Forum Lotharis

Ankiety. - Tworzenie ekwipunku

Drakki - 2011-06-08, 23:09
Temat postu: Tworzenie ekwipunku
Zapraszam do komentowania ;)
Irmis - 2011-06-08, 23:10

Tzn? Jakiego tworzenia ekwipunku? Chodzi o naprawianie, czy cos innego?
Talphion - 2011-06-08, 23:28

Może chodzi o crafting
Irmis - 2011-06-08, 23:31

Jesli tak, to jeszcze ciezej ocenic, nie wiedzac jak to ma dokladnie wygladac ;P
Spider4 - 2011-06-08, 23:54

Ja jestem za, ale chętnie bym to widział w formie tworzenia eq ponadstandardowego albo setów/setów klasowych.

Coś w stylu:
-wraz z lvl możesz tworzyć nowe przedmioty (dajmy lvl+5 lub lvl+10)
-Możesz tworzyć:
"ekwipunek magiczny" - eq lepsze od zwykłego, ale gorsze od talonowego (może dawać małe ilości stat)
"sety" - sety dla każdego, jak ekwipunek magiczny, tyle, że założenie całego, albo większości daje dodatkowe bonusy
"sety klasowe" - działa jak sety, nosić może każdy, ale jeśli nosi konkretna klasa to dostaje bonus do profitu dodatkowo (np. 2% częściej występuje czy coś w tym stylu, albo dmg +x w dodatkowym ciosie)
-im mocniejszy set tym rzadziej padają składniki (ewentualnie część składników trzeba zrobić z innych składników)
-recepty: do zdobycia w Q, do znalezienia, do wygrania w karczmie, do odgadnięcia, do kupienia i część dostępna od razu.
-Statystyki eq nie są stałe, są losowane z przedziału od do zależnie od poziomu i rodzaju eq.

-----
przykładowe eq magiczne: (niski lvl)
-Runiczny topór - Atak 8-14; Uniki 2-4; Siła +1-5; zr +1-3; zw -8-0 (tak na minusie); wyt +1-5, Żyw 0, CW 1, DMG 5


Pytanie do programistów wojów: czy da się ustawić aby rzecz miała wymagania odnośnie statystyki i jednocześnie dawała bonus/karę? Czy obecnie jedno wyklucza drugie? Rzecz dająca bonus do siły nie może mieć minimalnych wymagań odnośnie założenia w tej cesze?

KoniAK - 2011-06-09, 00:32

Drakki, Szczerze powiedziawszy, to ja juz na tą erę chciałem żeby był dodane coś w rodzaju kowala(działający podobnie jak alchemik) tylko że Phil coś mówił że za bardzo zajęty fapaniem, questami czy czymś tam innym, że musi poczekać na kolejną erę... ;P Nie chce mi się spradzać GG czym tam był dokładnie zajęty... ;P

Zatem możliwe że w kolejnej erze się to pojawi i raczej wątpię by sprzęt tam tworzony był sklepowym, ale raczej będzie jakimś innym, tylko dostępnym przez znalezienie recki i zmontowanie go sobie(lub przez targ, jeśli ktoś sprzeda)...

Spider4, Przedmioty dodające jakiejś cechy mają także wymagania do tej cechy, jesli ich nie spełnisz to nie możesz nosić danego przedmiotu, nawet jesli wraz z danym przedmiotem spełniałbyś wymagania, czyli mając 15 jakiejś cechy i pierścień dodający np. 30 do tej cechy ale wymagający 30 punktów tej cechy to go nie założysz, mimo że z pierścieniem miałbyś dość punktów, zaś w przypadku jak masz np. 30 cechy, a przedmiot ma wymagania 25 cechy ale ma np. -10 danej cechy, to także go nie założszy, bo po jego założeniu ta cecha byłaby za niska by nosić dany przedmiot...

Drakki - 2011-06-09, 07:50

Irmis, tak chodzi o szeroko pojęty crafting. I tak wiele wypadajek "wala" się po ekwipunku po czym zostaje sprzedana ;)

Typy receptur:
Podstawowe - są do zrobienia od ręki u każdego kowala,
od NPC - do kupienia w karczmie/sklepie,
Dropp - wypadają głównie z postrachów, im lepszy postrach tym lepsza receptura
Questowe - nagroda za wykonanie questa,

Jakość wypadajek:
słaba jakość - mniejszy bonus do statystyk w tworzonym przedmiocie,
normalna jakość - brak bonusów,
dobra jakość - większy bonus do statystyk w tworzonym przedmiocie

Ulepszanie przedmiotów wypadajkami np: ( ilość zależna od przedmiotu i wypadajki )
broń + gwoździe = broń +0,2 dmg + 5atak
zbroja + gadzia łuska = zbroja +20 pancerza -2 obrona
rękawice + pazury = rękawice +0,1 dmg +3 ataku

Przykład właściwości wypadajek:
łuska - 3-5 pancerza -1-3 obrony
pazur - 0,05 dmg 1-2 atak

