|
Forum Lotharis
|
|
Propozycje. - Kilka pomysłów
Drakki - 2011-06-27, 17:07 Temat postu: Kilka pomysłów Poniżej przedstawiam kilka propozycji.
Zapraszam również do komentowania
Stopnie poziomowe:
40-60-80-100-125-150-175-200 ( maksymalny poziom )
Po osiągnięciu określonego poziomu następuje okres wyrównawczy który trwa 7 dni podczas którego każda postać która osiągnie określony poziom nie otrzymuje doświadczenia za walki podczas jego trwania.
Rozbudowany Crafting
Dostępne są dwa rodzaje profesji: zbieranie oraz produkcja,
Postać może nauczyć się tylko jednej profesji zbierania i produkcji.
Zbieranie w formie mini-questów ( max 2-3 dziennie, koszt 2 tury + 10 ryw )
Profesje zbierania:
Garbarstwo, Górnictwo, Zielarstwo,
Profesje produkcji:
Alchemia, Kowalstwo, Kuśnierstwo, Płatnerstwo, Krawiectwo, Jubilerstwo.
( profesja ) ( potrzebne materiały ) ( otrzymane przedmioty )
Alchemia - zioła; mikstury oraz eliksiry,
Kowalstwo - metale oraz kamienie szlachetne; bronie i tarcze,
Kuśnierstwo - skóry; zbroje skórzane,
Płatnerstwo - metale oraz kamienie szlachetne; cięzkie zbroje,
Krawiectwo - tkaniny; odzież,
Jubilesrstwo - metale oraz kamienie szlachetne; pierścienie i amulety.
Rasy
Każda rasa ma swoje początkowe miasto od którego zaczyna swoją przygodę,
Podzielenie ras na dwie frakcje ( przykładowy podział )
I frakcja: Człowiek, Elf, Gnom, Krasnolud, Niziołek, Półelf, Sidan
II frakcja: Arachnida, Demoniec, Ghrull, Lacert, Lykon, Mroczny Elf, Ork
Frakcje walczą o miasta czyli o kolejne terytoria.
Wojny
Tworzenie grup uderzeniowych ( 2-4 graczy )
Szpiegowanie wrogich gildi ( forma mini-questów, powodzenie zależne od jakości murów oraz od poziomu wartowników )
Rankingi wojenne ( ilośc zdobytych punktów, ilość wygranych oraz przegranych pojedynków )
Miasta
W mieście może istnieć tylko jedna gildia która nim zarządza ( rozbudowa o mury i wieże strażnicze ),
Obstawianie murów wartownikami,
Oblężenia miast przez wrogie gildie,
Obnona przed inwazją nieumarłych/demonów,
Zestawy przedmiotów ( tzw Sety )
Występuje 40 zestawów przedmiotów klasowych ( po 4 na każdą klasę postaci, 1 zestaw na 1 profit klasowy ),
a także kilkanaście zestawów uniwersalnych.
Przedmioty z zestawów są bardzo rzadkie i próżno szukać ich na targu.
Skompletowanie całego zestawu dodaje bonusy do statystyk i profitów postaci.
Każda postać może nosić tylko zestaw ze swojej klasy oraz uniwersalne.
Potężne postrachy
Dostępne tylko dla czteroosobowych grup. Występują tylko w określonych miejscach ( bagna, lasy, groty ).
Postrachy te charakteryzują bardzo potężne ataki atakujące zazwyczaj wszystkich uczestników wyprawy.
Przykłady:
Hydra:
- cechy charakterystyczne: cztery głowy ( każda głowa atakuje innego gracza ),
- specjalna umiejętność: ogłuszenie ( trafiony gracz nie ma możliwości ataku przez 1 rundę )
Feniks
- cechy charakterystyczne: płonące ciało ( zadaje co rundę obrażenia od ognia )
- specjalna umiejętność: powstanie z popiołów ( tylko raz po zabiciu odradza się )
Sędziwy Ent
- cechy charakterystyczne: grube korzenie ( odnawiające pancerz postrachowi )
- specjalna umiejętność: oplątanie ( przeciwnik zostaje spowolniony, atak oraz obrona zostają zmniejszone na okres 2 rund )
Osiągnięcia ( achivmenty )
Zdobywane za bardzo różne wyczyny naszej postaci.
Od zdobywania progów poziomowych przez naukę profitów, wykonywanie questów, crafting po zabijanie potężnych postrachów, wygranie turniejów oraz wojen.
Fayl - 2011-06-27, 18:05
Przy obecnym braku endgame'a to ustawienie maksymalnego poziomu zabiłoby rozgrywkę zupełnie.
