|
Forum Lotharis
|
|
Propozycje. - Reset punktów i wypadajki.
Azdrubal - 2010-06-24, 20:20 Temat postu: Reset punktów i wypadajki. Jak w temacie, mam dwie propozycje:
Reset punktów - niejednokrotnie na wyższym poziomie okazuje się, że całkowicie źle prowadziliśmy swoją postać i wtedy klniemy w żywy kamień, bo punktów nijak nie da się odzyskać... A może by tak zrobić płatną wersję takiej usługi? Powiedzmy że gracz ma szansę odzyskać źle rozstawione punkty z jednej ze statystyk, ale nie całość, powiedzmy 80%.
Gracz płaci (decyzja adminów gry, czy walutą Seavranu, czy złotówkami) i wybiera, którą statystykę chce wyzerować i odzyskać część punktów. Dzięki temu część osób będzie mieć szansę na naprawienie błędów, ale też nie będą pokrzywdzeni ci gracze, którzy takiej kasacji nie przeprowadzili, bo mają o te (przykładowe) 20% punktów w statystykach więcej.
Wypadajki - nie wiem, może nie zauważyłem tego, ale chyba jednak nie ma w ogóle takiej opcji. Dlaczego z zabijanych bestii nie wypadają przedmioty użytkowe?:(
Chodzi mi tutaj o typowy złom - miecze ze słabymi statystykami, elementy pancerza...
A niech 1 drop na tysiąc da coś lepszego niż w sklepie (np. topór dwuręczny z dodatkowym bonusem do ataku albo HP, którego w zwykłym sklepie nie kupisz). Dzięki temu gra prowadzenie postaci stanie się o wiele bardziej indywidualne, bo taki berserker będzie się zastanawiać, czy dalej nosić swój topór dwuręczny, czy na przykład zmienić jednak na dwa miecze, bo wydropił taki z 10% na maksymalne obrażenia...
Wiem, roboty z tym sporo, ale przecież nie trzeba od razu zmieniać całego systemu wypadajek, ale wprowadzić 3 - 4 różne rodzaje broni z losowymi bonusami i już jest frajda.
Jehran - 2010-06-25, 18:12
A mi sie pomysł Azdrubala podoba. Wniosło by coś świeżego do gry bo jak na razie to nie licząc wypadajek do questów to równie dobrze można by zamiast nich dać więcej złota.
Trzeba wprowadzić do gry jakiś element który by odróżniał od siebie serwery i kolejne ery.
Bo niestety ale niezmienne potworki to porażka. Jeszcze nie widzisz przeciwnika a już wiesz jakie ma staty i że go będziesz bił na określonym poziomie. Po jednej erze gra robi sie wtórna i kompletnie nieciekawa.
Phil - 2010-06-25, 18:56
Resetowanie - szczerze mówiąc jestem sceptyczny wobec pomysłu.
Dodanie wypadajkom praktycznego zastosowania - niewykluczone, myślimy nad tym ;-)
Zmienne statystyki potworów - ech te wspomnienia z poprzedniego silnika; potworki beznadziejne, słabe, silne i elity ;-) Kto wie... nie mówię nie ;-)
Cytat: | Po jednej erze gra robi sie wtórna i kompletnie nieciekawa. |
/spoiler alert ;-)
Cierpliwości. Wiem, że ostatnio nie pojawiało się wiele nowości, ale od czasu dołączenia do zespołu Fayla i MKeja prace wrą ;-) Jesienią, o ile nie wystąpią nieprzewidziane komplikacje będzie bardzo obszerna aktualizacja ;-)
Drakki - 2010-06-25, 21:16
co do resetow to nie jestem przekonany
Jehran napisał/a: | ... Jeszcze nie widzisz przeciwnika a już wiesz jakie ma staty i że go będziesz bił na określonym poziomie... |
gdyby potworki korzystaly z profitow klasowych to by nie bylo tak latwo
vallo - 2010-06-25, 21:27
Kto sobie staty pamięta ten pamięta
A można by :
-losowa nazwa wprowadzić
Jehran - 2010-06-26, 15:13
Phil, ja nie mówię o elitach i innych wybrykach natury. Chodzi mi bardziej o to że np przed początkiem ery tworzy sie nowy zestaw potworków i takie są cała ere, inny serwer nowy zestaw potworków itp. Zdaje sobie sprawę z tego że ręcznie nierealne, ale gdyby się to udało zautomatyzować. Może warto pójśc w kierunku że są bazowe staty dla danego potworka (to co teraz) i dodać zmienną od poziomu. Inna możliwość to ustawić mix zależności od rodzaju potworka (elf, nieumarły itp coś jak bonusy rasowe) do tego dodać bonusy klasowe i rozłożenie punktów zależne od klasy i rasy plus mnożnik poziomu.
Pewnie to tylko moje niespełnione marzenia ale warto zawsze jakieś pomysły poddawać, a nuż to pozytywnie wpłynie na rozwój gry
Tak samo można wprowadzić różnorodność questów uzależniając je od klasy i rasy, przez co nie trzeba tyle ich robić, a z drugiej strony grając inną klasą/rasą mamy inny układ questów. Oczywiście część była by dostępna wszystkim. Ale to temat na inną rozmowę i pewnie tak samo oderwaną od rzeczywistości
Tu nawet nie chodzi o samą realizację tego, ale pójście w kierunku żeby coś sie w tej grze zmieniało, nie tylko cyferka w erze i serwer.
Phil - 2010-06-26, 15:57
Potwory były przerabiane w okresie odrestaurowywania gry, tak by były w miarę dobrze zrównoważone. Przerabianie ich co erę przy zachowaniu tego zrównoważenia i dopasowania statystyk do profilu klasy jest praktycznie niewykonalne albo byłyby to zmiany czysto kosmetyczne, nie mające w zasadzie żadnego wpływu na rozgrywkę.
Jedyne sensowne rozwiązanie jakie widzę, to wprowadzenie systemu niewielkiej losowości w statystykach bestii, z grubsza na wzór tego co funkcjonowało w poprzednim silniku. Temat ten w każdym razie mamy na liście rzeczy do opracowania ;-)
|
|