Forum Lotharis

LGL (S1) - Robić LGL czy nie robić

Azareus - 2010-12-02, 21:28
Temat postu: Robić LGL czy nie robić
I oczywiście dałem ankietę.

tak patrzę, zainteresowania brak, a ludzie podają w roznych tematach LGL jako źródło talonów. Tak więc...

Kontynuować LGL czy może nie?

vallo - 2010-12-02, 21:37

Ale można wprowadzić ,żeby były minimum 3 gildie po "2 osady".
Azareus - 2010-12-02, 21:49

W jakim sensie? Że minimum 3 gildie po 2 drużyny?

PS;
Kontynuować LGL?
Tak 85%

Nie 14%

Uwielbiam anomalie jednoprocentowe w ankiecie :P

Spider4 - 2010-12-02, 21:56

Azareus napisał/a:
W jakim sensie? Że minimum 3 gildie po 2 drużyny?

PS;
Kontynuować LGL?
Tak 85%

Nie 14%

Uwielbiam anomalie jednoprocentowe w ankiecie :P


Już wyrównałem ;P

vallo - 2010-12-02, 22:03

Chodzi ,żeby w turniejowym LGL nie było 4 drużyn z 2 gildii i tylko takich
Zapowiadają się 2 silne Gildie + kilka mniejszych
Powiedzmy , że do startu LGL (danej sesji) potrzebne są 3 gildie (np 2+1+1)

Irmo - 2010-12-02, 22:19

Tak, jeśli wprowadzisz choć cześć zmian, o których Ci pisałem ;)
I dobrze by było poczekać, aż cały top pójdzie do gildii ;)

Kalam - 2010-12-03, 08:09

Jestem za kontynuowaniem LGL ale bez nagród indywidualnych. Talonów i tak będzie, aż nadto z racji naprawiania przedmiotów no i być może złagodziło by to jakieś tam próby "kombinatorskie", które podobno były.
Pozdrawiam.

Amerth - 2010-12-03, 09:35

Popieram Kalama. Sam pomysł LGL mi się bardzo podoba (szczerze to jakoś nigdy nie brałem w tym udziału). Jednak wolałbym żeby to była bardziej czysta rywalizacja punktowa, niż chora walka o talony ;) Gdzie, jak już Kalam napisał - może się zacząć kombinatorstwo (jak zawsze;p).
Marduk - 2010-12-03, 10:04

Jestem jak najbardziej za LGL, fajna zabawa ; ) a jesli chodzi o talony to mi to loto bo i tak nic nie wygram ;p ;p ;p
Graculka - 2010-12-03, 11:01

Aza, Ty już dobrze wiesz dlaczego lgl powinno być kontynuowane :P
Haradriel - 2010-12-03, 11:02

to to jeszcze żyje w ogóle? ;P
Ciran - 2010-12-03, 12:43

Jak najbardziej ZA LGL ale tylko jako forma rywalizacji miedzy gildiami. Ranking indywidualny odpuścić. Na wojnach liczyć się beda tylko najsilniejsze i najliczniejsze gildie wiec LGL bedzie szansa na rowna rywalizacje nawet dla tych pomniejszych.
Azareus - 2010-12-03, 12:48

Dobra, to jeszcze poczekam na uberpost Irma i zacznę "planować" :P
Irmo - 2010-12-03, 16:18

Bardzo uber ;P
Moje propozycje zmian, mające na celu zbliżenie tego LGL do jego pierwowzoru.
1. Rywalizacja indywidualna - każdy kto się zgłosi bierze udział.
2. Więcej drużyn, mniej członków - powiedzmy każda drużyna ma 4 członków, nie ma limitu liczby drużyn dla gildii.
3. W rywalizacji gildyjnej brane są pod uwagę wyniki wszystkich zgłoszonych członków z tejże gildii.
4. Pewnie coś było, ale nie pamiętam co ;P

Też byłbym za tym, żeby nie było nagród w talonach.

