Forum Lotharis

Wysypisko. - Boska ?aska Czy Konsekrowany Pancerz

SirPodlas - 2010-02-01, 22:56
Temat postu: Boska ?aska Czy Konsekrowany Pancerz
chciałbym posłuchać waszej opinii o tych 2 umiejetnościach MNICHA , ja jestem bardziej Za pancerzem ponieważ szybciej 'schodzi' jesli mam np 80% ochrony. Po za tym ma wieksza wartosc bo az 1% odzyskuje a zycie 0.6 ...
Kudlaty - 2010-02-01, 23:05

A wziąłeś pod uwagę, że są skille które omijają pancerz (zatrucie, podpalenie)?
Azareus - 2010-02-01, 23:06

Albo ze zwyczajnie czasami duzo silniejszy palek bez wymęczenia zdejmie Ci hp a np: zostanie ci ponad polowa pancerza ;p
Elasharr - 2010-02-01, 23:30

Jeśli jesteś orkiem mnichem jak podałeś, to oba profity mają mały sens.
Dla takiej kombinacji jedynym rozwiązaniem jest pójście w wielką siłę i profit "Sztuki walki"
Należy się uposażyć w bronie barbarzyńców (te co wymagają siły i żywotności). Z początku jest bardzo ciężko, ale jak profit ma 7 level, postać jest już ciekawa.

Profity o które pytasz nadają się wyłącznie dla mnicha który inwestuje dużo w zwinność. Zaś który lepszy? Jak dla mnie oba są podobnie silne. Jak masz większy bonus do żywki lepiej B?, jak większy do wytki lepiej KP.

Cytat:
Albo ze zwyczajnie czasami duzo silniejszy palek bez wymęczenia zdejmie Ci hp a np: zostanie ci ponad polowa pancerza ;p

Yyy, ciekawe jak? :D

Mnichowi prawie zawsze zdąży zejść cały pancerz zanim zejdzie jego hp. Tylko rycerz swoim płonącym ostrzem może zdjąć mu hp zostawiając pancek, no i może jakimś cudem najemnik, ale wątpie.

Ciran - 2010-02-02, 00:57

Ważne jest na jakim serwerze tworzysz tego mniszka. Jezeli jest to retro to oba profity sprawdzaja sie bardzo dobrze.
Pancerz jest lepszy do walk 1 na 1 poniewaz masz mocniejszy regen i ogolnie wychodzi na to, że przyjmiesz na klatę wieksze obrazenia. Jego minusem jak juz wspomnieli przedmówcy jest to, że skille jak zatruty oręż czy płonący oręż omijają pancerz.
Jezeli chodzi o regenke HP to jej plusem sa wojny bo po kazdej walce wojennej musisz czekac kilka dni na odnowienie życia (15% dziennie jest przywracane). Majac regenke w skillu możesz sie zregenerować na walce ze słabszym przeciwnikiem co oszczedza czas i czasem moze przewazyc losy wojenne. Masz szanse tez ubijac kilku przeciwnikow jednego dnia co jest raczej malo prawdopodobne jezeli chodzi o nie regenkowe klasy.
Jezeli grasz na S1/S2 (nie wydaje mi sie zeby dalo sie go zrobic na retro ze wzgledu na klasowe ograniczenia w broniach siłowców, ale moge sie mylic ;P ) to tak jak wspominal Elasharr istnieje jeszcze 3 wariant siłowego karate-mnicha. Ork sie bardzo dobrze nadaje do takiego buildu. Fakt, że przez poczatek gry postać ssie i obrywa od wiekszosci ludzi, ale na wysokim poziomie rozkreca sie calkowicie i malo kto ubije takiego mniszka.

SirPodlas - 2010-02-02, 06:47

Elasharr

też nad tym myślałem ale ja nie dodaje praktycznie nic w zrecznosc... ;/ gdy bym dodal regeneracje to przetrzymywałbym ciosy np szermierzy do konca i potem ich ubijał a z tym karate było by ciezko ...

