Forum Lotharis

Dyskusje o grze. - Sytuacja na retro.

Marduk - 2010-12-23, 12:16
Temat postu: Sytuacja na retro.
O co mi dokładniej chodzi. Chodzi o to że postac typu barbarzyńca jest wlasciwie overpower na tym swiecie, bynajmniej teraz to dostrzegłem na tym etapie gry. Niesiłowcy sa kompletnie bez szans, a raczej nie ze niesilowcy, tylko takie postacie ktore nie sa nastawione na ekwipunek dajacy MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEGA kopa do hp.
Moim zdaniem jest wściekle za duzo bonusu do hp z eq, a za mało do innych statystyk.

Jezeli na swiecie retro nie poprowadzi sie postaci w strone hp no to jest sie wlasciwie straconym.

Tsumoso - 2010-12-23, 12:39

Marduk, tak.
Dlatego każdą klasą trzeba było na początku rozwijać się jak berso-barbek i zbierać :
- broń siłową
- pancerze hpkowe

Balans na retro = 0 , przynajmniej na początku.
Jak będzie później zobaczymy - ale reszta pancerzy powinna chyba dorównać im siłą.

Marduk - 2010-12-23, 12:42

No mam nadzieje bo teraz to jest porazka
Irmis - 2010-12-23, 12:50

Tsu, niby jak bron silkowa, skoro powinna miec minus do obrazen -33%, za nieklasowosc?
W ciekawej sytuacji jest mnich: zamiast dostawac niezly pancek za zywke i wuteka, musi sobie wybrac jedna z tych cech ;P

Azareus - 2010-12-23, 12:52

Tsumoso napisał/a:
Marduk, tak.
Dlatego każdą klasą trzeba było na początku rozwijać się jak berso-barbek i zbierać :
- broń siłową
- pancerze hpkowe

Balans na retro = 0 , przynajmniej na początku.
Jak będzie później zobaczymy - ale reszta pancerzy powinna chyba dorównać im siłą.


Tak, skopane sa 4 rzeczy
- sprzęt do hp> all
- sprzęt pancerny ma za niski % krycia więc do pewnego poziomu po walce przegranej zawsze zostaje część pancerza.
- To, że właściwie 2 klasy nie mają racji bytu - gwardzista oraz mnich z ciosem.
- ?owca z atakiem i ciosem jest sporo trudniejszy od łowcy - tanka

Co do balansu. Np: paladyn ma tak, ze przed alchemka ma random z barbem i pewne zwycięstwo z szermem. Po alchemce to z szermem jest random a barb ma ciężko. Co do balansu w późniejszych etapach to ludzie sami widzieli. Każda klasa miała zestaw który pokona i zestaw którego nie pokona. W każdym tym zestawie znajdowała się jakaś szansa na randoma, ale nie w tak ostrej postaci jak na s1.

PS: ten sprzęt nie jest doskonały, ale i tak sporo lepszy od pierwszej wersji, gdzie barb był niepokonany.

Irmis - 2010-12-23, 12:55

Azareus napisał/a:

- To, że właściwie 2 klasy nie mają racji bytu - gwardzista oraz mnich z ciosem.

Nie mogles tego wczesniej napisac? Np. zanim zalozylem postac? ;P

Tsumoso - 2010-12-23, 13:10

No skoro jako niesiłowiec nie możesz za bardzo dwuraków (z racji minusa) to siłowy mnich z ciosem odpada ;P Może regenkowy by uszedł ale to by musiał być niziołek ;P
Marduk - 2010-12-23, 13:12

Teraz taki przyklad ze barby maja juz po 1200 hp przy moich 500 hp, i nic nie daje to ze wlasciwie mam 600 unikow ; D
Irmis - 2010-12-23, 13:14

Wiem i mi sie nie chce - mam ghrulla i ghrull zostanie ;)

Bronie silkowe moge brac - po prostu ich bonus do obrazen bedzie dla mnie taki sam, jakbym wzial dwie zwykle (4+4/12 - 66% skutecznosci). Tzn, jesli dobrze to rozumiem ;)
Ale i tak bardziej przeszkadza mi brak przewagi w opancerzeniu.

