Forum Lotharis

Dyskusje o grze. - [Retro] Mała informacja o świecie.

Bolivar - 2009-09-05, 21:50
Temat postu: [Retro] Mała informacja o świecie.
W sumie można powiedzieć, że podstawa jest gotowa:
http://wojownicy.eu/bolivar/retro.JPG

Pozostaje pytanie co zrobić ze sprzętem? Pozostawić aktualny czy zmienić (zmniejszyć jego ilość)? Co z ograniczeniem sprzętu? Pozostawić taki jaki jest czy ściągnąć?

Na razie jest plan:
1. Zmniejszenie ilości sprzętu (tak o 25-50%)
2. Pozostawienie ograniczeń na cechach i poziomach - nie chcę powtórki ze skórek...

Niestety obawiam się, że nie uda się wprowadzić skina retro - brak ochotników.

Cerester - 2009-09-05, 22:02

Pamiętam, że kiedyś było 8 treningów ;) Może do tego wrócimy? ;)
Bolivar - 2009-09-05, 22:06

A nie było ich 4?
Irmo - 2009-09-05, 22:08

Ja pamiętam, że kiedyś(w III erze) trenować można było co 36 minut, bez ograniczeń ilościowych ;P

Ale wersja 8-treningowa również się chyba pojawiła.

Azareus - 2009-09-05, 22:15

A moze Czwartoerowy podział na tury treningowe? Chyba ze takie cos nie jest możliwe na tych wojach ;p
Alabarcer - 2009-09-06, 06:42

Zmniejszenie ilości sprzętu o 25-30%, czy chodzi o sklep kompleksowy i przepakowane bronie treningowe?
Irmis - 2009-09-06, 10:28

IMO miecze i pałki treningowe należy zostawić, a wywalić całą resztę broni początkowych - bez tego +6cw będzie się ciężko biło mobki.

Jeśli już ktoś chce odchudzać, to można powywalać lekkie pancerze metalowe i słabszą broń jednoręczną, z każdej klasy. Po usunięciu jednej, czy dwóch tarcz, też wielkiej tragedii nie będzie. Lekkie i ciężkie skóry są akurat dość przydatne, ale ew można tylko jedne zostawić.

MaxB - 2009-09-06, 10:57

A moze treningi rodem z V ery co można było kisić punkty treningowe i w jeden dzień zrobić 100 treningów? :D
Bolivar - 2009-09-06, 11:05

Irmis, jak masz "chwilę" to wrzuć mi na PW (lub na naszym forum) listę broni, które są do kasacji. Sprawdzę co i jak i zrobię czystkę.

[add]
oczywiście sprzętu, a nie tylko samej broni.

Drakki - 2009-09-06, 17:30

ja bym wywalil palki i miecze szkoleniowe bo psuja zabawe juz na samym poczatku :P
przeciez nie o to chodzi zeby odrazu od 10 lvl lac mobki 10 lvli wyzej :>
no i to by bylo wedlug mnie najlepsze wyjscie ;P

Fayl - 2009-09-06, 17:38

(ja na retro nie będę grał, ale) Zdaje mi się, że należałoby albo wywalić broń szkoleniową, albo wszystkie oprócz szkoleniowych na wczesnych lvlach, bo i tak imo *nikt* by ich nie używał.
W sumie zwykłych serwerów to samo się tyczy, bo nie widzę powodów żeby *ktokolwiek* miał korzystać z broni nieszkoleniowej, gdy ta ma dużo niższe wymagania i lepsze statystyki od innych.

Haspen - 2009-09-07, 09:58

W V erze był system 'honoru', czy jakaś tam tabela, co się miało tylko kilkanaście punktów honoru i za nie się walczyło z ludźmi by wspiąć się wyżej na tą tabelę <- coś takiego chyba ;p
Kherehabath - 2009-09-07, 10:37

To była raczej 4 era... Chociaż w piątej też było. Wyzwania.
MaxB - 2009-09-07, 20:53

W V pamiętam że były wyzwania ale nie bardzo pamiętam o co w nich chodziło :P
Irmis - 2009-09-07, 20:57

Z kim wygrałeś, to wskakiwałeś na jego pozycję i dostawałeś punkty honoru. I punkty wyzwań, za które się walczyło było parę darmowych, a następne się kupowało po 1grosz. I jeszcze Phil był chyba na pierwszym miejscu ;P
Phil - 2009-09-07, 23:43

Szczerze mówiąc nie pamiętam już kto miał najwięcej. Pamiętam za to, że była ostra rywalizacja pomiędzy mną, Walgo i Abransem o pierwsze miejsce ;)
Kudlaty - 2009-09-08, 17:43