Serwer 2

a po za tym wydaje mi sie ze boska łaska nie nadaje sie tylko do postaci ze zwinnoscia poniewaz na mnie wiekszosc ma ponad 70% trafiania wiec moze lepiej sie leczyc zeby za wszelka cene przetrwac do konca i potem ich zabic ? bo jak mowiłeś orkiem mam juz bardzo duze obrazenia ...


-- Dodałem sobie pancerz , i brałem po uwagę spalenie od rycerza i zatrucie ... ale najemnik raczej wątpliwe żeby narobił mi tym dużo szkód , hp mam naprawde duzo i zawsze po 3/4 bitwy nie mam pancerza i widze jak znacznie zaczynam przegrywać walke .. Dlatego dokonałem takiego wyboru :)

Fayl - 2010-02-02, 07:41

Cytat:
też nad tym myślałem ale ja nie dodaje praktycznie nic w zrecznosc... ;/ gdy bym dodal regeneracje to przetrzymywałbym ciosy np szermierzy do konca i potem ich ubijał a z tym karate było by ciezko ...

Bonusowe ciosy wchodzą niezależnie od trafień. :)

Kalam - 2010-02-02, 07:54

Cytat:
też nad tym myślałem ale ja nie dodaje praktycznie nic w zrecznosc... ;/ gdy bym dodal regeneracje to przetrzymywałbym ciosy np szermierzy do konca i potem ich ubijał a z tym karate było by ciezko ..
w miarę dobrze zrobiony szerm ubije regenkowego mnicha zawsze i wszędzie, zaś z siłowym mogą być spore problemy - ten profit trafia zawsze z 40% skutecznością, rozkładając się pół na pół między życie a pancerz.

Cytat:
a po za tym wydaje mi sie ze boska łaska nie nadaje sie tylko do postaci ze zwinnoscia poniewaz na mnie wiekszosc ma ponad 70% trafiania wiec moze lepiej sie leczyc zeby za wszelka cene przetrwac do konca i potem ich zabic ? bo jak mowiłeś orkiem mam juz bardzo duze obrazenia ...
oczywiście że nie tylko dla takiej, niemniej 70% a 40% trafienia na mnicha z regeneracją (czegokolwiek) to już spora różnica, dość często przeważająca wynik starcia.

Cytat:
-- Dodałem sobie pancerz , i brałem po uwagę spalenie od rycerza i zatrucie ... ale najemnik raczej wątpliwe żeby narobił mi tym dużo szkód , hp mam naprawde duzo i zawsze po 3/4 bitwy nie mam pancerza i widze jak znacznie zaczynam przegrywać walke .. Dlatego dokonałem takiego wyboru :)
tak na początku schodzi zwykle cały, gdy potem wzrosną obrażenia tych dwu klas (a co za tym idzie ich profity staną się silniejsze) dość często będziesz przegrywał walkę ze sporym zapasem pancerza.

Reasumując. Ork nada się na mnicha regenerującego, niemniej rasa z wysokim bonusem do uniku byłaby po prostu lepsza. Udanej rozgrywki. ;)

Azareus - 2010-02-02, 13:29

@Ela

A no tak:

Bodajże Rukmar. Ostatnio Drakkiemu się wpadło, wiec zwyczajnie nie mam zaufania do regenki pancerza. Wystarczy 65% na trafienie lub więcej i jest spora szansa ze hp się skończy. Tak, palkiem udawało mi się często takiego mnicha ubić.

Zwyczajnie, jak Ci sie skończy pancek, to masz jeszcze hp. jak sie skończy hp a pancek zostanie to... sorry Winnetou. Gdyby krycie pancka na koniec dochodziło do 95% to może.

