|
Forum Lotharis
|
|
Wysypisko. - Wymagania "klasowe" eq
Melkor - 2009-04-19, 12:01 Temat postu: Wymagania "klasowe" eq
Kod: | wojenne płytowe nagolenniki 1375 zl. 31 84 11 10 96 8
nagolenniki pieścieniowe 1390 zl. 31 33 29 46 51 15
krucze ciężkie nagolenniki 1323 zl. 31 84 24 38 18 14
lekkie nagolenniki dzika 1278 zl. 31 27 24 23 8 136
nagolenniki paskowe 1433 zl. 31 26 11 40 84 8
zdobione płytowe nagolenniki 1330 zl. 31 23 11 11 96 68
lekkie nagolenniki opryszka 1345 zl. 31 29 22 119 15 10 (!)
tygrysie ciężkie nagolenniki 1355 zl. 31 32 26 101 18 17 (!) |
obie zaznaczone bronie mają wymagania "zwinnościowców" kiedy brakuje dla "zręcznościowców" ... odwrotnie jest z naramiennikami... why ?
podobnie nadal jest z butami i rękawicami... czy zręcznościowcy powinni chodzić boso, czy ładować zwinkę ? ... aktualnie spełniam do siłowych<które mi wcale nie pasują:P>, ale inne klasy mają swoje "klasowe" kapcie...
Assaoth - 2009-04-19, 12:21
Naramienniki i Rękawiczki są dla klas zręcznościowych, a Nagolenniki i Butki - dla zwinnościowych. Natomiast każda część jest dla klas wytrzymałościowych.
Melkor - 2009-04-19, 13:22
czy to nie trochę bez sensu w erze, gdzie dla każdej klasy są predestynowane jakieś konkretne "wzory", właściwe dla poziomy i typu przedmiotu ?
Kudlaty - 2009-04-19, 14:22
Nie. Albo pakujesz w dodatkową cechę i kosztem głównych masz więcej ochrony (co jest dla Twojej postaci Nieklasowe) lub masz mniej pancerza ale za to lepsze statystyki główne. Dla wytrzymkowców pełny pancerz jest klasowy tak jak dla np. Najemnika uniki. Tak jak rycerz musiałby pakować w trzecią cechę żeby mieć uniki lub trafienia tak np Najemnik musi pakować w zręczność jeżeli chce mieć więcej Pancerza.
Melkor - 2009-04-19, 14:43
Kudlaty napisał/a: | Dla wytrzymkowców pełny pancerz jest klasowy |
więc co jest dla w/w nieklasowe ? pakowanie w bronie siłowe ? => są też odpowiednio klasowe dla nich.
dodam tylko, że interesuje mnie, czy zamysł Twórcy(ów),był taki jak ta kudłata interpretacja ^^'
w sumie ciekawi mnie też, czemu taki "balans" (?)- "alternatywa" (?) obejmuje dokładnie 1/3 części ekwipunku uznawanego za domenę ochrony i obrony... a w temacie o "alchemowaniu" za najlepsze części<czyt. zbroja jako całość> dla zręcznościowców do poprawienia ataku (akurat rozpatrywane fragmenty mają bonus do uników - myślę, że to przeoczenie twórcy tamtego tematu )?
nie widzę premii do obrażeń w rękawkach, które wcześniej pomagały niesiłowcom podreperować okaleczanie (niby balans jest w broniach już przeprowadzony)
KoniAK - 2009-04-19, 15:23
No to jako twórca sprzętu się wypowiem.