Wracając do tematu broni "retro", byłbym za tym, aby z niższych poziomów zniknęły właśnie przede wszystkim "Treningówki", gdyż one totalnie zaburzają różnice, i przez pierwsze 40-60 lvl prawie nie ma różnicy pomiędzy Paladynem a Berserkerem bo wszyscy pakują maksa w siłę "pod pałki".
A po drugie, Bolivar czemu nie chciałbyś "powtórki ze skórek"? To właśnie ta prostota i fakt, że każdy wiedział co nosić (skórki i alchemizacja na +170), powodował, że gra była sympatycznym i prostym "klikadłem" wymagającym kilku(nastu) minut dziennie bez siedzenia z kalkulatorem i liczeniu "czy starczy na miecz jak ubiorę zbroję". I to chyba tyle z moich przemyśleń ;)

Cerester - 2009-09-08, 18:03

Jednym słowem - sameskórki ;P No i topory oburęczne ;) Coś w tym jest... ale wolę różnorodność z dwojga złego ;)
Haspen - 2009-09-08, 21:38

Kudlaty napisał/a:
A po drugie, Bolivar czemu nie chciałbyś "powtórki ze skórek"? To właśnie ta prostota i fakt, że każdy wiedział co nosić (skórki i alchemizacja na +170), powodował, że gra była sympatycznym i prostym "klikadłem" wymagającym kilku(nastu) minut dziennie bez siedzenia z kalkulatorem i liczeniu "czy starczy na miecz jak ubiorę zbroję". I to chyba tyle z moich przemyśleń ;)


Znajdź mu tabelę eq i alchemki z tamtych er, to kliknie i będzie ;P

Phil - 2009-09-08, 22:13

Tak się zastanawiam, czy ktoś w ogóle zwrócił uwagę, że w poprzednim silniku mechanika sprzętu wyglądała zupełnie inaczej? Nie będzie sprzętu zwiększającego procentowo atak czy obronę. Obecny zostanie uproszczony a mechanika sprzętu będzie taka sama jak w aktualnym silniku. Retro nie znaczy, że wszystko będzie jak w V erze... Retro znaczy, że na obecnym silniku ruszy imitacja starej wersji.
Kudlaty - 2009-09-09, 19:13

Uuu a miało być tak pięknie ;)
% były fajne - jak wiadomo wojownicy przepadają za % ;)

Bolivar - 2009-09-18, 18:03

Takie dodatkowe pytanie dotyczące retro: czy zostawić na serwerze tylko Szkoły Rycerskie (tak jak w 1 erze i w połowie 2-giej)? Po prostu bez gildii.

To w pewien sposób uwolni od dodatkowego klikania.

Azareus - 2009-09-18, 18:15

Lepiej jednak pozwolić na rozwój gildii :P W szkołach ta rywalizacja jak pamiętasz słabła :P
Phil - 2009-09-18, 18:27

W zamierzchłych czasach II ery rywalizacja pomiędzy szkołami była u zenitu... właśnie dlatego, że gildie były jeszcze w powijakach ;P Stare dobre czasy... ;)
Bolivar - 2009-09-18, 18:35

Azareus, dawniej to liczyły się szkoły i była masakra. Trzy rywalizujące ze sobą organizacje... od samego początku.
Kherehabath - 2009-09-18, 18:40

Musiał by być stary podział: bordo - błękit - turkus. Inaczej jak widać większość wybierze wilka i np. z takich wojenek nici. Ogólnie jestem za ;P
Azareus - 2009-09-18, 18:47

?aaa o to chodziło. Wybacz Bolivarze ale źle Cie zrozumiałem i stąd wynikło moje fałszywe stwierdzenie :P Jak powiedział Khere - podział tylko an Błękit, Bordo i Turkus. rzeczywiście, do poziomy rywalizacji szkół nawet BG vs GWn nie bylo w stanie dojść. Jeżeli założyć, ze będzie jak na s1, czyli ponad 100 osób w każdej szkole, to można liczyć na naprawde potężne bitwy. Gorzej z tym, czy niskie lvle będą się słuchać itp. Ale myślę że jakoś to będzie.
Phil - 2009-09-18, 18:55

Cytat:
podział tylko an Błękit, Bordo i Turkus.


To ma być serwer retro, więc żadne tam nowe pomysły typu Sokół, Wilk i Niedźwiedź racji bytu nie mają ;)

Haspen - 2009-09-20, 10:06

Podpisuję się pod istnieniem samych szkół, łapami, nogami i czubkiem brody ;P
Irmo - 2009-09-20, 19:03

Haspen napisał/a:
nogami i czubkiem brody ;P

Przecież to prawie to samo...

Talphion - 2009-09-22, 14:02

Azareus napisał/a:
Gorzej z tym, czy niskie lvle będą się słuchać itp. Ale myślę że jakoś to będzie.


No to bedzie dodatkowy akcent w wojnach, czego do tej pory nie miales :D

nie tylko jednostki, ale cale oddzialy beda wyruszac bez zgody generala :P P


jestem za pozostawieniem samych szkol bez gildii :)

i wprowadzeniem zlotego - srebrnego - brazowego pucharu do turniejow - i rankingu ktory by naliczal kto ile ma jakich miejsc. - tak jak to bylo w IV? V? erze.

