Forum Lotharis

Dyskusje o grze. - [komentarze]Notki z zapowiedziami.

Herold - 2010-07-05, 17:56
Temat postu: [komentarze]Notki z zapowiedziami.
Temat powstaje z myślą o tych, którzy chcieliby porozmawiać na temat cotygodniowych notek o rozwoju gry i październikowej aktualizacji. Zapraszamy wszystkich do komentowania, dyskusji i spekulacji!

Zespół S:W

Madaj - 2010-07-05, 23:57

Świetna sprawa! Naprawdę bardzo podoba mi się ten pomysł.

Tylko jedno pytanie:
Czy Team planuje NAPRAWDę duże zmiany w październikowej aktualizacji? Chodzi o to żeby się nie okazało, że w połowie sierpnia odsłonicie wszystkie pomysły które macie zamiar wdrożyć :) Jeżeli jest ich tyle, że do października co tydzień będziecie wystawiać notki i jeszcze nowości zostanie to spoko i już nie mogę się doczekać października :) Jeżeli nie może lepszym pomysłem by było zamieszczanie notek co dwa tygodnie?

Ot i wsio, dziękuję za uwagę, pozdrawiam :)

Phil - 2010-07-06, 00:56

Odpowiem Ci tak: prawdę powiedziawszy, mam obawy, że może nam braknąć czasu by pokryć wszystkie nowości cotygodniowymi notkami ;-)
Madaj - 2010-07-06, 01:05

To dobrze :) Największa frajda będzie w odkrywaniu nowych rzeczy, które dodacie :D
mef - 2010-07-06, 12:30

A Grulle i Lykonii będą czy przegapiłem jakieś wcześniejsze informacje ich dotyczące np. "wypchaj się"? ;)

Mam nadzieję, że ten profit gwardzisty będzie ofensywny... ;P


Pozdrawiam.

Phil - 2010-07-06, 15:45

Cytat:
Grulle i Lykonii


Technicznie wprowadzenie nowych ras nie jest trudne. Problematyczne natomiast byłoby znalezienie w kodzie wszystkich miejsc gdzie są odwołania do ras i zaktualizowanie ich tak by nic się przez to nie popsuło w mechanizmach gry. W tej chwili jednak nie potrafię udzielić odpowiedzi czy wprowadzimy nowe rasy. Jeśli tak informacja o tym pojawi się w notce ;-)

Cytat:
profit gwardzisty


Nie mogę zdradzać szczegółów, ale na pewno będzie o wiele bardziej atrakcyjny niż płatnerstwo które zastąpi.

Kalam - 2010-07-06, 15:56

No to idą zmiany, świetnie - bardzo mnie to cieszy. A takie małe pytanko Philu odnośnie wojen. Czy da radę zmienić widoczność podstawionych szturmów? To jest aby w gildii, która wykonuje szturm, podstawienie widział tylko mistrz oraz osoba, która ma obrońcę. Zlikwidowało by to całkowicie "problem" szpiegostwa.
Fayl - 2010-07-06, 16:07

Pewnie że da radę. Tylko czy coś takiego jest potrzebne? Imho już i tak te szturmy są strasznie poukrywane. ;)
Azareus - 2010-07-06, 16:11

Chodzi o to że jak np: idzie 8 wojowników z poziomami 120-139 a w tej gildii jest tylko 8 ludzi pomiędzy 120-139lvlem, to gdy taka ósemka atakuje, to szpieg może podawać że ten zablokował wojownika A, dzięki czemu zakres zmniejsza się do 7 ludzi i coraz łatwiej takiej osobie wycelować odpowiednimi postaciami :P

Zwyczajnie w dobie gildii 25 osobowych to moze dac przewage :P

Phil - 2010-07-06, 16:22

Nie ma rozwiązań idealnych. Ukrywanie wszystkiego przed szpiegami prowadzi do sytuacji w której:
- osoby nowe i słabiej zaznajomione z grą będą czuć się zagubione
- szeregowy członek gildii nie widzi wiele z tego co się bieżąco dzieje; a to obniża przyjemność z zabawy

Niestety, tu jest wóz albo przewóz. Coś kosztem czegoś innego.

Jehran - 2010-07-12, 14:17

Chciało by się powiedzieć "nareszcie"! :ralz:
W końcu zostaje wprowadzona do gry sprawa religii i bóstw. Wszystko jest tak świetnie opisane że aż szkoda było żeby sie to zmarnowało.

Bolivar - 2010-07-12, 14:20

Pierw stabilizacja a następnie rozwój. Przez rok trwała stabilizacja i drobne zmiany, a teraz dalszy rozwój. Mam nadzieję, że dzięki Faylowi i MKejowi tak to będzie wyglądało i trwało.
Azareus - 2010-07-12, 14:28

Brrrr, A idź ty Jehran, wyznawco kłębka włóczki ;p


Ikony według mnie wyglądają świetnie. Bóstwa też, przyda się przy pisaniu historii postaci. Jedyne pytanie jakie mam, to mniej więcej ile bóstw będzie dostępnych? Ponieważ mam zapisany plik z pełnym opisem bóstw seavranu itp i trochę tego jest :P

Co do artefaktów, wszystkie prócz ostatniego wyglądają świetnie. Ponieważ ten ostatni wygląda jak znak drogowy :P

Bolivar - 2010-07-12, 14:42

[quote]Każdy gracz w ciągu ery będzie w stanie zdobyć przynajmniej raz taki artefakt.[/quote]

Je chcę dodać jedną rzecz: tak mówi prawdopodobieństwo ;-) Czyli proszę nie reklamować po erze, że wam się nie udało. Po prostu przy tej ilości walk jaką się wykonuje w ciągu całej ery powinien wypaść artefakt. Jeżeli nie wypadł to po prostu gracz miał pecha i nie trafił piłką do przysłowiowej pustej bramki.

Apokalipsis - 2010-07-12, 15:15

Dla mnie bomba i tyle mam do powiedzenie w sprawie ostatniej notki. Dobrze widzieć, że gra idzie do przodu :ralz:
Phil - 2010-07-12, 16:32

Cytat:
Co do artefaktów, wszystkie prócz ostatniego wyglądają świetnie. Ponieważ ten ostatni wygląda jak znak drogowy


To nie są grafiki artefaktów, lecz symbole kultów. I odpowiadając na pytanie: będzie ich 7 + pewna alternatywa jak wspomina notka.

Jeśli zaś chodzi o sposób zdobywania artefaktów, powiem tylko, że będzie je można zdobyć z każdej bestii, przy czym by to osiągnąć potrzeba będzie naprawdę mnóstwo szczęścia. Będzie jeszcze jedna możliwość wejścia w posiadanie owego artefaktu, lecz nie zdradzę na chwilę obecną jaka, ponieważ traktuje o tym notka, która pojawi się za dwa tygodnie ;-)

loolki - 2010-07-12, 20:22

Co do artefaktów wszystko fajnie i miło, ale uważam, że przez prawdopodobieństwo dużo graczy może być niezadowolonych. Będzie tak samo jak z unikalnymi wypadajkami za 15 talonów. Niektórym wypadnie ich 5, a innym żadna. Zastanawiam się czy nie lepiej wprowadzić jakiś quest na wybranych progach lvlowych (np. 200,250,300 itp.) i na tych poziomach możesz wykonać jakiś specjalny quest, który da ci artefakt. Albo jeżeli jest możliwość to aby na danych lvlach były jakieś postrachy które można zabić tylko 1 raz i dają one artefakty. Wiem, że wojownicy to gra losowa, ale niektóre rzeczy lepiej ustabilizować.
Azareus - 2010-07-12, 20:38

Uh,Phil, no mój bląd, nie pomyślałem jak wypadajka moze miec taki znaczek.ok nci się nie stalo :p

Wracajac do artefaktów.Nie wiem czy to możliwe, ale może wraz z wyższym poziomem szansa na zdobycie artefaktu się zwiększa? W pewien sposób na którymś poziomie gracz wręcz MUSI zdobyć artefakt. A po jego zdobyciu albo taki licznik się zeruje, ale wraca do pierwszego sposobu, czyli jak masz szczęście - to Ci wypadnie. Mi to nie przeszkadza ale ktoś może narzekać jak spali go rycerz z 8 poziomem podpalenia (to już się powinno an takim poziomie inferno nazywać :P )

I inne pytanie, załóżmy że ktoś zdobył 2 artefakty co jest niebywałym randomem jak 9 krytyków pod rząd[było], czy ubicie berka mając 1hp przez 10 tur (też było). Wtedy może podnieść profit na 8 a potem 9 poziom, czy pozwala on podnieść dany profit jedynie na 8 poziom?

Emilka - 2010-07-12, 21:59

Czyli wychodzi na to że wszelkie info na temat nowej ery jest pokazywane na forum czy więc blog wojowników umarł? Czy nie tam mówić o nowinkach?
mef - 2010-07-12, 22:10

@loolki Nie zgodzę się, artefakty z questów lipa, będą dawać jeszcze większą przewagę postaciom "z góry topki" nad tymi "z dołu". Wprowadzając element, który nie każdy może zdobyć da szansę postaciom niższym zdobyć przewagę, a przynajmniej wyrównać szanse z tymi wyżej. ;)
A poza tym będzie można się pochwalić na forum, gdziekolwiek, że jest się szczęśliwym posiadaczem "wspaniałych artefaktów". ;P
Zastanawia mnie kto wykonał więcej niż jeden kłest na "easter eggsowe" wypadajki.

@Azareusia Wziąłeś pod uwagę możliwość, że artefakty mogą być przypisane do konkretnych profitów, czyli jeden do ćwiczeń dopiero inny do klasowego profitu?

Tak wiem losowość, pseudolosowość, szczęście, pech i inne bzdury, wszystko się może zdarzyć, ale pogdybać nie zaszkodzi. ;)

Pozdrawiam.

Phil - 2010-07-12, 22:34

loolki, nie chcę zdradzić zbyt wiele by nie popsuć niespodzianki, ale jestem pewien, że nie ma powodów do takich obaw. Każdy będzie mógł wejść w posiadanie minimum jednego artefaktu co pozwoli mu/jej rozwinąć jeden profit na 8 poziom (choć jak wspomina notka nie będzie to łatwym zadaniem - ale eliminuje element losowości). Zapewniam, że rozwijanie profitów na 7+ poziom nie będzie zarezerwowane dla tych w czepku urodzonych. Polecam poczekać na IV notkę, która choć nie stwierdzi niczego wprost, to myślę, że pozwoli skojarzyć pewne fakty i domyślić się skąd będzie można wziąć gwarantowany artefakt ;-)

Azareusia, szansa będzie statyczna, przynajmniej na razie. Jeśli uznamy, że założenia się nie sprawdzają pomyślimy nad systemem kompensacyjnym... lub zrobimy coś odwrotnego jeśli się okaże, że artefakty są zdobywane częściej niż planowaliśmy ;-)

Nie ma mechanicznego ograniczenia podnoszenia profitów, jest to regulowane szansą zdobycia artefaktów. I owszem, jest możliwość rozwinięcia profitu na 9 poziom, ale 2 zdobyte artefakty nie wystarczą do tego celu. Taka ilość pozwoli na rozwinięcie 2 profitów na 8 poziom.

Wiem, że odpowiadam dość enigmatycznie, ale wykładając wszystkie karty na stół popsułbym sporo przyjemności wielu graczom z odkrywania wielu rzeczy własnoręcznie.

Emilka, blog jest miejscem gdzie przekazywane były nieoficjalne informacje, a notki na forum są oficjalnymi zapowiedziami wprowadzanych nowości.

Bolivar - 2010-07-13, 06:55

Blog jak blog - czasem jest na nim więcej czasem mniej. Głównie moje przemyślenia i to co się zmieniało w czasie gdy tylko ja pracowałem nad kodem. Teraz nie ma sensu - po prostu za duże się dzieje i zmienia. Czasem jak ściągam kod po 2-3 dnia z repo to doznaje szoku.

Dodatkowy czynnik jest taki, że w mojej pracy w piątek wypuszczamy Jantara i przez ostatnie 3-4 miesiące miałem dość. Od piątku będę miał więcej czasu na wszystko co związane z Wojami.

Emilka - 2010-07-13, 23:00

Jasne już nadrobiłem zaległości blogowe i widzę że stał się on prywatnym blogiem bolivara :) oki dla mnie wszystko jasne już jest. Pytania o bloq nie było.

A teraz z innej beczki czyli coś mi się przypomniało :)
czy w nowej wersji wojów będzie możliwość wycofania przedmiotu z targu przez właściciela?

