Forum Lotharis

Propozycje. - Eventy klimatyczno-mechaniczne (retro)

Glognar - 2010-06-10, 13:19
Temat postu: Eventy klimatyczno-mechaniczne (retro)
Tak się zastanawiałem nad atrakcyjnością przygód które oferuje nam tim i mam taką refleksję że, większość z nich opiera się tylko na znalezionych przy mobkach przedmiotach. Jest to bardzo przewidywalne i praktycznie niezależne od gracza. Wystarczy że ten uzbiera tyle turek ile się da przed eventem i ma zwycięstwo w kieszeni.

Chodzi mi o to aby event ruszył klimat i muzgownicę wśród graczy no i dawał ten dreszczyk emocji. Od lat ta gra jest bardzo oryginalnym tworem bo wymaga pewnego myślenia od gracza a nie ślęczenia przed monitorem od rana do wieczora by mieć przewagę nad innymi graczami.
Dla tego mam taką propozycję i pytanie czy jest szansa aby tim co jakiś czas tworzył gildie z mobków czyli (naszych potworków na których exspimy) i nimi atakował w czasie eventu każdą rzeczywistą gildię w grze. Poziomy potworków były by tak dobrane żeby gildia miała jakiekolwiek szanse potwory pokonać właściwym dowodzeniem.

Dało by nam to klimat najazdu na Rivangoth hord nieumarłych czy innych armii chaosu a po za tym wprowadziłoby to nutkę konkurencji między gildiami ale też i braterstwa broni. Po za tym stworzył by się specyficzny klimat niespodzianki "co tym razem zaatakuje i w jakiej sile". Takie najazdy mogły by się np pojawiać raz w miesiącu lub raz na dwa miesiące. Można by też stworzyć dodatkowy ranking najsprawniej działających gildii które sobie najlepiej radzą z najeźdźcą.
Stałoby się to również zaczynem do forumowych opisów zmagań i sesji.

Najazdem sterowali by ręcznie ludzie z timu lub ustalone by były jakieś mechaniczne zależności kolejnych fal uderzeniowych albo też wszyscy na raz ruszaliby w jednym rzucie na daną rzeczywistą gildię, to już jest do ustalenia.
W związku z tym że w tej erze ma być góra 4 gildie to myślę że nawet ręczne sterowanie gildiami najeźdźców było by do ogarnięcia.

Bolivar - 2010-06-10, 13:29

Już była tego typu propozycja (przez mnie rzucana) i jak na razie jest myślenie jak to zrobić bez siedzenia przez cały event przed monitorem...
Jehran - 2010-06-10, 14:37

Co do eventów i gromadzenia turek to tak sie zastanawiałem czy była by możliwość aby programowo ograniczyć zdobywanie itemów do dni (tych wirtualnych) w których występuje event? Bo w tym momencie Ci co gromadzą tury za pomocą obywatela zdobywają znaczną przewagę, w sumie sprowadza się to do tego kto zgromadzi więcej turek. Pomijam już przypadki tworzenia postaci od nowa i wykupywanie zaległych turek ;)
No chyba że tak to ma być to pytania nie było ;)

Forlorn - 2010-06-10, 15:25

Uważam, iż pomysł Glognara jest wręcz genialny :D Zgadzam się z powyższymi wypowiedziami na temat gromadzenia turek (chociaż sam jestem obywatelem) i stroną klimatyczną. Pytanie tylko czy dla teamu nie będzie to zbyt kłopotliwe...
MKej - 2010-06-10, 15:35

Zarówno kwestia napadów jak i ograniczeń dla dropów eventowych jest możliwa do zrobienia. Mi osobiście te pomysły się podobają i jeśli zainteresowanie nimi będzie większe - wezmę się za to.
Azareus - 2010-06-10, 15:44

Bolivar napisał/a:
Już była tego typu propozycja (przez mnie rzucana) i jak na razie jest myślenie jak to zrobić bez siedzenia przez cały event przed monitorem...