Dobra, regenka hp
Poziom 7 - 40% szans na wyleczenie 2.4% HP
regenka pancka
Poziom 7 - 40% szans na zregenerowanie 4% pancerza

To tak, na koniec będziesz miał tak z 4.5k pancerza i pewnie ulepszysz za złoto do 6k. czyli ok 240 za jedno wejście profitu. Zakładam że mnich ma 90% krycia z pancka. Szerm ma na trafienie 95% i średni dmg 250. Plus kopniaki. Czyli w każdej turze obrywasz za ok 30-40 w hp. Szerm do 110 tury dotrzyma. odejmując 10 tur na ew pudła, spokojnie zaszpili i zostawi Ci ten niewykorzystany pancek. na co porównuje? Szerm mnicha ubije, ale...
Na s2 był mnich "Mały głód" z regenką hp. Hp to on miał 16k przy 4k uników. Regenka hp? ok 300. I różnica jest taka, że ma szanse szerma wymęczyć i ubić w 4-6 tur na koniec. I Nie zostaje mu połowa pancerza wyrobionego na darmo. I o ile najlepszym rycem na s2 miotłem innych mnichów (potem już ich nie bylo, a któryś z ciosem sprawiał problemy. :P ) o tyle z Małym Głodem miałem problemy, bo przy 4k uników to potrafił sobie w 8 tur zniwelować skutki mojego uderzenia. O podpaleniu już nie mówiąc, bo wtedy to możesz się nawet rozebrał, bo 3 podpałki alchemizowanym gnatem i masz niemal pełny pasek pancka przy pustym pasku hp.

Różnica między panckiem a hp jest taka, ze ten pierwszy możesz ulepszać, ale w końcu statystyki Cie zablokują. Hp możesz koksać w nieskończoność. Jak dla mnie regenka pancka to tylko ładnie wygląda, nic więcej :P

Co do szerm vs mnich na retro, Romaro może coś powiedzieć o zbijaniu kilku tysięcy życiopancka, a przeciwnik dalej żyje :P

Co do mobów. Jeżeli pokonujesz moba - szerma to nie znaczy ze pokonasz gracza z tą samą klasą. Walcząc szermem z mnichem graczem np: 20 poziomów wyżej zdarzało się, że mnie wymęczył ;p

Zas siłowy mnich przegra z każdym. I z każdym wygra. To takie ucieleśnienie randoma.

To taka moja prywatna opinia.

SirPodlas - 2010-02-02, 14:11

To z tego wychodzi że szermierz jest jedna z najlepszych profesji w pozniejszym etapie gry (jak nie najlepszą) ...

Zwinnosc da mi tylko cos w przypadku walki z przeciwnikami ktorzy nie dodaja zbyt duzo celnosci .. bo w przypadku walki z szermierzem i tak mi nic nie da ..


Azareus - masz racje ale jak sie pancerz skonczy dostaje 100 % hitow na hp i umieram po kilku turach ^^ nawet jesli mam duzo hp to polowa wykonczy mi sie w czasie bitwy (kiedy mam pancerz) a druga polowa jest nic nie warta bez pancerzu ;p
A skoro mam tak jak mowiles 8k pancerza a 16k hp przypuśćmy i dostaje hito po 200 i ochrone 80% to dostaje 160 na pancerz i 40 na hp wiec pancerz wykonczy sie znacznie szybciej ... a jeśli podajac przyklad szermierza ktory bilby mnie po 200 bez pancerza nawet z pozostałym mi 10k hp długo nie wytrzymam ...

Fayl - 2010-02-02, 14:14

Cytat:
To tak, na koniec będziesz miał tak z 4.5k pancerza i pewnie ulepszysz za złoto do 6k. czyli ok 240 za jedno wejście profitu.

Nie wiem czy to ma znaczenie, czy mnich czy inna klasa, ale na s2 na pewno niektórzy mieli ponad 8k pancerza (np. ja :P ), albo i ponad 10k (ale to chyba tylko u strażników widziałem).
Inna sprawa że teraz jest 'troszkę' mniej kasy niż na s2. :)
Cytat:
Różnica między panckiem a hp jest taka, ze ten pierwszy możesz ulepszać, ale w końcu statystyki Cie zablokują. Hp możesz koksać w nieskończoność.