Phil - 2010-07-13, 23:06

Cały czas jest - po prostu go kupujesz (co w wypadku kupna własnego przedmiotu nic nie kosztuje).
Emilka - 2010-07-13, 23:10

o matko... żyłem tak długo z nieświadomością tego...
Bolivar - 2010-07-14, 06:17

Przyznam, że było to dla mnie oczywiste. Skoro wystawiam przedmiot za 1000 SZ i kupuję go za 1000 SZ, a z targu dostaję za niego 1000 SZ to wychodzę na zero ;-).
Jehran - 2010-07-14, 09:19

Tyle że pewnie trzeba mieć najpierw na niego kase? :roll:
Bolivar - 2010-07-14, 09:36

Tak.
Emilka - 2010-07-14, 16:39

A widzisz Boli dla mnie to oczywiste tak nie było już wojownicy z oczywistością nie raz mnie zaskoczyli więc wolałem nic nie kombinować :P
Ja jednak bym był za możliwością wstawienia jakiegoś przycisku o wycofaniu przedmiotu lub coś w ten deseń.

Drakki - 2010-07-15, 09:30

Emilka, chodzi ci o to żeby w skrzyni przy sprzedawanych przedmiotach byl przycisk wycofaj :?:
Emilka - 2010-07-15, 15:58

coś w ten deseń :)
loolki - 2010-07-15, 20:00

Ten temat był już wcześniej omawiany. Uważam, że obecne rozwiązanie jest dobre. Po wejściu na targ twoje przedmioty są podświetlone na niebiesko co widać bardzo wyraźnie. Przycisk wycofaj też jest jakąś opcją, ale chyba jest z nim trochę więcej pracy.
Asbagarin - 2010-07-20, 16:45

heh ja dochodziłem do tego z 2 dni jak wycofać przedmiot z targu :P aż w końcu zaryzykowałem i się udało :D cieszy mnie bardzo że gra się zmienia po tylu latach gry w tabelki może będzie jakieś ciekawe urozmaicenie :D
Pawianus - 2010-07-21, 18:09

Oj, trzymam kciuki za te zmiany...
Oby nie wyszły na gorsze ;P

Asbagarin napisał/a:
cieszy mnie bardzo że gra się zmienia po tylu latach gry w tabelki może będzie jakieś ciekawe urozmaicenie :D


Dla niektórych tabelki były największym atutem tej gry ;P

Drakki - 2010-07-21, 22:22

Pawianus, dla mnie tabelki nie powinny sie nigdy pojawiac ;P
ja czekam tylko na klasowy sprzet oraz wykorzystanie wypadajek do alchemizacji :mrgreen:

Phil - 2010-07-22, 00:46

Cytat:
wykorzystanie wypadajek do alchemizacji


A będzie i coś takiego, choć jak podejrzewam forma tego zaskoczy pewnie wszystkich ;-) Jeśli zaś chodzi o sprzęt - zobaczymy czy coś się uda w tej materii zdziałać przed aktualizacją.

Irmis - 2010-08-04, 10:03

Czy będzie dostępny jakiś pomocnik questowy, typu jakie q są wzięte, które już można oddać, ile wypadajek/mobków jeszcze brakuje itp?
I czy q będą się zmieniać z ery na erę, czy też pozostaną takie same/będą tylko dokładane nowe?

Czy pojawi się dla nieobków informacja o dokładnej pojemności konta, zamiast stanu procentowego? Zwłaszcza, że często pojemność spada niespodziewanie ok 3-4 tygodnia ery.

Rauko - 2010-08-04, 10:12

Obywatel jest odpowiedzią na większość twoich pytań. Są dokładnie podane turki, jest pomocnik q.
A w nowej erze ma być więcej q.

Zachęcam do czytania zakładki z korzyściami z obywatela.

Bolivar - 2010-08-04, 10:24

[quote]Zwłaszcza, że często pojemność spada niespodziewanie ok 3-4 tygodnia ery.[/quote]
Masz na myśli w związku ze zwiększeniem na wakacje?

Irmis - 2010-08-04, 10:53

Rauko napisał/a:
Obywatel jest odpowiedzią na większość twoich pytań. Są dokładnie podane turki, jest pomocnik q.

Są dokładnie podane turki, ale dalej nie wiadomo ile dokładnie brakuje osobie dla której naprawdę to ma znaczenie, czyli tej z limitem 120-180.
Pomocnik q widziałem, ale jest on tylko dla obków i jest stosunkowo ograniczony, choćby w porównaniu z pomocnikiem z BG. I o takie rzeczy też się pytałem ;)

Rauko napisał/a:
A w nowej erze ma być więcej q.

Tyle to ja wiem, ale pytałem się o coś innego ;)


Bolivar napisał/a:
Cytat:
Zwłaszcza, że często pojemność spada niespodziewanie ok 3-4 tygodnia ery.

Masz na myśli w związku ze zwiększeniem na wakacje?


Nie. Mam na myśli to, że przynajmniej w paru ostatnich erach, w które grałem, na początku pojemność konta była większa (chyba 150, albo 180), a po tych 3-4 tygodniach spadało bez uprzedzenia do 120. Nie mam pretensji o sam spadek, bo to koniec jakiejś promocji/początkowego ułatwienia, ale przychodzi to trochę niespodziewanie. Kiedyś były o tym tematy.
Do tego czasami (zawsze?) konta się ulepszają przy nowej erze, co zaciemnia obraz, ale też nie wiem, ile dokładnie wtedy mają.

/E:
Tzn, jeśli grałem w zeszłej erze i miałem np limit 120, to w następnej mam limit na stałe ulepszony +do tego czasowe zwiększenie na te 3-4 pierwsze tygodnie ery.

Bolivar - 2010-08-04, 12:05

Przyznam, że nie przypominam sobie przez ostatni czas (nie licząc wakacji) zmian w turkach bez informacji o tym...
Phil - 2010-08-04, 18:19

Cytat:
Czy będzie dostępny jakiś pomocnik questowy, typu jakie q są wzięte, które już można oddać, ile wypadajek/mobków jeszcze brakuje itp?


Będzie kilka usprawnień i udogodnień.

Cytat:
Czy pojawi się dla nieobków informacja o dokładnej pojemności konta, zamiast stanu procentowego? Zwłaszcza, że często pojemność spada niespodziewanie ok 3-4 tygodnia ery.


Pierwsze o czymś takim słyszę. Pojemność kont spada tylko wraz z końcem wakacji i niektórych świąt - po uprzednim powiększeniu jej na ich początku.

Cytat:
I czy q będą się zmieniać z ery na erę, czy też pozostaną takie same/będą tylko dokładane nowe?


W istniejących lokalizacjach questy się nie zmienią, zostaną natomiast dodane nowe lokalizacje z nowymi zestawami postaci niezależnych zlecających nowe zadania. Jedynie zmiany w questach istniejących jakie zajdą to w niektórych pojawią się dodatkowe typy nagród i ewentualnie zostaną odpowiednio zrównoważone istniejące nagrody. Nie bardzo wiem jak mogłyby się co erę zmieniać wszystkie questy ;-) Być może kiedyś oprócz tworzonych ręcznie dodamy dynamicznie generowane, ale raczej nie będzie to w październikowej aktualizacji.

Irmis - 2010-08-04, 22:17

Phil napisał/a:
Pierwsze o czymś takim słyszę. Pojemność kont spada tylko wraz z końcem wakacji i niektórych świąt - po uprzednim powiększeniu jej na ich początku.

Temat nie był poruszany od paru miesięcy, a sama rzecz była ciężka do zauważenia przez często nieznaną, dokładną pojemność konta.
A wracając do pierwszego pytania, czy będzie podana dokładna pojemność kont nieobków, zamiast procentowej?

Cytat:
I czy q będą się zmieniać z ery na erę, czy też pozostaną takie same/będą tylko dokładane nowe?


Phil napisał/a:
W istniejących lokalizacjach questy się nie zmienią, zostaną natomiast dodane nowe lokalizacje z nowymi zestawami postaci niezależnych zlecających nowe zadania. Jedynie zmiany w questach istniejących jakie zajdą to w niektórych pojawią się dodatkowe typy nagród i ewentualnie zostaną odpowiednio zrównoważone istniejące nagrody.

Dzięki za odpowiedź. Teraz już wiem, że pewnie pozostanę przy retro. Od s1 odrzucała mnie duża ilość q i ich powtarzalność, bo w końcu wszystkie trzeba zrobić aby być koło topu a po paru razach się to zwyczajnie nudzi ;)

Phil napisał/a:
Nie bardzo wiem jak mogłyby się co erę zmieniać wszystkie questy ;-) Być może kiedyś oprócz tworzonych ręcznie dodamy dynamicznie generowane, ale raczej nie będzie to w październikowej aktualizacji.

Można np w każdej erze włączać różne postacie niezależne zlecające q, spośród już istniejących. Np. teraz każde miasto ma ok 4 BNów, a co erę można by z tego wybierać 2-3, którzy rzeczywiście w tym mieście będą siedzieć. Wtedy co erę spotkamy w każdej karczmie trochę inne postacie i zestaw zadań.

Phil - 2010-08-04, 22:26

Cytat:
Można np w każdej erze włączać różne postacie niezależne zlecające q, spośród już istniejących. Np. teraz każde miasto ma ok 4 BNów, a co erę można by z tego wybierać 2-3, którzy rzeczywiście w tym mieście będą siedzieć. Wtedy co erę spotkamy w każdej karczmie trochę inne postacie i zestaw zadań.


Mimo to nadal są to te same zadania, więc tak naprawdę niczego nie zmieniamy a różnica jest co najwyżej kosmetyczna.

Cytat:
A wracając do pierwszego pytania, czy będzie podana dokładna pojemność kont nieobków, zamiast procentowej?


Na razie nie ma takich planów.

Drakki - 2010-08-05, 05:44

A przypisanie niektorych mobkow/postrachow do okreslonych miejsc :?:
Jakby nie patrzec typowo wodne stwory nie wystepuja na pustyniach/gorach i na odwrot ;P
Górski Troll <-- jak sama nazwa wskazuje wystepuje w gorach :mrgreen:
Podrowanie mogloby zajmowac ilosc godzin w zaleznosci od odleglosci.
Maksymalnie 24h tak jak szturm na wojnie ;)




Ps. Ale co taki szarak jak ja ma do powiedzenia :mrgreen:

Phil - 2010-08-05, 10:08

Cytat:
Podrowanie mogloby zajmowac ilosc godzin w zaleznosci od odleglosci.


Nie planujemy tworzyć elementów trwających określony okres czasu. Jedynym elementem wymagającym czekania pozostaną tury.

Cytat:
A zauwazyles, ze przy obecnej ilosci graczy gra poza topem praktycznie nie istnieje?


Liczymy, że po nadchodzącej aktualizacji i małej kampanii reklamowej ten stan rzeczy się zmieni. W grze nastąpi naprawdę wiele zmian, m.in. ma się stać znacznie przyjaźniejsza nowemu graczowi.

Azareus - 2010-08-09, 11:41

>Widzi "Phil znalazl"
>Potem widzi "Philka znalazła"

Moja twarz:



A teraz poważniej. bestie również będą posiadać profity na rożnych poziomach? I czy zwyczajnie sporo klas takich "jak szermierz czempion" u postrachów zostanie zastąpione tymi nowymi?

Phil - 2010-08-09, 12:12

Cytat:
A teraz poważniej. bestie również będą posiadać profity na rożnych poziomach? I czy zwyczajnie sporo klas takich "jak szermierz czempion" u postrachów zostanie zastąpione tymi nowymi?


Poziom profitu bestii nie będzie widoczny. Gracz będzie widział jedynie efekt jego działania, a to będzie dopasowane indywidualnie do każdego postrachu. A odpowiadając na Twoje drugie pytanie: tak, u części postrachów dojdzie do zmiany klasy, a u części pozostanie ona bez zmian.

Irmo - 2010-08-09, 17:34

Coraz bardziej mi się podoba ;] Szczególnie wybór kolejności jak mi się podoba ;] I wypadajki dla każdego.
Emilka - 2010-08-15, 22:14

Tylko żeby nowa wersja wojów nie okazała się niewypałem takim jak nam zaserwowali administratorzy erepublik... Oczekiwanie jest, apetyty są tylko żeby to się nie zmarnowało.
Czekamy na kolejna odsłonę.

Drakki - 2010-08-16, 07:12

Herold napisał/a:
Nowy system promuje postacie wybierające do treningów trudnych przeciwników. Im trudniejszy i bardziej skuteczny jest nasz partner sparingowy, tym więcej doświadczenia zyskamy.


