Forum Lotharis

Wysypisko. - Liczba grywalnych klas w SW

Kelk - 2009-08-23, 00:42
Temat postu: Liczba grywalnych klas w SW
Tak właśnie rozważałem sobie ile tak naprawdę jest klas w Seavranie.
Teoretycznie 10, ale w praktyce mnich siłowy a mnich defowy to całkiem różne klasy, ryckach ofensywnych i defensywnych nawet nie wspominając. Doszedłem więc do prostych wniosków - każdą klasę da się rozwijać zwyczajnie, na elitę, czempiona i wraz z którąś z trzech pozostałych cech. Daje to w rzeczywistości 60 klas :) No ale są mieszaniny, które nie należą do zbyt udanych - czy je też można tratować jako osobne grywalne klasy?
I tu pytanie do bardziej doświadczonych graczy - czy któraś z poniższych klas jest w rzeczywistości używana? Bądź też może pominąłem w tym spisie jakąś inną nieużywaną klasę? Prosiłbym o skorygowanie moich rozważań.

Berki:
Berek czystej krwi
Berek offowy
Berek żywkowy

Palki:
Palek pancerny
Palek offowy

Barby:
Barb czystej krwi
Barb pancerny
Barb siłowy
Barb żywkowy

?owcy:
?owca czystej krwi
?owca pancerny
?owca offowy

Rycki:
Rycek czystej krwi
Rycek pancerny
Rycek siłowy
Rycek żywkowy

Najmy:
Najm czystej krwi
Najm żywkowy
Najm defowy
Najm siłowy

Szermy:
Szerm czystej krwi
Szerm żywkowy
Szerm ofowy
Szerm defowy
Szerm pancerny

Gwardy:
Gward czystej krwi
Gward defowy
Gward pancerny
Gward offowy
Gward żywkowy

Straże:
Straż offowy
Straż żywkowy

Mnichy:
Mnich czystej krwi
Mnich offowy

Brumek - 2009-08-23, 09:13

Znawcą jakimś nie jestem, ale palka to bym raczej podzielił na wersje defową i wymęczającą (nie widziałem jeszcze palka, któremu wyszło by na dobre pójście w ofensywe, a pancerny to mi się jakoś z dużym panckiem kojarzy ;P ) Co do gwardzistów, to na s2 większość chyba stara się zrobić połączenie pancerno-offowe, czyli czyli dużo pancka, duży dmg i średnio duży atak.
Phil - 2009-08-23, 09:21

Berki:
Berek pancerny i półpancerny - jedne z bardziej skutecznych ścieżek.

Palki:
Tank - czyli HP i CW
Ścieżka palka pancernego w zasadzie nie istnieje - nie opłaca się zupełnie tak rozwijać postaci.

Barb:
Barb pancerny - tak samo jak w wypadku palka.

?owca:
?owca pancerny - tak samo jak w wypadku palka i barba.
?owca berkowy - czyli ci co idą w bronie berserkera

Rycki:
Wszyscy rycerze są pancerni choć faktycznie, jedni nieco bardziej ;-)
Tak samo z siłą. Także nie traktowałbym tego jako ścieżki.
Wyróżniłbym natomiast:
- ofensywnych podpalaczy
- ofensywnych pancernych
- defensywnych regenkowców

Najmici:
Defowi są wszyscy. Natomiast wyróżniłbym:
- najmitę atakowego (duża zręczność i co za tym idzie atak)
- najmitę dmgowego (mniejszy atak ale ogromny dmg)
- w początkowych fazach gry najmita pancerny i półpancerny jak berki

Gwardziści:
Z defowymi i żywkowymi się nie spotkałem ;-) Po prostu to mało efektowne ścieżki. Tu tak samo jak u rycerza, wszyscy są pancerni. W zasadzie u gwardzisty są dwie ścieżki:
- klasyczny
- berkowy (jak u łowcy)

Strażnicy:
Tu wg mnie w zasadzie jest jedna skuteczna ścieżka.
Atak, def i CW.

Mnich:
- klasyczny
- tank dmgowy (dużo HP, PNC, niski atak i obrona + sztuki walki)
- mnich defowy (z regeneracją, jedną bądź drugą, przy czym druga jest mniej popularna)

Irmis - 2009-08-23, 09:26

Chciałem coś odpisać, ale widzę, że Phil mnie ubiegł =)

Co do najemników zgadzam się z Philem - żywkowych jeszcze nie widziałem, a pancerni nawet w początkowych fazach gry sprawdzają się średnio.

