Forum Lotharis

Dyskusje o grze. - Komentarze do tematu "Plany na przyszłość"

Phil - 2009-08-25, 12:03
Temat postu: Komentarze do tematu "Plany na przyszłość"
W tym wątku możecie podzielić się z innymi graczami swoimi wrażeniami, opiniami i przemyśleniami o nowościach zaprezentowanych w temacie:

http://rivangoth.net/viewtopic.php?t=1031

Miłego komentowania!

Haspen - 2009-08-25, 12:10

No, mogę pomarudzić w końcu ;P

Buuuu, ja nie chce questów na s1! Co ze słodką, prostą i nie pożerającą czasu sieką i rozsmarowywaniem wrogów na ścianach?

A teraz będzie trzeba takiemu elfowi przynieść kwiatków albo sidanowi rybkę, by się w topie utrzymać.

No, koniec narzekania :D Czas na cieplejszy komentarz.

3 serwer hardcore - super :D Wyłączcie wypadajki - wystarczy żeby ludzie jakoś ledwo szli na początku ;P

Limit turniejowy... jakiś płynny (10% lvlami w górę/dół) czy stały? (10-15 lvli?). Tak czy siak, dobrze że będzie ;)

Gdyby nie te quest, napisałbym coś w stylu "Tak trzymać" ;P Ale i tak powodzenia w rozwoju życzę.

~Haspen.

Irmis - 2009-08-25, 12:23

Na trudniejszym serwerze powinny być trudniejsze questy. Najlepiej pisane z przymrużeniem oka ;)

Czy będzie zniesiony koszt tur przy podróży, ale przy zmniejszonej ilości punktów podróży?

Apokalipsis - 2009-08-25, 12:24

No, moim zdaniem też lepiej by było S1 zostawić bez questów. Na prawdę, one pożerają strasznie dużo czasu niekiedy. Zdarza się, że postać na S2 sprawdzam 2x dłużej niż na S1, właśnie przez questy. Nie wszyscy mają tyle czasu, chyba. Tak mi się przynajmniej wydaje.
A co do ograniczeń turniejowych... no cóż... moje drugie konto straci sens ;P
Server hardkore... hmm... może być ciekawie ;P
Ale ogólnie dobrze. Dobrze, ·że się coś dzieje, i dobrze, że nas o tym na bierząco informujecie ;)

mef - 2009-08-25, 12:25

To się nazywa parcie naprzód! :D Od ery V, to wielki krok dla całej społeczności Wojowników.

Good work, keep going! ;)

Pozdrawiam.

PS. A komentować wypowiedzi innych graczy można? ;P

Dark - 2009-08-25, 12:54

Coś się dzieje - przynajmniej mamy pewność, że Team nie umarł ;P Co do questów zgadzam się z przedmówcami, ale jeżeli je się dobrze wyważy to nie będzie tak źle, jak chwilami jest teraz. No i teraz każdy będzie "hardkorem" na trzecim serwerze ;P Ale, żeby na prawdę był problem ze złotem, a z przystosowaniem znowuż wypadajek do s3 to będzie znów kłopot.
Ont - 2009-08-25, 13:08

O tak, pomimo tego, że wcześniej strasznie popierałem inicjatywę questów, to jednak zżerają masę czasu. Jeśli mógłbym zaproponować coś na gorąco to chyba sensowna byłaby taka druga przegródka w plecaku na wypadajki, a między przegródkami można by było dowolnie przenosić przedmioty. To by pozwoliło w jednej przegróce trzymać wypadajki questowe, a w drugiej pozostałe (łatwiejsze i szybsze sprzedawanie niepotrzebnych itd. ;) )

A będzie serwer 'old style' z ograniczeniem wszystkiego do minimum?

Irmis - 2009-08-25, 13:11

A będą gracze by zasilić te wszystkie serwery? ;P Na razie przy 2 już jest problem.

Ont, może prościej jest dodać znaczek [Q], przy każdym przedmiocie, który jest potrzebny do wykonania jakiegoś questa?

Kelk - 2009-08-25, 14:11

Irmis - czy przez trudniejsze questy na s3 rozumiesz zwiększenie liczby potrzebnych wypadajek i zmniejszenie ich wypadalności? Jeśli tak to jesteś hardkor...