Czyli atakujac szermem berka dostane wiecej expa niz za palka ?

Irmis - 2010-08-16, 08:07

Czy przy treningach pojawi sie opcja podgladu, przed walka, ile doswiadczenia zdobyloby sie za danego przeciwnika? Byloby to niezle, nawet jesli tylko dla obkow, poniewaz zmiana z "2xpoziom", na "niewiadomo ile dostaniesz, jak zaryzykujesz" jest dosc spora. Poza tym zawsze to fajnie wiedziec, ze np jesli wygralbym moim lelawym mnichem z tamtym topowym bersem, to byloby to 500ex na raz ;)

Sa jakies zmiany w expie biernym za treningi?

Cytat:
Ponadto w obu ostatnich trybach doświadczenie nie zależy już od zadanych obrażeń, lecz jest rozkładane po równo dla każdego członka grupy, nawet jeśli w trakcie walki zginął.

A co w takim razie z postaciami lowlv bedacymi w grupie "starszakow"?

Fayl - 2010-08-16, 09:06

Wzór na doświadczenie w treningu bierze pod uwagę skuteczność (wygrane / przegrane) własną i przeciwnika.

Cytat:
Sa jakies zmiany w expie biernym za treningi?

Są.

Cytat:
A co w takim razie z postaciami lowlv bedacymi w grupie "starszakow"?

Tu chyba nic się nie zmieniło -- w grupach jest limit 25% różnicy poziomów uczestników.

Irmis - 2010-08-16, 09:42

Fayl napisał/a:
Są.

Jakie?

Cytat:
Tu chyba nic się nie zmieniło -- w grupach jest limit 25% różnicy poziomów uczestników.

Chyba przestaje byc na biezaca w kruczkach wojowych. Liczone od zalozyciela grupy, czy jakos inaczej? ;)

Fayl - 2010-08-16, 10:32

Cytat:
Chyba przestaje byc na biezaca w kruczkach wojowych. Liczone od zalozyciela grupy, czy jakos inaczej?

Wydaje mi się ten warunek muszą spełniać wszyscy uczestnicy "każdy z każdym".

Cytat:
Jakie?

Jak to nie jest tajne to Phil powie. Ja do rzucania sekretami* nie chcę się mieszać. :P

(*) albo "rzucania se kretami"?

Phil - 2010-08-16, 11:11

Cytat:
Czyli atakujac szermem berka dostane wiecej expa niz za palka ?


Przyjmując, że jeden i drugi mają jednakową skuteczność oraz że wygrasz to za berserkera dostaniesz prawdopodobnie więcej doświadczenia bo najpewniej zada Ci więcej obrażeń niż paladyn.

Cytat:
Sa jakies zmiany w expie biernym za treningi?


Wszelkie zdobyte w sposób bierny doświadczenie w treningach zostało mocno ograniczone by zapobiegać przypadkom pushingu. Szczegóły zostaną podane w obszernym podsumowaniu przed samą aktualizacją.

Cytat:
A co w takim razie z postaciami lowlv bedacymi w grupie "starszakow"?

Cytat:
Liczone od zalozyciela grupy, czy jakos inaczej?


To zabezpieczenie wprowadzone jeszcze za czasów pierwszej ery na nowym silniku. Miało zapobiegać braniu do grupy postaci o poziomie wielokrotnie niższym (np. z przedziału poziomowego 1-10 podczas gdy założyciel miał np. 200 lvl) by spełnić warunek wymaganych dwóch osób w grupie i zdobyć w ten sposób pełny exp za walkę GvsG zamiast poświęcać jego połowę dla partnera.
Każdy z każdym musi spełnić ten warunek. Do grupy mogą dołączać postacie, których poziom jest nie mniejszy niż 80% poziomu postaci z najwyższym poziomem w grupie i nie większy niż 125% poziomu postaci z najmniejszym poziomem w grupie.

mef - 2010-08-16, 11:51

A skuteczność postaci jest brana z "tego rankingu", czy jest jakaś ukryta wartość (mierzona tylko walkami z innymi graczami)? Bo w takim razie mogę przegrać ogromną ilość walk z bestiami np. zapominając się i wpisując kilka razy 20 walk z jakimś znacznie wyższym potworkiem, przez co skuteczność postaci mi spada mimo że z innymi graczami mógłbym sobie poradzić z łatwością, przez co tracąc exp. za te przegrane walki z potworkami, tracę jeszcze exp. na graczach przez mniejszą skuteczność. ;)

Pozdrawiam.

Phil - 2010-08-16, 12:13

Do wyliczenia skuteczności brane są pod uwagę wszystkie walki, również te z bestiami, warto więc dbać o nią i dobierać wszelkich przeciwników ostrożnie. Jednak zaznaczam, że skuteczność to tylko jeden z czynników wpływających na doświadczenie z walk pvp.
Emilka - 2010-08-16, 13:25

a ja znowu odbiegnę całkowicie od rozmowy.
Czy w nowej erze będzie jakiś automatyczny system kasowania postaci którymi nikt nie gra od x czasu?

Fayl - 2010-08-16, 13:30

A po cóż ci on?
Emilka - 2010-08-16, 13:32

bo jest masa postaci które dawno przestały grać a zachowują się w jakiś rankingach itp itd. Śmieci po prostu śmieci a je trzeba utylizować... ;p
Bolivar - 2010-08-16, 13:33

[b]Emilka[/b], to nie jest za duży problem - jedna linia w SQLu. No może dwie z konwersja daty ;-)

Jednak jaki ma to sens? Wydaje mi się, że lepiej tego nie robić. Dzięki temu jak ktoś zacznie grę to ma z kim trenować.

Phil - 2010-08-16, 14:02

Cytat:
Wydaje mi się, że lepiej tego nie robić. Dzięki temu jak ktoś zacznie grę to ma z kim trenować.


Dokładnie - dlatego od nowej ery będzie dodane do zestawu zasad zarządzania szkołą nieobowiązkowe zalecenie by mistrzowie nie usuwali ze szkół nieaktywnych postaci bo dzięki nim gracze rozpoczynający później niż na początku ery nie tracą treningów.

Haspen - 2010-08-16, 18:34

Czy ja dobrze rozumiem czy może wracamy do czegoś z V ery - mianowicie 'im więcej trenujesz i wygrasz, tym wiecej expa za ciebie'!

Miodzio :D Tego mi brakło w Wojach.

Irmo - 2010-08-16, 18:39

Phil napisał/a:
będzie dodane do zestawu zasad zarządzania szkołą nieobowiązkowe zalecenie by mistrzowie nie usuwali ze szkół nieaktywnych postaci bo dzięki nim gracze rozpoczynający później niż na początku ery nie tracą treningów.


Ci bardziej myślący mistrzowie robią tak bez zaleceń ;) (albo ci, którzy zajmują się szkołą w minimalnym stopniu ;P )

Khhagrenaxx - 2010-08-16, 21:56

Cytat:
Czy ja dobrze rozumiem czy może wracamy do czegoś z V ery - mianowicie 'im więcej trenujesz i wygrasz, tym wiecej expa za ciebie'!

Miodzio :D Tego mi brakło w Wojach.


Dokładnie! Pamiętam moją radość, kiedy na miesiąc do Veass pod koniec V przeszedł Walgo, kosmiczny exp w porównaniu z nami gołopupciami veasami to był ;P

Azareus - 2010-08-16, 22:12

Albo do Zakonników w 6 erze kiedy biła się Orka (kobieta) Rycerza. To byl dopieeeroooo exp, 10k dziennie i od razu kompania we łazach, ach te stare dzieje. trzeba zrobic topik sentymentalny ;p


I tkaie pytanie. Robiliście testy w praktyce, tego systemu treningów?

Phil - 2010-08-16, 23:13

Cytat:
I tkaie pytanie. Robiliście testy w praktyce, tego systemu treningów?


Nie ma możliwości przetestować tego w praktyce, bo nie da się odtworzyć naturalnych warunków na świecie testowym. Mogę jednak przytoczyć kilka przykładów, choć bez szczegółów póki co. Przyjmujemy, że w przykładach zwycięża strona aktywna.

Przykład 1: dwie postacie na 100 poziomie o bardzo niskiej skuteczności, jaka raczej nie zdarza się w warunkach naturalnych. Walka jest zacięta i zwycięzca z trudem pokonuje przeciwnika.
EXP: 116

Przykład 2: dwie postacie na 100 poziomie o bardzo wysokiej skuteczności, jaką osiąga stosunkowo niewiele graczy. Walka jest zacięta i zwycięzca z trudem pokonuje przeciwnika.
EXP: 261

Przykład 3: dwie postacie na 100 poziomie o bardzo wysokiej skuteczności, jaką osiąga stosunkowo niewiele graczy. Walka jest łatwa bo przeciwnik albo jest łatwym celem albo jest rozebrany.
EXP: 189

Przykład 4: dwie postacie o bardzo niskiej skuteczności, jaka raczej nie zdarza się w warunkach naturalnych. Walka jest łatwa bo przeciwnik albo jest łatwym celem albo jest rozebrany.
EXP: 84

Przykład 5: dwie postacie na 100 poziomie o przeciętnej skuteczności. Walka nie jest ani łatwa ani trudna.
EXP: 200

Podkreślam jednak, że cztery pierwsze przykłady są skrajne, mające zobrazować potencjalne różnice a piąty przykład to wartość jaką powinny zdobywać na sobie dwie przeciętne postacie. Jak widać w większości przypadków doświadczenie za treningi nie powinno się bardzo różnić od obecnego.
Zaznaczam też, że wzór może jeszcze się nieco zmienić przed nową erą.

Khhagrenaxx - 2010-08-17, 16:20

Super:)

a jak będzie w razie przegranej postaci atakującej w przypadku nr2? 0 expa, troszku expa, średnio expa? chodzi o to czy opłaca się ryzykować, tak wstępnie ;)

Phil - 2010-08-17, 16:27

W wypadku przegranej, bez względu na przypadek, postać otrzyma 20% tego co otrzymała by w wypadku wygranej.
Irmo - 2010-08-17, 20:25

Odbiegnę trochę od tematu, a właściwie wrócę do jednej z pierwszych notek.
Czy w związku z wprowadzeniem w grze kultów bóstw planowana jest jakaś obszerna aktualizacja biblioteki Seavranu? Czy dalej trzeba będzie bazować na tych opisach, które są i na własnej inwencji?
No i czy poszczególne bóstwa będą jakoś bardziej szczegółowo opisane, czy tylko pod łaski/klątwy, które mają powodować?

Phil - 2010-08-17, 20:38

Jeśli czas mi pozwoli, przygotuję co nieco o seavrańskich bóstwach, choć niekoniecznie w formie aktualizacji serwisu biblioteki.
Haspen - 2010-08-18, 00:37

Phil napisał/a:
Cytat:
I tkaie pytanie. Robiliście testy w praktyce, tego systemu treningów?


-mur-


Ja cię od teraz kocham, zostaniesz moim żonem? :D

Irmo - 2010-08-19, 17:20

W takim razie, czy tworzone są jeszcze opisy czy zespół tworzący się wykruszył?
Phil - 2010-08-19, 17:44

W obecnej chwili nie mamy niestety żadnych aktywnie tworzących opisy skrybów.
Drakki - 2010-08-23, 07:02

zapowiadaja sie ciekawe walki z potworkami :mrgreen:
walczac 20-40 walk mozna przez przypadek kilka wtopic :P
rozgrywka stanie sie minimalnie ciekawsza jak top defy zaczna wtapiac :lol:

Ont - 2010-08-23, 15:21

bestie (+)
a czy skoro już wprowadzono to u bestii, to jest zamiar powrotu do profitu 'gniew' u graczy?

Phil - 2010-08-23, 17:15

Cytat:
powrotu do profitu 'gniew'


Rozważaliśmy to w momencie projektowania nowych profitów, ale doszliśmy do wniosku, że ponowne wprowadzenie gniewu w formie podobnej do tej w jakiej istniał kiedyś odbiłoby się niekorzystnie na równowadze rozgrywki. Toteż gniew raczej nie powróci ;-)

Emilka - 2010-08-23, 23:02

a szkoda a szkoda bo to jednak był smaczek z tym gniewem gdzie nie było już tak pewnych walk jak teraz są i jak były kiedyś no ale zobaczymy może ten gniew już nie będzie potrzebny. Poczekamy zagramy i wtedy ocenimy.
Jak dla mnie zapowiada się wszystko si :ralz:

Haspen - 2010-08-30, 01:04

Oo o, dyplomacja. Jak ładnie.