Irmis - 2011-06-09, 08:16

Crafting nie jest mi do niczego potrzebny i uwazam, ze w grze sa wazniejsze rzeczy do wprowadzenia ;)
Caus - 2011-06-09, 11:10

@irmis: np?
KoniAK - 2011-06-09, 11:13

Caus, zapewnie Irmisowi chodzi o Ero-Wojowników, których chciał z Latheą robić... ;P
Phil - 2011-06-09, 11:44

Irmisowi pewnie chodzi o modernizację wojen ;-)
KoniAK - 2011-06-09, 12:16

pfff... Wojny... ;P Już kiedyś proponowałem kilka możliwych zmian... ;P
romaro - 2011-06-09, 16:49

"Dobry pomysł czy porażka?
- tak
- nie"

- Życzy pan sobie kawę czy herbatę?
- Poproszę.

KoniAK - 2011-06-09, 17:05

Dlatego ja nie głosowałem, bo ciężko mi wybrać czy "dobry pomysł" - nie, czy "porażka" - tak ;P
Irmis - 2011-06-09, 18:15

Marudzicie - te dwie opcje ankiety sa wystarczajaco jasne ;P

Myslalem o wojnach, nowych graczach i eventach, tak na pierwszy rzut ;P

Crafting mi sie nie podoba, bo komplikuje rozgrywke, ktora ostatnio szla w strone upraszczania.
Duzo chetniej widzialbym cos, co chetnym pozwala kombinowac z dostepnymi w grze skladnikami i konkurowac z innymi zapalencami, ale nie wplywa w zaden sposob na sile postaci.

P.S. Burdele niestety odpadaja, przynajmniej na teraz, bo zmiana pracy i pare nowych zajec zaowocowalo kompletnym brakiem czasu.

Drakki - 2011-06-10, 17:57

Irmis, rzeczywiście 50 lub więcej eliksirów do jednej lub dwóch cech nie wpływa na siłę postaci.
Ile jest według ciebie tych uproszczeń :?:

Co do samej ankiety.
    Wykorzystanie wypadajek do tworzenia ekwipunku:
    Dobry pomysł = Tak - bardzo fajny pomysł
    porażka = Nie - jakoś mi się to nie widzi

Irmis - 2011-06-10, 18:21

Irmis napisał/a:
Duzo chetniej widzialbym cos, co chetnym pozwala kombinowac z dostepnymi w grze skladnikami i konkurowac z innymi zapalencami, ale nie wplywa w zaden sposob na sile postaci.

Drakki napisał/a:
Irmis, rzeczywiście 50 lub więcej eliksirów do jednej lub dwóch cech nie wpływa na siłę postaci.

To bylo o nowosciach w grze, a nie o juz istniejacych elementach. Zreszta patrz nizej ;)
BTW, pamieta ktos ten wzor na max ilosc eliksirow na dany poziom?

Drakki napisał/a:
Ile jest według ciebie tych uproszczeń :?

Tak na szybko:
- Ograniczenie liczby mikstur stalych, jakie moga dzialac na postac
- Zmniejsze expa z Q
- Uproszczenie Q (brak kombinacji z klepaniem okreslonych mobkow i kolekcjonowaniem ton wypadajek)
- Przebudowanie ekwipunku, by glowne oplacalne sciezki rozwoju byly pod klasowe cechy (nowy sprzet+kara za nieklasowosc)
- Filtr klasowy na sprzet
- Podrozowanie jeszcze tego samego dnia+przedmioty zwiekszajace punkty podrozy
- Poprawa/ulatwienie handlu jest dopiero w planach, ale tez ma byc ;)
- Dyplomacja - mozliwosc atakowania/bronienia sie razem z sojusznikiem przeciwko wrogowi, bez przechodzenia do jednej gildii
- Dla obkow: definiowane samemu skroty i mozliwosc zapisania sobie zestawow broni (moze wiecej, ale o tylu wiem)

Cos jeszcze by sie znalazlo, ale ciezko mi znalezc przyklady nowych, skomplikwanych elementow, na ktore sporo graczy by nie narzekalo i ktorych nie trzeba by w efekcie upraszczac, bo daja przewage nolifeom ;)
Dlatego uwazam, ze najlepiej wstrzymac sie z wprowadzaniem czasochlonnych elementow, ktore pozwola osobom przesiadujacym przed gra wiecej czasu, zdobyc konkretna przewage nad pozostalymi.

