|
Forum Lotharis
|
|
Propozycje. - Wielopostaciowość
KoniAK - 2010-11-03, 00:48 Temat postu: Wielopostaciowość Pewnie temat kiedyś był i wraca, ale czy będzie kiedykolwiek możliwość wykupienia dodatkowej postaci na jednym koncie(bo oczywiście wykluczamy możliwość multikonta), tak żeby móc mieć przynajmniej te dwie postacie?
Spider4 - 2010-11-03, 00:52
Zakładam, że nie będzie bo da to przewagę turniejową gildiom, albo "szpiegowanie" przedturniejowe
Admin 2.01 - 2010-11-03, 01:02
"Wielopostaciowość" jest wdrożona w kod gry, jednak ma ona zastosowania dla teamu (testy, testy i jeszcze raz testy!) oraz kont specjalnych*. Pewnie to KIEDYŚ zostanie wprowadzone, dla graczy, jednak prędzej piekło zamarznie...
Kwestie związane z wieloma postaciami, mają wiele przeciwwskazań (tak jak post wyżej i wiele innych które nie zostały jeszcze wymienione). I mają bardzo małe szanse na wprowadzenie ich do gry. Jednak nie mówimy "nie"
*) Kiedyś tak było, czy jest teraz: nie wiem. Niektórzy gracze otrzymywali mistrza szkoły rycerskiej, ale poza tym ta 2ga postać miała tyle nałożonych ograniczeń, że była niegrywalna. Po prostu "była" i już:)
KoniAK - 2010-11-03, 01:04
A ja zakładam że takie postacie byłyby jakoś oznaczone, bo tak z resztą kiedyś było planowane, żeby właśnie tego uniknąć...
Oraz przecież można dodać elementy do regulaminu wielopostaciowości w stylu, obie postacie musza być w jednej gildii, albo przynajmniej w sojuszniczej, w razie zerwania sojuszu, jedna z postaci musi wyjść z gildii, stosowanie alta do szpiegowania turniejowego może być karane stratą jednej z postaci(za którą się będzie płaciło więc jak ktoś chce wyrzucać kasę w błoto to jego wola), itd...
Edit:
Ja wiem że mistrzowie szkół mają możliwość posiadania drugiej postaci do zarządzania szkołą, która jest obwarowana ograniczeniami, typu ograniczenie levlowe, tylko siedzieć w szkole, nie używać na turniejach do testowania przeciwników itd...
Ale mi chodzi o dodatkową postać do grania normalnego...
mef - 2010-11-03, 01:18
Jedno BG to i tak za dużo...
Już i tak są narzekania, że za dużo czasu się marnuje przez questy... dawać możliwość dodatkowej postaci, to kolejne narzekania. Tak nikt nie zmusza nikogo do robienia questów czy prowadzenia drugiej postaci. Ale... powstaną dwie gildie ściśle powiązane sojuszem - jedna na postaciach głównych i druga sojusznicza na postaciach dodatkowych. I to po prostu atakowanie 50 osobowej gildii (O ile dobrze zrozumiałem notki to są tylko pakty obronne). Czyli te gildie pięknie by się zabezpieczyły przed agresją ze strony innych.
Pozdrawiam.
KoniAK - 2010-11-03, 01:25
No ba+ Ale nawet bez wielopostaciowości stworzenie sojuszu między dwoma 25 osobowymi gildiami da ten sam efekt... Poza tym czemu dwie BG? Równie dobrze może być 2xGWN, albo 2xPMC... Choć 2xGWN to naprawdę straszna perspektywa...
mef - 2010-11-03, 01:34
Tak, ale na tą chwilę jest, to niemożliwe. Teraz jest tylu graczy, że na cztery gildie ledwo starczy (z czego raczej żadna nie będzie zawierać sojuszy z przyjemnością ). A w dalekiej przyszłości wypadałoby przemyśleć i udoskonalić te pakta.
Dodanie altów - sukces! więcej graczy, ale naprawdę sam nie wiem co jeszcze napisać... nie podoba mnie się, to po prostu.
Irmis - 2010-11-03, 07:27
AFAIR mistrz nie moze nawet brac udzialu w turnieju i trenowac.
A co do wielu postaci, to chyba najprosciej zalozyc multi, a podczas gry nie lamac bezczelnie regulaminow
edit: a co do ograniczen ew wprowadzenia, to najposciej chyba przy kazdej postaci dac link do main/pozostalych postaci i niech juz mistrzowie gildii to rozstrzygaja, albo gracza zglaszaja dziwne zachowania turniejowe/wojenne.