Git, i tak pewnie jej nie rozkminię i cyrki będą się działy ;P

Drakki - 2010-08-30, 07:34

Widze ze coraz ciekawiej sie robi ;P
Jak na moje to brak jeszcze opcji Wspolny atak
Co do wspolnych treningow mam troche watpliwosci ;)



Haspen, napewno ci sie uda :P ty bys sobie nie dal rady :?: :P

Azareus - 2010-08-30, 08:21

Heh, przypomniała mi się post era kiedy to Emil wypowiedział wojny siedmiu gildiom naraz :P
vallo - 2010-08-30, 08:28

A mam pytanko czy cokolwiek z tego wchodzi na Retro?
Bolivar - 2010-08-30, 08:41

Cokolwiek tak - nie wchodzą nowości związane z walkami grupowymi.
vallo - 2010-08-30, 09:27

Sporo będą nowinki to chyba wykorzystam obka za wygranie tej ery :P
Amerth - 2010-08-30, 10:09

Jedno tylko pytanie: jeżeli treningi między gildiami będą, to czy osoby spoza gildi będą widziały nasze statystyki? Jeśli tak, to przed turniejem można pozbierać od czołowych graczy przeciwnej gildii staty no i to wykorzystać ;)
Kudlaty - 2010-08-30, 11:34

To samo chciałem napisać, ale może warto pomyśleć po prostu o zmiennym ekwipunku ;)
Phil - 2010-08-30, 11:42

Cytat:
Jak na moje to brak jeszcze opcji Wspolny atak


Nie ma potrzeby by taka opcja istniała. Wzywać na pomoc może każdy, obojętne czy jest stroną atakującą czy broniącą się. Jeśli dwie organizacje chcą zaatakować inną, to atakuje ją jedna z nich i od razu po rozpoczęciu wojny wzywa na pomoc tę drugą.

Cytat:
Co do wspolnych treningow mam troche watpliwosci


To pakt wprowadzony głównie z myślą o organizacjach, w których są postacie z jakiegoś powodu bez partnerów (brak przeciwników w zasięgu, brak przeciwników z którymi mają szansę wygrać, niska liczebność gildii, itd.)

Cytat:
A mam pytanko czy cokolwiek z tego wchodzi na Retro?


Myślę, że wprowadzimy na RETRO większość rzeczy z aktualizacji S1. Niemniej jednak siłą rzeczy nie wejdą elementy dotyczące jak wspomniał Bolivar trybów nieobecnych na tym świecie oraz wszystko związane z questami (czyli nowe nagrody oraz mapa). Raczej nie wprowadzimy także nowych elementów komplikujących rozgrywkę by RETRO zachowało swój prosty charakter i czas jaki trzeba poświęcić grze nie wzrósł.

Cytat:
Jedno tylko pytanie: jeżeli treningi między gildiami będą, to czy osoby spoza gildi będą widziały nasze statystyki? Jeśli tak, to przed turniejem można pozbierać od czołowych graczy przeciwnej gildii staty no i to wykorzystać ;)


Obecnie są widoczne, ale wprowadzenie ukrywania ich w piątek nie powinno stanowić problemu.

Cytat:
To samo chciałem napisać, ale może warto pomyśleć po prostu o zmiennym ekwipunku


Ekwipunek się zmieni, ale raczej dopiero w kwietniu.

Desmond - 2010-08-30, 11:54

Phil napisał/a:
Cytat:
Jak na moje to brak jeszcze opcji Wspolny atak


Nie ma potrzeby by taka opcja istniała. Wzywać na pomoc może każdy, obojętne czy jest stroną atakującą czy broniącą się. Jeśli dwie organizacje chcą zaatakować inną, to atakuje ją jedna z nich i od razu po rozpoczęciu wojny wzywa na pomoc tę drugą.


Wydaje mi się , iż chodziło o możliwość wspólnego atakowania w gildii o tym samym czasie. Na zasadzie robiona jest powiedzmy 5 osobowa "grupka". Dołączają do niej ludzie i przywódca grupy klika atak, przez co wszystkie 5 osób miało by ten sam czas dojścia.

Drakki - 2010-08-30, 12:46

Desmond, o to mi chodzilo tylko inaczej napisalem ;P mialo byc Wspolny szturm a napisalem Wspolny atak :oops:
grupki moglyby byc 3-5 osobowe ;) badz cala gildia :P

Phil - 2010-08-30, 13:40

Na razie nie będzie grupowych szturmów, ale w przyszłości niczego nie wykluczam ;-)
mef - 2010-08-30, 13:56

To jeszcze pytanko do wspólnych treningów. Co się dzieje, gdy gildie mające podpisany ten pakt zaczną prowadzić ze sobą wojnę? Będzie automatycznie zrywany, czy można sobie posprawdzać ofiary przed/w trakcie szturmu?

Pozdrawiam.

Phil - 2010-08-30, 14:10

Wypowiedzenie wojny owocuje zerwaniem wszelkich istniejących paktów. Czyli w gruncie rzeczy treningowego bo pakt o nieagresję i pakt obronny uniemożliwiają wypowiedzenie wojny drugiej organizacji bez uprzedniego ich zerwania.
mef - 2010-08-30, 14:13

I z tego co zrozumiałem patrząc na screen, to można ustalić cenę za zerwanie danego paktu. Czyli pieniądze będą potrącane stronie wypowiadającej wojnę? Jeżeli tak, to co się dzieje gdy gildia nie ma odpowiedniej kwoty w skarbcu? Burzą budynki?

Pozdrawiam.

#Edytka# Jeszcze jedno. ;P Pieniądze za zerwany pakt wędrują do gildii poszkodowanej czy wyparowują?

Kudlaty - 2010-08-30, 15:03

Phil napisał/a:

Kudlaty napisał/a:
To samo chciałem napisać, ale może warto pomyśleć po prostu o zmiennym ekwipunku


Ekwipunek się zmieni, ale raczej dopiero w kwietniu.


Myślałem raczej o tym aby gracze mieli np 2 zestawy sprzętu jeden "pod treningi" np. z plusami do życia a drugi pod turniej ;)

Fayl - 2010-08-30, 16:13

Cytat:
Pieniądze za zerwany pakt wędrują do gildii poszkodowanej

Tak.
Cytat:
co się dzieje gdy gildia nie ma odpowiedniej kwoty w skarbcu? Burzą budynki?

Wydaje mi się że teraz jest tak, że żeby zerwać pakt, trzeba mieć wymaganą ilość złota.

Kratisto - 2010-08-30, 18:29

Jedna gildia - jedna wojna.
Ciekawi mnie jednak jak będzie gdy zaatakowana zostanie jedna gildia z sojuszu obronnego. Czy wówczas druga jest nietykalna?

I druga sprawa, rozważcie drodzy programiści, kwestię możliwych zakończeń wojny. Przekonany jestem że teraz wadą jest możliwość zakończenia wojny przez stronę ją wypowiadającą przez tzw iddle czyli nicnierobienie. Jako że gildia atakuje istnieje domniemanie że uważa się za silniejszą, powinna zatem wykonywać szturmy do skutku czyli osiągnięcia jednego z 3 możliwych zakończeń wojny. 4 warunek zwycięstwa powinien przysługiwać wyłącznie broniącym się. Inaczej mamy tak że można wypowiedzieć wojnę i nic nie robić a chyba nie o to chodzi w tej grze.

Fayl - 2010-08-30, 18:40

Cytat:
Ciekawi mnie jednak jak będzie gdy zaatakowana zostanie jedna gildia z sojuszu obronnego. Czy wówczas druga jest nietykalna?

Wtedy druga gildia z sojuszu automatycznie dołącza do tej wojny jako sojusznik obrońcy. Inni nie mogą ich wtedy zaatakować, bo biorą udział w tej wojnie. A to problem?
Cytat:
4 warunek zwycięstwa powinien przysługiwać wyłącznie broniącym się

Zdaje się że tak właśnie teraz mamy. Poza tym pozostałe warunki będą troszkę zmienione/dopracowane.

Azareus - 2010-08-30, 19:35

4 warunek, czyli brak walk PVP zadziałał na korzyść agresora. Dowód: druga Wojna HDK vs MP. Oprócz braku pvp przez 3 dni, HDK miało jakieś 20% punktów i ze 2-4 zabitych wrogów( nie pamiętam remisów itp więc strzelam)

+ Chciałbym, aby poprawiono literówkę w komunikacie, wyświetlającym się w chwili zakonczenia wojny, oraz dodano komunikat kiedy gildia A przesyła złoto do gildii B, oraz komunikat ile zrabowało się złota na wojnie:) Wtedy będę w 100% zadowolony z notek :p

Fayl - 2010-08-30, 19:45

Teraz = na serwerze testowym. W żywych światach nic się nie zmieniło, czyli warunek nieaktywności i warunek trzeci są złe.

Cytat:
Chciałbym, aby poprawiono literówkę w komunikacie

Literówek i takich tam dziubadeł to zostało mnóstwo poprawionych i więcej pewnie będzie jak będzie przedaktualizacyjne testowanie. Ale to drobniaki i o takich poprawkach w notkach nie będzie. :)
Co do bonusowych informacji w komunikacie to zapamiętuje sobie i zobaczymy co da się zrobić. ;)

Khhagrenaxx - 2010-08-30, 20:40

Czy będzie pre-era?
Phil - 2010-08-30, 21:33

Jeszcze nie została podjęta decyzja ale niewykluczone, że tak. Informacja o tym pojawi się z wyprzedzeniem. Jednak wielu zmian i tak nie będzie możliwości przetestować bo pojawiają się w późniejszych etapach gry. Zresztą nie chcemy też by wszystko można było zobaczyć natychmiast, bo potem przyjemność z dążenia do osiągnięcia tego będzie mniejsza ;-)
Drakki - 2010-08-31, 06:17

Phil napisał/a:
(...) Zresztą nie chcemy też by wszystko można było zobaczyć natychmiast, bo potem przyjemność z dążenia do osiągnięcia tego będzie mniejsza ;-)

Pre-erze mowie NIE :evil: jak dla mnie nie ma ona bez sensu ;P
tak jak Phil, napisal gra ma byc przyjemna a nie poznac wszystko co mozna odkryc podczas wedrowki po swiecie ;)
Team, powinien miec jeszcze jakies ciekawostki w zanadrzu ;)




Ps. To tylko moje zdanie ;p

Fayl - 2010-08-31, 16:02

Cytat:
Pre-erze mowie NIE :evil: jak dla mnie nie ma ona bez sensu

Im więcej osób przetestuje, tym większa szansa że się znajdzie wszystkie błędy.

Cytat:
Team, powinien miec jeszcze jakies ciekawostki w zanadrzu

http://rivangoth.net/viewtopic.php?p=25973#25973

mef - 2010-09-06, 12:53

Ciekawe kto zwrócił uwagę, że kobiety wyglądają jak kobiety. ;)

Coraz ciekawiej. Nieumarłe kraby atakują, gildie porzucają niesnaski i walczą z najeźdźcą... super. :D

Pozdrawiam.

Irmo - 2010-09-06, 13:02

Ja zwróciłem uwagę, że za tydzień będzie o wojopoczcie. Nareszcie! :D
Poza tym - ja chcę już październik! :P

Drakki - 2010-09-06, 15:56

Wkoncu inwazja :P oj bedzie sie dzialo :twisted:
Haspen - 2010-09-07, 14:04

Tak czytam i czytam. Chyba na stałe wróciła mi wiara w Team :D
Stolarz - 2010-09-07, 18:07

Dajcie pre ere przed rozpoczęciem, bo trzeba będzie dokładnie sprawdzić czy wszystko działa ;)


A przede wszystkim ogarnąć czym będzie się koksować przez pół roku :P

vallo - 2010-09-07, 19:21

Działać będzie to nie dawne czasy:)
Właśnie lepiej jak się na dziko weźmie - niespodzianki i nowe klasy wyjdą w toku.
Ja bym jeszcze proponował wykupywanie tur po 10zł/dzień :D

Fayl - 2010-09-07, 20:55

Cytat:
Działać będzie to nie dawne czasy:)

Nie ma szans żebyśmy sami wszystko wyłapali. ;)

Drakki - 2010-09-07, 21:57

Fayl napisał/a:
Cytat:
Działać będzie to nie dawne czasy:)

Nie ma szans żebyśmy sami wszystko wyłapali. ;)

za to mozecie zrobic nabor na testerow :P

Stolarz - 2010-09-09, 17:17

Drakki napisał/a:
Fayl napisał/a:
Cytat:
Działać będzie to nie dawne czasy:)

Nie ma szans żebyśmy sami wszystko wyłapali. ;)

za to mozecie zrobic nabor na testerow :P


O, ja na przykład mogę wam przetestować te nowe bajeki :P

Azareus - 2010-09-12, 22:12

Co do postaci widocznych an screenach, zamieńcie "F" na "Ph". Enjoy :D

Widzę, ze będę musiał zaktualizować poradnik wojenny i dorobić nowy :) A Pre-era się przyda - bo już teraz widać jak nowi nie moga dorównac weteranom. A tak będzie czas na testy.