KoniAK - 2010-12-03, 16:21

Ponad Podziałami reaktywacja? ;P
Ciran - 2010-12-03, 22:00

Irmo napisał/a:

3. W rywalizacji gildyjnej brane są pod uwagę wyniki wszystkich zgłoszonych członków z tejże gildii.


I znowu najliczniejsze gildie wygrywaja ;P Jestem na NIE

Irmo - 2010-12-03, 22:33

Oczywiście gdyby wyniki były liczone przez sumę punktów to by było bez sensu. Dlatego tutaj trzeba zastosować średnią.
Azareus - 2010-12-04, 14:04

Dobra więc.
- indywidualni zostanie, ale jako sztuka dla sztuki. Nie będzie za to nagród ale będzie sie można pochwalić, że się było "pierwszym" w lgl :P
- mała mutacja, walkę gildia vs gildia złączymy z drużynowym i... każda gildai może wystawić X drużyn po 4 członków. Jak policzyc wynik?
Gildia A ma 16 członków i 4 drużyny. Wynik każdej drużyny będzie dzielony na 4, a jak uzyskamy cztery wyniki, sumujemy je i dzielimy przez ilość drużyn, czyli 4.
Gildia B ma 12 członków i 3 drużyny. Wynik każdej drużyny będzie dzielony na 4, a jak uzyskamy trzy wyniki, sumujemy je i dzielimy przez ilość drużyn, czyli 3.
W ten sposób uzyskuje następujące dane:
- która drużyna średnio zdobywała najwięcej punktów na członka.
- w której gildii średnio 1 członek zdobywał najwięcej punktów.

+ Zmodyfikuje wojenne lgl do nowych standardów. I wywalę opcje 'stackowania" nagród, czyli że np 1 gildia wygrywa w dwóch kategoriach. Może mieć tylko jedno pierwsze miejsce :P

A teraz talony. Wrzuciłem ej z myślą o retro, gdzie ich ilość jest b.niska. Z s1 mogę je wyrzucić, ale na RETRO zostawię, aby osoby nie wygrywające turniejów czy nie mające fuksa w naprawianiu nie były poszkodowane :P

Stolarz - 2010-12-05, 20:53

A może by tak na s1 nagrodę w talonach zastąpić złotem dla gracza lub gildii?
Atresia - 2010-12-06, 00:02

Złotem dla gildii, aye, jestem za.
Tsumoso - 2010-12-06, 02:27

78% na tak

złoto dla gildii? w sensie złoto na głowę dla każdego gracza i to później powędruje do gildii zamiast do sakiewki gracza?

Atresia - 2010-12-06, 14:00

No coś w ten deseń. Ja jestem za. To jest Liga GILDII Lotharis, a nie osobna wersja turnieju. ;p
Azareus - 2010-12-15, 23:27

Mały +
- W potyczkach drużynowych wygrać mogą jedynie dwie drużyny z jednej gildii. Co to znaczy? Że jeżeli np: Gildia A wystawi 3 drużyny i ta trójka zdobędzie pierwsze, drugie i trzecie miejsce, to nagrody otrzyma jedynie pierwsza i druga drużyna. To tak Aby więksi nie stawiali warunków mniejszym.
- Jeżeli najsłabszy team w rankingu pokona najlepszy, to otrzymuje sumę punktów równą całości pokonanego teamu
- Większe znaczenie będzie mieć średnia a nie suma ilości zdobytych punktów. teraz średnia zawodnika będzie mnożona przez 100 czyli np 6,76 = 676 punktów dla drużyny.
- Kapitan będzie decydował czy złoto idzie na organizację czy na członków. w wypadku członków, złoto jest dzielona na każdego po równo.