E? Przecież przy HP też cię blokują staty - po prostu przy pancerzu dajesz w wytrzymkę, a przy HP w żywkę. Imo na to samo wychodzi, pomijając że na pancerz dodatkowo kasę trzeba wyłożyć.
Edit ~
Cytat:
Zwinnosc da mi tylko cos w przypadku walki z przeciwnikami ktorzy nie dodaja zbyt duzo celnosci .. bo w przypadku walki z szermierzem i tak mi nic nie da .

E tam nic nie da. Każdy punkt 'coś' daje. :)

SirPodlas - 2010-02-02, 14:28

To nie lepiej jak bym tylko ringi i amulety do zwinnosci pakował ?
Azareus - 2010-02-02, 14:36

Fayl, 10k pancka to mieli straznicy ze swoim profitem :P Ale zauwaz że 7 punktów wytrzymałość daje mniej pancerza (i 1 punkt w wt to chyba tez jeden w hp) zas jak dasz 7 punktów w hp to dostajesz ponad 50. :p Chodzi mi o to, ze do tych 16 hp to dobijesz statystykami bez alchemki, zas do 8k pancka to już musisz trochę wydać :p Zwłaszcza że teraz jest mniej złota w grze.

Cytat:
Azareus - masz racje ale jak sie pancerz skonczy dostaje 100 % hitow na hp i umieram po kilku turach ^^ nawet jesli mam duzo hp to polowa wykonczy mi sie w czasie bitwy (kiedy mam pancerz) a druga polowa jest nic nie warta bez pancerzu ;p
A skoro mam tak jak mowiles 8k pancerza a 16k hp przypuśćmy i dostaje hito po 200 i ochrone 80% to dostaje 160 na pancerz i 40 na hp wiec pancerz wykonczy sie znacznie szybciej ... a jeśli podajac przyklad szermierza ktory bilby mnie po 200 bez pancerza nawet z pozostałym mi 10k hp długo nie wytrzymam ...


Bez pancka tez dostajesz. Tylko pancek przyjmuje na siebie ten procent obrażeń. To ile ty tam masz hp? Bo pancerz daje przewagę, ale na początku, bo jest go więcej niż bonusu do hp. ja paladynem mam 5k hp i tylko 900 pancerza. Klasa która pancka nie potrzebuje, a dla mnie to nie am znaczenia, ze zazwyczaj kończę walkę z zerowym pancerzem ale... z pełnym hp. pancerz i tak Ci kiedyś zejdzie. Jak obrywasz po pancu i go regenerujesz, to jednak hp nadal masz na minusie bo cześć obrazen wchodzi w hp. I taką pokaxną serią malego dmg, jak masz mniej hp niż pancka, zwyczajnie padasz. Szermierz bije Cie po 200 a ty sobie regenerujesz 340 4x na np: 10 tur. Jezeli nie ma kopniaków to zamiast walki an 110tur to dochodzi do 160, gdzie już za przeproszeniem leży.
Co do 10k hp i szermobicia... Fayl sam moze poświadczyć, jak an retro mu idzie z szermami :P Gorzej jak sie trafi szerm siłowy z dmg podobnym do berka kilka lvli nizej. Wtedy juz możesz być pewien, ze długo nie wystoisz. Bo jak Cię szerm boje po 200 a masz 10k hp to musi cię 50x trafić, a ty wtedy sobie zregenerujesz ok 20x po 300hp.

