|
Forum Lotharis
|
|
Porady. - Barbarzyńca
aryss - 2010-11-21, 18:08 Temat postu: Barbarzyńca Korzystajac z rady Aza zakladam z prosba o wszelkiej masci sugestie i porady co do gry ta postacia.
Jest to moje 1 podejscie do tej gry wiec od samego poczatku popelniam wiele bledow mimo spedzenai godzin nad wiki.ale do rzeczy:
Posiadajac lvl w okolicach 48 mam problemy z biciem mobow o lvl niewiele wyzszym, co jeszcze parenascie poziomow wczesniej bylo czyms normalnym i nie wiem czy wynika to z mego doborow statow czy tez itemow tudziez przeciwnikow.
1) staty
wrzucam wiekszosc statystyk w zywotnosc i sile ( dodalem do zrecznosci (do ~75) by chociaz troche czesciej trafiac) statystyki z bizuterii trafiaja do zrecznosci (80) oraz zwinnosci i zywotnosci ( po ~20), zwinnosc i wytrzymalosc bazowo okolo 37 ( pod itemy z wczesniejszego stadium gry)
2) itemy
uzywam aktualnie 2 palek( jak zapewne wiekszosc) przez chwile mialem krotki romans z kafarem ale braki w cw odczuwalne i mimo duzego dmg zbieralem wieksze becki niz zwykle, do tego ubieram sie w pancerz dzika i tura ( po 3 z kazdego elementu), by ubierac cos innego musialbym dodac duze ilosci do cech nie klasowych dlatego staralem sie pozostac przy zbrojach zywkowych.
3) przeciwnicy
wybieram mobow glownie korzystajac z podpowiedzi w grze ( jesli conajmniej 2 sa zielone to ryzykuje walke ) ale i tak bardzo czesto przegrywam nawet z mobami na swoim albo o 1 wyzszym poziomie, tak wiec jesli ktos moglby poradzic jakie sa idealne klasy do bicia dla barba a jakie sa jego pogromcami bylbym bardzo wdzieczny.
4) questy ( poza profesjowe pytanie)
gdzie dropia/sa zdobywane itemy do questow w stylu packa na muchy itd ? bo mimo ze staram sie w miare oddawac q na swoj poziom strata do prowadzacych coraz bardziej wzrasta wiec przypuszczam ze ktos juz to rozkminil
z gory stokrotne dzieki za wszelka pomoc dla nowicjusza
KoniAK - 2010-11-21, 20:16
1. Zatem tak. Siła+żywka, jak najbardziej, ale do tego musi iść trochę zręczności żebyś trafiał. Nie da się oprzeć postaci na samych klasowych cechach... A co do zwinności i wt to dobrze robisz... Dawać minimum żeby spełniać warunki itamków...
2. Cóż... Twój romans z kafarem i innymi dwurękami dopiero się zacznie niedługo...
3. Jako barb zawsze będziesz miał problemy z trafianiem, dlatego musisz wybierać przeciwników którzy nie maja wysokiej obrony i którzy nie zrobią z Ciebie sieczki... Czyli omijasz kompletnie paladynów, strażników, szermierzy, najemników(przynajmniej tak to będzie wyglądało na wyższych poziomach). Za to najlepsze dla Ciebie do bicia powinny być gwardziści, łowcy, berserkerzy, mnisi(oraz wszystkie klasy powiązane z tymi czyli myśliwi, męrdcy, weterani)
4. Każdy by chciał wiedzieć gdzie dropi ta packa... Ale stawiam na to że jest to drop ze wszystkich mobków ale tak niski że trafia się 1 na milion walk... Może mniej Ale raczej nie często i nie dość dużo żeby tym handlować...
Kherehabath - 2010-11-22, 09:25
Na przyszłość nie słuchaj rad Azy...
Kaldar - 2013-11-26, 23:29
Chciałbym ponowić pytanie do doświadczonych graczy. Jakie statystyki rozwijać w przypadku barbarzyńcy? Starałem się stosować do powyższych zaleceń, ale nie do końca wiem czy robiłem to poprawnie. Proszę o pomoc.
Dodaję zrzut ekranu ze statystkami:
loolki - 2013-11-27, 13:54
Tak na szybko widzę, że za dużo statów wpakowałeś w zręczność i zwinność (szczególnie, że twój bonus rasowy do nich jest niewielki).