KoniAK - 2010-12-23, 13:23

Irmis, zrób mnicha zręcznościowego... ;P
Irmis - 2010-12-23, 13:29

KoniAK napisał/a:
Irmis, zrób mnicha zręcznościowego... ;P

Ty sie nie smiej, ale takiego zaczalem robic na poczatku ery :D
Ostatnio gram alternatywnie ;P

KoniAK - 2010-12-23, 13:32

Jak kiedyś testowałem mnicha to mnich trafieniowy był włśnie jedną z przewidywanych dróg rozwoju mnicha, którą niektózy rozwinęli do skrajności robiąc z mnicha trafieniowego mncha ciosowego opartego tylko i wyłącznie na proficie...
Irmis - 2010-12-23, 13:35

Tutaj taki nie ma racji bytu - jedna z 2 cech klasowych jest nieoplacalna. Przynajmniej tak to wynika z pobieznego przejrzenia. Pozostale klasy maja za duzy dmg i hppanc. Ale jesli chcesz, to moge przetestowac w praktyce =)
Phil - 2010-12-23, 13:54

Sprzęt RETRO zostanie prawdopodobnie zastąpiony nowym sprzętem z S1 w następnej aktualizacji (i nie będzie już różnic w sprzęcie pomiędzy tymi dwoma typami światów). Ewentualnie wymagania zostaną nieco zaokrąglone na potrzeby RETRO.
Atresia - 2010-12-23, 14:07

Hm... Ale na S1 nie planujecie wprowadzić takiego eq jak na retro, tak? Tzn. "jeden dla unikowców, jeden dla trafieniowców" itd.? Dalej osobne eq będą mieli gwardziści i strażnicy?
KoniAK - 2010-12-23, 14:09

Dowiemy się jak zaczną publikować notki...
Phil - 2010-12-23, 14:10

Nie. Każda klasa będzie miała swoje zestawy klasowe. Używanie zestawów innych klas będzie się wiązało z karami do bonusów z tych przedmiotów. Więcej w notkach za kilka tygodni.
Tsumoso - 2010-12-23, 14:25

Phil napisał/a:
Nie. Każda klasa będzie miała swoje zestawy klasowe. Używanie zestawów innych klas będzie się wiązało z karami do bonusów z tych przedmiotów. Więcej w notkach za kilka tygodni.


Ciekawe ciekawe :)

Drakki - 2010-12-23, 15:46

Czyli np.: mnich będzie miał 3 zestawy? inny zestaw pod dany profit?
KoniAK - 2010-12-23, 15:53

Wątpię by było robione to pod profit...
Phil - 2010-12-23, 16:05

Profity zostaną przebalansowane pod nowy ekwipunek.
Tsumoso - 2010-12-23, 16:29

Phil napisał/a:
przebalansowane


Byle było to zrobione lepiej niż do tej pory ;P
Póki co pewne wybory są po prostu oczywiste... i to nie tylko dlatego, że wynikają z długiej analizy którą walnąłem na naszym forum ale także z praktyki, każdy obek widzi w zakładce:
Obywatel -> Statystyki postaci -> profity

PRAKTYKA:
Cytat:
Berserker
Berserk 8
Krwawy Szał 1
Bitewne Zawołanie 21

Paladyn
Boska Interwencja 1
Święty Gniew 2
Boski Dar 13

Barbarzyńca
Szał Gryfa 1
Okrzyk Bojowy 1
Niewrażliwość 9

?owca
Regeneracja 2
Cios Tygrysa 10
Gniew Natury 0

Rycerz
Błogosławiony Pancerz 0
Szarża 2
Płonący Oręż 21

Najemnik
Mistrz Cienia 3
Zatruty Oręż 9
Żądza Krwi 4

Szermierz
Koncentracja 3
Niezwykły Unik 16
Kopniak 5

Gwardzista
Ofensywa 2
Zimna Stal 6
Odporność 1

Strażnik
Zahartowanie Bojowe 1
Płatnerstwo 4
Defensywa 2

Mnich
Boska ?aska 2
Sztuki Walki 3
Konsekrowany Pancerz 0



TEORIA: (napisane przeze mnie zanim pierwsze profity zostały wybrane)