Fayl - 2010-02-02, 14:52

Cytat:
Fayl sam moze poświadczyć, jak an retro mu idzie z szermami

Mogę. Jeśli ktoś nie jest siłowcem i nie ma większej wytrzymki ode mnie (co jest możliwe raczej tylko w przypadku innego mnicha ;) ), to się zamęczy.
W sumie z siłowcami trudno mi stwierdzić jak mogłoby mi iść ogólnie, bo większość siłowców na retro ma bardzo podobny build. :)

...tylko że na retro przez specyficzny sprzęt są trochę inne możliwości niż na normalnych serwerach. ;)

Edit ~ to teraz zapytaj o potwierdzenie Drakkiego, jako konkurencyjnego mnicha pancerzowego. :)

SirPodlas - 2010-02-02, 14:55

Kalam - a to te uderzenie mnicha działa nawet wtedy kiedy nie trafie przeciwnika ?? Myślałem ze tak jak np podpalenie u rycerza trzeba kogos trafic zeby zadziałało ...

Uważamy na ortografię ;) - K.

Azareus - 2010-02-02, 14:56

No, przydałby się teraz Drakki :p Ale po takiej walce na s1 to naprawdę niewiele hp zostaje, a raz ów Drakki poszedł o jedna turę za daleko. Ale to tylko raz. Dla mnie regenka pancka jest słabsza od hpkowej :p

Cios mnichowy, jak i kopniak, działa bez trafienia. No bo siłowy mnich karate nie ma jak fizycznie trafić przeciwnika, albo ma niski %. Najzabawniejsza sytuacja jest wtedy, kiedy wejdzie krytyk. Cios/kopniak z 2-3 razy wiekszym dmg. Podpalenie to już inna sprawa, poniewaz jak trafisz, to najwyższy poziom tego profitu podpala przeciwnika na 4 tury. Ale ryckowi duzo latwiej trafić, a jego podpalenie jest daleko silniejsze od kopniaka szermierza.

Lathea - 2010-02-02, 15:00

Mnich dodatkowym ciosem trafia niezależnie od tego czy uda mu się rzeczywiście trafić przeciwnika. Ponadto kazdy krytyk zwiększa do końca walki siłę tego dodatkowego ciosu. To działa zupełnie inaczej niz podpalenie czy zatrucie.

o, Az się zedytował ;P

romaro - 2010-02-02, 15:36

Zamiast (albo oprócz) Drakki'ego wypowiem się ja jako regularnie bity przez mnichów na retro :) Gram szermem.

Asbagarin (regeneracja hp) i Drakki (regeneracja pp) regularnie na mnie trenują i leją mnie tak, że od jakiegoś czasu przestałem sprawdzać poszczególne walki w logach bo i tak znałem wynik. Otóż jakie było moje zdziwienie gdy okazało się, że ostatnie dwa treningi z Drakkim wygrałem (i to jeden dość solidnie) Nie wiem czy był to przypadek. W każdej walce pancerz schodził mu prawie do zera. Z Asbem podejrzewam, że przegrywam zawsze ze względu na jego wysoką obronę. Z resztą jak mam wygrać z kimś kto ma regenerację blisko 200 przy moich obrażeniach 150 :)

Na wojnie zdjąłem jakieś 14k hppoancka a typ stał i dobrze się trzymał :)

Ogólnie zawsze lubiłem mnichów gdyż każda moja postać lała każdy ich rodzaj :) Oprócz obecnego nieudanego strażnika.

Drakki - 2010-02-02, 15:49

Azareus, może i regen pancerza jest słabszy ale to tylko pozory :P
Kiedy sie bije dwóch mnichów hp X pancek to niestety pancek wygrywa ;]
Nawet uniki nie pomogą hpkowcowi :P bo poprostu dojade go na upadkach :twisted:
Na S1 nie ma za wielkiego wyboru co do ekwipunku:
-pancerze strażaka ( rekawice i naramienniki mnicha ewentualnie gwardzisty )
-świecidełka pod zręczność / zwinność
-broń jednoręczna + tarcza z panckiem (daje 4 cw ;P )
Staty :
Siła - pod sprzęt
Zręczność -pod sprzęt to co zabraknie ze świecidełek
Zwinność - patrz wyżej
Wytrzymałość - pod sprzęt ,później pod alchemika
Żywotność - reszta ( dużo hp lepiej dla nas :P )