Haspen - 2009-09-22, 14:16

w V było na pewno ;)

I nawet nie działał przez większą część, przez co wszyscy w brązowym siedzieli ;P

Irmo - 2009-09-22, 14:18

Haspen, Talphionowi chodzi raczej o zliczanie wygranych turniejów oraz miejsc na podium zajmowanych przez gildie :P A nie o podział rankingu turniejowego organizacji :P
Haspen - 2009-09-22, 14:35

Aaaa, chyba że ;P
Khhagrenaxx - 2009-09-22, 14:44

I to o czym pisał Talphion było na pewno w IV erze. Ale też chyba przestało w trakcie działać, ale głowy nie dam ;)
Talphion - 2009-09-22, 14:49

Żet,

to mi chodzi o ten system ktory dzialal :D a nie ten, ktory nie dzialal :P

chodzi ranking wygranych, 2-ich, 3-ich miejsce w turnieju :)

Cerester - 2009-09-22, 15:30

To akurat działało. Obok nazwy gildii była ilość wygranych turniejów i ogólna liczba razy, gdy lądowało się na pudle. No i wynikająca z tego punktacja. Chyba... Ale działało do pewnego momentu. Potem zdechło i nie liczyło. No i chyba według tego sortowało gildie, a nie, kto wcześniej założył.
Fayl - 2009-09-22, 16:43

Takie coś przydałoby się również na zwykłych serwerach. :)
Kherehabath - 2009-09-22, 18:11

W 4 erze działało calutki czas. A właściwie w 4 i w 4.5 bo tak nazywam erę po wysypie bazy i kont co to tylko na życzenie Wojtek przywracał i wtedy to właśnie Melkor (???) został hybrydą ;P Działało do końca. A że era nie została oficjalnie zakończona to działało jeszcze jakiś rok temu (Irmo powinien dokładniej wiedzieć albo Aksal bo mi się w pewnym momencie już bardzo nie chciało wyklikiwać tysięcy turek powyżej 600 poziomu podczas gdy potworek ostatni był coś koło 500?). Pamiętam, że na koniec aby poprawnie działało trzeba było się linkować do wszystkiego lub co sprytniejsi mieli napisaną stronę, która to w kupę składała. Dobre czasy ;P Mi się kilkukrotnie udało odtworzyć buga z keszem. GWN miało niesamowite bonusy do obrony ataku w rezultacie ;P Ralziu też chyba chwilę pykał.
Kherehabath - 2009-09-22, 18:50

Kraś barb to ja bym był. Aksal też był barbem ale innego pokroju. Erę zasadniczą wygrał Jacolex. Za zadanie mieliśmy tak podciągnąć postacie żeby skroić tego palka gwardziste z levelu 1000? Sługa wiatru czy jakoś tak. Rand był dość blisko skoszenia go (człowiek berk).
Ralz - 2009-09-27, 20:32

"Sługa Wiatru"? Tia... chyba* cos takiego wtedy splodzilem... ;P ... ale to juz bylo troche po starcie kolejnej ery.


*pisze 'chyba', bo po pijaku nigdy nic nie wiadomo... ;) ... zreszta.. ja nigdy do konca nie kotroluje swoich czynow... :P

Kherehabath - 2009-09-27, 21:38

No my działaliśmy aż do zakończenia działania hostingu na imro ;P 4 era rządzi ;P
Glognar - 2009-09-28, 12:45

Jeżeli mają być tylko trzy gildie podstawowe do samego końca to może nie nazywajmy ich szkołami tylko od razu np Turkusowa Gigldia, Błękitna... itd.

Chociaż ja byłbym za tym jednak żeby można było tworzyć po szkole nowe gildie.

Bolivar - 2009-09-28, 12:49

Tylko, że wtedy nie ma takiego klimatu bo i tak wszyscy czekają na gildie. Zero kasy na rozwój - po prostu wszyscy kiszą złoto i czekają na gildie.
Glognar - 2009-09-28, 12:57

Może i masz rację Boliwar od samego początku ostro pójdzie rozgrywka jak będzie np. Zamek Błękitu, Turkusu i Bordo.

Pamiętam że, wkurzające w nowych erach było to że w szkołach ludzie sobie pomagali i podpowiadali a po szkołach rozczarowanie bo ten czy tamten szedł do zwaśnionej danej szkole gildii.

Irmo - 2009-09-28, 15:39

Glognar napisał/a:
Może i masz rację Boliwar od samego początku ostro pójdzie rozgrywka jak będzie np. Zamek Błękitu, Turkusu i Bordo.