Bolivar - 2010-11-03, 07:32
Największy problem z wielopostaciowością to jest jak największe organicznie interakcji między nimi i wpływu na rozgrywkę. Np. postacie z jednego konta nie mogę atakować tych samych osób na turnieju (sprawdzanie statów), sprzedawać sobie sprzętu... i od groma innych rzeczy. Jak widać na przykładzie wcześniejszych braków ograniczeń, co nie jest objęte w kodzie to zaraz jest wykorzystane. Brrr.... masa roboty, przyznam że poświęcając ten sam czas można dopisać kilka nowych funkcjonalności do gry.
Irmis - 2010-11-03, 07:45
Ale jakie to ma tak naprawde znaczenie, skoro push treningowy ma byc nieoplacalny, na targu nie da sie juz kupic kompleksowych rzeczy za talony, a na turniejach jest wprowadzone ograniczenie widocznosci?
Kalam - 2010-11-03, 07:49
Nadal można ulepszyć taniej przedmioty choćby - po prawdzie to tylko/aż 20% różnicy.
Irmis - 2010-11-03, 07:51
To samo u znajomych w gildii - widac to nawet przy poprzednich erach.
Za to jesli ktos doexpi tak wysoko alta, klikajac codziennie przez pare miesiecy, tylko po to by sobie ulepszyc 20% taniej sprzet, to gratuluje wytrwalosci - juz chyba latwiej poszukac kogos, kto sie kasuje i wykorzystac cala jego kase
Bolivar - 2010-11-03, 08:00
Granie kilkoma postaciami jest średnio popularne - widać to po upadku S2.
Irmis - 2010-11-03, 08:09
I tak bylaby to tylko opcja platna, dla chetnych? Chyba?
Bolivar - 2010-11-03, 08:14
Patrząc po ew. ilości osób chcących grać dwoma postaciami może być to nie opłacalne do wprowadzenia. Np. kilka er temu był duży nacisk na możliwość przelewania złota między gildiami i po sprawdzeniu logów wynika, że na S1 zostało to dwie ery temu wykorzystane 3 razy, w ostatniej erze już (uwaga) 9 razy... Na retro nikt z tego nie skorzystał.
wadko - 2010-11-03, 11:31
Ja się spotkałem z wielopostaciowością w grze tekstowej. Zasadą jest to, że dwie (lub więcej, bo można mieć do 15 postaci) postacie tego samego gracza mają osobne świadomości i tak nimi trzeba grać. Dodatkowo nie mogą być podczas konfliktu po tej samej stronie barykady. Czyli muszą albo unikać konfliktów albo być naprzeciw sobie. Plus moderacja ma dostęp do logów i nawet próba wymiany sprzętu między postaciami kończy się zablokowaniem konta i dochodzeniem.
KoniAK - 2010-11-03, 11:50
wadko, Akurat robienie sytuacji że dwie postacie należące do jednej osoby są po dwóch stronach barykady jest imno głupotą, z prostego powodu... Strategie wojenne, czy ataki których przeciwnik nie widzi kto atakuje... W sytuacji wojowników, musiałoby być tak jak ja napisałem, czyli obie postacie albo w jednej gildii, albo w gildiach sojuszniczych, ale nigdy po dwóch stronach barykady.
Co do bicia jednego celu na turnieju, to jesli obie postacie wygrywają z danym celem to czemu mieliby nie bić jednej i tej samej postaci... Oczywiście w regulaminie wielopostaciowości musiałby się znaleźć zapis że nie można grać tą samą klasą co główna postać, bo wtedy wielce prawdopodobne byłoby że powstawałyby klony...
Poza tym, tak jak kiedyś zgłaszanie opiek nad kontem, chyba nie byłoby problemu jakby alty także musiałybyć zgłaszane na forum, tak żeby ludzie wiedzieli kto jest kto...
I tak jak pisałem na początku, opcja ta byłaby płatna, więc wątpię by kazdy miał dwie postacie, bo nie każdemu chciałoby sie klikać tyle...
A co do interakcji między postaciami, to przecież rynek nie pozwala na wystawianie przedmiotów po własnych cenach, tylko odgórnych, więc zarobić za wiele w ten sposób sie nie da... Poza tym osobiście jakbym zakładał alta to nie po to aby podkoksać maina, tylko żeby mieć dwie dobre postacie do bicia wrogów...