Zmysł jest taki. Wytrzymałościowcy mają całkiem dobrze dostępne wszystkie rodzaje elementy pancerza, bo dla nich gra bez niego to samobójstwo i jest to raczej awykonalne. Pozostałe klasy to klasy przeważnie z bonusem zręki, albo zwinki(prócz barba, który jedyny z niewytrzymałościowców nie ma żadnego z tych bonusów, ale o nim zaraz). MAjąc wysoki bonus zręki/zwinki, mamy dostęp do najlepszych(czyt. z największym bonusem do ataku/oborny) naramienników i rękawic/nagolenników i butów. Posiadając niski poziom drugiej cechy(prócz szermów) nie jesteśmy w stanie zakładać najlepszych itemów z obu kategorii, własnie po to aby nie było samych przekoksów. Jestś palkiem, to możesz założyć najlepsze nagolenniki i buty, które dodają Ci dodatkową obronę, czyli wzmacniają Twoją cechę klasową, ale nie możesz nosić najlepszych(skórzanych) naramienników i rękawic, które są dla Ciebie niejako nieklasowe. Oczywiście można zrobić mutanta, który założy wszystko, no ale taki mutant na czymś straci. Wyjątkiemjest barb, który jako siłowiec bez bonuów do zr/zw ma stworzony dwa altenratywne sety. Jeden żywotnościowy(który może nosić także każda inna żywotnościowa klasa(może prócz mnicha, któremu to się nie będzie opłacało), a drugi set lekki, ale z wymaganiami siły, który ma niższe bonusy niż normalne sety lekkie, ale ma trochę więcej pancerza, i nie wymaga horendalnych ilości zr/zw albo wt jak w przypadku setów cięzszych.
Żaby nie było że jest mały wybór, sa jeszcze sety średnie, z wyższą niż w skórach ilością pancerza ale z mniejszą niż w zborojach ciężkich wymaganą wytrzymką.
Jakby ktoś nie wiedział, albo nie chciało mu się sprawdzał to jest 14 rodzajów zbroi, 13 rodzajów hełmów, po 8 rodzajów butów, rękawic, naramienników i nagolenników(w przypadku tych ostatnich mamy np. naramienniki i rękawice z zestawów: bardzo lekki zręcznościowy, lekki zręcznościowy, siłowy, średni pancerny, pancerny normaly, pancerny rycerski, pancerny mnisi, zywotnościowy, podobnie jest w zestawach nagolenników i butów tylko w wersji zwinnościowej).
Premie do obrażeń specjalnie zniknęły, bo nie były one wykorzystywane tylko przez niesiłowców, ale wręcz przez wszystkich jako must have. Co więcej, zmniejszy to ogólnie dmg, szczególnie niesiłowców, co wzmocni zazwyczaj słabe w późniejszej fazie gry klasy siłowe.
Kudlaty - 2009-04-19, 16:00
Melkor napisał/a: | Kudlaty napisał/a: | Dla wytrzymkowców pełny pancerz jest klasowy |
więc co jest dla w/w nieklasowe ? pakowanie w bronie siłowe ? => są też odpowiednio klasowe dla nich. |
Nieklasowe dla wytrzymkowców są:
Trafieia + Uniki + HP dla siłowych (rycerz)
Uniki + Dmg + HP dla zręcznościwoych (Gwardzista)
Dmg + Trafienia +HP dla zwinnościowcyh (Strażnik)
Dmg + Trafienia + Uniki dla żywotnościowych (Mnich)
I tak samo jak dla innych klas, dla których nieklasowy jest pełny pancerz, niektóre z tych braków da się nadrobić odpowiednim układem statystyk (również poprzez kombinacje rasa/klasa).
Melkor - 2009-04-19, 19:02
no to chyba temat się wyczerpał ^^"
@Kudłaty rozumiem, że to są "konfiguracje 'nie-wytrzymkowe' ?
Assaoth - 2009-04-19, 19:51
"Dmg + Trafienia + Uniki dla żywotnościowych (Mnich)"
Tutaj bym się nie do końca zgodził, bo co prawda Mnich klasowo ma bonus do wytrzymki i żywotności, ale często na poziomie tej 1 rozwijana jest siła, a to głownie za sprawą zmaksymalizowania profitu chyba nadal najlepszego, mianowicie "Sztuki Walki", bez którego jednak Mnich to już nie jest aż taka niszczarka.
Kudlaty - 2009-04-20, 16:39
Ass, ale dlatego napisałem, że da się nadrobić te braki układem statystyk, poza tym w tej erze "Sztuki Walki" nie są już tak potężnym profitem ponieważ wchodzą "na pancerz" a nie "pod niego", a sam pancerz w tej erze ma dużo większy poziom redukcji niż w poprzedniej.
Melkor, Nie rozumiem, możesz rozwinąć pytanie?
|
|