Nazwa moim zdaniem nie zmieni bojowego nastawienia ;P

Irmis - 2009-09-28, 16:51

Zwłaszcza, że nie ma to jak środowisko akademickie i wyjaśnienie przed knajpami sporów międzyszkolnych ;P
Glognar - 2009-09-28, 17:42

Może to bojowego nastawienia nie zmieni jednak trochę dziwnie by to wyglądało gdybyśmy mieli 300 lvl i dalej w szkole się tłukli :mrgreen:

PS
"Wojny między szkołami" to trochę gówniarzerką śmierdzi nie sądzisz ? Bo np. czwarta B do boju to nie brzmi zagrzewająco ani klimatycznie.
Szkoła powinna być drogą do celu a nie celem bo wtedy trochę to lipnie wygląda moim zdaniem.

Marduk - 2009-09-28, 19:06

Ja to bym chciał oprawę graficzna z V ery :P
Bolivar - 2009-09-28, 19:07

Marduk napisał/a:
Ja to bym chciał oprawę graficzna z V ery :P


Ja też, ale nie ma kto zrobić ;P

Azareus - 2009-09-28, 19:23

Widać pewien Książe z dwoma Sejmitarami znów pojawi się w Seavranie :P

Szkoły jak szkoły, ale dyskusje prowadzone w tamtym czasie na forum w niczym nie przypominały dzisiejszych :P Zwłaszcza jak w jednym temacie pojawiał się Drizzt, Koji i Strogonov. Mam nadzieje że czasy ognistych dyskusji i rywalizacji powrócą ;p

A co do skinu V ery. Nie da sie przerobić tej skórki dostepnej w opcjach profilu ?

Kudlaty - 2009-09-29, 09:23

Eee a ja mam uwagę, czy V era to przypadkiem nie to samo co pierwsza era drugiego wydania?? Bo z tego co pamiętam skórki+170 i czarne tło (o ile pamiętam jakis rycerz na koniu białą linią naszkicowany był) to była era IV...
Haspen - 2009-09-29, 11:01

Nie, to nie to samo ;P Dolazłem w V erze (mhrok i czerń i w ogóle), potem była wojtkowa 'VI era' (ta co graficznie przypominała aktualną).

A teraz jest era VII ;P

Bolivar - 2009-09-29, 11:09

Teraz jest PIERWSZA era.
Azareus - 2009-09-29, 11:17

Era wojów skończyła się na 6 :P Teraz Mamy SEAVRAN:Wojowników erę pierwszą ;p
Glognar - 2009-09-30, 17:47

To co Bolivar od soboty ruszy retro? Fajnie by było.
Moim zdaniem można nawet zostawić w spokoju tą broń każdy sobie coś tam wybierze nie musi być aż tak prosto :mrgreen: .

PS
Właśnie na to czekałem na stary system wojowników.

Phil - 2009-09-30, 18:25

Cytat:
To co Bolivar od soboty ruszy retro? Fajnie by było.


No raczej wątpię ;P Retro ruszy dopiero jak uporam się ze sprzętem. A niestety w tej chwili nie mam na to czasu. Więc optymistycznie mówiąc, 2-3 tygodnie jeszcze miną minimum.

Cytat:
Właśnie na to czekałem na stary system wojowników.


Mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę, że to NIE będzie stary system, tylko obecny stylizowany na stary.

Glognar - 2009-09-30, 18:44

Oczywiście że zdaje sobie sprawę nie mniej jednak cieszę się że taki pomysł się realizuje.
Glognar - 2009-10-16, 23:29

No robaczki kiedy ruszy ta era retro coś wiadomo ?
Emilka - 2009-10-16, 23:52

Hmmmm pewnie ruszy na dniach :P Dziś ją testowano z tego co mi wiadomo. Pardone to było już wczoraj
Irmis - 2009-10-17, 00:08

http://wojownicy.info/?p=140
Reviri Chysis - 2009-10-17, 11:59

Wiecie co? Kocham was za ten świat retro! :*
Yarpen - 2009-10-18, 11:22

Cytat:

http://wojownicy.info/?p=140

wkleje to tu do szerszej dyskusji ;) może i drobiazgi ale myśle że warto to doprecyzować ;)

“2. Powiązana z BoSR, czyli pewnie będzie to Bractwo Bordowego Płaszcza lub GWN”
Jeśli "retro" to GWN nie do końca pasuje do Bordowych, bo założyciel wywodził się z TSR (przynajmniej ja pamiętam tak z III ery), a załoga była różnokolorowa ;)
Ale ogólnie to nie mogę się doczekać tego servera Retro :)

Aha, a co do gildii powiązanej z TSR to mi się kojarzy Runiczna Strażnica, ale tego nie jestem w 100% pewny, pamiętam tylko że będąc w III erze w TSR prawie każdy turkusowy chciał się tam dostać.