Gdzies tak jutro opublikuje nowe zasady. Aha przygotujcie sie na świąteczny event LGL :P

Tsumoso - 2010-12-16, 02:04

No nie wiem, byleby to nie było ustawianiem zasad pod siebie. Bo skoro kiedyś były jakieś zasady i nagle np. zwiększasz wartość punktową średniej - podczas gdy sam jesteś niżej i łatwiej Ci będzie wbić większą skuteczność a np. topka nie może później po prostu bić wyżej bo nic wyżej nie ma - a taki np. Haart leje 7 z góry i nie patrzy w sumie nawet co to było tylko przejeżdża niczym kombajn ;P
KoniAK - 2010-12-16, 02:30

Tsumoso, Haart po prostu wykorzystuje pewną niedoskonałość którą stworzył ktoś w tej erze, a mianowicie itemy z quesów, które przesadnie zwiększają siłę klas nieżywotnościowych/niepancernych(jako że one średnio najbardziej na tym korzystają)... Teraz tylko trzeba mieć nadzieję że wraz z kolejną erą i zmianami które mają nadejść nikt nie pozwoli Philowi tworzyć przedmiotów nagród questowych... ;P
Kalam - 2010-12-16, 07:36

Cytat:

- Kapitan będzie decydował czy złoto idzie na organizację czy na członków. w wypadku członków, złoto jest dzielona na każdego po równo.


W rozumieniu na członków danej organizacji, czy na członków drużyny?

Tsumoso - 2010-12-16, 09:34

KoniAK napisał/a:
Tsumoso, Haart po prostu wykorzystuje pewną niedoskonałość którą stworzył ktoś w tej erze, a mianowicie itemy z quesów, które przesadnie zwiększają siłę klas nieżywotnościowych/niepancernych(jako że one średnio najbardziej na tym korzystają)... Teraz tylko trzeba mieć nadzieję że wraz z kolejną erą i zmianami które mają nadejść nikt nie pozwoli Philowi tworzyć przedmiotów nagród questowych... ;P


To swoją drogą. Ogólnie powinny być min. 2 najlepiej po ~~4 itemy jako nagroda do WYBORU, z większości DUŻYCH questów.

Czemu 4? Są 4 główne, skuteczne taktyki rozwoju (style gry) postaci w wojach:
- DMG + ATAK + HP ("rozpierdzielator" np. siłowy łowca, ofensywny barb, żywotnościowy lub ew. pancerny bers)
- DMG + ATAK + DEF ("niszczyciel" np. ofensywny najmita, zwinkowy bers, siłowy szerm)
- DEF + PANC + HP + CW ("tank/wymęczacz" np. palkożerca, unikowy mnich, strażnik)
- ATAK + DEF + CW ("kecz mi if ju ken" np. wytrzymały unikowy szerm, defensywny gwardzista, zręczny {zwykle elfi} strażnik)

Mając wybór można by zawsze wybrać coś fajnego. Albo najmniej słabego ;P Ew. coś na opchnięcie jeśli jednak wszystko dla nas to syf ;P

I tak - rzeczywiście sprzęty (czy póki co nawet eliksiry) faworyzują tych nieżywkowych i tych niepancernych. Z tego powodu zrezygnowałem z cięższych typowo strażnikowych pancerzy: mniej mi się opłacają przez te questowe nagrody.

Azareus - 2010-12-16, 11:33

Tsumoso napisał/a:
No nie wiem, byleby to nie było ustawianiem zasad pod siebie. Bo skoro kiedyś były jakieś zasady i nagle np. zwiększasz wartość punktową średniej - podczas gdy sam jesteś niżej i łatwiej Ci będzie wbić większą skuteczność a np. topka nie może później po prostu bić wyżej bo nic wyżej nie ma - a taki np. Haart leje 7 z góry i nie patrzy w sumie nawet co to było tylko przejeżdża niczym kombajn ;P


Jakbym robił zasady pod siebie to bym zostawił talony jako nagrody :P vide na retro w lgl nie brałem udziału. Aka nawet o tym nie pomyslałem.

Kalam:
Na każdą czteroosobową drużynę przypada jeden kapitan :P

Ciran - 2010-12-16, 12:02

O złoto Kalamowi raczej chodziło, a nie kapitana ;P Czy idzie na członków drużyny czy członków danej organizacji.
Azareus - 2010-12-16, 12:06

CIRAN NIE ZGADZAM SIE Z TOB? I OGÓLNIE IDE SIę UBRAć!