Niepotrzebnie kupiłeś przedmioty, które zwiększają twoją siłę i żywotność. Całą magię z przedmiotów powinieneś skierować w zwinność i zręczność. Tej pierwszej tylko, żeby spełnić wymagania przedmiotów, a w drugą całą resztę.
Nie wiem też w jakich ubrankach chodzisz, ale te które mają najwięcej ataku i obrony są chyba najlepsze dla twojej postaci (ze względu na profit do zwiększenia dmgu).
A tak na przyszłość przy tworzeniu takiej klasy jak barb lub rycek postaraj się wybrać rasę, która ma ciut większy bonus % do zręczności. Moim zdaniem lykon, sidian i mroczny elf to dobre rozwiązania.
Kaldar - 2013-11-27, 22:19
Dzięki za pomoc . A gdybym chciał zrobić coś z krasnoluda to jakie klasy by się z nim nie gryzły ?
loolki - 2013-11-27, 22:40
-Berserker (chociaż uważam, że są dla tej klasy lepsze rasy).
-Najemnik (jak wyżej).
-Mnich
-?owca
-Paladyn
-Strażnik
Z tego co mi się wydaje to tacy panowie , ale osobiście nigdy nie robiłem krasnoluda, więc jeśli się mylę proszę mnie poprawić. Nie przepadam za tą rasą i w moim planie nigdy nie pasowała mi do żadnej klasy.
Kaldar - 2013-11-27, 23:12
A gdy zestawiam ze sobą klasę i rasę to jakimi zasadami mam się kierować? Gdybym dobierał je tak, żeby powielały się cechy z bonusami, to byłoby w miarę dobrze, czy to nie wystarcza ?
loolki - 2013-11-27, 23:55
Gdy dobierasz rasę i klasę zawsze musisz się zastanowić jaką dokładnie postać chcesz zrobić. Bo każda klasa może być zrobiona na kilka sposobów. Na przykład taki paladyn może być pod maks unik z profitem zwiększającym defa lub pod maks hp z nastawieniem na regenkę lub dodatkowy cios.
Warto więc wybrać taką rasę, która będzie miała jakiś % bonus do twoich głównych cech, ale posiada również spory bonus do cechy, którą będziesz rozwijać jako trzecią. Pozostałe 2 cechy zwiększamy najczęściej tylko magią, żeby nie tracić zbyt dużo statystyk.
Przykład
Chcesz zrobić barbarzyńce, który będzie opierał się na dużym dmgu (czyli klasowy profit wybierzesz do zwiększenia dmgu). Jak to każdy barb wiadomo będzie miał również sporo życia, ale żeby trafiać potrzebujemy trochę ataku. Żeby klasa ładnie działała z rasą polecałbym Mrocznego Elfa. Dlaczego?
Profit rasowy daje nam bonus do zręczności, zwinności i żywotności. Czyli 2 pierwsze cechy są bardzo mile widziane.Na 100 jego maksymalne bonusy rasowe wynoszą:
Siła -1% -będziemy w tą cechę dużo inwestować, ale -1% to wcale nie tragedia szczególnie, że możemy w bractwie weteranów kupić dodatkowe 14%
Zręczność +20% - bardzo spory i sympatyczny bonus, który pozwoli zwiększyć efekty inwestowania w zręczność
Zwinność +12.5% - nie będzie nam praktycznie potrzebne, ale nie zaszkodzi dać kilku pkt jeśli zajdzie taka konieczność (brak wymogów przy alchemizacji)
Wytrzymałość +0.5% - nie będziemy tutaj dodawać żadnych statystyk, całość pokryje magia
Żywotność +15.5% - miły bonus, który pokryje się z naszym bonusem klasowym
Rozwijając taką postać w grze statystyki inwestujemy w siłę i żywotność tak, żeby spełniać wymagania odnośnie ekwipunku (ewentualnie 1-2 alchemizacji, a na lvl 260+ musisz mieć statów tyle, żeby dokonać 4-6 alchemizacji).
Wytrzymałość i zwinność utrzymujemy zawsze na minimalnym wymaganym poziomie (odnośnie ekwipunku), za pomocą magii. Jeśli masz nadmiar magii przeznacz ją na zręczność.
Każdy pozostały wolny punkt pakujemy w zręczność, a dzięki wysokiemu bonusowi rasowemu uzyskujemy z tego spore korzyści.
Mam nadzieję, że pomogłem i plus minus wytłumaczyłem o co chodzi.
ps. moje rady nie muszą być skuteczne odnośnie każdej rasy/klasy (grywałem głównie berkami,najemnikami,szermami,łowcami)
|
|