Lepiej zwiększyć wszystkie staty potworków dwukrotnie :D

Limit turniejowy - tylko nie udupcie berków, bo nie widzę sensu wówczas (chyba, że znów ma być plus dla defowców). A berek potrafi skosić i 30-40 lewków w górę, sztuczne ograniczenie tego byłoby sędziowaniem na korzyść silniejszej ekipy.

Będzie rynek wypadajek? :)

Fayl - 2009-08-25, 14:28

Cytat:
Będzie rynek wypadajek?

...albo rynek czegokolwiek, bo też go nigdzie nie widzę. ;)

Cytat:
Czy będzie zniesiony koszt tur przy podróży

To też bym poparł, na chwilę obecną podróżuje się jak najmniej bo się na tym traci, co dodatkowo utrudnia robienie walk GvG.

A poza tym to czekam na hardkorowy serwer. :)

Bolivar - 2009-08-25, 15:09

Ja mam z jedną rzeczą zgryz - ile powinna trwać era na hardkorze.


Jeżeli chodzi o znacznik literką [Q] (czy osobnym miejscem w plecaku) - wszystko jest OK gdy są questy statyczne i nikt ich nie dopisuje w trakcie ery. Gdy w czasie rozgrywki pojawią się nowe questy to:
1. Należało by do kolejnych wypadajek dodać znaczniki
2. Zaraz rozpoczęła by się wojna: bo jest quest z wypadajkami, które już sprzedałem ;-)

Dark - 2009-08-25, 15:36

A nie można zrobić do tego skrypt do uruchamiania po dopisaniu nowych przedmiotów? Coś w rodzaju "sprawdź czy ta wypadajka jest w jakimś queście, jeśli tak to dodaj znacznik".
Bolivar - 2009-08-25, 15:41

Wiesz jak to jest z uruchamianiem takich skryptów - raz się pamięta raz nie. Najbardziej denerwujący jest punkt 2 ;-).
Alabarcer - 2009-08-25, 15:43

Ja też popieram S1 bez questów. Najlepiej jeszcze bez walk grupowych i bez posraków ;)
Irmis - 2009-08-25, 15:44

Bolivar, Długość trwania ery, zależy też od szybkości expienia. Jeśli będzie normalna, to dojście do jakichś wyższych progów długo zajmuje (200lv - początki wydania talonów, 250lv koniec zwykłego sprzętu i początek ulepszania itp.)

Gdy widzę, jak niektórzy jęczą, gdy zostały wprowadzone długo wyczekiwane questy, to też się zastanawiam, co by pisali przy wprowadzaniu questów w trakcie ery.
Chyba najlepiej zrobić to na razie tak, że questy byłyby dodawane podczas eventów i potrzebne do nich przedmioty, oznaczone [Q], nie występowałby wcześniej w grze.
To by ucięło jęki osób, które coś tam mogły wcześniej sprzedać i fuksa u innych, bo akurat mieli w plecaku luźne 30 anielskich piór, potrzebnych komuś na poduszkę ;)

Kelk, niezupełnie, raczej coś w stylu wywalenia podstawowych questów, bo są za łatwe, prosiaczkowi Schabciowi obniżyć poziom zostawiając takie same cechy, a sam quest powiększyć do: "Gulasz ze Schabcia"
Wesoła kompania Drozda również mogłaby mieć klasy typu: pogromca, niszczyciel i chodząca śmierć.

I odpowiednie zmiany w podobnym stylu, na wyższych poziomach. Tak, by zrobienie questa było hardkorowym wyzwaniem, niekoniecznie zależnym od szczęścia przy wypadajkach ;)

Choć jakieś zadanie z pasami cnoty też by było fajne - ja przez całą erę na s2 uzbierałem na razie 3 ;P

Bolivar - 2009-08-25, 15:47

Alabarcer ty chcesz po prostu serwer retro - taki jak w starych Wojach... ci co byli na Zlocie wiedzą o co chodzi i co jest...

...a ci co nie byli mają pecha.

Alabarcer - 2009-08-25, 15:49

Dokładnie chodzi mi o serwer który zajmował by 10 minut dziennie.
Haspen - 2009-08-25, 15:51

Alabarcer napisał/a:
Dokładnie chodzi mi o serwer który zajmował by 10 minut dziennie.


Mniej nawet. Skilkanie 100 turek w 20x5 to przy aktualnej szybkości serwa byłoby mniej niż 2 minuty. Treningi - kolejne dwie. Jakieś tam zmiany w eq: minutka.