Bolivar - 2010-11-03, 11:59
Wiec mogę odpowiedzieć dyplomatycznie (prawie jak Phil): można rozważyć propozycję wielopostaciowości lecz dopiero w kolejnych erach - w tym momencie chcemy skupić się na innych aspektach gry (m.in. obywatelach), które są bardziej wyczekiwane przez graczy.
:-)
KoniAK - 2010-11-03, 12:01
Tak wiem, teraz Team skupia się na usprawnianiu i poprawianiu błędów... aby były jeszcze lepsze...
Phil - 2010-11-03, 12:13
Kilka miesięcy temu, gdy zaczynaliśmy prace nad aktualizacją rozważaliśmy wprowadzenie płatnego powiększenia pojemności konta o 1 lub 2 postacie jako jeden ze sposobów powiększenia populacji postaci na świecie. Jednak w trakcie dyskusji doszliśmy do wniosku, że dopuszczenie do posiadania większej ilości postaci doprowadzi tylko do nadużywania funkcjonalności (pomijam już szybsze znudzenie oraz konieczność spędzania większej ilości czasu przy grze co z pewnością sporej grupie graczy by nie przypadło do gustu). I niestety, jeśli gdzieś jest potencjalna możliwość by skorzystała postać główna kosztem pobocznej, to wielu graczy ją wykorzysta nie przejmując się obostrzeniami regulaminowymi. A to prowadzi w prostej linii do konieczności wdrożenia mnóstwa zabezpieczeń (by postacie nie mogły ze sobą trenować, walczyć na turnieju, handlować, itd.). Lepiej zapobiegać niż karać, ale i tak jestem przekonany, że znalazłby się sposoby na obejście zabezpieczeń.
Spider4 - 2010-11-03, 12:17
KoniAK, nie forsuj tego, bo to nie ma sensu dopóki team chce dbać o uczciwość za graczy W grach przez przeglądarkę w większości można mieć jedną postać a w graficznych parę z dowolnością ich rozwijania/interakcji i wspólnym bankiem. Posłużę się najlepiej znanym mi przykładem:
Dofus f2p
-5 postaci (każda może być na dowolnym serwerze lub wszystkie na jednym)
-wspólny bank (dostęp do niego płatny zależnie od ilości w nim zawartych rzeczy)
-bank dostępny od 10 poziomu postaci
Dofus p2p z dokupionymi slotami
-12 postaci (11 zwykłych i 1 na heroic serwer (postać tam zabita ginie a zwycięzcą przejmuje eq)
-wspólny bank
-bank dostępny ciągle (dalej płatny ale nie wymaga lvl)
Twórcy nie mają nic do multikont, dopóki nie są to boty, jedyne co zablokowali możliwość wbijania do walk pvp więcej niż jedną postacią z danego ip aby ograniczyć gangowanie
A i najważniejsze: w większości gier można swój ekwipunek i ogólnie rzeczy wystawiać za ile się chce. Nikogo nie obchodzi czy dwuręczny topór +10 sprzedam za 10 miedzi czy 5 złota. Ale załóżmy, że nie licząc multikont (granie równolegle) tu to się nie sprawdzi bo mamy system turowy a tam nas ogranicza własny czas. Rozwiązanie? Zmiana przyrostu tur na postacie. Np. Postać kolejna otrzymuje 50% tur. Lub inaczej: przy dwóch postaciach gracz zamiast 120 tur otrzymuje 180 tur dziennie do rozdysponowania miedzy postacie, przy czym nie może dać więcej na jedną niż 120, lecz nic nie stoi na przeszkodzie aby dal np po 90 na każda.
Wtedy dodajemy tylko blokadę na turnieje (możliwość rejestracji tylko jednej), info w grze o nickname konta i dać dowolność. Wtedy moja sprawa jak rozdam tury i sprawa mistrza czy przyjmie alta z wrogiej gildii
KoniAK - 2010-11-03, 12:22
Ograniczenie ilości tur mija się z celem posiadania drugiej postaci, bo nie po to ona jest żeby kisiła się na 50 levlu gdy główna juz jest na 100...
Ograniczenie tuniejowe jeszcze by uszło...