No i nie wiem jak to było z BG (bo zacząłem grać później) ale obiło mi się o uszy że początkowa nazwa brzmiała Wielka Błękitna Gildia i ta nazwa też bardziej by pasowała do retro ;)

Haspen - 2009-10-19, 13:15

Twierdza Przymierza! Legia Półksiężyca! ;P Też bym polazł...

Ja postanowiłem już nie grać w brzydkie questy ( ;P ) i czekam teraz cierpliwie na retro ;)

Bolivar - 2009-10-19, 13:27

Przed Twierdzą przymierza była jeszcze Cytadela Elfów. Powstała w tej samej erze co Runiczna Strażnica. TP powstała z połączenia CE i RS.
Cerester - 2009-10-20, 19:25

Dobra, w sumie się wypowiem. Kiedyś były sobie jakieś gildie, fajne były i ok. Ale wiadomo, że sama nazwa nie stanowi recepty na sukces, ani nie tworzy automatycznie jej atmosfery. Sama idea gildii z przydziału, bo to retro, tak średnio mi się podoba. Sądziłem, że "retro", bo możliwości są okrojone do tych, które były niegdyś dostępne. Gildie takie jak GWN, czy BG powstają, bo gracze czują taką potrzebę i już. Dlatego z własnego widzi mi się i tak zrobię kampanie reklamową nowej gildii. Jeśli się nie uda, to trudno. Ale chociaż coś będzie się działo. ;P
Glognar - 2009-10-21, 11:23

Tak sobie myślę że skoro już prace nad retro zostały zakończone to częmużby nie mogła ruszyć odrobinkę wcześniej? Może od 1 listopada dałoby radę?
Bolivar - 2009-10-21, 12:16

Prawie wszystko jest gotowe. Jednak należy sprawdzić kilka rzeczy. Kolejna sprawą jest start (restart S1) - nie ma sensu wrzucać kilku rzeczy na raz. Termin 1 listopada jest trochę nieszczęśliwy jeżeli chodzi o start gry ;-).

Lepiej trzymać się tego co zostało ustalone i nie zmieniać dobrych planów.

ps.
oczywiście rejestracja będzie kilka dni wcześniej.

Haspen - 2009-10-21, 13:36

Bolivar napisał/a:
Prawie wszystko jest gotowe. Jednak należy sprawdzić kilka rzeczy. Kolejna sprawą jest start (restart S1) - nie ma sensu wrzucać kilku rzeczy na raz. Termin 1 listopada jest trochę nieszczęśliwy jeżeli chodzi o start gry ;-).

Lepiej trzymać się tego co zostało ustalone i nie zmieniać dobrych planów.

ps.
oczywiście rejestracja będzie kilka dni wcześniej.


*Pada na kolana i zalewa posadzkę łzami*

Chyba czas zbierać na obiecany sześciopak :D

Glognar - 2009-10-22, 10:26

Bolivar zgadzam się z Tobą, mimo to uważam że i tak gracze nie są w stanie obskoczyć wszystkich światów więc nie sądzę aby była tu jakaś większa kolizja S1 z Retro.
Z resztą Wy tu rządziacie ;P

Bolivar - 2009-10-22, 10:37

Wiesz... wole mieć kilka dni zapasu. Targ Wypadajek opóźnił się o trzy dni (problemy zdrowotne) i wole mieć kilka dni zapasu - jak znam życie to jeszcze coś wyskoczy przy sprawdzaniu retro i będzie parę rzeczy do zrobienia.
Glognar - 2009-11-11, 11:30

Czyli gildię będą tak jak w normalnej grze prawda? Czy tylko wybranych kilka?
Bolivar - 2009-11-11, 11:36

Gildię będą... ale pozwolenie na otrzymanie gildii będzie obwarowane dodatkowym warunkiem. Musi być co najmniej kilkanaście osób.
Haspen - 2009-11-11, 12:51

Bolivar napisał/a:
Gildię będą... ale pozwolenie na otrzymanie gildii będzie obwarowane dodatkowym warunkiem. Musi być co najmniej kilkanaście osób.


Czyli jak rozumiem, najpierw zbieramy ludzi a potem robimy gildię? Koniec z 3 osobowymi bandami? Nareszcie :D

vallo - 2009-11-11, 18:01

Czyli jak to będzie wyglądać w praktyce?
Ileś osób będzie musiało napisać podanie/ chęć.
A może ruszymy ambasady- jest 10 postów jest gildia.
Przynajmniej zaczną tu zaglądać :)

Tilval - 2009-11-11, 19:58

vallo napisał/a:
Czyli jak to będzie wyglądać w praktyce?
Ileś osób będzie musiało napisać podanie/ chęć.
A może ruszymy ambasady- jest 10 postów jest gildia.
Bynajmniej zaczną tu zaglądać :)


