|
Forum Lotharis
|
|
Seavran: Era Krwi - Nowy projekt news #6.
Phil - 2015-11-22, 20:16 Temat postu: Nowy projekt news #6. Czołem!
Dziś będzie raczej krótko - z prozaicznej przyczyny: rzeczy, którymi Ralz obecnie się zajmuje (bo w tej chwili większość pracy spoczywa na jego barkach), są nieszczególnie ekscytujące. Drugą przyczyną jest fakt, że tak naprawdę część rzeczy, o których pisałem jako będących na naszym warsztacie, nadal jest w toku prac.
Ralz dopieszcza nieustannie interfejs i AI. Zakończył już wstępną wersję kreatora rozgrywki - można wybrać portret, nadać postaci imię oraz określić startową krainę. Można również skonfigurować ilość i charakter graczy komputerowych (może być ich nawet sześciu). Niestety, ze względu na fakt, że ów ekran wymaga jeszcze estetycznego dopracowania, nie zaprezentujemy go tym razem.
Ja z kolei ukończyłem prace nad ekranem powitalnym, który zastąpi beżowe tło pod menu głównym, widoczne na filmie udostępnionym przez Ralza około miesiąca temu. Przyznam, że tematyka pejzaży nie jest moją mocną stroną. Po podsumowaniu czasu, który spędziłem na dokształcaniu się w tej sferze i faktycznie na tworzeniu - ten pierwszy był zdecydowanie dłuższy... Finalna grafika jest wielkoformatowa (5120x2880 px), a po opublikowaniu gry zostanie udostępniona jako tapeta na pulpit. Tymczasem, prezentujemy mniejszą wersję tego (ok 25% rozmiaru oryginału), co będzie Was witać przy każdym uruchomieniu gry:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/66432436/EK/teaser/starting_screen_v2_tiny.jpg
Mam nadzieję, że mimo swej prostoty, przypadnie Wam do gustu.
Wciąż przed nami wielki import tekstów z biblioteki do gry, przygotowanie logo gry i naszego (jak na razie) dwuosobowego zespołu.
Za dwa tygodnie opublikujemy jeszcze jeden, krótki i prawdopodobnie ostatni już news przed premierą naszego dzieła. Uprzedzamy, że raczej nie będzie w nim szokujących nowości, ale myślę, że załączymy kilka zrzutów ekranu z wersji bliskiej finalnej.
Pozdrawiamy wszystkich serdecznie,
Phil & Ralz
Ralz - 2015-11-22, 20:20
<ekh... ekhfalloutcztery ekh>
Salamon - 2015-12-01, 06:56
Logo wygląda wyśmienicie jako całość z paroma elementami które można byłoby od biedy dopracować by doszlifować ostre kanty tego diamenciku. Generalnie szacun ale dopieprze się jak typowy 'polaczek' dla dobra artystycznych poprawek.
Jeżeli wolno mi wytknąć moje zastrzeżenia i zasugerować co można byłoby doprawić tu by stworzyć współczesne dzieło sztuki cyfrowej, to:
-niczym nie różniące się sylwetki grupy osób w dolnym lewym rogu, wygląda strasznie kopiuj-wklej (można byłoby zrobić coś w stylu mieszanek istniejących ras, tych które tą sylwetką by się znacznie odróżniały będąc jednokolorowe.
-sylwetka osoby pod drzewem na wzgórzu wygląda trochę nienaturalnie, przez wielkość obrazka jego hełm (zakładam że to hełm) wygląda nieproporcjonalnie a sama jego poza nieco sztucznie, do tego ta tarcza w kształcie jajka
-poprawienie cieniowania gór, na tle całej doskonale zorganizowanej reszty wypadają blado
-ptaki mogłyby być zgrupowane nad jakąś okolicą, jakby wypatrywały truchła, do tego jeden siedzący na drzewie, a darowalibyście sobie te trzy w tle, próbując umieszczać je proporcjonalnie psujecie efekt, to ma być scena wycięta ze świata, nie schemat matematyczny
-chmurki mogłyby być mniej 'kropkowate' a bardziej rozmyte
-nie wiem czy dobrze widzę, ale przed górami widać jakby zarys wioski, ale w tym szkopuł, ten 'zarys' jest zbyt mało zaznaczony, nie miałbym nawet pomysłu jak bardziej można byłoby podkreślić to, ale po prostu daję znać
Muszę powiedzieć że linia i kształt terenu wyszły niebotycznie, do tego te drzewa, cudo.
Phil - 2015-12-01, 20:54
Cytat: | Jeżeli wolno mi wytknąć moje zastrzeżenia i zasugerować co można byłoby doprawić tu by stworzyć współczesne dzieło sztuki cyfrowej, to: |
Pewnie, że wolno. Jestem otwarty na konstruktywną krytykę.
Cytat: | -niczym nie różniące się sylwetki grupy osób w dolnym lewym rogu, wygląda strasznie kopiuj-wklej (można byłoby zrobić coś w stylu mieszanek istniejących ras, tych które tą sylwetką by się znacznie odróżniały będąc jednokolorowe. |
Fakt, wyglądało to słabo. Już jest poprawione.
Cytat: | -nie wiem czy dobrze widzę, ale przed górami widać jakby zarys wioski, ale w tym szkopuł, ten 'zarys' jest zbyt mało zaznaczony, nie miałbym nawet pomysłu jak bardziej można byłoby podkreślić to, ale po prostu daję znać
|
Tak, jest tam miasto. Coś podziałałem, by było bardziej widoczne.
Cytat: | -sylwetka osoby pod drzewem na wzgórzu wygląda trochę nienaturalnie, przez wielkość obrazka jego hełm (zakładam że to hełm) wygląda nieproporcjonalnie a sama jego poza nieco sztucznie, do tego ta tarcza w kształcie jajka
|
Tam chyba wstawię postać, która będzie bardziej wyglądać na dowódcę.
Cytat: | -poprawienie cieniowania gór, na tle całej doskonale zorganizowanej reszty wypadają blado |
Wg mnie są całkiem realistyczne i dobrze wpasowują się do stylu całości.
Poza tym, im dalej, tym mniej szczegółów widać.
Cytat: | -ptaki mogłyby być zgrupowane nad jakąś okolicą, jakby wypatrywały truchła, do tego jeden siedzący na drzewie, a darowalibyście sobie te trzy w tle, próbując umieszczać je proporcjonalnie psujecie efekt, to ma być scena wycięta ze świata, nie schemat matematyczny |
Trochę je pozmieniałem. Ale nie chcę dawać zbyt wielu ptaków, żeby nie odwracały uwagi od samej sceny.
|
|