|
Forum Lotharis
|
|
Podium herolda. - Październikowa aktualizacja - XV odsłona
Herold - 2010-10-10, 23:14 Temat postu: Październikowa aktualizacja - XV odsłona
W gildii warto być! Czyli rozprawka o pożytkach z przynależności.
Naszedł najwyższy czas by, tak jak obiecaliśmy w zeszłym tygodniu, opowiedzieć o zmianach jakie zaszły w gildiach. A tych jest niemało i odnoszą się do kilku różnych sfer rozgrywki. Przynależność do organizacji, oprócz dotychczasowych korzyści w postaci możliwości trenowania, brania udziału w turniejach i wojnach oraz ulepszania przedmiotów z ekwipunku, oferuje jej mistrzowi i członkom kilka nowych pożytków. Przejdźmy zatem od ogólników do szczegółów.
1. Wybór miejsca na założenie gildii
Pierwszą ważną decyzją jaką powinien podjąć przyszły mistrz, jest wybranie miasta, w którym założy swoją organizację. Do tej pory prawie wszyscy wybierali za siedzibę stolicę Lotharis, czyli Rivangoth, będące zarazem punktem startowym każdej nowo stworzonej postaci. Uznaliśmy jednak, że należałoby uczynić inne miasteczka równie atrakcyjnymi lokacjami dla powstających gildii. Pewnie podejrzewacie, że wprowadziliśmy ograniczenie na ilość organizacji przypadających na jedną lokację? Otóż nie - postanowiliśmy podejść do tej kwestii z innej strony. Dlatego też zamiast narzucać limity, wprowadziliśmy małą zachętę. Miasta, w których nikt nie założył jeszcze żadnej gildii, oferują chętnym dotacje w postaci niemałych sum monet. Pierwsza utworzona gildia otrzyma ich najwięcej, druga połowę tego co pierwsza a trzecia najmniej czyli ćwierć sumy otrzymanej przez pierwszą. Kolejne nie otrzymają już nic, gdyż miasto posiadające przynajmniej 3 organizacje przestaje finansować start kolejnych.
2. Punkt rekrutacyjny
Pytanie jakie się nasunęło w związku z poprzednim punktem to: w jaki sposób gracz się zorientuje w istniejących organizacjach skoro będą rozrzucone po różnych miastach, bez konieczności odbywania wielodniowych wędrówek po wszystkich z nich? Przedtem miał wszystkie zebrane w jednym miejscu i nie musiał się nigdzie ruszać by móc wybrać sobie gildię do której chce wstąpić. Za to właśnie odpowiada punkt rekrutacyjny. Wzniesienie takowego w gildii da mistrzowi możliwość wywieszenia ogłoszenia na specjalnej tablicy znajdującej się na placu głównym każdego miasta. Dzięki temu każdy gracz będzie mógł zobaczyć listę wszystkich istniejących organizacji wraz z informacją o jej mistrzu, lokalizacji i opisem (który świeżo upieczony lider oczywiście musi przygotować samodzielnie). Dodatkowym smaczkiem będzie zależność pozycji ogłoszenia na liście od poziomu rozbudowy punktu rekrutacyjnego. Im wyższy jego poziom, tym bliżej początku listy będzie się znajdować informacja o naszej organizacji, co stworzy pomiędzy nimi nowe pole do rywalizacji.
3. Cech łowiecki
Od momentu w którym zostały wprowadzone łupy z bestii oraz zadań, gracze borykali się z następującym problemem: skąd zdobyć taki a taki przedmiot? Jaka bestia jest w jego posiadaniu? Wzniesienie cechu łowieckiego jest rozwiązaniem tych rozterek. Uiściwszy symboliczną kwotę, można zasięgnąć informacji wśród jakich bestii szukać interesującego nas przedmiotu lub... zorientować się co mamy szansę znaleźć u konkretnego potwora. Precyzyjność oraz ilość uzyskanych informacji zależy od poziomu rozbudowy cechu. W ten sposób będzie można jedynie pozyskać wiedzę o stosunkowo pospolitych przedmiotach, gdyż łowcy nie są w posiadaniu wszystkich sekretów tropionych stworzeń i nie potrafią zdradzić czegoś czego nie wiedzą. Dlatego też rzadkie przedmioty nadal pozostaną owiane mgiełką tajemnicy.
4. Własny stragan na pchlim targu
Kolejną korzyścią płynącą z przynależności do jednej z organizacji jest możliwość wzniesienia gildyjnego stoiska na pchlim targu, na którym każdy może otworzyć własny stragan z przedmiotami. Tu będzie można handlować łupami z bestii, sprzedać zbędne rzeczy, kupić potrzebny składnik mikstury lub przedmiot do zadania po okazyjnej cenie, bez konieczności dziesięciokrotnego przepłacania u kupca. Ilość przedmiotów jakie gracz będzie mógł wystawić na swoim kramiku będzie zależna od poziomu rozbudowy gildyjnego straganu.
5. Laboratorium alchemiczne
Ten temat pokryliśmy już w jednej z poprzednich notek, więc w tej jedynie napomkniemy o możliwości warzenia mikstur jako o jednym z pożytków bycia członkiem gildii.
6. Zmiany w budynkach
Zaszło też kilka zmian w budynkach odpowiedzialnych za maksymalny stan osobowy gildii. Na chwilę obecną pozostaniemy przy 25-osobowym ograniczeniu maksymalnym, lecz zmienimy nieco zasady ilości osób jakie gwarantują kwatery mieszkalne. Staną się one budynkiem, którego maksymalny poziom rozbudowy będzie wynosić 10 poziom. Na każdy ich poziom przypadać będzie dodatkowa ilość osób, im wyższy, tym będzie ona mniejsza. Dla jasności, przytoczymy poniżej zasady jego działania.
Utworzenie gildii tak jak dotychczas będzie gwarantowało miejsce dla mistrza i dwóch członków. Kwatery mieszkalne zagwarantują kolejne:
1 poziom: 4 dodatkowe miejsca; razem 7
2 poziom: 3 dodatkowe miejsca; razem 10
3 poziom: 3 dodatkowe miejsca; razem 13
4 poziom: 3 dodatkowe miejsca; razem 16
5 poziom: 2 dodatkowe miejsca; razem 18
6 poziom: 2 dodatkowe miejsca; razem 20
7 poziom: 2 dodatkowe miejsca; razem 22
8 poziom: 1 dodatkowe miejsce; razem 23
9 poziom: 1 dodatkowe miejsce; razem 24
10 poziom: 1 dodatkowe miejsce; razem 25
Koszary zwiększające procentowo liczbę miejsc zostaną na razie usunięte.
I na dzisiejszą, dość obszerną notkę to już wszystko. W przyszłym tygodniu opublikujemy ostatnią przed końcem ery na S1, w której poruszmy "różne, różniaste różności", nie pasujące do żadnej z dotychczas omawianych kategorii. Zapraszamy serdecznie za tydzień!
Zespół S:W
Zapraszamy do dyskusji!
|
|