Forum Lotharis

Dyskusje o grze. - Wytrzymałośc vs Żywotnośc

mafiagustawa - 2009-04-04, 23:51
Temat postu: Wytrzymałośc vs Żywotnośc
Czy wzór na "Zmęczenie" jest na pewno dobrze wpisany w grze? (Określa czas w rundach przez jaki postać potrafi walczyć bez negatywnych modyfikatorów.
Wzór: Zmęczenie = 20 + [Wy * 0.045] + [Zyw * 0.04] + [Lvl * 0.1])

Wynika z niego, że 10 pkt wytrzymałości podnosi "Zmęczenie" w mniej więcej takim samym stopniu, co 11 pktów żywotności, czyli są prawie równoważne.
Czy nie powinno byc tak, że "Wytrzymałośc" jest kluczową cechą wpływającą na czas walki?

KoniAK - 2009-04-05, 00:01

Zapominasz o dwóch faktach... Jest coś takiego jak profit wytrzymałościowców dodający CW... Czyli WT wraz z profitem dodaje więcej CW niż żywotność... Wt dodatkowo także dodaje 1/2 punktu życia za kazdy punkt wt i 1 punkt pancerza... Czyli Wt daje 1,5 punktów(życie+pancerz) i wt* 0,045+0,035, czyli 0,8(2x tyle co żywka), podczas gdy żywka z profitem żywotności dodaje 4,2 punkta życia za każdy punkt żywki i tylko połowę tego CW co wytrzymka u wytrzymałościowca...

Trzeba dodać także że upadki już nie sprawiają że zmniejsza się ilość pancerza więc takie klasy jak strażnik i paladyn są pozornie wyrównane... Piszę pozornie, bo palek nadal ma regenkę życia... :P

mafiagustawa - 2009-04-05, 01:13

Ano chyba że tak... nie grałem w poprzedniej erze zbyt długo, więc niektóre aspekty mechaniki są dla mnie tajemnicą ;)
Phil - 2009-04-05, 01:34

Generalnie zmiany wynikają z kilku powodów: m.in osłabianie wytrzymałości i zachęcenie takich postaci do inwestowania w nią więcej punktów ( wcześnie nie trzeba było wiele w nią inwestować by osiągać ogromne CW ). Także chcieliśmy zmienić zachowanie postaci paladynów, którym bardziej się opłacało inwestować w wytrzymałość niż klasową cechę - żywotność.

Profit jak już wspomniał KoniAK zapewnia nadal przewagę takim postaciom pod względem odporności na zmęczenie. A sama wytrzymałość zwiększa pancerz... stając się paradoksalnie bardziej atrakcyjną cechą do inwestowania w. Natomiast paladynom nie będzie się już opłacać w nią pakować punktów - zaczną się normalnie rozwijać.

Mamian - 2009-04-14, 21:56

Ale nie biorac pod uwage klas z profitem to wytrzymka jest nieoplacalna... kazda klasa bedzie dawala z zywke bo jest ciut lepsza a cw to samo. Wytrzymka powinna dodawac wiecej do cw....
Phil - 2009-04-14, 21:59

Z profitem daje prawie dwa razy więcej CW.
Tsumoso - 2009-04-14, 22:13

Mamianowi chodzi chyba o to, że klasy bez żywki/wytki (najmita, bers, szerm) będą wybierać z tych dwojga żywkę.

Moim zdaniem niekoniecznie. Bo:
nieklasowa żywka daje: 2hp i 0,04 CW
nieklasowa wytka daje: 1panc 0,5hp i 0,045CW

Więc generalnie bersy raczej powinny brać żywkę - najmici i szermy prędzej wytkę - ale i tak niekoniecznie.

Jest jeszcze taka kwestia, że generalnie sprzęty wymagające wytki są tyćkę lepsze niż te wymagające żywki. Dodatkowo pancerz można alchemować, życie w sprzętach nie.

Inna kwestia jest taka czy w ogóle opłaca się marnować jakiekolwiek punkty na powyższe cechy niż te kilka pod wymogi klasowych rzeczy :P

KoniAK - 2009-04-14, 22:26

Raczej szermy i najmici jednak wezmą wytrzymkę, ale z bardziej prozaicznych powodów... Zbroje wymagają o wiele mniej żywki niż wytrzymki, nawet te najlżejsze... :P Ale ogólnie to obie te klasy raczej za wiele w te dwie cechy nie wpakują... Od czego mają pierścionki i inne cudeńka? :P
arikar - 2009-04-21, 18:55

KoniAK napisał/a:
Raczej szermy i najmici jednak wezmą wytrzymkę, ale z bardziej prozaicznych powodów... Zbroje wymagają o wiele mniej żywki niż wytrzymki, nawet te najlżejsze... :P Ale ogólnie to obie te klasy raczej za wiele w te dwie cechy nie wpakują... Od czego mają pierścionki i inne cudeńka? :P



I tu się z tobą nie zgadzam Koniak co do wytrzymki to i tak jako szermowi nie opłaca mi się jej brać zbyt wiele.Cóż mi z długiego czasu walki jeśli mam mało HP i dostanę wcześniej bęcki.Natomiast zamierzam zainwestować w ŻYW bardziej mi się przyda po mojemu do tego dobry DMG i można coś powalczyć.