Gra na pięć minut, prosto, szybko i przyjemnie ;)

Dark - 2009-08-25, 15:52

Bolivar napisał/a:
Wiesz jak to jest z uruchamianiem takich skryptów - raz się pamięta raz nie. Najbardziej denerwujący jest punkt 2 ;-).

To podpiąć pod przycisk dodaj ;P

Bolivar napisał/a:
Alabarcer ty chcesz po prostu serwer retro - taki jak w starych Wojach... ci co byli na Zlocie wiedzą o co chodzi i co jest...

Ja jak tylko zobaczyłem temat o tworzeniu starego schematu wyglądu do wojów już odkryłem wasze niecne plany.

Alabarcer napisał/a:
Dokładnie chodzi mi o serwer który zajmował by 10 minut dziennie.

Tagi speed server jak na travianie czy ogame? ;P

Alabarcer - 2009-08-25, 15:55

Taki jak w Tibii motyla noga. Wyskoczyłeś z tym ogame jak zza krzaka.
Irmo - 2009-08-25, 19:14

Jak już z wypadajkami kombinować to tylko przez dodanie przegródki w plecaku. Dużo uroku questy stracą na dodaniu do wypadajek taga [Q].


Haspen, jak wracać do starych wojów, to wielokrotne walki też wywalić ;P

Haspen - 2009-08-25, 19:39

Ja nie chce starych wojów.

Ja chce woje bez questów ;P

No dobra, bez wszystkich udziwnień typu postrachy czy 1/xvsx też ;P

I niech wrócą te 'walki o honor' czy co to było, że się miało punkty honoru, a pierwsze miejsce na liście to, zależnie od widzimisię gry, było miejsce 16, 37 lub 295 ;P

@Down: a niech ci będzie, że chcę starych Wojów, elfiku ;P

Irmo - 2009-08-25, 19:46

W gruncie rzeczy, chcesz starych wojów. Tylko z mobkami, treningami, turniejem i wyzwaniami. A do tego innowacja w postaci wojen i walk wielokrotnych.
Yossarian - 2009-09-06, 19:50

O, to ja też skomentuję ;P

Serwer chartkor - turki co 6 minut, mega drogie wskrzeszanie (tak, żeby nieostrożni nie mieli się za co wskrzesić), brak ograniczenia widoczności mobków

Serwer retro - bugi na każdym kroku, raz w miesiącu wykrzaczenie się bazy w połowie turnieju, powrót regeneracji i superduper alchemozy ;P

Irmis - 2009-09-07, 12:26

BTW, jest szansa wprowadzenia treningów z towarzyszami broni? To by bardzo wspomogło niewielkie gildie.
Bolivar - 2009-09-07, 12:33

Irmis napisał/a:
BTW, jest szansa wprowadzenia treningów z towarzyszami broni? To by bardzo wspomogło niewielkie gildie.

Niestety ma to też swoje wady - nagle okazuję się, że w czasie Turnieju brak ci przeciwników.

Irmis - 2009-09-07, 12:43

No to niezły wałek. Sposób pisania wojów nie przestanie mnie chyba nigdy zaskakiwać ;)
Bolivar - 2009-09-07, 12:51

Tu nie chodzi o pisanie, ale o koncepcję. Jeżeli masz poza gildią partnerów treningowych to nagle okazuje się, ze większość osób stara się mieć ich jak najwięcej. Daje to niestety ograniczenie w ilości przeciwników na Turnieju. Przecież dziwne będzie, że z kimś trenujesz w piątek, a w sobotę...
Coś podobnego było na zasadzie sojuszu między gildiami i treningami... maskara.

Switek - 2009-09-16, 14:13

Cytat:
Dokładnie chodzi mi o serwer który zajmował by 10 minut dziennie.

To przy aktualnej szybkości serwera zajmuje ci więcej :) ? :)

Cytat:


I niech wrócą te 'walki o honor' czy co to było, że się miało punkty honoru

za :)
Ale sortowanie można zrobić po ilości owego honoru :) )

Cytat:
mega drogie wskrzeszanie (tak, żeby nieostrożni nie mieli się za co wskrzesić),

Wskrzeszenie tylko za turki :D


Cytat:

Niestety ma to też swoje wady - nagle okazuję się, że w czasie Turnieju brak ci przeciwników.