Drakki - 2011-06-10, 19:15

Irmis napisał/a:

Tak na szybko:
- Ograniczenie liczby mikstur stalych, jakie moga dzialac na postac
- Zmniejsze expa z Q
- Uproszczenie Q (brak kombinacji z klepaniem okreslonych mobkow i kolekcjonowaniem ton wypadajek)
- Przebudowanie ekwipunku, by glowne oplacalne sciezki rozwoju byly pod klasowe cechy (nowy sprzet+kara za nieklasowosc)
- Filtr klasowy na sprzet
- Podrozowanie jeszcze tego samego dnia+przedmioty zwiekszajace punkty podrozy
- Poprawa/ulatwienie handlu jest dopiero w planach, ale tez ma byc ;)
- Dyplomacja - mozliwosc atakowania/bronienia sie razem z sojusznikiem przeciwko wrogowi, bez przechodzenia do jednej gildii
- Dla obkow: definiowane samemu skroty i mozliwosc zapisania sobie zestawow broni (moze wiecej, ale o tylu wiem)


Masz mylne pojęcie uproszczenia. Ja powiedziałbym że to co wymieniłeś to "stabilizacja" czyli ulepszenie starych elementów gry które nie były zbyt dopracowane i utrudniały normalną grę.

Phil - 2011-06-10, 19:25

Cytat:
BTW, pamieta ktos ten wzor na max ilosc eliksirow na dany poziom?


To zależy. Wszystkie pięć cech obejmuje jedno ograniczenie - wysokość bonusów stałych maksymalnie wynosi 30% posiadanego poziomu (czyli na 100 można mieć np. +30 do jednej cechy lub +15 do dwóch, lub po +6 do każdej).
Dla atrybutów sprawa wygląda już zgoła inaczej, każdy ma osobne ograniczenie, poza atakiem i obroną, które mają wspólne (choć akurat atak, obrona, pancerz i życie mają jednakowe ograniczenie).

Bonus max. do ataku, obrony, pancerza i życia jest równy posiadanemu poziomowi.
Bonus max. do zmęczenia (CW) jest równy 2% posiadanego poziomu.
Bonus max. do obrażeń jest równy 10% posiadanego poziomu.

Cytat:
Masz mylne pojęcie uproszczenia. Ja powiedziałbym że to co wymieniłeś to "stabilizacja" czyli ulepszenie starych elementów gry które nie były zbyt dopracowane i utrudniały normalną grę.


Właściwie to obaj macie po części rację - aktualizacja była pod pewnym względami stabilizacyjna, a pod pewnym upraszczająca nadmiernie czasochłonne elementy.

mef - 2011-06-25, 23:43

Crafting? Tylko jeżeli pojawiłoby się razem z nim dodatkowe 'indywidualne' źródło ekwipunku. Czyli, jakaś kompletnie losowa machina tworzenia ekwipunku, który można zdobyć z mobków... najchętniej z jakimiś bajerami typu profit przypisany do broni itd... ;P

Czyli, nie. ;P


Teraz, dlaczego? Sprzęt możemy uzyskać ze sklepu normalnego, gdzie od razu wiemy czego się możemy spodziewać u siebie bądź przeciwników. Ewentualne modyfikacje, to (sezonowe) przedmioty z questów i (powodujące pewien krótkotrwały przeskok w końcowym etapie ery) kompleksowe, nawet ciągłe ulepszanie sprzętu nie jest zaskakujące. ;P Znalezienie przedmiotów od mobków? To i tak są przedmioty ze sklepu, czyli jedynie można je potraktować jako dodatkowe źródło dochodu.

Crafting w formie zaprezentowanej przez Drakkiego, to dobra sprawa do indywidualnej zmiany sprzętu (w końcu nie wszyscy znajdują to samo), ale jednak to za mało by było atrakcyjne. Inna sprawa gdyby powstała dodatkowa lista przedmiotów (lepszych niż w normalnym sklepie), ukryta przed graczami i te przedmioty, powstawałyby z "dziurawców".


Z resztą i tak nie mogę już głosować. ;P

Pozdrawiam.

Fayl - 2011-06-26, 09:04

Cytat:
Czyli, nie.
Nie wiem skąd ci taki wniosek wyszedł. ;P
Drakki - 2011-06-26, 10:14

mef, crafting jest praktycznie w każdej grze mmo ;)
Przedmioty z niego są porównywalne z tymi ze sklepu ( czasami lepsze, czasami gorsze ), a to czy dadzą kilka punktów więcej czy mniej zależy od jakości użytych składników.
Im lepszych składników się użyje tym lepszy będzie efekt końcowy.
Jedna postać mogłaby się nauczyć tylko jednej dziedziny craftingu np.: wyrób pierścieni, amuletów, zbroi lekkiej itd.

mef - 2011-06-26, 16:23

Spoko, jak już mówiłem crafting w wojownikach może być, ale gdy pojawi się więcej źródeł zdobycia "indywidualnych" przedmiotów. Wtedy to ma większy sens i rozwija relacje gracz-gracz, poprzez handel...bla bla bla

Cytat:
Jedna postać mogłaby się nauczyć tylko jednej dziedziny craftingu np.: wyrób pierścieni, amuletów, zbroi lekkiej itd.
Rzecz jasna, gildie będą się umawiać co kto rozwija, może zabiegać o przyjęcie innych specjalistów, itd. To na plus. ;)

Pozdrawiam.

Acha... @Fayl ;P

kalinabors - 2014-12-25, 22:28

O dobrze wiedzieć.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group