A to o co Ty ciągle płaczesz czyli sprzedawanie itemków za tyle ile się chce, doprowadziło do kuriozalnej sytuacji w V erze... Fakt że tak byłoby właściwiej, ale byłoby niemożliwe do skontrolowania, chyba że wszystkie transakcje by się odbywały przez forum na zasadzie licytacji i późniejszego sprzedawania z ręki do ręki...
Spider4 - 2010-11-03, 12:32
KoniAK, ograniczenie tur, bo jednak w graficznych na grę poświęcasz x czasu i sam decydujesz którą postacią grasz... tu dzienny przydział wyklikasz w 2 minuty. Max 60 walk z czego większość wyklikasz jedną multiwalką. Ograniczenie tur z możliwością dowolnego (nie przekraczającego dniówki limitu) rozdysponowania wydaje się logiczne. Nikt nie każe Ci dawać 120 tur na jedną i 60 na druga postać, możesz obu dać po 90 i rozwijać je równolegle. Przy moim założeniu wtedy wzorowanym na dofusie postacie miałyby jedną wpólną skrytkę z płatnym dostępem (rozdzielić to co jest teraz na "przy postaci" i "w skrzyni") dajmy na to 5 miedzi od przedmiotu (lub więcej). Jedynym ograniczeniem jest wtedy turniej. Reszta w rękach graczy, czy np. Stalowa Pięść przyjmie mojego alta wiedząc, że główna postać jest w BG i mamy wojnę... ich sprawa. Brak narzucania na siłę poprawności politycznej. Mistrz widzi postacie konta i gdzie są i sam decyduje czy mnie przyjąć czy nie. Zresztą zakładając, że można dokupić dwie postacie (różna cena dla jednej i dwóch), możesz doprowadzić np do sytuacji, że dwie mają po 120 tur a trzecia bezbarwna siedzi na miejscu...
Phil - 2010-11-03, 12:33
Spider4, to nie jest takie proste jak się wydaje. W szczególności od strony technicznej. W tej chwili po prostu nie widzę możliwości posiadania większej ilości postaci.
KoniAK - 2010-11-03, 12:37
Spider4, Przy Twoim założeniu nikt nie chciałby mieć dwóch postaci bo to byłoby bez sensu... Z jednej strony wspólna skrytka, czyli rozwijamy postacie na zasadzie 100% do 50% ale ta druta byłaby używana tylko do zbierania kasy/wypadajek na questy, a tylko jedną by ludzie grali...
Poza tym Twoje rozwiązanie jest o wiele trudniejsze do wprowadzenia niż zwykłe dwie postacie na jednym koncie z ograniczeniami...
Azareus - 2010-11-03, 12:45
A ja powiem tak.
Zwyczajnie budowa i system na jakim opierają się wojownicy powoduje, że 2 postacie na jedna osobę zwyczajnie... psują. Pojawia się to, czego nie lubiłem w np: OGame. Kto ma więcej kasy i czasu - ten jest lepszy. W tym przypadku ma 2 postacie i sporo czasu aby je sklikac.
Sytuacja z poprzedniej ery s1 na początku. Gildia 25 osobowa została pokonana przez... 7 osobową grupę koksów ze sporym doświadczeniem i czasem. teraz dodaj im jeszcze drugą postać. 14 osobowa gildia "śmierci" z która grupa nowych graczy nie ma szans konkurować.
Dobra, mamy 2 postacie i co? Gra się szybciej znudzi. Bo przykładowo obek się skończył, czasu mało a tu trzeba klikać dwie postacie. Wiem jak to jest z dwoma postaciami, bo często brat nie miał dostępu do komputera i w efekcie obie postacie klikałem ja. A przypomnę przypadek w wakacje, kiedy musiałem sklikac 7 postaci, bo ludzie byli na wakacjach. i sklikaj 7 ludzi z turkami nazbieranymi w ciągu tygodnia i zapasem questów.
Więc mówię z doświadczenia - 2 postacie na jednym koncie? Taaa, wydaje się wam tylko! :p
I co do zaludnienia. Również wbrew pozorom, niezależnie ile jest postaci, to nadal jest to jeden gracz. I zawsze 2 graczy z dwoma postaciami będzie dla gry lepsze niż jedna z dwoma.