1. Kliknij TU i pisz poprawnie.
2. Ja bym to widział w formie:
Chcemy złożyć wniosek. Dostajemy jakiś "świstek", formularz, który musiałby być "podpisany" przez x osób. Po zebraniu tych x 'podpisów' 'zwracamy' formularz i gildia powstaje. ;P

vallo - 2009-11-11, 21:24

A widzisz - człowiek się uczy całe życie :P thx


Goście w karczmie- Retro - to je dobre :P

jakie zmiany :)

Reviri Chysis - 2009-11-11, 22:19

Goście w Karczmie - aż mi się ciepło na sercu zrobiło :oops: Świetny pomysł.
Marduk - 2009-11-11, 23:19

retro jest cudowne, dobra robota :) :ralz: :ralz: :ralz: :ralz:
Kudlaty - 2009-11-12, 01:08

Podoba mi się retro. Świetna robota z ekwipunkiem. Przejrzysty i łatwy do policzenia, od razy wiadomo co dla kogo.
Tylko jedno mnie zastanawia czemu "Lekki Pawęż"? Zdaje mi się, że powinna być "Lekka Pawęż", no i trochę dziwnie brzmi po przetłumaczeniu "Lekka Ciężka Tarcza" no ale przynajmniej wiadomo dla kogo :P

Alabarcer - 2009-11-12, 09:03

Właśnie o taki sewrer chodziło :ralz: :ralz: :ralz:
I na start jest na 2 bronie, koszulę i spodnie. Nikt nie będzie miał wymówki w sprawie treningów bez broni na golasa ;)

Haspen - 2009-11-12, 12:46

Beczkę miodu można na retro wylać, i łyżeczkę goryczy teraz dodam ;P

Troszkę tak odwykłem od tego, że bronie z 'atakiem' nie potrzebują zręczności, analogicznie te z 'unikami'.

Takie coś widziałbym:
(nazwa) (siła) (zręka) (zwinka)
pałka 30 15 20
ciupaga 35 15 15
sztylet 30 20 15

Ale to tam moje prywatne zdanie, pikuś wręcz - i tak kocham serwer Retro taki jakim jest :D

Bolivar - 2009-11-12, 13:02

Raknel Walken napisał/a:
Ale słodzą ;P
Na starcie nie mogłem kupić elfem spodni, ani koszuli. Za mało siły :>

// umrzy


Ty też? ;-)

Jutro będzie trochę poprawiony sprzęt.

Phil - 2009-11-12, 13:04

Sprzęt był robiony w pośpiechu, więc może mieć parę niedociągnięć. Nie wiem jak będzie się sprawował przy ulepszeniach, bo nie miałem czasu się nad tym zastanawiać ;-) Zrobiłem go tak by był jak najprostszy i nie wymagał zbytniego myślenia przy rozdawaniu punktów.

Co do zarzutu, że broń jest zrobiona tak, że trzeba pakować w siłę to wydaje mi się on niepoważny. Bronie maja niższe wymagania siły niż na normalnych światach więc nie bardzo rozumiem o co chodzi, tym bardziej, że odpowiednio wysokie wymagania siły są koniecznie w wypadku broni dla każdej klasy w związku z późniejszym jej ulepszaniem.

Koszule i spodnie - wymagania zostały obniżone dla tych dwóch przedmiotów i zostaną wgrane przy najbliższej aktualizacji sprzętu na retro (prawdopodobnie jutro).

EDIT: faktycznie, kreator pokazuje błędny podgląd na postać na 1 poziomie dlatego wydawało mi się, że tylko niziołek może mieć problem z koszulami i spodniami z 1 poziomu.

Bolivar - 2009-11-12, 13:05

Mroczniak Berserker nie może nosić koszuli i spodni ;-)
Irmis - 2009-11-12, 13:08

Phil napisał/a:
Co do zarzutu, że broń jest zrobiona tak, że trzeba pakować w siłę to wydaje mi się on niepoważny. Bronie maja niższe wymagania siły niż na normalnych światach więc nie bardzo rozumiem o co chodzi, tym bardziej, że odpowiednio wysokie wymagania siły są koniecznie w wypadku broni dla każdej klasy w związku z późniejszym jej ulepszaniem.

Bronie siłkowców (dwuraki) mają sporo wyższe wymagania siły niż na normalnych światach.

Raknel Walken - 2009-11-12, 13:11

Cytat:
Ty też? ;-)


Jeżeli chodzi o to że gram to tak ;P
Jeżeli chodzi o koszule i spodnie, to nie stanowiło dla mnie problemu, choć z duszą na ramieniu biłem bestie na 2 poziomie (mając 1) :>

Ale ogólnie to dobra robota.

Phil - 2009-11-12, 13:24

Cytat:
Bronie siłkowców (dwuraki) mają sporo wyższe wymagania siły niż na normalnych światach.


Wybacz, ale opowiadasz teraz bzdury.
Raz, że na normalnych światach dwuraki o dmg 12 zaczynają się dopiero po 40 poziomie a na retro na 30.
Dwa, na normalnych światach bronie siłowców o dmg 12 mają wymagania 180+ siły, a na retro 150.