Czemu 3 minuty od napisania tego postu zostałem zaspamowany pytaniami na gg dot. min. mojego nołlajfienia przed kompem ? ;p

PS: Edytuje ten/napisze nowy post jak sie ustosunkuje, bo coś tam zrobiłem, coś mam zapisane coś tam zaplanowane i ogólnie mam rozpieldziel a psot Glognara znowu zmusi mnie do wyjawiania rzeczy przed czasem :P

Co do mobków - bodaj w przeciwieństwie do graczy, mobki mogły mieć kilka profitów vide jak kiedyś Mario na postaci mistrza kupił wszystkie profity ;p A to daje trochę możliwości o ile nie buguje gry i nie wywołuje innych błędów ;p

Phil - 2010-06-10, 16:57

Eventy wojenne
Tak jak Bolivar wspomniał - rozważaliśmy także eventy wojenne, jednak do niedawna nie mieliśmy środków by wcielić te plany w życie, ponieważ:
- w obecnym systemie musielibyśmy stworzyć X gildii z potworami by każda istniejąca gildia miała przeciwnika
- sterowanie ręczne kilkoma takimi gildiami nie wchodziło w rachubę, bo nikt z nas nie ma tyle czasu by kontrolować tak wiele postaci (pomijam fakt, że ciężko byłoby ogarnąć całość takiego eventu)

Ponieważ w planach mamy umożliwienie branie w jednej wojnie udziału większej ilości gildii niż 2, w grę wchodziłby wielki event wojenny, w którym np. pojawia się jedna ogromna gildia z potworami (przykładowo Goblińska Horda lub Legion Nieumarłych która ma 500 członków ;-)) i wszystkie gildie mogą jednocześnie stawić jej czoła. To grubszy temat, którego szczegóły musimy sobie omówić wewnętrznie.

Także takie rzeczy pojawią się nie wcześniej jak po restartach światów (i to będąc bardzo optymistycznym, więc proszę nie traktować mojej wypowiedzi jako obietnicy, że w październiku czy listopadzie będzie taki event ;-))

Bolączki dotychczasowych eventów

Faktem jest, że obecne eventy konstruowane były według prostego schematu. Jednak nie od razu Rzym zbudowano ;-) Kiedyś eventów nie było, teraz są proste... a za jakiś czas będą jeszcze lepsze ;-)

Spróbujemy też rozwiązać problem gromadzenia tur i tworzenia nowych postaci by je wykupić podczas eventu w celu wyeliminowania nieuczciwej przewagi jaką dają te opcje.

Caus - 2010-06-10, 18:08

Gromadzenei tur bardzo łatwo rozwiązać.

Wypadajki są gormadzone od mobów && dzięn wirtualny >= od rozpoczęcia eventu

Phil - 2010-06-10, 18:21

Cytat:
Wypadajki są gormadzone od mobów && dzięn wirtualny >= od rozpoczęcia eventu


Taka opcja też mnie przyszła do głowy. W tej chwili kwestia jest w toku dyskusji na naszym forum wewnętrznym.

arikar - 2010-06-10, 22:50

Phil napisał/a:
Eventy wojenne
Tak jak Bolivar wspomniał - rozważaliśmy także eventy wojenne, jednak do niedawna nie mieliśmy środków by wcielić te plany w życie, ponieważ:
- w obecnym systemie musielibyśmy stworzyć X gildii z potworami by każda istniejąca gildia miała przeciwnika
- sterowanie ręczne kilkoma takimi gildiami nie wchodziło w rachubę, bo nikt z nas nie ma tyle czasu by kontrolować tak wiele postaci (pomijam fakt, że ciężko byłoby ogarnąć całość takiego eventu)

Ponieważ w planach mamy umożliwienie branie w jednej wojnie udziału większej ilości gildii niż 2, w grę wchodziłby wielki event wojenny, w którym np. pojawia się jedna ogromna gildia z potworami (przykładowo Goblińska Horda lub Legion Nieumarłych która ma 500 członków ;-)) i wszystkie gildie mogą jednocześnie stawić jej czoła. To grubszy temat, którego szczegóły musimy sobie omówić wewnętrznie.