Spider4 - 2010-11-03, 12:51
KoniAK, tyle, że moją postacią alternatywna robisz co chcesz, a swoją: nie walczysz na turnieju, nie trenujesz, nawet wyboru gildii/szkoły nie masz ani wspólnych lotów... tez nie widzę sensu. Zresztą pomijając już kwestie techniczne wymagające w tej postaci przebudowy przydziału tur, podział 100% do 50% a raczej 150% tur z możliwością rozdysponowania ich wynika z różnicy w grze gdzie całą rozgrywkę zrobisz w 2-3 minuty a graficzną grą, gdzie jeden dungeon robisz godzinę lub więcej tylko jedną postacią z danego konta. No i Koniu... kasy nie da się przerzucić do skrytki
Zresztą można założyć nawet 100% przyrost tu i tu.
Wymogi/ograniczenia:
-wykupienie slotu
-w grze wprowadzamy możliwość podglądu "drzewa rodzinnego" konta (gracze widzą która postać jest main, jaki ma lvl i gildie/szkołę)
-Rejestracja jednej postaci na turniej uniemożliwia rejestrację reszty. Walczy tylko jedna
-Możliwość oddania danego questa raz na tydzień. Jak oddam q na drąg mikaela alt przez tydzien nie moze go zdać. (Aby taki Koniu nie latał z dwoma drągami, bo żuli na pałkę)
Plusy:
-dwie postacie
-wspólna skrytka na przedmioty i ekwipunek (złota nie da się przelewać)
-dowolność rasy/klasy
-dowolność treningowa i przynależnościowa (gracze decydują czy chcą kogoś czy nie)
-Możliwość zrobienia GU marzeń
Spider4 - 2010-11-03, 12:57
Azareus, tyle to ja wiem, dlatego dwie dla tych co chcą. Ja np. raczej nie miałbym w planach dokupywania postaci. Wyznaję zasadę, że mmo nie jest od grania samemu na w tym wypadku 4 postacie (GU). Jak ktoś ma jednak za dużo czasu czemu mu bronić dokupienie na określonych zasadach jak chociażby zachowanie równowagi turniejowej? Nikt za brata czy siedem osób klikać Ci nie każe
EDIT: za to chętnie bym zobaczył kiedyś np. nową rasę dajmy na to o 1% lepszą ogólnikowo albo klasę zamiast 2x2% np 1x2% i 2x1% dla osób z obywatelem.
Irmis - 2010-11-03, 13:01
Azareus napisał/a: | Dobra, mamy 2 postacie i co? Gra się szybciej znudzi. Bo przykładowo obek się skończył, czasu mało a tu trzeba klikać dwie postacie. Wiem jak to jest z dwoma postaciami, bo często brat nie miał dostępu do komputera i w efekcie obie postacie klikałem ja. A przypomnę przypadek w wakacje, kiedy musiałem sklikac 7 postaci, bo ludzie byli na wakacjach. i sklikaj 7 ludzi z turkami nazbieranymi w ciągu tygodnia i zapasem questów. |
Aza, a wiesz, że przyznałeś się właśnie do notorycznego łamania regulaminu? Ale dostałeś za to piwo, więc się nie przejmuj
Azareus - 2010-11-03, 13:01
Hmm, a nie lepiej dwie klasy na jednej postaci? Tzn takie coś jak podwójna specjalizacja. Tylko ze "recoil" miedzy przełączeniem się z 1 na 2 to kilka dni. Możliwośc uzyskania np na 150 poziomie.
Czyli przykładowo palek na 150 wykupuje opcje (spełnia warunki poziomowe) i może przełączyć się na ryca. Wtedy zmieniają mu się bonusy itp. jedyny problem to profity i fakt, że to raczej marzenia ściętej głowy
Irmis napisał/a: | Azareus napisał/a: | Dobra, mamy 2 postacie i co? Gra się szybciej znudzi. Bo przykładowo obek się skończył, czasu mało a tu trzeba klikać dwie postacie. Wiem jak to jest z dwoma postaciami, bo często brat nie miał dostępu do komputera i w efekcie obie postacie klikałem ja. A przypomnę przypadek w wakacje, kiedy musiałem sklikac 7 postaci, bo ludzie byli na wakacjach. i sklikaj 7 ludzi z turkami nazbieranymi w ciągu tygodnia i zapasem questów. |
Aza, a wiesz, że przyznałeś się właśnie do notorycznego łamania regulaminu? Ale dostałeś za to piwo, więc się nie przejmuj |
Plus, ze nagminnie wykorzystuję zasadę, że prawo nie działa wstecz A i tak wydaje mi się, że teraz moderacja nie będzie spokojnie patrzeć na takie zagrywki i takie coś się już nie powtórzy
?ysy - 2010-11-03, 13:02
Irmis napisał/a: | Azareus napisał/a: | Dobra, mamy 2 postacie i co? Gra się szybciej znudzi. Bo przykładowo obek się skończył, czasu mało a tu trzeba klikać dwie postacie. Wiem jak to jest z dwoma postaciami, bo często brat nie miał dostępu do komputera i w efekcie obie postacie klikałem ja. A przypomnę przypadek w wakacje, kiedy musiałem sklikac 7 postaci, bo ludzie byli na wakacjach. i sklikaj 7 ludzi z turkami nazbieranymi w ciągu tygodnia i zapasem questów. |
Aza, a wiesz, że przyznałeś się właśnie do notorycznego łamania regulaminu? Ale dostałeś za to piwo, więc się nie przejmuj |
A ktoś to kiedykolwiek sprawdzał??