Do rzeczy. Jeżeli Drużyna A zdobędzie pierwsze miejsce, to decyduje czy
- Zloto za 1 miejsce idzie na gildię
- Czy złoto za 1miejsce jest dzielone na członków drużyny
- Czy Buźkę trzeba zamknąć za kolor skóry.

Azareus - 2010-12-16, 12:50

No cóż, fail :D


Zmieniłem spis nagród i zasady. Zapoznawać się! :D

Tsumoso - 2010-12-16, 13:47

Zasad punktowania nie ma tam gdzie czytałem (są tylko ogólnikowe i podzielone na kategorie) proszę link do tematu gdzie są jakieś konkrety z tym mnożeniem średniej etc itp
Azareus - 2010-12-16, 14:14

Zasady;
http://rivangoth.net/viewtopic.php?t=1454

Sposób w jaki to było liczone kiedyś
Szafarze vs Favonius
Razem punktów: 7421(4534+2503)
Suma punktów dla Szafarzy - 4534 - 66%(Jeżeli 100%=7421 TO 4534=66%)= 99(66x1,5) punktów
Suma punktów dla Favonius - 2503 - 34%= 51(34x1,5) punktów

Średnia dla Szafarzy: 6,239 - 62(6,239x10) punktów
Średnia dla Favonius: 3,529 - 35(3,529x10) punktów

Suma dla Szafarzy - 161(62+99) punktów
Suma dla Favonius - 86(35+34) punktów

I teraz:
Szafarze vs Favonius
Razem punktów: 7421
Suma punktów dla Szafarzy - 4534 - 66%(Jeżeli 100%=7421 TO 4534=66%)= 99(66x1,5 punktów
Suma punktów dla Favonius - 2503 - 34%= 51(34x1,5) punktów

Średnia dla Szafarzy: 6,239 - 74,86(6,239x12)=75 punktów
Średnia dla Favonius: 3,529 - 42,35(63,529x12)=42 punktów

Suma dla Szafarzy - 174 punktów
Suma dla Favonius - 93 punktów

Gildia XZ
Drużyna A 4883/4 - 1220.75
Drużyna B 8321/4 - 2080.25
Gildia: 1220.75+2080.25 = 3301
Gildia = 3301/2 = 1650.2 punktów


Gildia BNC
Drużyna 1 4332/4 = 1083 punktów na członka
Drużyna 2 3854/4 = 963,5 punktów na członka
Drużyna 3 7211/4 = 1802,75 punktów na członka
Gildia; 1083+963,5+1802,75 = 3849.25
Gildia= 3849.25/3 = 1283 punktów

Kalam - 2010-12-16, 21:02

Azareus
Tak "poważna" suma dzielona na 4 osoby jest moim zdaniem zbyt dużym bonusem dla i tak mocnych (bo wygrywających ligę) postaci. Poza tym ten rodzaj "wyboru" (choć moim zdaniem wybór jest tu tylko jeden) znów będzie prowokował do wiadomych nadużyć.
Osobiście wolałbym rozdział złota na członków organizacji w końcu to jej barwy reprezentujemy a nie swój prywatny interes, no ale to tylko moje zdanie.
Pozdrawiam.

Stolarz - 2010-12-16, 21:47

Cytat:
Suma punktów dla Szafarzy - 4534 - 66%(Jeżeli 100%=7421 TO 4534=66%)= 99(66x1,5) punktów
Suma punktów dla Favonius - 2503 - 34%= 51(34x1,5) punktów

Średnia dla Szafarzy: 6,239 - 62(6,239x10) punktów
Średnia dla Favonius: 3,529 - 35(3,529x10) punktów

Suma dla Szafarzy - 161(62+99) punktów
Suma dla Favonius - 86(35+34) punktów


Twoja matematyka jest inna niż moja. :P x2

No ładnie Aza. Podnosisz mnożnik przy średniej gdy RA nie ma w topie ;P Lamiący brzytwy się chwyta :mrgreen:

Cytat:
Osobiście wolałbym rozdział złota na członków organizacji w końcu to jej barwy reprezentujemy a nie swój prywatny interes, no ale to tylko moje zdanie.
Pozdrawiam.