Wojny na pewno będą zmienione.
Achievementy może będą.
Co do craftingu i setów... ja osobiście uważam że grze przydałoby się więcej interakcji międzygraczowej i takie rzeczy by na pewno pomogły. Ale to dużo roboty. I to nie tyle od strony kodu co od sensownego zrobienia tych przedmiotów, składników, co z czego wypada, jak jest rzadkie i żeby się przez to balans nie zawalił.
,,Potężne'' postrachy w sumie są wykonalne w obecnej mechanice, tyle że nie na zasadzie zmiany typu ataku, a np. dodanie jakiegoś mocnego, obszarowego profitu. Na tej samej zasadzie można byłoby zrobić np. grupy wrogów z healerami obszarowymi itp. (obecnie profity mają całkiem spore możliwości ).
Irmis - 2011-06-27, 20:08
Co do stopni poziomowych, to proponowalem cos podobnego jakis czas temu, ale nie przeszlo.
Crafting+rasy
Nie ma to jak wow
Obrona miast, to calkowite przerobienie systemu walk, i jest ciezkie do przeprowadzenia w grze turowej (gracze nie loguja sie na wyprawy w tym samym czasie).
Mam tez wrazenie, ze spora czesc z tych propozycji bedzie kiepsko dzialac w slabo zaludnionych swiatach
Jakies osiagniecia by sie na pewno przydaly, a postrachy grupowe brzmia ciekawie, ale mnie osobiscie matrwi to, ze jeszcze bardziej rozwarstwilo by to topke wybijajac tych, ktorzy maja stalych partnerow i chec organizowania sie na grupki
Talphion - 2011-06-27, 22:10
Można by było zrobić możliwość "podzielenia się" wydropionym rzadkim przedmiotem, zrobionym jakimś questem itp na facebooku. Trzeba by było dodać tylko jakieś tam przyciski przy końcu questu czy dodatkowa kolumna przy wydropionych przedmiotach.
Myślę, że w ten prosty dosyć sposób może udałoby się pozyskać nowych graczy, ze względu na to, że często pojawiać się będą wpisy u nas na facebooku o wojownikach.
Fayl - 2011-06-27, 22:22
Meh.
A w ogóle to wiesz czy to mogłoby działać w ten sposób? Bo nie wiem jak w API php/js, ale API facebooka dla androida na pewno wymaga zalogowania + wyrażenia zgody na dodawanie wiadomości przez aplikację żeby można było dodać jakiegoś posta (czy jak to się tam nazywa).
Talphion - 2011-06-27, 22:43
Nie wiem dokładnie jak to działa, ale jeżeli ktoś z tego korzysta, i jest domyślnie zalogowany to po kliknięciu sprawa powinna być załatwiona. Ewentualnie przy pierwszym takim użyciu wyraża się zgodę na cośtam.
Spider4 - 2011-06-27, 23:54
RYJKSI?ŻCE MÓWIMY NIE!
Tego by brakowało aby bonusować klikanie czegoś na tym w grze... rozumiem akcje kliknij wojów na fb ok, ale nie mieszajcie tego do rozgrywki, questów czy eventów.
EDIT:
Albo nie wygaszam
Ciekawi mnie opcja masowego leczenia... możnaby dać jakieś ciekawe bonusy do party game? W stylu w walce grupowej:
-Mnich - masowe leczenie
-Berserk - Bitewne zawołanie (+dmg dla grupy) itp
Bardzo silne postrachy, sety i miasta startowe tez sa ok. Nie dzieliłbym jednak ras na frakcje odgórnie.
mef - 2011-06-28, 01:57
Cytat: | Stopnie poziomowe: |
Nah... kalkulatory, to przeżyją?
Cytat: | Rozbudowany Crafting |
I odbierać robotę gildyjnemu alchemikowi? Z resztą już w innym temacie o craftingu się wypowiadałem. Może być , ale przeżyję i bez niego.
Spider4 napisał/a: | Nie dzieliłbym jednak ras na frakcje odgórnie. |
Szczególnie, że na kontynencie jest przynajmniej sześć państw, a sama rozgrywka odbywa się tylko na terenie Lotharis, poza tym co wojownika obchodzi polityka? Nieważne jaki ma kolor skóry czy odstające uszy... wrzucanie grup ras do dwóch(trzech, czterech itd.) różnych worków jest do pupy.
Jak Fayl mówi, że będą nowe, to będą.
To nawet interesujące, ale nie wyobrażam żeby władze państwa oddały we władanie miasto 25 osobowej grupie przybłędów.