Choć owszem, trzeba trochę intensywnie zainwestować w siłę by położyć na tych broniach ręce już na 30 poziomie. Siłowcy powinni spokojnie się wyrobić z tym wymaganiem, niesiłowcy raczej mieliby ciężki orzech do zgryzienia (i nie warto im tego robić bo bronie te mają ograniczenia klasowe). Z czasem będzie łatwiej, bo wymagania siły w broniach są niższe niż na normalnych światach.

Kudlaty - 2009-11-12, 13:46

Problem będą miały klasy "niesiłowe" jak szermy, gwardziści i strażaki. Brakuje dla nich Broni "klasowych" tzn takich z wysokimi wymaganiami zr/zw a niskimi w sile... Ale i tak jest fajnie :P
Phil - 2009-11-12, 14:18

Nie będą mieć problemu, bo broń jest podzielona na broń dla klas siłowych i dla niesiłowych.
Kudlaty - 2009-11-12, 15:04

Aaa. Znaczy siłkowcy po prostu nie widzą broni przeznaczonych dla innych klas jeżeli dobrze zrozumiałem?
Phil - 2009-11-12, 15:41

Widzą. Bronie jednoręczne są dla niesiłowych klas, bronie dwuręczne dla siłowych.
vallo - 2009-11-12, 16:23

A w sklepie kompleksowym coś będzie?
Assaoth - 2009-11-12, 16:43

Phil napisał/a:
(i nie warto im tego robić bo bronie te mają ograniczenia klasowe)



yyy.... możesz jaśniej? Znowu wróciły ograniczenia? Jak one teraz wyglądają? :>

Phil - 2009-11-12, 17:27

Tak, że broń dwuręczna jest dla siłowców wyłącznie.
Assaoth - 2009-11-12, 22:03

Ale są jakieś minusy za korzystanie przez takiego np. łowcę z broni 2r, czy jest to uwarunkowane tylko punktami? Bo jeśli to drugie... to niestety, pomysł chybiony ;)
Phil - 2009-11-13, 00:58

Na broń dwuręczną jest narzucone ograniczenie klasowe. Bez kar mogą jej używać tylko barbarzyńcy, berserkerzy, rycerze i najemnicy.
Asbagarin - 2009-11-13, 09:38

Phil napisał/a:
Na broń dwuręczną jest narzucone ograniczenie klasowe. Bez kar mogą jej używać tylko barbarzyńcy, berserkerzy, rycerze i najemnicy.


i to mi się podoba :D zresztą bardzo dobry pomysł na przedmioty dla klas z żywotnością :D w końcu dają rozsądne ilości trzeba tylko sprawdzić jak się gra według schematu 6 punktów w klasowe atrybuty i jeden punkt gdzieś walnięty w resztę :D

edit: ale dodajcie jakieś ostrzeżenie że nie można tego używać żeby ludzie nie tracili bez sensu złota :D

Phil - 2009-11-13, 12:20

Cytat:
edit: ale dodajcie jakieś ostrzeżenie że nie można tego używać żeby ludzie nie tracili bezsensu złota :D


Za jakiś czas zostanie przebudowane nieco okno podglądu przedmiotu w sklepie i będzie widać ograniczenia klasowe. Póki co nie da się tego zrobić.

Gregor - 2009-11-13, 16:29

Rozumie że Team i ogólnie wszystko może, ale takie coś to jest przegięcie

Phil Odaerin [9]
HP:3787 / 3787
[atak] 2779
[obrona] 2819
[zadawane rany] 11-15
[zmęczenie (czas walki)] 120
Panc:39 / 39 (16%)

Nie lepiej zrobić postać od razu na tym +/- 100 lvl ? Zamiast psuć zabawę innym graczom ? Pewnie wielu się nadziało, więc proszę o rekompensatę za to (graczom, którzy się wtopili).
I czemu nigdzie nie pisało o jakiś ostrzeżeniu, żeby nie atakować członków Teamu ?

Phil - 2009-11-13, 16:57

Robiliśmy coś z Bolivarem i potrzebne było do tego podniesienie poziomu postaci. Miałeś akurat pecha bo zaatakowałeś zanim postać wróciła do pierwotnego stanu. Nikt poza Tobą się nie nadział, bo tylko Ty jeden zdążyłeś zaatakować zanim zalogowałem się na postać po zmniejszeniu poziomu i się zresetowała do normalnego stanu. Walkę treningową i turkę Ci przywróciłem.

Nie widzę jednak potrzeby złośliwych komentarzy, bo w tym wypadku wystarczy prośba o przywrócenie treningu i tury. Nikt problemów z tego powodu robić nie będzie. I proszę pamiętać o tym na przyszłość.