Są ludzie z kilkoma kontami/postaciami i będzie to dalej
Spider4 - 2010-11-03, 13:05
?ysy, czasami to jest sprawdzane, przynajmniej kiedyś było.
?ysy - 2010-11-03, 13:10
od jakiegoś roku pręgierz jest pusty:)
Wiem z doświadczenia
Za dobrych czasów trzeba było się napocić ,żeby napisać podanie o granie tydzień za kogoś.
wadko - 2010-11-03, 13:10
KoniAK, no tak, tylko piszę z czym się spotkałem. Tam jest mechanika inna niż w Wojach, jak się zginie to nie ma wskrzeszania, a w Wojach często się ginie (przynajmniej ja )
Spider4 - 2010-11-03, 13:15
W sumie mi brak zasady z I ery kiedy za śmierć z mobem traciło się bodajże 10% expa
KoniAK - 2010-11-03, 13:54
Ale jak powtarzam po raz któryś... Dodatkowa postać to opcja płatna, przykładowo za jedną erę połowa ceny obka półrocznego... Wtedy naprawdę tylko osoby które chcą będa kupowały, bo takim któzy chcieliby oszukiwać by było żal kasy...
Pajonk, a Ty mi rzucasz przykłady z Dofusa, a ja Ci mogę z WoWa czy innych gier.
WoW:
- Możesz miec 10 postaci ale tylko w jednej frakcji
- Nie ma wspólnego banku, ale możesz przesyłać itemy/złoto między postaciami
- Nikt nie wie że jakaś postać to Twój alt chyba że się z tym zdradzisz
Różne gry mają różne systemy... To że grasz w Dofusa to od razu uważasz że ten system jest jedynym słusznym...
Poza tym ja się pytałem czy to kiedyś będzie, a nie żeby wprowadzać już teraz... System wielopostaciowości musiałby być odpowiednio dopracowany, i zrobiony tak żeby był na tyle atrakcyjny żeby ktoś z niego korzystał... System gdzie druga postać ma 50% tur jest systemem zniechęcającym od kupowania drugiej postaci... Gra musi na siebie zarabiać, a żeby zarabiać musi oferować coś za co gracze będą chcieli zapłacić, typu obywatel z dużą ilośćią elemntów pomagających w rozgrywce(niekoniecznie dających przewagę, jak to w wielu grach jest), albo własnie wykupowanie dodatkowego slotu na drugą postać(na czas jednej ery)...
Spider4 - 2010-11-03, 14:07
KoniAK, nie uważam za jedyny słuszny. Wskazuję, że jak jest wiele postaci na konto to mało kogo interesuje co z nimi robię. Mam i poświęcam swój czas na nie. Moja sprawa czy chcę oddać coś na co długo zarabiałem za pół darmo czy zarobić na tym. Ograniczenia turowe mają odwzorować różnicę między grą którą klikasz parę minut a wowem gdzie musisz się nabiegać aby coś mieć. Gdybyś czytał uważnie później napisałem, że można i bez tego ograniczenia. Staram się jakoś dostosować wielopostaciowość do realiów wojów gdzie kliknąć 120 tur to kwestia minuty. Tutaj walki z postrachem nie toczysz godziny. Jeśli bym miał mieć postać chciałbym aby mistrz gildii decydował czy mnie przyjmie czy nie, nie zaś odgórne zasady... bo może akurat w trójkę jesteśmy z jednego miasta i gildie klimatycznie dla funnu maja wojne lecz wiedza ze nie szpieguje..?