Cytat: | Zestawy przedmiotów ( tzw Sety ) |
Spoko, chociaż wolałbym po prosty znajdować przedmioty inne niż ze sklepu. Rzecz jasna sety motywują bardziej do szukania i handlowania, ale tu się wkradają sprawy balansu itd. Czyli, spoko.
Spoko.
Cytat: | Osiągnięcia ( achivmenty ) |
Próbkę dostaliśmy już w preerze.
I ja dodam jeszcze jedną propozycję:
Graficzne przedstawienie ekwipunku.
Najlepiej się tłumaczy na obrazkach więc:
http://img194.imageshack....ezentajszon.png
Czyli rozwiązanie wykorzystane przy "generatorze avatarów". Każdy przedmiot składałby się np z 5 'modułów' (jak na obrazku: ostrze, obuch itd), i losowany byłby wygląd każdego z określonej puli np 5. Metal wykonania - określona tekstura dla każdego (jak w generatorze herbów - tło), adamant - ciemny, prawie czarny kolor, a stal meteorytowa - zielonkawy. Takie rozwiązanie zaoszczędziłoby mozolnej roboty grafikowi choć i tak to jest nawał roboty - elementy muszą do siebie pasować itd.
Przedmioty ze sklepu powinny mieć stały wygląd przypisany, a takim "znaleźnym" poszczególne klocki losować - wydaje się dla mnie problemem: losowanie przy znalezieniu -> zapamiętanie wyglądu, aby możliwa była sprzedaż "kozacko wyglądającej zbroi" i nowemu nabywcy znowu nie losowało.
Pozdrawiam.
Fayl - 2011-06-28, 07:15
Cytat: | Spoko, chociaż wolałbym po prosty znajdować przedmioty inne niż ze sklepu. | Technicznie nie ma problemu.
Spider4 - 2011-06-28, 11:48
Irmo, i tak jestem przeciw integracji wszystkiego z Ryjksiażką. Niedługo mi na opakowanie kanapki nadrukują "lubię to" z mini nadajnikiem abym mógł się pochwalić co jem...
Talphion - 2011-06-28, 12:36
Spider4 napisał/a: | Irmo, i tak jestem przeciw integracji wszystkiego z Ryjksiażką. Niedługo mi na opakowanie kanapki nadrukują "lubię to" z mini nadajnikiem abym mógł się pochwalić co jem... |
Mi nie zależy, żeby się chwalić co robię. Zależy mi, żeby przyciągnąć nowych graczy, a to jest teraz - nie oszukujmy się - najprostszy i najlepszy sposób.
Phil - 2011-06-28, 14:53
Cytat: | Spoko, chociaż wolałbym po prosty znajdować przedmioty inne niż ze sklepu. |
To jest wykonalne, ale to dość sporo roboty. W zasadzie nawet nie wymaga kodowania, bo mogą zostać wprowadzone jako wypadajki, które zmieniają się w sprzęt. Ale nie wiem czy ma sens, skoro postacie i tak zmieniają ekwipunek co tydzień, może z hakiem. No chyba, że dopiero na wyższe poziomy, powiedzmy od 180 w górę, wtedy zmienia się go rzadziej.
Cytat: | Czyli rozwiązanie wykorzystane przy "generatorze avatarów". Każdy przedmiot składałby się np z 5 'modułów' |
Myśleliśmy z Ralzem, by zrobić coś takiego, ale na razie ogranicza nas czas. Może kiedyś ;-)
Co do metod rozpowszechniania informacji o grze - będą nowe i zmieni się mechanizm reflinków. Właściwie to nawet mamy już co nieco zrobione ;-) Ale o tym dopiero za jakiś czas w notkach ;-)
KoniAK - 2011-06-28, 15:50
Phil, Zawsze może ktoś inny przygotować taki generator... Mef tu się widać zgłasza na ochotnika...
A co do przykładowego podziału ras na frakcje i startu z innych miejsc to jestem przeciwny, szczególnie że ten podział który podał Drakki jest wybitnie nieprawdziwy do tego świata... Jakby robić podziały to musiało by być chyba z 5-6 frakcji, i to wszystko przy założeniu że bierzemy cały kontynent a nie jedno państwo, które jest swoistym tyglem rasowym, z dominującą pozycją ludziów...
mef - 2011-06-28, 17:29
Spoko, myślałem że piszemy list do Świętego Mikołaja...