W tekście jest parę błędów i niedociągnięć, np. stwierdzenie, że są mnisi offowi, gdy takich w grze jeszcze nie widziałem - są obrażeniowcy, którzy liczą na profit, ale ataku to oni nie mają za dużego ;)

Assaoth - 2009-08-23, 09:27

"Strażnicy:
Tu wg mnie w zasadzie jest jedna skuteczna ścieżka.
Atak, def i CW. "


Bardziej bym postawił na średni def (jak na + do zw), praktycznie brak ataku i potężne cw wraz z bardzo ponadprzeciętnym panckiem - wkońcu palki w topie zawsze są ;P

Irmis - 2009-08-23, 09:30

Assaoth napisał/a:
"Strażnicy:
Tu wg mnie w zasadzie jest jedna skuteczna ścieżka.
Atak, def i CW. "


Bardziej bym postawił na średni def (jak na + do zw), praktycznie brak ataku i potężne cw wraz z bardzo ponadprzeciętnym panckiem - wkońcu palki w topie zawsze są ;P


Niby tak, ale palki to nie jedyna klasa, z którą przyjdzie w grze walczyć, zwłaszcza podczas wojen ;)

Assaoth - 2009-08-23, 09:34

Wiesz, ja bym jednak grając strażakiem skupił się na laniu mnichów i palków właśnie. Tak naprawdę to strażak ma okrojonych przeciwników palka (na zatrucie i podpalenie bym się nie rzucał). ze względu na małe hp a duży pancerz - nie jest to klasa uniwersalna, niestety.
mindmaster - 2009-08-23, 09:56

Kelk napisał/a:

Berki:
Berek czystej krwi
Berek offowy
Berek żywkowy

Dla mnie berek "czystej krwi" i offowy to praktycznie to samo. Pozostaje kwestia rozłożenia punktów siła/zręczność, a to o ile ktoś nie zaniedba za bardzo zręczności nie ma wpływu na grywalność klasy. Sprawdzony build i działający.
Co do berka żywkowego to bym się wahał. Nie widzę zbytniego sensu takiego układu. To samo co żywotnością, a nawet więcej, można chyba uzyskać wykorzystując mniej punktów i dając je w wytrzymałość... Na początku może i będzie grywalny, ale jak długo?

Phil napisał/a:
Berki:
Berek pancerny i półpancerny - jedne z bardziej skutecznych ścieżek.


Berek półpancerny jest zdecydowanie jednym z lepszych wariantów, choć można się sprzeczać co kto uważa za berka pancernego lub półpancernego. Ja mam 2145 pancka i prawie 60% ochrony mając 255 poziom i uważam mojego berka za półpancernego.

Khhagrenaxx - 2009-08-23, 10:10

Irmis napisał/a:
Co do najemników zgadzam się z Philem - żywkowych jeszcze nie widziałem, a pancerni nawet w początkowych fazach gry sprawdzają się średnio.


Ja tam na s2 póki co nie narzekam ;) Wiem, mógłbym wziąć drowa albo sidana i mieć tyle ataku co defa i wszystko byłoby elegancko, ciężka klasa do ubicia, trochę losowa jeśli idzie o grę nią... ale prawie wszyscy są tacy ;P

Choć w późniejszej fazie gry rzeczywiście, może to nie mieć sensu, szczególnie gdy przyjdzie do umagiczniania przedmiotów:)

Irmis - 2009-08-23, 10:30

Khhagrenaxx, ty masz lepsze połączenie i chyba prowadzisz to lepiej od krasiów ;)
A nawet w późniejszej fazie gry te parę dodatkowych punktów w CW się przyda.

Grunt, by nie zaniedbać defa, bo wtedy może się okazać, że masz 300 więcej życiopancka niż pozostali najemnicy, ale trafić cię jest 2 razy łatwiej ;P

Switek - 2009-08-23, 10:58

Cytat:

Barb:
Barb pancerny - tak samo jak w wypadku palka.


Ke?:) pancerny?:)) chyba berkowy:P :) )(Jedyna słuszna droga dla barba:) chyba:) )

Kelk - 2009-08-23, 11:11

LITOŚCI - wymieniłem klasy niegrywalne! Czytajcie!
Irmis - 2009-08-23, 11:13

Kelk napisał/a:
LITOŚCI - wymieniłem klasy niegrywalne! Czytajcie!