Acha, czy tak samo jak w pre-erze poprzedniej, będzie możliwość gry więcej niż jedna postacią?

Not o czekam jutro na nową notkę. Pozdrawiam :)

Phil - 2010-09-12, 23:32

Na pre-erę się prawdopodobnie zdecydujemy bo konieczne będzie przetestowanie pewnej modyfikacji w systemie dni wirtualnych i to jest głównym powodem przemawiającym za jej przeprowadzeniem. Wstępnie myślę, że potrwa około tygodnia. Szczegółowe informacje pojawią się jednak dopiero w okolicach zakończenia trwającej obecnie ery.

Cytat:
Acha, czy tak samo jak w pre-erze poprzedniej, będzie możliwość gry więcej niż jedna postacią?


Powinno to być wykonalne bez większych problemów.

vallo - 2010-09-13, 07:32

Azareus napisał/a:

A Pre-era się przyda - bo już teraz widać jak nowi nie moga dorównac weteranom. A tak będzie czas na testy.


Chyba raczej odwrotnie:).
Weterani oblookają a szaraczki i tak nie będą wiedziały o co kamam:P

Drakki - 2010-09-13, 20:54

vallo napisał/a:

Chyba raczej odwrotnie:).
Weterani oblookają a szaraczki i tak nie będą wiedziały o co kamam:P

tak ma byc :twisted: czekam na restart i znowu topka :mrgreen:


PS. po skonczeniu wojny odchodze na emeryture ;P

mef - 2010-09-17, 11:01

Cofnę się do profitów...

Na wysypisku jest bardzo fajny TEMAT o płonącym orężu, wzięliście z niego coś do poprawy czy po prostu zapomnieliście, bo parę ciekawych spraw tam się pojawiło np.:

*Oficjalnie wiadomo, że profit anatomia nie wspomaga płonącego/zatrutego oręża, ale gdy zamienimy profit/nauczymy się, dokładniej po rozwinięciu anatomii, to te profitu są już wspomagane.

*Gdy dwaj rycerze walczą w tej samej grupie to ich profity są wzajemnie zastępowane.

Phil napisał/a:
To jest sytuacja nieprzewidziana i Team jeszcze nie ma zdania czy to bug czy nie ;P

Phil napisał/a:
W zasadzie to powinny być dwa podpalenia ;P Musicie pomęczyć programistów o poprawę ;P


I jeszcze sprawa profitów opartych na sztukach walki:
Phil napisał/a:
Prawdę powiedziawszy, profity oparte na sztukach walki też nie powinny być zwiększane ciosem z anatomią.


Czy od tego czasu się coś zmieniło? Jest już oficjalne stanowisko dotyczące tych profitów? Macie zamiar dodać nowe profity, ale czy poprawiliście już istniejące? ;)

Pozdrawiam.

Phil - 2010-09-17, 11:31

Cytat:
*Oficjalnie wiadomo, że profit anatomia nie wspomaga płonącego/zatrutego oręża, ale gdy zamienimy profit/nauczymy się, dokładniej po rozwinięciu anatomii, to te profitu są już wspomagane.


To ciekawe, nie wiedziałem, że kolejność nauki profitów ma takie rezultaty.

Cytat:
*Gdy dwaj rycerze walczą w tej samej grupie to ich profity są wzajemnie zastępowane.


W tej chwili nie wiem jak to zadziała. Sprawdzę i jeśli okaże się, że sytuacja się nie zmieniła poproszę Fayla o zmianę tak by działały równolegle.

Cytat:
Czy od tego czasu się coś zmieniło? Jest już oficjalne stanowisko dotyczące tych profitów? Macie zamiar dodać nowe profity, ale czy poprawiliście już istniejące?


Po aktualizacji anatomia przestanie wpływać na obrażenia powodowane dodatkowymi ciosami.

Drakki - 2010-09-20, 07:06

Skoro dwureczne maja -33% to dlaczego inne nieklasowe przedmioty nie maja takiej kary :?:
Wedlug mnie kazdy przedmiot powinien miec kare dla klas ktore nie maja bonusu do takowych cech.

Phil - 2010-09-20, 11:06

Jednoręczne na retro nie mają kary bo jaki byłby jej sens? Siłowiec i tak nie będzie korzystał z broni o 1/3 niższych obrażeniach.
Kudlaty - 2010-09-20, 13:05

Mam nadzieję, że widoczność ograniczeń rasowo/klasowych nie będzie opcją "VIP" ;P
Phil - 2010-09-20, 13:53

Nie, jest dostępna normalnie dla każdego.
Irmo - 2010-09-20, 13:59

Czy wprowadzenie widoczności ograniczeń oznacza, że na s1 pojawią się sprzęty rasowe i klasowe? Czy dotyczy to tylko dwuręcznych broni na retro?
Phil - 2010-09-20, 14:29

Widoczność ograniczeń została wprowadzona jako wstęp do modernizacji sprzętu na S1, która jednak zostanie dokonana dopiero w wiosennej aktualizacji.
Kalam - 2010-09-20, 17:06

Philu, a będzie w ogóle jakaś zmiana sprzętu na retro? Bo z tym obecnym 3 klasy są praktycznie "niegrywalne" (mniej lub bardziej). Prostota prostotą ale...
Phil - 2010-09-20, 17:09

Które klasy? Ja nic o tym nie wiem, nie zauważyłem póki co narzekań, że nie da się grać jakąś klasą. Jak się dowiem więcej na ten temat to może się coś zaradzi ;-)
vallo - 2010-09-20, 17:48

Nie da się grać gwardem- bo prof nie działa.
Nie wiem czy się da grać strażakiem ,bo nikt nie zaryzykował :P
Ale też grać a Wy-grywać to dwie różne rzeczy :D

Azareus - 2010-09-20, 18:29

Plus profit mnicha 1 jest bezużyteczny ze względu na brak broni ze sporym dmg. Co do gwarda, mam pewna solucję dot. jego problemu (ten sam co łowcy poniekąd) i zaproponuje razem z pomysłem an mnicha siłowego an retro :)
Phil - 2010-09-20, 19:25

Cytat:
Nie da się grać gwardem- bo prof nie działa.


Problem niedziałających profitów rozwiąże aktualizacja retro na przełomie listopada i grudnia.

Cytat:
profit mnicha 1 jest bezużyteczny ze względu na brak broni ze sporym dmg


Profity zarówno na S1 jak i RETRO czeka gruntowne przebalansowanie, ale to zrobimy najwcześniej na wiosenną aktualizację.

Kalam - 2010-09-21, 10:24

Tam profity, tu o sprzęt chodzi.

Gwardzista: Przydałby się pancerzowy dający coś do ataku, mix takiego i takiego daje beznadziejne efekty przez upg. Dochodzi do takich sytuacji że gward nie radzi sobie(lub ledwo radzi) z szermem. Do tego te obrażenia, których wielkość jest niewymierna do regenek mnicha czy nawet paladyna(wysoki unik). Jakby nie było przeciwnikiem turniejowym dla gwardzisty stają się po prostu postacie z dużo niższym levelem.

Szermierz: reasumując - mimo podniesionych obrażeń, ataku i uniku z ulepszeń nadal zostaje spokojnie wymęczany przez paladyna hehe kuriozalny przypadek dosłownie. Regenek mnicha nadal nie może przebić obrażeniami, spokojnie dostaje od barbów bo mają wysoki atak. Ofowy najm też go rozwałkuje. W sumie widze go tylko w starciu z normalnym najmitą lub rycem i do tego przy dobrym wietrze.

Ogólnie rzecz biorąc klasowość broni przeznaczonej dla siłowców jest chybionym pomysłem przy braku klasowości przedmiotów zwiększających atak/def. Wychodzi tutaj faworyzacja tych klas , z którymi da się po prostu "pokombinować". No i wtedy Barb pierze sobie paladyna, a berk czy też najm ma podobne staty ataku co i defa lub nawet wręcz odwrotne :P - patrz Xunte. Póki co to na tyle, kawę muszę sobie zrobić.;) Pozdrawiam

Drakki - 2010-09-21, 10:38

Kalam zgadzam sie ze wszystkim co napisales ;P
Dla kazdej klasy powinny byc 3 rodzaje sprzetu o ile nie sprawiloby to klopotu :mrgreen:

loolki - 2010-09-21, 11:36

Czy sprzęt kompleksowy na s1 zostanie zmieniony?

I jeszcze taka jedna mała sugestia. Chodzi o to, aby zakazać wystawiania sprzętu kompleksowego na targu. Ponieważ niektóre postacie dogadują się z tymi, które przestały już grać, i dostają sprzęt kompleksowy za ich talony. Nie jest to sprawiedliwe względem reszty graczy.

Bolivar - 2010-09-21, 11:59

Przyznam, że wydaje mi się, że nie powinno się zabraniać sprzedaży sprzętu kompleksowego. Można ew. dołożyć by był kupowany też za talony.
vallo - 2010-09-21, 12:09

loolki napisał/a:
Czy sprzęt kompleksowy na s1 zostanie zmieniony?

I jeszcze taka jedna mała sugestia. Chodzi o to, aby zakazać wystawiania sprzętu kompleksowego na targu. Ponieważ niektóre postacie dogadują się z tymi, które przestały już grać, i dostają sprzęt kompleksowy za ich talony. Nie jest to sprawiedliwe względem reszty graczy.


Wow :-O nawet mi to do głowy nie przyszło:)

loolki - 2010-09-21, 12:09

Opcja z kupowaniem za talony wystarczy moim zdaniem.

Chodziło mi o to, że ludzie będą mogli grać na multikontach albo tak jak napisałem wcześniej. Zbierają wtedy talony na dwóch/trzech postaciach i wszystkie przeznaczają na zakup sprzętu dla jednej głównej postaci.

Bolivar - 2010-09-21, 12:11

Cytat:
Zbierają wtedy talony na dwóch/trzech postaciach i wszystkie przeznaczają na zakup sprzętu dla jednej głównej postaci.

Dzisiaj jestem trochę śpiący... ale jak przekazują talony?

Kudlaty - 2010-09-21, 12:11

Bolivar napisał/a:
Przyznam, że wydaje mi się, że nie powinno się zabraniać sprzedaży sprzętu kompleksowego. Można ew. dołożyć by był kupowany też za talony.


Ale z drugiej strony niektóre klasy mogą mieć sporo kasy a w turnieju nie wyrabiają i dla nich jedynym sposobem żeby nie zostać workami byłoby kupienie kompleksowego za kasę zamiast talonów. Poza tym wystawianie sprzętu talonowego za kasę może być sposobem zarobienia np. na alchemizację po co to psuć?

loolki - 2010-09-21, 12:15

Bolivar napisał/a:
Cytat:
Zbierają wtedy talony na dwóch/trzech postaciach i wszystkie przeznaczają na zakup sprzętu dla jednej głównej postaci.

Dzisiaj jestem trochę śpiący... ale jak przekazują talony?



Dwie postacie kupują sprzęt kompleksowy. Wystawiają go na targ za śmieszną cenę. Trzecia postać kupuje sprzęt kompleksowy za 80% jego wartości w złocie. W taki oto sposób talony zebrane przez postać 1 i 2 zostają praktycznie oddanie postaci 3.


Kudlaty napisał/a:


Ale z drugiej strony niektóre klasy mogą mieć sporo kasy a w turnieju nie wyrabiają i dla nich jedynym sposobem żeby nie zostać workami byłoby kupienie kompleksowego za kasę zamiast talonów. Poza tym wystawianie sprzętu talonowego za kasę może być sposobem zarobienia np. na alchemizację po co to psuć?



Co do tego pierwszego, że klasy nie mają jak się ulepszyć to tylko i wyłącznie zależy od ery i sytuacji w topie. Z tego co słyszałem system turniejów ma być usprawniony i rozwiązać ten problem.

Co do zarabiania na kompleksowym to po prostu zapytam jak? Kupujesz coś za 10k, a na targu zarobisz na tym tylko 8k......... Gdzie zysk o którym piszesz?? Fakt jeżeli targ miałby opcję licytacji i ustawiania ceny to można byłoby na tym zarobić. W obecnej sytuacji jest to niemożliwe.