To może np. taki podział. Z całej sumy złota dla gildii na członka drużyny przypada 3x więcej złota niż dla zwykłego członka gildii z której wywodzi się ta gildia.
np. gildia 15 osobowa wystawia jedna 5 osobowa drużynę która wygrywa 100 złota.
Złoto jest dzielone łącznie na 25 części (5x3+10x1=25). Czyli gracz z drużyny inkasuje 12 golda, a zwykły członek gildii 4 golda

Ciran - 2010-12-16, 22:05

Całe złoto na organizację bez żadnego kombinowania, tak było najlepiej. Członkowie organizacji i tak na tym dużo korzystają bo nie muszą wykładać złota na budynki z własnej kieszeni, a jakiegoś mega dyzbalansu to nie powoduję bo nawet jak beda budynki na 300 lv to w alchemce ograniczaja nas staty i nasze złoto.
vallo - 2010-12-17, 11:53

Aza faktycznie nie pij, bo wtedy stajemy się całkiem maluczcy
Dobrze ,że się skasowałeś na Retro , bo wtedy nie starczyłoby miejsca na twoje pochwały. :P
Nikt nie wątpi ,że za free siedzisz nad tym LGL a jest tam dużo pracy.
Chodzi o to ,żeby tera nikt nie dostał 30 złota bo to jest 500 upgrejdów:/
Nie mniej- nie graj sam w Alko - Chińczyka :) - bynajmniej 3 pionkami ^^

Azareus - 2010-12-17, 14:53

Cytat:
Azareus
Tak "poważna" suma dzielona na 4 osoby jest moim zdaniem zbyt dużym bonusem dla i tak mocnych (bo wygrywających ligę) postaci. Poza tym ten rodzaj "wyboru" (choć moim zdaniem wybór jest tu tylko jeden) znów będzie prowokował do wiadomych nadużyć.
Osobiście wolałbym rozdział złota na członków organizacji w końcu to jej barwy reprezentujemy a nie swój prywatny interes, no ale to tylko moje zdanie.
Pozdrawiam.


Hmm, prawda, ale odwrotna. Silna gildia wystawia 1-2 topowe drużyny i w ten sposób wygrywa. Chyba jednak punktowy sposób nie oddaje do końca sprawiedliwie rozgrywki, bo wtedy większa ilośc wyższych poziomów zdobywa na turnieju więcej punktów niż nizsze poziomy.

Więc co myślicie o tym, aby było to tak?:

Gildia BNC
Drużyna 1 4332/4 = 1083 punktów na członka/średni poziom w drużynie(75) = wynik 14.44
Drużyna 2 3854/4 = 963,5 punktów na członka/74 = 13.02
Drużyna 3 7211/4 = 1802,75 punktów na członka/84 = 21.46
Gildia; 14.44+13.02+21.46 = 48,92
Gildia= 48,92/3 = 16,3 punktów

mindmaster - 2010-12-18, 00:50

Ustal jakąś wersję. Nie ja robiłem obliczenia, ale wystawiliśmy 2 drużyny, bo więcej się nie opłacało. Jak teraz się okaże, że jest faworyzacja niższych poziomów to wystawiamy nowe drużyny.
Azareus - 2010-12-18, 00:57

Nie wiem, ja rzuciłem cała gildię do LGL. Dla mnei to płacalne bo wg. mojego przelicznika fun>złoto za 1 miejsce. ;P ;P ;P
Atresia - 2010-12-18, 02:12

Erm, no właśnie. IMO trochę dziwne takie podejście -> "między pośladami całe LGL, gief nam kasa albo idziemy z wiaderkiem do innej piaskownicy". :|

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group