W tej chwili mam blisko 6k hp i 5 k pancka bez alchema ;]


Co do retro wyniki na turnieju mówią same za siebie ;P dopiero Yosarrian przerwał moją passe :mmm:

Azareus - 2010-02-02, 15:58

Drakki, ale ja mówię o czym innym :p To ze masz wysokie wyniki an turnieju to zasługa defowego topu, który wymęczasz. Gdyby Fayl był w GK to pewnie uzyskiwałby identyczny niemal wynik. Bo różnica jest w cw. Ale wątpię byś wymęczył np: rycka na 300lvlu :P Hpkowy ma tego cw mniej. Mi chodzi o walkę z klasami, z którymi jest ryzyko, a nie z tymi które z natury z mnichem nie wygrają. Wiec jak już, to nie zasługa profitu z regenką, tylko klasowego profitu, poniewaz masz włożone więcej w wt. Ale jak juz bijesz np: palka, to takiemu Hpkowemu zostaje niemal full hp, zas pancerny ma full pancerz ale hp lekko skrócone.
Drakki - 2010-02-02, 16:27

Azareus,
Co do rycka nigdy sie nie dowiemy dopuki nie sprawdzimy :twisted:
Jest ryzyko jest zabawa :P
Wszystko zależy od tego jak sie prowadzi postać.
Dla mnie troche dziwnie wygląda berek który ma 50/50 atak/unik.
Pomyśl co by było gdyby był sprzęt ograniczony tylko do danej klasy.
Ale z tym jak narazie nic sie nie da zrobić...




romaro, żebyś tylko widział jak moja klawiatura podskoczyła jak zobaczyłem później wyniki moich walk :P

Azareus - 2010-02-02, 16:33

Co do rycka, to w tej chwili Irmis, Max, Akira i Narciwal szczerzą kły :P

btw nie wychodźmy dalej z tym off topem. To ze berek wygląda jak barb, a barb jak berek to nie wina sprzętu an imć retro, tylko ludzi którzy tak rozkładają staty i ekwipunek :P

SirPodlas - 2010-02-17, 15:33

Chciałem jeszcze zapytać czy można mieć 100% ochrony ? np bede straznikiem mam te 90% ochrony z eq + profit klasowy ktory bedzie dawal mi na 7 lvlu 12 % wiec 102% nie moge a 100% moge ?
Azareus - 2010-02-17, 15:37

Nie da się. Maksymalna wartość to 95% (co widać na niektórych mobkach). Zawsze te 5% dmg będzie wchodziło w ciało.
deshong - 2010-02-17, 16:28

czysty hpkowiec z regenką hp będzie troszke bardziej efektywny na wojnach niż CWmnch z regenką pancka. W walce bezpośredniej między tymi dwoma rodzajami mnicha będzie jednak wygrywał pancekmnich, tak jak mówił Draki. Na turniejach dużo zależy od tego kto jest w topce więc tu ciężko stwierdzić co jest lepsze choć skłaniałbym się na niewielką przewagę hpmnicha. To jeśli chodzi o czyste profesje mnichowe. Natomiast mam pytanie: ktos już robił pancmnicha (staty i sprzęt) z regeneracją hp? możliwe że będzie to najsilniejsza kombinacja wojenna (duży pancerz który regeneruje się po każdej walce i regeneracja hp w trakcie walki)
Kudlaty - 2010-02-25, 20:26

deshong napisał/a:
Natomiast mam pytanie: ktos już robił pancmnicha (staty i sprzęt) z regeneracją hp? możliwe że będzie to najsilniejsza kombinacja wojenna (duży pancerz który regeneruje się po każdej walce i regeneracja hp w trakcie walki)


Ale regenka HP w tym wypadku dosyć cieniutka jako, że jest zależna od maksymalnego poziomu HP a ten jest sporo niższy u pancmnicha niż u HPmnicha..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group