To zrobić ograniczenie że jeśli sie z kimś trenowało to nie można w ciagu 7 dni walczyć z nim na turniju :)
Zlikwidowało by to migracje przedturniejowe


Jeszcze wprowadzilibyście jakieś bonusy dla gildi za zajmowanie odpowiednio wysokich miejsc na turniejach :) (1 miejsce 3 losowe budynki +1, 2 miejsce 2 losowe budynki +1 ... :) albo1 miejsce wszyscy członkowie +5 talonów 2 miejsce +3 talony :) )

Do tego umożliwić alchemizacje "zdrowia" :)

i

hhmmmm obniżyć wymagania dla przedmiotów z 300 lvla :) żeby można sie nimi było cieszyć dłużej jak Tydzień(dwa :) ) (250 lvl i staty proporcjonalnie :) )

Irmis - 2009-10-01, 14:42

Ja mam pytanie, o obywateli, za miejsca w rankingach na zakończenie ery s1. Może lepiej przyznać inne kryteria niż miejsce w najpotężniejszych?

Większość osób, które nie wybrały paladyna, może pomarzyć o dostaniu się do top10, bo na 10 dostępnych klas samych palów jest tam 5.

Może zamiast tego nagradzać tylko pierwsze miejsce w najpotężniejszych np 3m-c obkiem, a poza tym każde pierwsze miejsce w rankingach dodatkowych rasy i klasy obywatelem na 1 miesiąc? Nagrody z dodatkowych rankingów sumowałyby się dla każdego z wyjątkiem osoby, która zdobyła nagrodę za bycie najpotężniejszą pod względem expa. Tzn topowy palek blokuje nagrody w rankingu paladynów i swojej rasy, ale dostaje 3m-c obka, a ktoś, komu uda się uzyskać 2 pierwsze miejsca w rankingach dodatkowych może dostać nawet 2m-c obka.

Bolivar - 2009-10-01, 15:34

Moja prywatna opinia:
zaraz podniosły by się głosy, a dlaczego nie osoby, które mają w Turnieju... a dlaczego nie osoby, które w wojnach... a dlaczego nie takie, które... itd.

Niestety ciężkie do rozgryzienia, ale ten ranking jest pierwszy i wg. niego wszystko było rozliczane.

Irmis - 2009-10-01, 16:13

Nie uprzedzajmy faktów, najpierw niech się te głosy podniosą, a potem można z nimi podyskutować ;)

Fakt, ranking najpotężniejszych jest pierwszy, ale jest też jednym z najbardziej przewidywalnych - głównie są w nim paladyni. Przy turniejach jest odwrotnie, to są osoby, które klepią paladynów (nie licząc faktu, że jest to ranking wadliwy, ze względu na problemy z awansami).

Liczenie po rankingach dodatkowych ma tą zaletę, że dalej liczy najsilniejszych, ale w różnych dziedzinach. W ten sposób pozycja najlepszego mnicha, łowcy itp. jest choć trochę porównywalna z najlepszym paladynem, a za to lepsza od paru kolejnych paladynów mroczniaków, lacertów, czy kto tam jeszcze stoi w kolejce do top1 expa ;)

Podsumowując: w wariancie liczącym rankingi dodatkowe jeśli wybierasz popularne, szybko expiące połączenie, to konkurujesz tylko z sobie podobnymi, a nie z wszystkimi, o nagradzane miejsca.

vallo - 2009-10-01, 16:32

NO dobra ,ale np pierwszy mnich jest 60 w najpotężniejszych co powiesz tym 50 nad nim? :)
A gwardzista z 80ty..
mozna by na przyszłe ery jakiś sensowny podział zrobić.

Irmis - 2009-10-01, 16:41

I właśnie o to mi chodzi :)
A co powiesz tym wszystkim, którzy nie należą do klubu "palki i spółka? Co z tego, że gość jest najlepszym mnichem na serwerze, skoro do okolic topki nie ma szans się zbliżyć? Po co rozdawać nagrodę na zakończenie ery w większość jednej klasie, w jednym z najbardziej przewidywalnych rankingów w grze, skoro jest parę metod określenia, kto jest najlepszy w danej dziedzinie?