Azareus - 2010-09-21, 12:34

Loolki, zarabiasz, bo sprzedając przedmiot na targu dostajesz więcej złota, niż gdybyś go sprzedał u kupca. Chyba nie oczekujesz większego zysku niż jest w sklepie, bo wtedy nikt by nie kupował z targu, skoro w ów sklepie jest taniej :)

Co do kompleksowego. tak, przedmiot za np 200 talonów kosztuje jakies 10-20k złota, co jest sumą bardzo niską. Dopiero po alchemizacji która kosztuje sporo na takim przedmiocie, wartośc się zwiększa mocno, zazwyczaj o 50-70k złota :)

Bolivar - 2010-09-21, 12:56

Sensowny sprzęt to około 150 poziomu (piszę o S1). Jest kilka drobiazgów poniżej tego poziomu... może Phil po prostu usunie ten sprzęt. Jeżeli ktoś poprowadzi postacie tak wysoko... to podziwiam cierpliwość :)
Kudlaty - 2010-09-21, 13:30

loolki napisał/a:
Co do zarabiania na kompleksowym to po prostu zapytam jak? Kupujesz coś za 10k, a na targu zarobisz na tym tylko 8k......... Gdzie zysk o którym piszesz?? Fakt jeżeli targ miałby opcję licytacji i ustawiania ceny to można byłoby na tym zarobić. W obecnej sytuacji jest to niemożliwe.



kupujesz coś za 100 talonów dostajesz za to coś 20k złota - jest zarobienie kasy za talony.

vallo - 2010-09-21, 13:57

Kudlaty napisał/a:
Bolivar napisał/a:
Przyznam, że wydaje mi się, że nie powinno się zabraniać sprzedaży sprzętu kompleksowego. Można ew. dołożyć by był kupowany też za talony.


Ale z drugiej strony niektóre klasy mogą mieć sporo kasy a w turnieju nie wyrabiają i dla nich jedynym sposobem żeby nie zostać workami byłoby kupienie kompleksowego za kasę zamiast talonów. Poza tym wystawianie sprzętu talonowego za kasę może być sposobem zarobienia np. na alchemizację po co to psuć?


jakoś worek mniszkowy był wstanie zebrać 206 talonów, no chyba ,że będzie przelicznik 10k --> 1 talon

Phil - 2010-09-21, 14:22

Sprzęt

Najbliższe aktualizacje gry, jak już pisałem, nie przyniosą zmian w ekwipunku. Jednak z modernizacją sprzętu noszę się już od jakiegoś czasu i myślę, że najlepszym wyjściem będzie ujednolicenie sprzętu dla jednego i drugiego świata. Wstępny plan zakłada:
- podział na sprzęt klasowy dopasowany dla każdej z klas
- kary za używanie sprzętów nieklasowych
- wewnątrz kategorii sprzętowych związanych z klasą podział na 2-3 zestawy, których charakter będzie zależeć od klasy

Profity
W tej aktualizacji pojawi się trochę nowych oraz dokonają się pewne zmiany w profitach klasowych. Jednak dogłębne równoważenie tychże umiejętności zostanie przeprowadzone dopiero po wprowadzeniu nowego sprzętu.

"Mutacje" klas
Tak, zauważyłem, że pewne klasy "mutują" zarówno na S1 i RETRO. Nowy sprzęt będzie tak konstruowany by optymalne ścieżki rozwoju były zbliżone z charakterem klasy.

Cytat:
Czy sprzęt kompleksowy na s1 zostanie zmieniony?


Na razie nie, ale planowana na wiosenną aktualizację modernizacja obejmuje wszystkie rodzaje przedmiotów, w tym kompleksowe.

Cytat:
I jeszcze taka jedna mała sugestia. Chodzi o to, aby zakazać wystawiania sprzętu kompleksowego na targu. Ponieważ niektóre postacie dogadują się z tymi, które przestały już grać, i dostają sprzęt kompleksowy za ich talony. Nie jest to sprawiedliwe względem reszty graczy.


Wolałbym uniknąć narzucania ograniczeń i pozostawić możliwie dużą swobodę w handlu. Jednak faktycznie, jest tu pole do nadużyć, więc rozsądnie będzie zmodernizować handel tak by sprzęt kompleksowy kupowało się również za talony. To jednak raczej będzie zmiana wprowadzona podczas wiosennej aktualizacji.

Cytat:
Poza tym wystawianie sprzętu talonowego za kasę może być sposobem zarobienia np. na alchemizację po co to psuć?


Nie da się w ten sposób zarobić. Za sprzęt kompleksowy płaci się oprócz talonów złotem. Więc handel nim to strata talonów i 20% wartości przedmiotu w złocie.

Drakki - 2010-09-21, 19:54

loolki napisał/a:
...Ponieważ niektóre postacie dogadują się z tymi, które przestały już grać, i dostają sprzęt kompleksowy za ich talony. Nie jest to sprawiedliwe względem reszty graczy.

masz kogos konkretnego na mysli :?: ;P

Bolivar napisał/a:
... Można ew. dołożyć by był kupowany też za talony.

jedynie za kase to nie ma co upychac ;) przydaloby sie tez jakas czesc talonow ze sprzedazy :P

Stolarz - 2010-09-21, 20:52

loolki napisał/a:

I jeszcze taka jedna mała sugestia. Chodzi o to, aby zakazać wystawiania sprzętu kompleksowego na targu. Ponieważ niektóre postacie dogadują się z tymi, które przestały już grać, i dostają sprzęt kompleksowy za ich talony. Nie jest to sprawiedliwe względem reszty graczy.


Zgadzam się. Przy zakupie sprzętu z kompleksu na targu powinny być też zżerane talony, bo sępy co maja dużo kolegów mogą tworzyć koksy nie do pokonania ;)


PS. Chce ktoś zarobić złoto za talony? :)

loolki - 2010-09-22, 02:37

Drakki napisał/a:
loolki napisał/a:
...Ponieważ niektóre postacie dogadują się z tymi, które przestały już grać, i dostają sprzęt kompleksowy za ich talony. Nie jest to sprawiedliwe względem reszty graczy.

masz kogos konkretnego na mysli :?: ;P



Spotkasz ich w walce i się przekonasz :)

Drakki - 2010-09-22, 07:03

loolki napisał/a:
...
Spotkasz ich w walce i się przekonasz :)


niestety w tej erze juz ich nie spotkam ;) chyba ze wykupie 14k turek :P
znajdzie sie jakis sponsor :?: ;P

Stolarz napisał/a:
...
PS. Chce ktoś zarobić złoto za talony? :)

a jaki bylby przelicznik skup/sprzedaz :?: ;P
1 talon = 1k zlota wydaje mnie sie jak najbardziej na miejscu ;)

Azareus - 2010-09-26, 23:08

No, teraz na wojnie jak w prawdziwym PVP zacznie się lykanie "potek" :P
mef - 2010-09-26, 23:35

Pora na pytanie.

"Eliksiry permanentne", będzie ograniczona ich ilość do spożycia, czy będzie "trzeba" czaić się na targu dzień i noc na wypadajki? ;)

Pozdrawiam.

Phil - 2010-09-27, 00:04

W tej chwili nie ma ograniczeń co do ilości spożywanych przez jedną postać eliksirów o permanentnym działaniu. Jedyne ograniczenie w tej kategorii to rzadkość składników oraz receptur, które trzeba wpierw zdobyć i sprezentować gildyjnemu alchemikowi.

Będzie natomiast ograniczenie do 3 aktywnych efektów na jednej postaci w przypadku mikstur czasowych, które będzie stosunkowo łatwo uwarzyć. A to dlatego by nie dochodziło to sytuacji, w której ktoś wypija tyle eliksirów ile wlezie.

Drakki - 2010-09-27, 06:52

Cytat:
...
3. Do łupów bestii dodaliśmy także popsute i zardzewiałe przedmioty. Wiele z nich będzie można samodzielnie naprawić i... zdobyć w ten sposób przedmiot ekwipunku, z którego będzie można korzystać zupełnie tak samo jak z przedmiotów sklepowych.
...


Do naprawy beda potrzebne wypadajki :?:
Naprawa bedzie powiazana z jakims budynkiem w gildi :?:

Phil - 2010-09-27, 12:40

Cytat:
Do naprawy beda potrzebne wypadajki :?:
Naprawa bedzie powiazana z jakims budynkiem w gildi :?:


Nie i nie ;-)

Drakki - 2010-09-27, 12:55

Phil napisał/a:
...
Nie i nie ;-)


no to slabo ;P przydaloby sie cos do zrobienia z taka iloscia wypadajkow ;)

Phil - 2010-09-27, 13:14

Chyba źle zrozumiałeś - popsute przedmioty to wypadajki. I to je będzie można naprawić. Wtedy zmienią się w przedmiot ekwipunkowy.

A zastosowań wypadajek będzie więcej, ale dopiero w wiosennej aktualizacji ;-)

Ont - 2010-09-27, 16:28

oO

Kompletny kosmos. Jak dla mnie największa (i najlepsza) innowacja.

Switek - 2010-09-28, 11:55

Powitać :)

Podział na sprzęt klasowy jest już teraz czy dopiero od aktualizacji:>
W ogóle nie rozumiem tej koncepcji zakaz robienia hybryd czy jak :> ...


A co do ostatniej notki
Eliksiry permanentne będą zwiększały staty przed czy już po uwzględnieniu bonusów rasowych/klasowych?

A!!!! ... i wiadomo kiedy będzie nowa era i aktualizacja ) .... październik już niedługo :)

Fayl - 2010-09-28, 12:07

Cytat:
Eliksiry permanentne będą zwiększały staty przed czy już po uwzględnieniu bonusów rasowych/klasowych?

Po.

Bolivar - 2010-09-28, 12:11

Switak:
Cytat:
Lp. Ver Nazwa Era Start Koniec
0 0.9 Świat 1 3 23.04.2010 godzina 20:00 w okolicach 23.10.2010

Ponieważ 23 to sobota to pewnie w niedzielę ;-)

Phil - 2010-09-28, 12:17

Cytat:
Podział na sprzęt klasowy jest już teraz czy dopiero od aktualizacji:>


Na S1 nie ma, na RETRO jest tylko dla broni dwuręcznych. Sprzęt się nie zmieni w tej aktualizacji, zmiany będą dopiero we wiosennej.

Cytat:
W ogóle nie rozumiem tej koncepcji zakaz robienia hybryd czy jak :> ...


Zakazu nie ma i nie będzie, ale uważamy za niekorzystne dla rozgrywki, że całe grupy klas rozwijają się na jedną modłę (przykładowo łowcy, gwardziści, barbarzyńcy, rycerze, berserkerzy - wszystkie te klasy rozwijają głównie siłę i zręczność co powinno być domeną tylko tych ostatnich; większość szermierzy i najemników też trudno od siebie odróżnić). Dlatego chcemy za pomocą odpowiednio skonstruowanego sprzętu uczynić najbardziej opłacalnymi ścieżki zgodne z charakterem klasy (przykładowo: by łowca rozwijający zręczność i żywotność był skuteczniejszy niż łowca rozwijający dajmy na to siłę i zręczność).

Cytat:
Eliksiry permanentne będą zwiększały staty przed czy już po uwzględnieniu bonusów rasowych/klasowych?


Bonusy płynące z używania eliksirów dodawane są do statystyk na samym końcu, więc nie wpływają na nie bonusy rasowo-klasowe.

Cytat:
wiadomo kiedy będzie nowa era i aktualizacja


Trwająca obecnie era na S1 zakończy się najprawdopodobniej 24 października. O oficjalnej dacie jej zakończenia poinformujemy 1-2 tygodnie wcześniej.

stopa - 2010-10-04, 07:06

Nowy wygląd jest super :shock: czy obrazek ze strony głownej pojawi sie w galerii, w rozdzialce na tapete? ;)
Haspen - 2010-10-04, 08:27

?adne :D

Chociaż do mnie graficzne wodotryski nigdy nie przemawiały. Zostanę na starych skórkach.

Jeśli będzie można ;P

Irmo - 2010-10-04, 09:50

Piękne! Szczególnie strona główna :) I dwa okienka na górze też są świetnym pomysłem. Reszta aż tak świetna nie jest, ale podoba mi się bardziej niż obecna wersja. Po jakimś czasie lifting wychodzi na dobre w większości przypadków ;)

Zastanawia mnie jedno. Cóż to za cztery rodzaje monet - złoto, talony i co jeszcze?

