Małe co nieco o walce: część II
Minął kolejny tydzień, a wraz z nim nadszedł czas by opublikować notkę kontynuującą zeszłotygodniowy temat walki. Dziś weźmiemy się za modernizację systemu otrzymywania doświadczenia. Zmiany zaszły we wszystkich trybach walki, choć w niektórych może nie być to widoczne gołym okiem. Przejdźmy zatem do rzeczy:
1. Walka z bestią
Tu nie zaszły żadne widoczne na pierwszy rzut oka zmiany. Nie powinno jednak dochodzić już do sytuacji, w których początkowe bestie dawały mniej doświadczenia niż powinny (np. drapieżna mucha na poziomie 8 dawała czasem 7 punktów expa zamiast 8).
2. Treningi
W tym trybie został wprowadzony nowy system obliczania doświadczenia za walkę. Skonstruowano go tak by uczynić praktyki rozbierania postaci w celu ułatwienia innym wygranej i zarazem zdobycia w wielu walkach dużych ilości biernego expa nieopłacalnymi. Nowy system promuje postacie wybierające do treningów trudnych przeciwników. Im trudniejszy i bardziej skuteczny jest nasz partner sparingowy, tym więcej doświadczenia zyskamy. Warto też dbać o skuteczność własnej postaci gdyż nie pozostaje ona bez wpływu na wynik w doświadczeniu.
3. Walki solowe przeciw grupom bestii.
W tym trybie zmiany w doświadczeniu są minimalne lub wręcz niezauważalne.
4. Walki z postrachem
Gracze walczący samotnie przeciwko postrachom nie zauważą żadnej różnicy w zdobywanym doświadczeniu. Gracze walczący przeciwko nim w grupach odnotują jedynie niewielki spadek doświadczenia niż gdyby walczyli samotnie, choć ilość osób walczących w grupie ma wpływ na tę różnicę. Za każdego dodatkowego członka własnej grupy gracz otrzymuje o 10% mniej exp niż dostałby walcząc w pojedynkę.
Przykładowo jako przeciwnika weźmy postracha na 100 poziomie. Walka z nim samotnej postaci da 200 punktów doświadczenia. Walcząc z nim w grupie dwuosobowej każdy z jej członków otrzyma 180 punktów doświadczenia, walcząc z nim w grupie trzyosobowej, każdy z członków otrzyma 160 punktów doświadczenia, itd.
5. Walki grupy graczy z grupami bestii
Podobnie jak w wypadku walki z postrachem, ilość członków grupy nie ma już tak wielkiego wpływu na spadek punktów doświadczenia za walkę. Grupa dwuosobowa walcząc z tą samą grupą, zdobędzie tylko trochę więcej doświadczenia na głowę niż grupa trzyosobowa.
Ponadto w obu ostatnich trybach doświadczenie nie zależy już od zadanych obrażeń, lecz jest rozkładane po równo dla każdego członka grupy, nawet jeśli w trakcie walki zginął.
I na dziś to już wszystko drodzy gracze. W przyszłym tygodniu powrócimy do obszernego tematu walki po raz trzeci. Zostańcie z nami do tego czasu!
Zespół S:W
Zapraszamy do dyskusji!