A po co czekać do przyszłej ery? ;P

Bolivar - 2009-10-01, 16:44

Brożek podobno jest najlepszym polskim napastnikiem... jednak co mu to daje w stosunku do np. angielskich piłkarzy?
Irmis - 2009-10-01, 16:46

Porównuj proszę rzeczy podobne. Jeśli ktoś ma najlepszą postać na s2, to jak to się ma do s1?
Bolivar - 2009-10-01, 16:54

Dla mnie temat jest zamknięty - nagrody są przyznane na takiej zasadzie jak zostały podane i koniec.

Przykro mi, ale powoli zaczyna być to śmieszne - są przyznawane nagrody, a tu temat dlaczego taki, a nie siakie.

vallo - 2009-10-01, 17:13

I tu sięz Tobą nie zgodze:)
W zeszłej erze byłe mnichem i byłem w top 10
NIk nikomu nie nakazuje wybierania postaci:)
Za to w tej nigdy bym nie przypuszczał ,że będe w top 10
Tym bardzie po tych czarodziejskich kurczakach:)

Irmo - 2009-10-01, 19:56

Poprzednia era, a właściwie jej koniec to był śmiech na sali. Połowa przestała grać, bo się posypało i wymieszało z nowościami ;P
Haspen - 2009-10-01, 21:29

Nie rozdawajcie nagród w ogóle i będzie zero kłótni "Dlaczego on dostał a ja nie?"

;P

Jehran - 2009-10-02, 10:07

Bolivar napisał/a:
Brożek podobno jest najlepszym polskim napastnikiem... jednak co mu to daje w stosunku do np. angielskich piłkarzy?

Bolivar, a co odpowiesz na to że jak sie wybiera najlepszych piłkarzy, to owszem wybiera sie tego naj naj, ale są też kategorie dla najlepszego obrońcy, najlepszego pomocnika, bramkarza, napastnika...
A jak porównujesz Brożka, to porównuj go do piłkarzy grających w tej samej lidze, bo tak to co to za porównanie i na jakiej podstawie? Twojej subiektywnej? Czy może strzelonych bramek? Bo jeśli o bramki idzie to czy aby tak bardzo odbiega?
A teraz coś na temat...
Rozumiem że nagrody były zdefiniowane wcześniej, albo raczej to komu będą, dlatego jest jak jest i nie ma co dyskutować. Ale na przyszłość może warto zastanowić sie nad docenieniem osiągnięć graczy z danej kategorii. Może by to spowodowało że chętniej gracze by sięgali do klas mało popularnych i trochę by to urozmaiciło grę.

Rauko - 2009-10-02, 11:06

Niestety uzyskanie idealnego balansu jest naprawdę trudne. Niektórym klasom się łatwiej gra innym trudniej... Teraz palkom ale może się to zmieni. Jak będzie zbalansowany dobrze sprzęt oraz walki z potworami wtedy jakoś to będzie wyglądać. Na razie gra jest balansowana cały czas z tego co widzę. Póki co taki podział nagród musi wystarczyć bo mimo iż niektórym wydaje się niesprawiedliwy jest jasny i przejrzysty. Sam nie gram palkiem ....
Irmis - 2009-10-02, 12:19

Lepszego balansu expienia raczej nie będzie. Różnica wynika z tego, że postaciami defowymi da się bić dużo wyższe grupy, niż innymi i do się nie zmieni. Zmniejszenie szansy trafienia paru wrogom na raz to zawsze będzie więcej niż zwiększenie szansy trafienia jednego przeciwnika. Dodanie do tego czasu walki z wuteka (strażacy) i żywki (paladyni) tylko w wzmaga.

Dlatego obecnie ranking nie pokazuje najlepszy postaci, tylko najlepsze spośród defowców (z marginalnymi wyjątkami).

Phil - 2009-10-02, 13:35

Tak zostało postanowione i teraz za późno już by to zmienić. W przyszłości rozważymy inny tryb nagradzania zwycięzców.
Phil - 2009-10-02, 15:17

Cytat:
Phil, szkoda. Zwłaszcza, że jeszcze jest sporo czasu.


Tu nie chodzi o czas, tylko o kolejne głosy protestu. Nagrody zostają tak jak zostały ogłoszone.

Switek - 2009-10-02, 20:04

Phil napisał/a:
Tak zostało postanowione i teraz za późno już by to zmienić. W przyszłości rozważymy inny tryb nagradzania zwycięzców.


Zapisać i zachować na dowód :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group