Tommyth - 2010-11-09, 22:32
Ja bym to rozwiązał po prostu dokładając drugi świat, niezależny od pierwszego. Ale podejrzewam, że za mało by było na coś takiego chętnych.
Irmo - 2010-11-09, 22:35
Było(i dalej jest) s2 - ale po dwóch erach zostało puszczone tak sobie, bo mało chętnych było.
KoniAK - 2010-11-09, 22:39
No właśnie o to chodzi że 2 światy to klikanie oddzielnie 2 gier, a tu chodziłoby o 1 świat i 2 postacie...
Spider4 - 2010-11-09, 22:40
KoniAK, tu chyba chodziło o nowy świat, gdzie można mieć kilka postaci i tylko na nim.
Tommyth - 2010-11-10, 11:09
Spider4, no nie do końca , miałem na myśli dwa światy na każdym po postaci.
KoniAK, wg mnie dużej różnicy nie ma, bo skoro i tak te postacie mają ze sobą nie współpracować to chyba nawet wygodniej by było po prostu postawić drugi świat. Chyba że chcemy zrobić jakąś wspólną skrytkę czy złoto. Krótko mówiąc wielopostaciowość na jednym świecie imho miałaby sens tylko jeśli postacie mogły by sobie pomagać. Poza tym mogłyby z tego jakieś dziwne sytuacje wyniknąć, np że hoduje sobie jakiegoś słaboszczaka i wstepuje do jednej gildii i hoduje lepsza postac, wstepuje do innej gidii i bije swoja druga postać na turnieju czy na wojnach.
Caus - 2010-11-10, 11:16
tommyth: był drugi serwer - nie sprawdził się.
Co do dwóch postów na jednym serwerze - więcej graczy, większy fun (tak chodzi mi o ilość postaci w grze). Trochę naciągnęło by to statystyki, ale wojownicy to nie jest ogame z milionem graczy
Emilka - 2010-11-10, 19:38
Cytat: | Trochę naciągnęło by to statystyki, ale wojownicy to nie jest ogame z milionem graczy |
Więc może lepiej połączmy siły i rozreklamujmy grę niż narzekać na brak ludzi i wprowadzać drugą postać do gry... jednak reklama byłaby pożyteczniejsza dla nas jak i dla administracji
Caus - 2010-11-10, 23:03
@Emil: a myślisz że nie rozreklamowałem gry przed startem tej ery?
Co nie zmienia faktu, żer przypływ o 100% ciężko zrobić.
Po za tym wojownicy mają do siebie, że to bardzo ciężka gra - na początku ciężko ogarnąć itd, a potem nagle okres, kiedy nic się nie dzieje, tylko mooby klepie i klepie i klepie i się powoli klepanie zaczyna nudzić
Phil - 2010-11-10, 23:08
Cytat: | Po za tym wojownicy mają do siebie, że to bardzo ciężka gra - na początku ciężko ogarnąć itd, a potem nagle okres, kiedy nic się nie dzieje, tylko mooby klepie i klepie i klepie i się powoli klepanie zaczyna nudzić |
Nie jest aż tak ciężka - po prostu nowy gracz popełnia sporo błędów, przez co nie może bić np. potworków z granicy widoczności, nie kupuje zawsze broni z wyższymi obrażeniami od razu gdy spełni wymagania poziomowe. Ale tak jest w każdej grze, w której jest się nowym.
Pierwsze kroki przeciwko nudzie na wyższych poziomach zostały poczynione. Są nowe profity do rozwijania gdy skończą się istniejące wcześniej, będą eventy wojenne. A w przyszłości jeszcze kilka innych urozmaiceń.
Fayl - 2010-11-10, 23:47
Cytat: | fakt, że po wyjściu z walki i kliknięcie ponownie przenosi nas do trybu z którego korzystano ostatnio |
Hm, a to nie jest wygodne? W razie czego da się to wyłączyć, ale imho to jest dobre.
Tommyth - 2010-11-11, 12:21
Myśle, że fajnie by było napisać jakiś tutorial, który mówi jak rozwijać daną klase do np. 40 poziomu, mówi jakie są korzystne układy ras/klas. Potem gracz już powinien załapać o co w grze chodzi i sam być w stanie dokonywać wyboru. Ofc z chęcią pomogę jak trzeba, ale może lepiej jak się zajmą tym "pro", ja sie w sumie dalej ucze
Atresia - 2010-11-11, 12:44
W sumie... Samouczek rozwoju do poziomu 75, do wyjścia ze szkółki... Jestem za tym pomysłem.