Azareus - 2010-10-04, 10:01

To wersja dla Tibijczyków

Gold, platyna, Crystal coin xd

Kalam - 2010-10-04, 10:07

He he. Może po prostu Złoto, srebro, brąz w jakimś tam przeliczniku.. ;)
Fayl - 2010-10-04, 10:30

Cytat:
czy obrazek ze strony głownej pojawi sie w galerii, w rozdzialce na tapete

Zdaje mi się że wersja tapetowa już gdzieś jest.

Cytat:
Zostanę na starych skórkach.

Jeśli będzie można

Nie. To nie skórka tylko zupełnie nowy layout. Ale skórki do wyboru są w planach. ;)

Cytat:
Może po prostu Złoto, srebro, brąz w jakimś tam przeliczniku

Vide WoW.

Phil - 2010-10-04, 11:25

Tapetę udostępnimy wraz z aktualizacją.

Przy starym układzie nie będzie można pozostać ze względu na sporo zmian, do których nie jest on przystosowany.

Temat monet wyjaśnimy za dwa tygodnie, w notce o różnych różnościach ;-)

mef - 2010-10-04, 11:31

Cech weteranów, świątynia, punkt rekrutacji?

Intrygujące... jeżeli świątynia, to po prostu przekierowanie do menu leczenia, to nowe ikonki... cóż to będzie? :D

Pozdrawiam.


A tak propsy za "stare ale jare" powiadomienie o nowej wojopoczcie! :D

Phil - 2010-10-04, 11:53

Cytat:
Cech weteranów, świątynia, punkt rekrutacji?


Na dwa pierwsze mogę od razu udzielić odpowiedzi, bo to temat z dwóch pierwszych notek. To po prostu miejsca gdzie można nauczyć się nowych profitów i wybrać wyznanie.

Cytat:
A Retro też będzie w nowej szacie ?


Tak, RETRO też będzie w nowej szacie, lecz tak jak obecne z poobcinanymi, komplikującymi rozgrywkę opcjami.

Marvolo - 2010-10-04, 18:49

Dołączam się do poprzednich wypowiedzi, nowy layout jest super ;) Mam pytanie odnoście orderów, tak mi jakoś wpadło do głowy gdy zobaczyłem na jednym zrzucie ordery w menu głównym. Czy wyżej wspomniane ordery będą spełniały jakaś rolę w grze? (np jako nagroda za dobry wynik na turnieju?). Bo chyba takie było ich pierwotne zadanie ;)
Phil - 2010-10-04, 18:54

Na razie nie nie. Ale niewykluczone, że z czasem się to zmieni.
Fayl - 2010-10-04, 21:28

Ecziwmenty! :D
Phil - 2010-10-04, 21:44

Ano - coś ten deseń ;-) Ale ciiiiiiiiii... ;P
Emilka - 2010-10-04, 22:19

Szczerze wolę stary lay wojów prosty bez zbędnych bajerów itp itd. Teraz to poważnie się zastanowię jak będzie tylko jeden layout do wyboru czy grać czy darować sobie i przejść na emeryturę.
Wiem zrzędzę ale wolę stary layout i nic tego nie zmieni :/

Fayl - 2010-10-04, 22:23

Cytat:
Wiem zrzędzę ale wolę stary layout i nic tego nie zmieni

Ale wolisz go nie dlatego że jest lepszy, a dlatego że jest stary. :)

Phil - 2010-10-04, 22:59

Niestety, ale zmiana szaty graficznej i układu to konieczny krok. Stara wersja była zbyt zawiła i niezrozumiała dla nowego gracza, z wieloma dość trudnymi do odnalezienia opcjami. To zniechęcało z pewnością wiele osób, która trafiały do gry, bo kwestię konkurencyjności z innymi grami pod względem estetyki pomijam. A bez napływu nowych osób gra upadnie. I dlatego też zrodziła się koncepcja nowego układu, który będzie przede wszystkim wygodniejszy i bardziej przyjazny nowemu graczowi, a zarazem łączył zmiany na lepsze z tym co utarło się już jako tradycja. Daj nowemu layoutowi szansę Emilu, Wojownicy są nadal grą, w której treść przerasta formę.
Bolivar - 2010-10-05, 06:19

Emily, jeszcze nie bawiłeś się nim. Nie jest to zmiana jak w oGame, a raczej zoptymalizowanie wyglądu i zrobienie go bardziej przyjaznym.
Ralz - 2010-10-05, 06:23

Boze.... wiecej nie brac tabletek na sen po dziadku... uch... bleach...
ekhm, tego...

Spoko Emil, pociesze Cie. Napewno znajdziesz jeszcze wiele powodow do narzekania, wsrod których layout, napewno nie bedzie na pierwszym miejscu... juz moja w tym glowa... ;D
W koncu... tak zasadniczo, to nie pokazano tu jeszcze zadnego z moich wynalzkow... xD

A tak gwoli szczerosci, to nowy layout jest do tego stopnia przyjemny i wygodny, ze po 2 latach zaczalem znowu sobie grac (w alfe naturalnie). Stary niestety byl tragiczny pod wzgledem ergonomii (mowie to, choc sam go w sporej czesci robilem).

Bolivar - 2010-10-05, 08:21

Tak, tak i jeszcze raz tak. Kocham Ralza za jego wynalazki :-) Ten ostatni jest boooosssssskiiiii :D
Kherehabath - 2010-10-05, 12:09

A ja tapete mam już od dawna na swoim pulpicie ;P
Cerester - 2010-10-05, 14:58

Ja tyż, ale się nie chwalę ;P
Emilka - 2010-10-05, 21:16

Ciężko będzie mnie przekonać... wiem że to wszystko jest potrzebne jednak ja jestem tak zagorzałym fanem starej szaty że wszelkie nowości mnie zniechęcają (w wyglądzie rzecz jasna) że to dla mnie jeden z podstawowych atrybutów w grze.
Raczej ja jako dinozaur wojów kiedyś musi wyginąć więc chyba mój czas się zbliża :) co nie oznacza że inne funkcje w grze mogę spełniać :mrgreen:

Skow - 2010-10-07, 15:05

Ten goblin się na mnie tak dziwnie gapi...
Fayl - 2010-10-07, 15:13

Smyracz się obraził za "goblina". :P
Azareus - 2010-10-11, 10:49

Odnośnie najnowszej notki

Oo o paaaaanie, teraz my możemy rozmawiać o polityce a nie :D

mef - 2010-10-11, 13:23

No teraz super, szkoda tylko że szturm będzie trwał 24 godziny nieważne czy to będzie Rivangoth czy Tyr. ;p
Bolivar - 2010-10-11, 13:25

mef napisał/a:
No teraz super, szkoda tylko że szturm będzie trwał 24 godziny nieważne czy to będzie Rivangoth czy Tyr. ;p

W innym wypadku uciekało by się na kraniec mapy i wojna trwała by latami ;-) No może jak będzie dorobione zaopatrzenie i tabory ;P

mef - 2010-10-11, 13:31

Tiaaa dorobić jeszcze posterunki dla gildii w innych miastach i wysyłać karawany z zaopatrzeniem... handel na szerszą skalę, napady, przemyt... ech można pomarzyć. ;P
Stolarz - 2010-10-11, 18:03

Czytam te wszystkie notki i jestem pod ogromnym wrażeniem ogromu pracy jaki w to wkładacie.

Boję się jednak że trzeba będzie zacząć nołlajfić żeby być pro :|

Phil - 2010-10-11, 18:30

Właśnie gra powinna raczej mniej czasu zajmować. Zamiast żmudnego dochodzenia na forach lub metodą prób i błędów - można się teraz łatwiej znaleźć potrzebne przedmioty. Czas oszczędzony w moich oczach.

Punkt rekrutacyjny - można się zorientować w istniejących gildiach bez czasochłonnego wędrowania po forach. Czas oszczędzony po raz kolejny.

Jedynie widzę w handlu ewentualny problem - rzadkie przedmioty będą znikać szybko, więc ktoś nie kontrolujący sytuacji na bieżąco może rzeczywiście być nieco do tyłu. Jednak nie bardziej niż obecnie - teraz też pewne przedmioty były trudno dostępne.

Haspen - 2010-10-12, 13:40

Ja mam pytanie odnośnie Retro.

Dostanie to wszystko co S1, oczywiście bez questów i tej 'tru' reszty, na start swojej nowej ery (grudzień, styczeń)?

Czy może starym marudliwym piernikom nic się nie dostanie? ;P

Phil - 2010-10-12, 14:01

Tak. Retro zostanie zaktualizowane zmodyfikowanym kodem S1.
Ciran - 2010-10-12, 15:39

A konkretniej na co z nowości można liczyć na retro jeżeli można wiedziec ?
Czy poprostu kod z S1 trafia na retro, czyli siłą rzeczy bedzie nowy interfejs ale z powyłączanymi opcjami, jak dodatkowe profity, wyznania, dodatkowe budynki gildyjne itd. nie bede wymieniać bo naprawde duzo tego doszło :D Ogólnie może znalazłby ktoś czas zeby napisać taka notke dotyczaca retro w skrócie.

Phil - 2010-10-12, 15:51

Prawdopodobnie wszystko oprócz elementów związanych z questami i podróżami. Możliwe, że wyłączymy również handel wypadajkami pomiędzy graczami.
Dragons Tooth - 2010-10-12, 16:11

Ja sam będąc reanimowaną skamieliną Wojów rzeknę tylko, iż gra poszła w dobrą stronę. Jakkolwiek środowisko konserwatywne będzie przeciwne nowej szacie gfx, tak z punktu widzenia całości powinna ona przyciągnąć nowych graczy. Pozwolę sobie przytoczyć wypowiedź jednego gitarzysty rockowego, która wydaje mi się świetną aluzją do zaistniałej sytuacji: "Zespół nie będzie wielkim, jeśli będą grali w nim wyłącznie przyjaciele".

BTW, Mroczny Smyracz z panelu głównego gry wymiata :D

Azareus - 2010-10-13, 15:01

a, zapomniałem sie dopytac.

Czy rotacja pieniędzy wygląda w taki sposób czy inny?

Np: 1złoto=100srebro=10.000 brąz.ązu

Czy moze jednak zloto liczy się inaczej, srebro inaczej i brąz tez, ze np można mieć tak
24 zloto
433 srebra
1467 brązu

Irmo - 2010-10-13, 15:29

O tym ma być w następnej notce :P
Phil - 2010-10-13, 15:30

Ostatnia notka, w przyszłym tygodniu, wyjaśni m.in. tę kwestię.
Fayl - 2010-10-13, 15:34

Cytat:
Czy moze jednak zloto liczy się inaczej, srebro inaczej i brąz tez, ze np można mieć tak
24 zloto
433 srebra
1467 brązu

To chyba musimy gratis kalkulator dołożyć. ;P

punio7 - 2010-10-14, 19:13

Taki system był w Świątyni pierwotnego zła, o ile pomysł nie praktyczny i niewygodny o tyle realistyczny i klimatyczny a przez to świetny, jak sama gra zresztą.
Dragons Tooth - 2010-10-16, 11:08

Phil napisał/a:


[..] i wybrać wyznanie. [...]



:shock: To cool. Czuję się jak w Adoon :lol: Jeśli jest to jeszcze możliwe, proponuję oprócz "urzędowych" bogów opcje alternatywne typu: szamanizm, animizm, wiara w przodków (fachową nazwę jakoś zapomniałem ;p ). Daje to pole do manewru klimatycznego i jest najogólniej rzecz biorąc zgodne z ewolucjonizmem religijnym.

mef - 2010-10-17, 23:35

Nowe rasy yeah! ;P Udało się jednak odnaleźć wszystkie odwołania... :D

I czacior... w porównaniu do tego z V, to super. :)

Pozdrawiam.

Drakki - 2010-10-18, 07:15

Szkoda ze nie ma Minotaurow ;p
mef - 2010-10-18, 09:55

Tak się przejąłem, że zapomniałem się zapytać. ;P
Macie przygotowany "mały zarys klimatyczny" nowych ras? Gdzie umiejscowić większe ich społeczności na mapie oraz jakie kultury z realnego świata są ich pierwowzorem? Sidanów rozumiem, jako mix żydowsko-arabski, Lacertów nie rozgryzłem do dziś. Teraz dwie nowe "rasy bestii" i znowu kłopot. Ghrulle z matecznika rossiji? ;)

Pozdrawiam.

Phil - 2010-10-18, 12:05

Cytat:
Lacertów nie rozgryzłem do dziś.


Lacerci to kultura przypominająca z grubsza papuaską.

O nowych rasach zaś więcej informacji pojawi się niedługo.

