dmg i ma szansę trafienia 50%. Niewrażliwość na 7 levelu zmniejsza otrzymywane dmg o średnio 16%, i mamy już 100/84 ~1,19. Okrzyk bojowy (zaokrąglę go do 25%) wchodzi co 4 ciosy i obejmuje swoim zasięgiem też następny cios, czyli co drugi cios jest silniejszy o 24%, czyli nasze przeciętne dmg rośnie o 12%. W ten sposób mamy 112/100 = 1,12. Jak widać barb z niewrażliwością ma lepszy stosunek obrażeń zadawanych do otrzymywanych. Oczywiście mamy ten backlash w postaci wydłużenia czasu walki, ale walki barba nie będą trwały aż tak długo by miało to decydujące znaczenie.
Elasharr - 2009-04-24, 13:28

Hmm, może i faktycznie nie ma aż tak dużych dysproporcji między tymi klasami. Wyjdzie w praniu :) Dzięki za odzew.
Tsumoso - 2009-04-24, 13:51

Yossarian napisał/a:
Tsumo, nie liczyłem tego punktowo, aż w takie szczegóły się nie bawiłem, to nie moja klasa. Polegałem na prostych szacunkach, zakładam, że barb zadaje podczas walki 100 dmg, otrzymuje 100 dmg i ma szansę trafienia 50%. Niewrażliwość na 7 levelu zmniejsza otrzymywane dmg o średnio 16%, i mamy już 100/84 ~1,19. Okrzyk bojowy (zaokrąglę go do 25%) wchodzi co 4 ciosy i obejmuje swoim zasięgiem też następny cios, czyli co drugi cios jest silniejszy o 24%, czyli nasze przeciętne dmg rośnie o 12%. W ten sposób mamy 112/100 = 1,12. Jak widać barb z niewrażliwością ma lepszy stosunek obrażeń zadawanych do otrzymywanych. Oczywiście mamy ten backlash w postaci wydłużenia czasu walki, ale walki barba nie będą trwały aż tak długo by miało to decydujące znaczenie.


?LE, rypnąłeś się.

Okrzyk bojowy daje 24% szansy na zwiększenie obrażeń o 24% na 4 rundy. Teoretycznie powinien działać prawie całą walkę (95% czasu) ale w praktyce może z 80-90% czasu gry bo niekiedy się pewnie będą efekty nakładać = marnować. Okrzyk bojowy to jakby zwiększenie "DPS" o powiedzmy 20%. (niezależnie od trafień etc)

Niewrażliwość: tak daje około 16% redukcji dmg jaki do nas dociera, in the long run.

1,2/1,16 = 103 %
Barb Okrzykowy jest gdzieś o 3% silniejszy. Czy to dużo czy to mało... ? Wiesz... zawsze lepiej, żeby było choć trochę na naszą korzyść ;P

Yossarian - 2009-04-24, 14:21

Jak Ci wyszedł tak długi czas działania Okrzyku Bojowego?

1. Hit + profit start
2. Miss + profit
3. Hit + profit
4. Miss + profit
5. Hit
6. Miss
7. Hit
8. Miss
9. Hit + profit start
...

Profit ma szansę załączyć się tylko przy trafieniach, ale czas jego trwania "marnuje się" na te turki, w których nie trafiamy. W ten sposób jego efektywność jest uzależniona od częstotliwości trafiania. Jeżeli założymy 100% trafień i brak nakładania się, to uzyskujemy wzrost dmg o 4x0,24x0,24~0,24. Jednak im mniejsza szansa trafienia tym i efektywność tego profitu będzie niższa, dla zbliżonych dla barba 50% będzie to dokładnie 2 razy mniej.

Naprawdę, nie widzę błędu w moim rozumowaniu

Laska - 2009-04-24, 14:25

Yossarian napisał/a:

Profit ma szansę załączyć się tylko przy trafieniach,

Eeee nie. Szansa profitu jest niezależna od trafień ;P

Yossarian - 2009-04-24, 14:46

Hmm, na pewno? No może i tak w końcu to okrzyk. Jeżeli tak, to Tsumo ma rację.
Admin 2.01 - 2009-04-24, 15:01

Większość profitów (występujących w walce) ma szansę na aktywację co 1 turę walki.