Cytat:
1. ilość sensownych profitów na klase (z 3 możliwych):
Bers: 1
Palek: 2 z mocnym wskazaniem na jedną "najwłaściwszą" opcję
Barbek: ~~2
?owca: ~~3 (powiedzmy, z lekkim wskazaniem na jedną z opcji)
Rycerz: 2 z mocnym wskazaniem na jedną "najwłaściwszą" opcję
Najmita: 3
Szerm: ~~3 (powiedzmy)
Gward: ~~3 (powiedzmy)
Strażnik: raczej 2 tylko
Mnich: 3


moja teoria zgadza się w 90% z praktyką, jednak nie tylko ja widzę co jest słabe a co mocne, ludzie dość jednoznacznie i poprawnie widzą co jest syf a co nie - a tak być nie powinno, moim zdaniem dało by się wybalansować profity by każdy z nich był podobnie lukratywny ale np. bardziej nadawał się do innego buildu lub bardziej nadawał się do walki z konkretnym typem wroga. [/quote]

KoniAK - 2010-12-23, 17:03

Wybalansowanie ich nie jest trudne, tylko czasochłonne...
Tsumoso - 2010-12-23, 17:12

parę godzin i na sucho można wybalansować - skoro tyle zajęła mi analiza tych profitów

parę dni + dostęp do świata testowego i byłyby wypróbowane oraz doszlifowane w praktyce

KoniAK - 2010-12-23, 17:18

Wiem, ale raczej to jest parę dni, dostęp do świata testowego+dostęp do panelu administracyjnego żeby móc zmieniać wartości do testowania...
Stolarz - 2010-12-25, 00:40
Temat postu: Re: Sytuacja na retro.
Marduk napisał/a:
O co mi dokładniej chodzi. Chodzi o to że postac typu barbarzyńca jest wlasciwie overpower na tym swiecie, bynajmniej teraz to dostrzegłem na tym etapie gry. Niesiłowcy sa kompletnie bez szans, a raczej nie ze niesilowcy, tylko takie postacie ktore nie sa nastawione na ekwipunek dajacy MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEGA kopa do hp.
Moim zdaniem jest wściekle za duzo bonusu do hp z eq, a za mało do innych statystyk.

Jezeli na swiecie retro nie poprowadzi sie postaci w strone hp no to jest sie wlasciwie straconym.


Marduk 1 rok za późno to zauważyłeś, ale fajnie że poruszyłeś tą kwestię ;P

Irmis napisał/a:
Azareus napisał/a:

- To, że właściwie 2 klasy nie mają racji bytu - gwardzista oraz mnich z ciosem.

Nie mogles tego wczesniej napisac? Np. zanim zalozylem postac? ;P


Trzeba było przed rozpoczęciem rozgrywki wejść na nasze forum, to byś wiedział żeby nie brać mnicha ;p

Atresia - 2010-12-25, 00:51

Sprecyzujmy: siłkowcy i żywkowcy są w lepszej pozycji niż cała reszta <powiedział Atresia i zaczął panicznie spier... na widok nadciągającego z boku Barbarzyńcy w ekwipunku z serwera Retro>. :P
Tsumoso - 2010-12-25, 02:41

Retro to w sumie jedno wielkie naparzanie się berso-barbów i barbo-bersów. Wszystko w miarę podobne do tego: jeszcze ujdzie. Wszystko odmienne: nie ma racji bytu -> Enjoy bycie workiem.
Ciran - 2010-12-26, 13:35

Nie do końca bo paladyni też sobie ładnie radzą, unikowe mniszki itp., więc albo siła+zrecznosc albo duuuuuuuzy unik ;) i siła przychodząca z upadkami.
Azareus - 2010-12-26, 13:48

barb byl mocny - w pierwszej erze retro. Wtedy był bersem z masa hp i najm go nie dawął rady ubić. Po tym zrąbanym okresie kiedy sprzet hp> pancerny, zaczyna sie zabawa bo:
Berek leje palka. Ale to musi być BEREK a nie mutant z hp.
Ryc leje bersa z większa łatwością niż ryc na s1
Barb ubija zazwyczaj ryca. Ale ryc ma ten plus że potrafi szybciej wykończyć szerma/strażaka/najma(na randomie)

Mógłbym wypisywac dalej. Zwyczajnie im mniej mutujesz, tym mniejsza masz szanse na porażke. Osobiście palkiem gniotłem bersów ładujcych w hp. Jedyny minus że nie dodałem tzw "półtoraka" dla łowców z ciosem idących w atak, dla gwardów, oraz specjalne uzbrojenie dla właśnie gwarda strażaka i mnicha siłowego. I cos z szermem bo ma tak niski dmg przez połowę gry, ze palek i mnich zwyczajnie go wymęczają.

Chciałem poprawić, ale podobno na następną erę wchodzą nowe wzory. WIęc niech zajmie się tym ktos, kto ma o tym pojęcie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group