Cytat:
Szkoda ze nie ma Minotaurow ;p


Minotaury jako rasa należąca do grupy olbrzymów nie bardzo pasuje na rasę grywalną ;-) Nowe rasy jednak to zapewne nie ostatnie grywalne jakie się pojawią, gdyż mamy pewne plany, których zdradzić nie mogę ;-)

Haspen - 2010-10-18, 14:52

Oprócz nowego systemu kasy, który tak właściwie tylko dzieli miliony na mniejsze kwoty, to widzę, osobiście, co najmniej 39 dodatkowych powodów by czekać na aktualizację ;P
Irmis - 2010-10-18, 20:38

Przynajmniej nie bedzie sie wydawac setek zlota na drewniane palki i stare koszule ;P
Dragons Tooth - 2010-10-18, 21:57

Jeśli wolno mi, powiem tyle, że ze starymi rasami nie ma problemu, bo mniej więcej da się je umieścić w konkretnym rejonie geograficznym. O ile Sidanie znaleźli sobie miejsce na pustyni, o tyle Lacerci są trudniejsi do określenia.
W ramach projektu "Historia Seavranu", którego pomysł wniosłem jakiś rok temu, matecznik Lacertów umieściłem na południe od tzw. elfickich półwyspów. Ongiś miały znajdować się tam archipelagi zamieszkałe przez wysoką kulturę Lacertów, której przewodziła kasta kapłanów parających się demonologią. Jak to bywa przy konszachtach z siłami wyższymi, a już zwłaszcza z tymi co za stokrotkami nie przepadają, poszło coś nie tak i wielki potop zapoczątkował exodus całej rasy oraz jej powolną degradację cywilizacyjną. W momencie teraźniejszym, Lacerci stanowią gromadę rozsianą po całym świecie. Nie wiem jak u innych Skrybów, ale u mnie Lacerci znaleźli sobie kawał miejsca na obszarze Namorzyn Mallunu ;)

Jakkolwiek rozumiem, iż nasze dzieła są pewnego rodzaju kalką już wymyślonych bądź istniejących rzeczy, bo naiwne jest sądzić, że wcześniej czegoś podobnego nie było, sugerowałbym powstrzymanie się od porównywania z prawdziwym życiem ;) Powtarzając za pewnym krytykiem literackim, gdybyśmy przyjęli takie asumpcje, Mordor winien być nazistowskimi Niemcami, a Isengard sowiecką Rosją ;)

Azareus - 2010-10-18, 22:05

Wilkołaki akurat sa bardzo podobni do tego obrazka ktory kiedyś dałem :p


Co do Lacertów - ja zwyczajnie uważałem ich za rasę zamieszkująca wyspy na morzu. Ich kultura przypomina kulturę rdzennych plemion np: Nowej Zelandii, czyli szamanizm i te sprawy, tańczenie wokół kotła z turystami w ozdobnych maskach itp :)

Edit: Akurat Zębacz musiałeś edytować kiedy napisałem post :) Ludzie używają porównań do rzeczywistości bo... tak im lepiej, wygodniej i zwyczajnie takie coś jest im bliższe i bardziej zrozumiałe. Co do porównań Isengardu z czymśtam, to zwyczajnie sporo humanistów praktykuje niechlubny proceder interpretowania czegoś głębiej niż sam autor o tym pomyślał :)

Phil - 2010-10-18, 22:31

Pierwotnie centrum kultury lacertów miało się znajdować na wulkanicznej wyspie Ssith (a oprócz nich, także nag). To było jednak zanim poprzednia wersja mapy doczekała się uaktualnienia (czyli dość dawno temu - na pewno więcej niż 3). Obecnie rasa ta rozproszona jest po różnych bezimiennych archipelagach pomiędzy głównym kontynentem a Ferronem i ten obszar można w zasadzie uznać za "ich" krainę. A za swego rodzaju centrum tej kultury można przyjąć Yberię. I tam zapewne, gdy wezmę się za rozszerzenie mapy (a takowe planuję), dodam jaszczurczą stolicę ;-)

EDIT.
Jednak zważywszy na plemienny charakter lacertów, raczej nie będzie to jedyna stolica ;-)

mef - 2010-10-19, 10:44

Oczywiście, że porównują do rzeczywistości bo tak jest łatwiej, szybciej i przyjemniej. ;) Nawiązania do świata realnego występują w niemal każdym świecie fantasy, samym twórcom ciężko osiągnąć "pełną oryginalność", bo jak można coś zrozumieć gdy niema to realnego odbicia. I na pewno nie zaprzeczycie, że Kruumsh przypomina Imperium Osmańskie, samo Lotharis tu też mam problem nie wiem czy to Hiszpania w czasie kolonizacji nowego świata czy XVI wieczna Anglia. ;P Krasnoludowie są wzorowani po części z wikingów i celtów(u Sapkowskiego mieli niemiecki akcent) itd. itp. Nawiązania, wzornictwo, podobieństwa występują wszędzie i chyba niewiele osób uważa, że to źle. O kalce raczej nigdy nie ma mowy, ale w opisach występują konkretne, wyraźne cechy, które nas odwołują do historii naszego świata. ;)

Co do Tolkiena to ja słyszałem dodatkowo, że pierścień jedyny miał być bombą atomową. ;)

Co do lacertów, to ja myślałem że oni tylko jarają jointy, zamieszkując Ssith (Jamajka) i biegają po krainie wiecznych łowów (rdzenni amerykanie) nawiązując do wcielania się graczy... ale wolałem się dowiedzieć jakie jest oficjalne stanowisko. ;P

Pozdrawiam.

Drakki - 2010-10-19, 14:20

Kiedy zostanie dokonana aktualizacja zasobow w wojowiki :?: ;P
Phil - 2010-10-19, 14:33

Po aktualizacji ;P
deshong - 2010-10-19, 18:46

Fayl napisał/a:
Cytat:
Czy moze jednak zloto liczy się inaczej, srebro inaczej i brąz tez, ze np można mieć tak
24 zloto
433 srebra
1467 brązu

To chyba musimy gratis kalkulator dołożyć. ;P


A po co? GWN się wskrzesza to pewnie mają zapas tego urządzenia ;)

Spider4 - 2010-10-20, 01:09

Azar, to proste... sklepikarze nie wydaja reszty wiec dla pewności trzymasz brąz i srebro ;P W portfelu też pewnie masz miedziaki i groszówki z których się trochę uzbiera, niestety nie morfują automatycznie w dychę czy więcej ;P
Ralz - 2010-10-20, 06:19

popatrz... a mi morfuja... :P
arikar - 2010-10-20, 15:11

Spider4 napisał/a:
Azar, to proste... sklepikarze nie wydaja reszty wiec dla pewności trzymasz brąz i srebro ;P W portfelu też pewnie masz miedziaki i groszówki z których się trochę uzbiera, niestety nie morfują automatycznie w dychę czy więcej ;P




No co fakt to fakt ;P Jakoś same nie chcą się w większe nominały przeistaczać. Ale jaka frajda jest jak wchodzisz do monopola w dużym sklepie i płacisz za zakupy takimi miedziakami Np. 70zł a kasjerkę chce szlak trafić ;p

Dragons Tooth - 2010-10-20, 16:11

Kontynuując jakże owocny i jakże mało wnoszący do ogólnej dyskusji dyskurs:

Cytat:
Ich kultura przypomina kulturę rdzennych plemion np: Nowej Zelandii, czyli szamanizm i te sprawy, tańczenie wokół kotła z turystami w ozdobnych maskach itp


Akurat to co występuje na wyspach wód australijskich nie jest szamanizmem lecz rozwiniętą formą fetyszyzmu i animizmu. Przykłady szamanizmu możesz odnaleźć na Półwyspie Koreańskim, Syberii i Mongolii.

Nie musicie mi tłumaczyć dlaczego ludzie używają takich porównań, bo ja doskonale to wiem. Chodzi mi wyłączne o to, aby przestrzec przed ową praktyką, gdyż prowadzi do spłycenia myślenia i jednowektorowego postrzegania wykreowanego świata. Warto również zastanowić się czy "szybciej, łatwiej, wygodniej" oznacza lepiej i co najważniejsze, poprawnie.

Mimo wszystko postulowałbym o nie implikowanie rzeczom wymyślonym cech, czy też jak chce mef, całych struktur bytowych pochodzących ze świata realnego. Unikniemy przy tym wielu błędnych asumpcji ;)

mef - 2010-10-20, 20:39

Dragons Tooth jedyne co Ja chciałem, to poznać źródło inspiracji autorów. Jeżeli cofniemy się do przykładu lacertów, to niestety wielu ich opisów w bibliotece nie ma, a poznając ich "wzór" pozwoli, to ich zrozumieć i ułatwi kreację postaci "w klimacie". Sidanowie, to akurat bardzo czytelny przykład "bliskiego wschodu", chociażby w nazwach miast na mapie. ;) Cieszę się, że nie powstała jeszcze w Seavranie rasa, którą można by utożsamiać z Kitajem...

Ja nie miałem i nie mam zamiaru mówić skrybom Seavranu, jak mają tworzyć opisy świata.

I tak, masz rację co do odzwierciedlania rzeczywistości w światach fantasy, co swoją drogą przeczy pojęciu "fantastyki". Niestety często się można z tym spotkać. ;)


Pozdrawiam.

PS. Wykształciuch...! Tak, to wyzwisko... waran się należy. ;P

KoniAK - 2010-10-21, 12:55

Z tego co pamiętam z dawnych dyskusji na starym forum testerskim, to Lykoni mieli być umieszczeni gdzieś w Lasach Wiwern, pomiędzy Górami Kandyjskimi a Smoczymi Wierchami jako obszarze tajemniczym i nie zbadanym, ale nie wiem gdzie ostatecznie ich umieszczą... Co do Ghruli to był to wymysł Natana i mieli pochodzić oni z jakiejś wyspy, ale też nie wiem jak to się zakończy... Osobiście Ghruli bym umiejscowil w Kalhil na dalekiej północy kontynentu, albo władował do Zapomnianej Tundy(obok Kalhil)...

Co do systemu, to do Lykonów najbardziej mi pasuje system plemienny trochę podobny do indian zamieszkujących dorzecze amazonki, w stylu jedno plemię składa się z jednej watahy(ostatnio popularne słowo w polityce ;P ), które w ten czy inny sposób konkurują ze sobą o terytorium, ale w obliczu zagrożenia ze strony innych ras jednoczą się w obronie ogólnego terytorium, czyli u mnie byłby to Las Wiwern.

Zaś Ghruli nie pamiętam jak tam Natan ich opisywał, choć mi najbardziej pasuje kultura plemion wędrownych do nich... Czyli koczownictwo...

No ale zobaczymy co tam wymyślą... :D

PS. Ghrule to wymysł w pełni Natana, Lykoni to wymysł mój, z nazwą którą nadał Khere...

mef - 2010-10-21, 21:35

O ile dobrze pamiętam programy przyrodnicze i lekcje o zwierzątkach, to niedźwiedzie bardziej pasują do osobników "osiadłych", a wilki do migrujących, ale oczywiście mogę się mylić. ;P
Mnie prywatnie Lykonii kojarzą się z Cyganerią czy innymi Madziarami... ;)


Ale racja co się pojawi, to i tak się przyjmie. :)

Pozdrawiam.

KoniAK - 2010-10-21, 22:52

Może dlatego Lykoni kojarzą Ci się z cyganerią, jako że w zamierzchłych czasach cyganów łączono z różnymi wampirami i wilkołakami...

A co do samych zwierząt, to wilki to zwierzęta stadne, osiadłe na jednym terytorium, zaś niedźwiedzie, to zwierzęta właśnie wędrujące, a to że spędzają całą zimę na śnie w jednej dziurze(nie koniecznie co rok w tej samej) to nie znaczy że są osiadłymi... Zatem chyba kiepsko u Ciebie z pamięcią odnośnie programów przyrodniczych... ;P

A żeby nie być gołosłownym:
z Wikipedii
Cytat:
Wilk występuje w lasach, na równinach, pustyniach, w terenach górskich i bagiennych. Jest gatunkiem terytorialnym. Wyznacza rewir, do którego nie dopuszcza osobników nie należących do watahy.

z atlas-zwierzat.pl
Cytat:
Niedźwiedź brunatny preferuje samotny tryb życia, wędruje w pojedynkę w okresie od wiosny do jesieni, a następnie zapadają w zimowy sen...

Herold - 2010-10-26, 12:06

Temat notek został wyczerpany. Do dalszej dyskusji zapraszamy w temacie ogólnym dotyczącym pre-ery.

http://rivangoth.net/viewtopic.php?t=1683


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group