EDIT: dla jasności, odjąłem mojej postaci te 20 pkt expa, które otrzymała na tym ataku

Fayl - 2009-11-13, 16:58

Tak a propos to na s1 pierwsze miejsce w rankingu najskuteczniejszych zajmuje Skaza z 10 wygranymi. Nie znam statów, ale mimo wszystko dobrze wiedzieć że to nie jest 'naturalna' postać.
Już kiedyś była propozycja żeby postacie testowe były jakoś specjalnie nazwane, ale team nie chciał. :)

Bolivar - 2009-11-13, 17:02

Skoro ta postać wygrała wszystkie swoje walki to co jest nie tak?
Fayl - 2009-11-13, 17:13

Nie nie, to że jest pierwsza w rankingu jest sprawą drugorzędną - chodzi o to że ma 10 wygranych i 42 poziom = jest stworzona sztucznie a nie prowadzona przez gracza. Takie ostrzeżenie odnośnie postu Gregora.
Bolivar - 2009-11-13, 17:20

A ja chyba jednak zrezygnuję z gry... sorry, ale jak ktoś mi napisze, że przegrał walkę turniejową lub treningową bo jestem z teamu to ja dziękuję.
Azareus - 2009-11-13, 17:24

Jak kiedyś na chwile miałem mistrzostwo w gildii i jakiś gość się nadział, to zwyzywał mnie bo według niego "bycie mistrzem dało mi 2x lepsze staty" więc się nie przejmuj ;d Graj dla siebie jak chciałeś a nie dla innych ;d

Retro całkiem fajnie wygląda, przedmioty są przejrzyste, choć do np: tych 2h nadal mam wątpliwości ;d

Fayl - 2009-11-13, 17:27

Cytat:
sorry, ale jak ktoś mi napisze, że przegrał walkę turniejową lub treningową bo jestem z teamu to ja dziękuję.

?
Ale chyba widzisz różnicę między przegraną z graczem na stosunkowo równym poziomie, a przegraną z takim który ma kilkadziesiąt razy zbyt wysokie statystyki?

(oczywiście jeśli to dotyczyło tego co było pisane wyżej - jeśli to była taka ogólna refleksja to wybacz ;P )

Phil - 2009-11-13, 17:28

Proszę zakończyć roztrząsanie tej sprawy. Została załatwiona i nie widzę powodów by drążyć dalej temat.
Kherehabath - 2009-11-13, 19:28

Nikt z nas nie dopakowywałby sobie specjalnie postaci lolki moje kochane bo i tak byście się od razu skapli i zrobili z tego wielkie halo. Dlatego najpierw pytajcie bo na tych postaciach niekiedy się coś testuje dla Waszego dobra. Na nich są testowane groźne błędy i inne takie rzeczy o których niekoniecznie musicie wiedzieć ;)
Irmis - 2009-11-28, 12:40

Mam pytanie.
Dlaczego postacie pancerne dostały tak po tyłku z pancerzami?

Ont - 2009-11-28, 13:14

W ogóle ekwipunek mocno dyskryminuje postaci wytkowe (szczególnie ryca, albo mi się tak po prostu zdaje bo nim gram :P ), a koksi żywotnościowców.
Phil - 2009-11-28, 14:52

Sprzęt został uproszczony, dlatego nie ma różnych pancerzy dla poszczególnych klas wytrzymałościowych a tylko jeden typ. Pancerz można ulepszać a bonusów do życia z przedmiotów nie. Dlatego dają go one więcej. Sprzęt miał być nieskomplikowany i taki jest - a że to się niekorzystnie odbija na pewnych klasach, na to już nic nie poradzę.
Azareus - 2009-11-28, 14:57

Philu, ale chodzi o to, że pancerza jest duzo, ale procent z niego jest niski. Doszło do tego, że zabilem rycerza, któremu po walce zostało ponad 1/3 pancerza. A miał topowy full pancerz. Pancka da się ulepszyć, ale jesli % ochrony jest niski, to nawet 20k tegoż niewiele daje :)

PS: chodzi mi o pancerze początkowe. Ten 63% nadal skutkuje pozostawianiem pancka po walce ;d

Phil - 2009-11-28, 15:20

Później będzie lepiej, bo % ochrony rośnie i około 100 poziomu będzie wynosił ok. 80% a na wyższych poziomach jeszcze więcej. Ale do restartu retro pewnie jeszcze to i owo zostanie w sprzęcie zmienione ;-)
Irmis - 2009-11-28, 19:11

Czyli jest szansa, że po 100lv wutekowcy zaczną wykorzystywać życiopancek, którego i tak mają mniej do zbicia niż żywkowcy?

Skoro życia nie da się ulepszać, to czy nie lepiej było zrobić pancerze z wymaganiami żywotności, które dają głównie pancerz? Bo w chwili obecnej przez większość ery żywkowcy mają wyraźnie lepiej.

//Że już nie wspomnę o zmienionej przydatności profitów typu regenka, co również wpływa na ogólny balans ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group