Forum Lotharis

Podium herolda. - Październikowa aktualizacja - XVI odsłona

Herold - 2010-10-17, 23:06
Temat postu: Październikowa aktualizacja - XVI odsłona
Wszelakie różności.


Aktualizacja już tuż tuż, a my mamy dla Was, drodzy gracze, ostatnią notkę o nowościach jakie w niej znajdziecie. Pełną ich listę opublikujemy w przyszłym tygodniu wraz ze startem pre-ery. Tymczasem pora zdradzić jeszcze co nieco na temat obiecanych w zeszłym tygodniu różnych elementów, które nie pasowały do żadnej z opisywanych przez ostatnie kilkanaście tygodni kategorii.

Pieniądze
Na pierwszy ogień weźmy zmiany w systemie monetarnym. Ci z Was, którzy grali kilka lat temu, pamiętają z pewnością dziesiątki milionów sztuk złota jakie gracz zdobywał podczas rozgrywki. Wraz ze zmianą silnika na wczesną wersję obecnego, absurd ten został nieco ograniczony przez swego rodzaju denominację (wtedy 1 sztuka złota nabrała wartości 10 starych). Teraz, jak już pewnie zauważyliście przy poprzednich notkach, poczyniliśmy kolejny krok w kierunku większego realizmu - bo jakby nie patrzeć nawet kilka milionów sztuk złota w sakwie jednej postaci było wciąż absurdem. Mniejszym niż kiedyś, ale nadal. Dlatego zdecydowaliśmy się na w gruncie rzeczy kosmetyczną, ale miłą dla oka zmianę. Wprowadziliśmy 3 rodzaje monet: miedziane, srebrne i złote. Przelicznik jest następujący:

100 miedzianych monet jest równowartością 1 srebrnej
100 srebrnych monet jest równowartością 1 złotej
Jasnoniebieskie monety to talony.



Ten zabieg sprawi, że w mieszku każdej postaci będzie góra kilkaset monet dzięki czemu jej majątek będzie bliższy realistycznej sytuacji. Każde 100 monet wymienia się automatycznie na wyższego rzędu monetę.

Nowe rasy
Tak - to nie żart. Wprowadziliśmy nareszcie do gry planowane od dawien dawna nowe rasy grywalne: ghrulli i lykonów. Ci drudzy to przeciwieństwo sidanów, czyli ludzie wilki. Ghrulle zaś to rasa niedźwiedziopodobnych humanoidów. Nowe rasy mają stanowić uzupełnienie brakujących kombinacji bonusów rasowych.



Schowek na ważne łupy
Po aktualizacji nasza postać zyska dostęp do schowka, w którym będzie mogła przechowywać ważne dla niej łupy. W praktyce da to możliwość podziału łupów na potrzebne w przyszłości i takie, które można sprzedać od razu lub po prostu chce się je oddzielić od tych istotnych.

Nowe opcje obywatelskie
Dla graczy premium wprowadziliśmy kilka drobnych, nowych dodatków. Do statystyk dotyczących populacji postaci na serwerze dodaliśmy jeszcze rozkład poziomów i dane statystyczne na temat wybieranych przez graczy profitów klasowych. Ponadto, gracze posiadający konto obywatel zyskają dostęp do archiwum statystyk bestii z jakimi mieli dotychczas okazję walczyć.

Targ a przedmioty nabywane za talony
W związku z niekorzystną dla rozgrywki sytuacją, w której można było nabywać na targu przedmioty ze sklepu kompleksowego za samo złoto, targ został zmodernizowany tak by niemożliwym stało się łatwe wzmocnienie postaci stosunkowo niewielkim kosztem. Od teraz zaczną obowiązywać następujące zasady sprzedaży:
Kupiec za przedmiot ze sklepu kompleksowego płaci:
- 60% jego wartości w talonach jeśli jest na poziomie 0
- 60% jego wartości w talonach i 60% wartości kosztu samych ulepszeń jeśli ma wyższy poziom niż 0
Na targu zaś przedmiot kosztuje:
- 80% jego wartości w talonach jeśli jest na poziomie 0
- 80% jego wartości w talonach i 80% wartości kosztu samych ulepszeń jeśli ma wyższy poziom niż 0
Handel pozostałymi przedmiotami nie uległ zmianom.

Nowe rankingi turniejowe
Pierwszy z nich zlicza zdobyte przez postać punkty we wszystkich dotychczasowych turniejach. Drugi oblicza średnią skuteczność we wszystkich turniejach w jakich postać brała udział.

Dwukanałowy czat.
Pierwszy to miejski, lokalny. Możemy na nim porozmawiać z każdym graczem, który znajduje się w tym samym mieście co nasza postać. Widzimy również fragment rozmowy jaka toczyła się na nim, przed naszym przybyciem.
Drugi to globalny, gildyjny. Dzięki niemu możemy być cały czas w kontakcie ze wszystkimi członkami naszej organizacji, bez względu na miejsce ich przebywania. Podobnie jak w przypadku kanału lokalnego, widzimy fragment rozmowy, która toczyła się na nim zanim do niego dołączyliśmy.
W dyskusji mogą brać postacie z przynajmniej 5 poziomem.



Okres testowy konta obywatel
Dodaliśmy możliwość przetestowania udogodnień jakie daje konto obywatel w formie jednorazowej aktywacji 3-dniowego obywatela. Aktywować tę opcję może każdy, bez względu na to czy jego konto jest nowe czy stare, oraz czy korzystał lub nie korzystał wcześniej z opcji płatnych.

Nowe formuły na koszt ulepszeń przedmiotów ekwipunku
Stare formuły obliczające koszt ulepszeń naszego ekwipunku w warsztatach zostały zmodernizowane. Poprzednio nie opłacało się udoskonalać ekwipunku w początkowych etapach rozgrywki i każdy oszczędzał monety na chwilę gdy zdobędzie najlepsze dostępne w sklepie przedmioty. Teraz będzie warto dokonać dwóch lub trzech ulepszeń każdego nowego przedmiotu, nie ryzykując, że w późniejszym okresie rozgrywki postać będzie posiadać słabiej ulepszone przedmioty od innych.

Wątek kolekcjonersko-literacki
Do gry dodana została pilotażowo pewna historia, podzielona na 39 części, które można zdobyć jako łup z bestii. By poznać ją w całości, konieczne będą poszukiwania wśród bestii lub na targu na przestrzeni trwania całej ery.

I to już wszystko w ostatniej z notek traktujących o aktualizacji. W przyszłym tygodniu zamieścimy pełną listę zmian i rozpoczniemy pre-erę, podczas której my wyłapiemy nieco błędów a Wy, drodzy gracze, zapoznacie się z częścią nowości prezentowanych Wam od kilkunastu tygodni.

Zapraszamy wszystkich serdecznie do zabawy w pre-erze!

Zespół S:W

Zapraszamy do dyskusji!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group