Cytat: | To jest wykonalne, ale to dość sporo roboty. W zasadzie nawet nie wymaga kodowania, bo mogą zostać wprowadzone jako wypadajki, które zmieniają się w sprzęt. Ale nie wiem czy ma sens, skoro postacie i tak zmieniają ekwipunek co tydzień, może z hakiem. No chyba, że dopiero na wyższe poziomy, powiedzmy od 180 w górę, wtedy zmienia się go rzadziej. | No racja, to jest problem. Ciągłe zmienianie sprzętu... Zmienić całkowicie system! Ograniczyć sprzęt do minimum i siłę postaci wyciągać głównie ze statystyk!
Drakki - 2011-06-28, 20:11
Irmis napisał/a: | Obrona miast, to calkowite przerobienie systemu walk, i jest ciezkie do przeprowadzenia w grze turowej (gracze nie loguja sie na wyprawy w tym samym czasie). |
Chodziło mi o grupy uderzeniowe i obronne.
GU: gracze dołączają się do grupy i lider wybiera o której godzinie ma atakować.
GO: gracze dołączają się do grupy i obstawiają bramę.
Irmis napisał/a: |
Jakies osiagniecia by sie na pewno przydaly, a postrachy grupowe brzmia ciekawie, ale mnie osobiscie matrwi to, ze jeszcze bardziej rozwarstwilo by to topke wybijajac tych, ktorzy maja stalych partnerow i chec organizowania sie na grupki |
Walka będzie dostępna dopiero po 150 lvl
Nie będzie "złotej grupy" która poradzi sobie z każdym postrachem
mef napisał/a: | Nah... kalkulatory, to przeżyją? |
Takie stopnie lvlowe mają na celu wyrównanie topki wojów. Nie będzie się liczył lvl tylko Respekt
mef napisał/a: | I odbierać robotę gildyjnemu alchemikowi? |
Alchemik by pozostał i miałby podstawowy zestaw mikstur ( 1-2 poziomu )
Spider4 napisał/a: | Nie dzieliłbym jednak ras na frakcje odgórnie. |
Dałem tylko przykładowy podział Może być więcej frakcji które mogą zawierać ze sobą pakty.
Phil napisał/a: | No chyba, że dopiero na wyższe poziomy, powiedzmy od 180 w górę, wtedy zmienia się go rzadziej. |
O tym myślałem ale nie napisałem . Przedmioty te wypadałyby raz na kilka walk z potężnymi postrachami jako nagroda za trudy walki
Przykładowy Set + działanie:
Buty zakonnika Atak:30 Obrona:60 Ochrona:90% Pancerz:1000 Życie:500
Rękawice zakonnika Atak:60 Obrona:30 Ochrona:90% Pancerz:1000 Życie:500
Hełm zakonnika Atak:50 Obrona:50 Ochrona:90% Pancerz:1100 Życie:550
Naramienniki zakonnika Atak:60 Obrona:30 Ochrona:90% Pancerz:1000 Życie:500
Nagolennice zakonnika Atak:30 Obrona:60 Ochrona:90% Pancerz:1000 Życie:500
Zbroja zakonnika Atak:60 Obrona:60 Ochrona:90% Pancerz:1250 Życie:625
2 części CW +5
3 części Wytrzymałość +100
4 części Werwa +1
5 części Pancerz + 10%
Cały zestaw Konsekrowany pancerz +1
Oczywiście jest to tylko przykład
mef - 2011-06-28, 23:23
Drakki napisał/a: | mef napisał/a: | Nah... kalkulatory, to przeżyją? |
Takie stopnie lvlowe mają na celu wyrównanie topki wojów. Nie będzie się liczył lvl tylko Respekt |
Rozumiem czemu by miały służyć takie ograniczenia, ale eliminują one samą topkę, wykup turek, obywatelowe limity tur też będą niepotrzebne. Logować się codziennie nie będzie trzeba i różnice będą się pojawiać tylko w ilości zdobytych pieniędzy. Eliminuje jakąkolwiek rywalizację polegającą na "wyścigu w górę".
Fayl - 2011-06-28, 23:27
Cytat: | Eliminuje jakąkolwiek rywalizację polegającą na "wyścigu w górę". | ...co nie byłoby złe gdyby nie to że właściwie nic innego nie ma.
mef - 2011-06-28, 23:28
Yessir, czyli eliminuje jakąkolwiek rywalizację.
Irmis - 2011-06-28, 23:36
Da sie to obejsc, dajac alternatywne metody wykorzystania tur (nie polegajace na zyskiwaniu expa) i tworzac nowe metody rywalizacji.
Drakki - 2011-06-28, 23:53
Rywalizacja byłaby o Respekt za turnieje, pojedynki oraz bossów*.
*potężne postrachy, krótsza forma
Irmis - 2011-06-29, 07:45
Kazdy chyba ma swoja wersje, co by to moglo byc
|
|