Phil - 2010-11-11, 12:55
Jak najbardziej popieramy taką inicjatywę. W tym celu nawet w dziale pomocy stworzyliśmy kategorię poradników graczy. Wkrótce przygotujemy zestaw wymagań koniecznych do spełnienia przed zamieszczeniem tam napisanego przez gracza poradnika.
Caus - 2010-11-11, 14:13
http://www.pieczar.pl/ - na szybko do 10 (chociaż brak mu kilku rzeczy - np wyprawy do kolejnego miasta )
Marduk - 2010-11-11, 17:39
Tylko jeżeli do 75 lvl to bedzie wiele podobnych postaci.
Fajnym pomyslem by bylo tez takie cos, ze kazda ze szkol by miala swoj poradnik. Kazda szkola ma swoich tzw przedstawicieli... np Aze mozna od razu skojarzyc ze B?ŚR Irma bodajże z turkusem a bordo Tsu i Grudo.
Zawsze by to było coś nowego ; )
Atresia - 2010-11-11, 20:20
Można po prostu wprowadzić system mentorów. Każdy nowy gracz, który o to poprosi - zostałby przydzielony do jakiejś doświadczonej postaci w grze, powiedzmy max. 5 osób na mentora.
Tommyth - 2010-11-11, 20:28
Atresia, bardzo fajny pomysł. Chociaż nie widzę nic przeciwko żeby wprowadzić obie formy w życie - jak ktoś jest aspołeczny to niech sobie czyta, a inni poproszą o pomoc.
Cytat: | Tylko jeżeli do 75 lvl to bedzie wiele podobnych postaci. |
Mówiąc tutorial nie miałem na myśli dokładny rozpis czynności do XX lvla. Taką formę mógłby mieć powiedzmy do 10 lvla, a potem stopniowo przygotowywać gracza do samodzielności, zmieniając instrukcje w sugestie a sugestie w uwagi.
Marduk - 2010-11-11, 21:49
No tak Atresia ale czy ktoś bedzie chcial tlumaczyc 5 osobom (Azy nie licze bo on to w poprzedniej erze mial chyba 10 postaci ktore musial expic pod nieobecnosc wlascicieli) ? 1-2 to by tak bylo max
Tommyth - 2010-11-11, 22:01
Ja tam myśle, że nie byłby to aż tak duży problem
Azareus - 2010-11-11, 22:39
"Mentorstwo" to wprowadziłem. A mianowicie: wysyłanie spampoczty do każdego nowego członka szkoły. I jakoś oprócz kilku osób nikt się tym nie zainteresował, a w tej erze to już zupełnie. Więc nie wiem czy Ci "mentorzy" zwyczajnie an następną erę nie zapomną co mają robić
A efekty - na retro 90% aktywnych graczy równo wbijało poziomy. Bo nie wiem jak w Bordo i Turkusie, ale ja co godzinę miałem na retro jakieś wp z pytaniem itp. Wiec mentorstwo dużo daje, ale najpierw trzeba znaleźć kogoś od roboty.
KoniAK - 2010-11-11, 23:12
Fajnie że się zgłaszasz na ochotnika...
Atresia - 2010-11-12, 00:13
Ja też się mogę tym zajmować, po prostu chodzi o to, żeby team miał mentorów pod swoimi skrzydłami - pokazywanie palcem - "Mentorze, ten gracz jest Twoim podopiecznym.", "Graczu, ten facet jest Twoim mentorem." itd. Albo żeby przynajmniej przychodziły jakieś powiadomienia na WP... Chodzi mi o to, żeby system był ewidentnie zaimplementowany w grze, a nie "kto chce, niech się tym zajmuje".
Tommyth - 2010-11-12, 00:24
Wogóle można by zrobić przy rejestracji opcję "chce mentora", po czym z urzędu zostałby mu jakis przydzielony. Fajnie by było gdyby taki mentor ze swoim uczniem utrzymywał luźny kontakt, poopowiadał ogółem o grze, a nie tylko niczym bot "na X lvlu dodaj Y do żywotności".
Marduk - 2010-11-12, 10:09
łe no to juz bedzie zalezec od charakteru mentora ; )
Atresia - 2010-11-12, 10:57
No będzie, dlatego Mentorzy musieliby być bardzo ostrożnie dobierani przez team. I musieliby się tym zajmować z własnej woli, oczywiście. xP
|
|