Haspen - 2009-04-21, 18:58

Ale szermierz po to ma duże uniki, by nie musiał pakować w żywkę, bo wróg nie będzie trafiał. I po to wytka, by mógł się nie przewracać jak najdłużej.
arikar - 2009-04-21, 19:05

Haspen napisał/a:
Ale szermierz po to ma duże uniki, by nie musiał pakować w żywkę, bo wróg nie będzie trafiał. I po to wytka, by mógł się nie przewracać jak najdłużej.


No cóż Haspen ale tu też się z tobą muszę nie zgodzić niby duża obrona ale klasy siłowe mają najczęściej duży atak i HP.Cóż mi z dużej obrony jeśli delikwent mając do mnie około 20-30% trafienia prędzej czy póżniej mnie trafi po dwóch trzech ciosach będzie po zabawie a tak czy tak ZYW-ka zapewnia mi może mniejsze punkty CW ale jednak są a do tego mam to co mi jest potrzebne czyli w miarę przyzwoite żytko :)

Haspen - 2009-04-21, 19:07

Mam pytanie, jaki ty bierzesz przykład walki?

Bo ja taki, że to ty atakujesz i to kogoś, kto teoretycznie ma małe dmg i mało ataku, więc go zjedziesz. Chyba że mówisz o przystosowaniu szerma pod walki obronne, chociaż to mało co da ;P

arikar - 2009-04-21, 19:16

Niby tak ale nie zawsze wybierasz przeciwnika ;)
Co jak co ale ja zostanę przy swoim sposobie rozwijania szerma :)

Pjetr - 2009-04-21, 19:46

Ja wytrzymałość daję tylko pod itemki, a te punkty które mam na zbyciu ( a wiele ich niema) jak i bonusy z itemków pójdą w żywkę... Dostanę i pkt życia, i CW.
Kefeon - 2009-04-21, 20:51

Cytat:
Niby tak ale nie zawsze wybierasz przeciwnika ;)


To znaczy? Chodzi Ci o wojnę? Bo to chyba najważniejsza, zaraz po turnieju, "okazja" do walki z innym graczem i jedyna, w której nie wybierasz przeciwnika w ataku... Reszta, turnieje i treningi, polega na odpowiednim doborze przeciwników. Szerm nie dotyka się do łowców i berków, w poprzedniej erze słabo też było z mnichami, co do reszty, to już nie pamiętam :P
Ale oczywiście, każdy rozwija postać tak, jak chce. I to jest piękne, swoją drogą. Nie podążanie jedyną słuszną drogą (pozdrawiam matematyczne klony) tylko kreacja swojej własnej oryginalnej postaci. Ja też prawdopodobnie zmienię strategię na rozwój szerma. Jedyne co mi pozostaje, to życzyć Ci powodzenia. ;)

Trochę zjechałem z tematu, ale już to prostuję.
Osobiście wybiorę wytrzymkę, mimo iż mam do niej znacznie mniejsze plusy, niż do żywki. Z wt dostajemy 1,5 punktów 'życia' (0,5 hp i 1 pancerza, który w tej erze jest ważny właściwie dla każdego i z wyjątkiem berków, u nikogo nie powinien się zmarnować) oraz trochę większą ilość CW, która jest bardzo przydatna (do pewnego stopnia, oczywiście ;) ) Jest też taki mały plusik, że nie każdy patrzy na pancerz przy doborze przeciwnika, np gdy ktoś patrzy an staty szerma, nie zerka na pancerz, tylko na resztę. Wysoki poziom ochrony może sprawić, że spotka go niemiła niespodzianka ;) Ale to raczj nieliczne sytuacji, w końcu trzeba by było zrobić z szerma wytrzymałościowego mutasa :P Aha, no i wymagania pod zbroje, o których wspomniał już Koniu, powodują, że wytrzymka jest jeszcze odrobinkę bardziej przydatna ;)

Kalam - 2009-04-21, 21:08

W dyskusji poparłbym Kafeona, w końcu zna się na szermach jak mało kto. Co do wytrzymki dla tej klasy właśnie, to otwiera ona drogę do zmienności - nagle z typowo unikowego, ubranego w skórki dzikusa, można przeobrazić się w mały czołg z dobrym unikiem i niezgorszym trafieniem. Jak wyjdzie w praktyce, to się okaże bo co jak co ale w sprzęcie można wybierać i przebierać.
Rauko - 2009-04-21, 22:15

szerm na wt? ciekawy pomysł... Szerzej wypowiem się w temacie dla szermów....
KoniAK - 2009-04-21, 22:39

Tak, ale oni tego nie zobaczą ;P
Rauko - 2009-04-21, 22:45

Może jakieś bordo się wypowie w tej sprawie?:P
Tsumoso - 2009-04-21, 23:30

Jakoś nie chce mi się komentować tego ;P
Mamian - 2009-04-22, 16:26

Ale len:)


Jezeli wam sie uda zrobic szerma pancerke to juz gratuluje;p niestety raczej ciezko bedzie , bo tej wytrzymki sporo trzeba;/ Bedziecie lac slabsze moby, spadniecie w ranku, ewentualnie pozniej bedziecie nadrabiac:) Sporo roboty:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group