A może na początek zamiast kilku gildi zrobić na próbę Ewencik z jakimś mega koksiastym potworkiem którego może pokonać tylko naprawdę wielka liczba graczy współdziałających razem. Takie monstrum pustoszyło by tereny Lotharis przez jakiś czas i mogło by zaatakować jakąś gildię :P To rozwiązywało by problem sterowania i przesiadywania członków TIMU przez cały ewent przed monitorkiem ;P . Nie znam się wprawdzie na programowaniu ale było by to chyba wykonalne małym nakładem sił, jeżeli nie proszę o wybaczenie ;p .

Caus - 2010-06-10, 23:19

Phil: co do eventu wojennego, można by ustawić np że losowe klasy atakują, np 10 berków, 5 rycków i 2 mnichów z średnim lvl danej gildii w momencie ataku.
Hp wojenne się liczy do takich walk i obstawia je w ekranie wojny.

Po wygranej z każdym moobem zdobywa się ileś tam złota, ale np każdy z nich jeżeli on wygra zabiera część złota gildyjnego, a w przypadku jego braku niszczy jakiś budynek.

Do implementacji przy w miare przejrzystym kodzie wojów (jaki teraz chyba jest) to jest jedna struktura.

Azareus - 2010-06-15, 22:41

No, przypomniało mi sie.

Co do ataku np Olbrzymów, to można ustalić, ze trzeba zabić 50 ogrów 50 ogrów myślicieli itp. Jak policzyć ile gildia zabiła takich potworków? otóż wymaga to szczerości, aby zrobić screenshota z listy potworów do walki, gdzie pisze ile walk z danym mobkiem wygrano a ile nie. Tylko wymaga to chęci uczynienia tego ze strony graczy :P

NP: Bolivar Glgnar i Phil są członkami gildii XYZ. Phil zabił 34 ogrów i 12 ogrów myślicieli, Glognar 40 myślicieli i żadnego ogra, zaś bolivar 25 ogrów i ogrów myślicieli. Razem gildia XYZ zabiła 59 ogrów i 77 ogrów myślicieli :p

Bolivar - 2010-06-16, 06:27

Eee, mi prościej jest to zrobić na zasadzie selecta na bazie niż spisywać wszystko ze screenów...
Kudlaty - 2010-06-16, 10:29

Caus napisał/a:
Phil: co do eventu wojennego, można by ustawić np że losowe klasy atakują, np 10 berków, 5 rycków i 2 mnichów z średnim lvl danej gildii w momencie ataku.
Hp wojenne się liczy do takich walk i obstawia je w ekranie wojny.


A nie uważasz, że mogłoby to prowadzić do np. ściągania niskopoziomowych postaci do gildii tylko na okres eventu w celu zaniżenia śr poziomu??

Volnar - 2010-06-16, 20:24

A można zablokować rekrutacje na czas eventu?
Fayl - 2010-06-16, 20:28

I tak nie sądzę żeby potwory ze poziomem zbliżonym do średniego lvlu poziomów w gildii są dobrym pomysłem. Bo i tak top się z nimi rozprawi bez straty życia, a ci słabi nie dadzą rady. Raczej sensowniej byłoby stworzyć taką gildię losując powiedzmy 0-3 potwory na każdego członka zbliżone do jego lvlu. Wtedy ściąganie słabych by nic nie dawało, a zarówno top jak i niższe poziomy w gildii miałyby szansę wykazania się w walce.
Glognar - 2010-06-17, 14:09

Cytat:
I tak nie sądzę żeby potwory ze poziomem zbliżonym do średniego lvlu poziomów w gildii są dobrym pomysłem. Bo i tak top się z nimi rozprawi bez straty życia


No chyba że im klasy nie podpasują. Wiadomym jest przecież że potworki gdzieś chyba koło setnego lvl nabierają mocy i wtedy wybór właściwej klasy do danego mobka byłoby dość istotne.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group