Wyjątki:
(Aktywowane przy trafieniu)
Berserk / Szał Gryfa
Zatruty Oręż / Płonący Oręż
Anatomia istot

(Aktywowane przy otrzymaniu ciosu)
Odporność / Niewrażliwość /Zahartowanie Bojowe

Tsumoso - 2009-04-24, 15:23

:)
Olath Velve - 2009-04-24, 17:43

No to mamy buga, bo dla mnie Niewrażliwość włączała się przy pudle przeciwnika, a w grupowej to już w ogóle cyrki wychodzą, bo zmniejsza ciosy tylko jednego atakującego i nie koniecznie musi on żyć w tym momencie :P
Poza tym przy 10% szans na włączenie miałem walkę gdy włączyła się Niewrażliwość najpierw pod rząd 5x runda przerwy i 4x, 9 razy na 10 rund :P
I tu sprawdza się twierdzenie Prattcheta: szanse jedna na milion zdarzają się dziewięć razy na dziesięć.

Assaoth - 2009-04-24, 18:34

Nie wiem, jak to dokładnie wygląda przy wyższych lvlach w tej erze, jednak w poprzedniej erze, na lvlu do jakiego doszedłem ze względu na późny start (~220) niewrażliwość u barba była wręcz idealnym profkiem na berków, a jak wiadomo to dla barba w sumie najczęstszy przeciwnik turniejowy. I w mojej opini to nadal "główny profit" barba.. oczywiście, wymaxowany...
Phil - 2009-04-24, 18:35

Poproszę screeny. Testowałem przed chwilą profit i wszystko jest w porządku.
Yossarian - 2009-04-24, 18:42

Assaoth, to w poprzedniej erze była niewrażliwość?

Btw. już wiem co mi się pokiełbasiło. Chwilę przed liczeniem okrzyku liczyłem podpalenie rycka, no i zrobiłem to bezmyślnie analogicznie :)

Phil - 2009-04-24, 19:09

Yossarian, była, ale u gwardzisty pod inną nazwą.
Assaoth - 2009-04-24, 19:10

Pisząc poprzednia era miałem na myśli bardziej post-erę, gdzie już te profki były. I naprawdę, niewrażliwość miażdżyła. :D
Olath Velve - 2009-04-25, 13:20

Screeny by były gdyby mi walki po 12 h nie znikały. Wszystko tyczy się walk z grupą, w poście wyżej trochę niejasno się wyraziłem. Opiszę sytuację:
W grupie pozostały dwa mobki do pobicia, w ostatniej rundzie walki z pierwszym z nich, jeden spudłował, drugi zadał dmg 7, ja ze swej strony odpaliłem Niewrażliwość blokując 18 dmg, z tym, że otrzymałem, czyli odliczyło mi od życia i pancerza, ten cios za 7. Więc co zablokowałem, skoro umierający mob spudłował?

mef - 2009-08-16, 13:50

Niewrażliwość nie działa na płonący oręż rycka, czyli pewnie też na zatruty najemnika, przed chwilą policzone. ;)
Pytania: Czy działa na dodatkowe ciosy mnicha/łowcy/szerma? Czy to zamierzony efekt czy po prostu nie sprawdzone/nie przemyślane/odłożone do rozpatrzenia?

Phil - 2009-08-16, 13:52

Nie wiem, nie sprawdzałem tego. Na pewno działa na zwykłe obrażenia, jak jest z innymi nie mam pojęcia. Niemniej jednak nie przewidywałem tworząc projekt profitów by niewrażliwość zmniejszał obrażenia wynikające z innych profitów klasowych.
mef - 2009-08-16, 13:57

IMHO powinna. ;) Skoro na ikonce miecz załamuje się na łbie gwardzisty, to i mnich powinien sobie palce połamać. ;) Kwestia ogień/trucizna, to jeszcze do podważenia, ale te dodatkowe ciosy, to swego rodzaju nadal ciosy 'fizyczne'.

Pozdrawiam.

Phil - 2009-08-16, 14:06

mef, logicznie tak, ale mechanicznie profity z tego co wiem działają na nieco innej zasadzie. Zresztą tak na dobrą sprawę nie wiem czy dodatkowy cios nie jest osłabiany niewrażliwością, nie testowałem tego. A teoretycznie może tylko Wojtek to powiedzieć bo on je programował.
mef - 2009-08-16, 14:08

Spoko, to tylko moja skromna opinia. Jak sprawdzicie dajcie znać. ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group