Wymieniłeś klasy grywalne i niegrywalne. Gdyby zostawić same niegrywalne, trzeba by połowę wywalić ;P

Phil - 2009-08-23, 11:14

Zapomniałem o jeszcze jednej możliwości u barba.

Barb defensywny (z niewrażliwością). Dość podobny do mnicha defowego, tyle, że wiekszy dmg ma i mniejsze CW. Jednak skuteczny jest głównie przeciwko palkom i to w ograniczonym zakresie.

Kelk - 2009-08-23, 11:26

To może wlepię całość mych rozważań, bo widzę, że zamęt wprowadziłem:
LEGENDA:
czystej krwi - obie cechy główne rozwijane równo, reszta zaniedbana
offowy - rozwijana zr
defowy - dozwijana zw
siłowy, żywkowy, pancerny - wiadomo

Berki niegrywalne:
Berek czystej krwi
Berek offowy
Berek żywkowy

Berki grywalne:
Berek siłowy
Berek pancerny
Berek defowy

Palki niegrywalne:
Palek pancerny
Palek offowy

Palki grywalne:
Palek defowy
Palek żywkowy
Palek czystej krwi
Palek siłowy

Barby niegrywalne:
Barb czystej krwi
Barb pancerny
Barb siłowy
Barb żywkowy

Barby grywalne:
Barb defowy
Barb offowy

?owcy niegrywalni:
?owca czystej krwi
?owca pancerny
?owca offowy

?owcy grywalni:
?owca żywkowy
?owca defowy
?owca siłowy

Rycki niegrywalne:
Rycek czystej krwi
Rycek pancerny
Rycek siłowy
Rycek żywkowy

Rycki grywalne:
Rycek offowy
Rycek defowy

Najmy niegrywalne:
Najm czystej krwi
Najm żywkowy
Najm defowy
Najm siłowy

Najmy grywalne:
Najm offowy
Najm pancerny

Szermy niegrywalne:
Szerm czystej krwi
Szerm żywkowy
Szerm offowy
Szerm defowy
Szerm pancerny

Szermy grywalne:
Szerm siłowy

Gwardy niegrywalne:
Gward czystej krwi
Gward defowy
Gward pancerny
Gward offowy
Gward żywkowy

Gwardy grywalne:
Gward siłowy

Straże niegrywalne:
Straż offowy
Straż żywkowy

Straże grywalne:
Straż czystej krwi
Straż pancerny
Straż defowy
Straż siłowy

Mnichy niegrywalne:
Mnich czystej krwi
Mnich offowy

Mnichy grywalne:
Mnich siłowy
Mnich żywkowy
Mnich pancerny
Mnich defowy

Phil - 2009-08-23, 11:37

Cytat:
Palek offowy


Nie powiedziałbym, że palek ofensywny jest niegrywalny - po prostu nie ma racji bytu w topie za bardzo, ponieważ ów składa się często z wielu innych palków, którzy ustawiają się przeciwko sobie najczęściej. Palek ofensywny, może być wyzwaniem dla berserkerów i łowców.

Kelk - 2009-08-23, 11:38

Jakich berków i jakich łowców? ;)
Jeśli traci się główną broń na berków i łowców czyli gigantyczne ilości HP i uników, co pozwala często biedne berki wymęczyć to raczej przestaje się być dla nich problemem...

Irmis - 2009-08-23, 11:39

Nie zgadzam się z większością. Np. jedne z najlepszych połączeń najemnika i berka zostały zaklasyfikowane jako niegrywalne.
Kelk - 2009-08-23, 11:42

Irmis - to przedstaw swoją wersję, im będzie ich więcej tym lepiej - w końcu coś wyjdzie, a ciekawie byłoby stworzyć pełną listę klas.
Azareus - 2009-08-23, 11:47

Akurat offowy Palek w poprzedniej erze często berków i łowców kładł :P Zwłaszcza że miast dmg 150-200 miał zwykle 350+ ;p
Kelk - 2009-08-23, 11:49

Ok - to w takim razie jaki to był build?
dmg+atak+obrona+żywka?

Switek - 2009-08-23, 11:53

Cytat:
Barby grywalne:
Barb defowy

Widział ktos takie cudo ? :)
wg mnie grywalne nie jest:)

Kelk - 2009-08-23, 11:55

Switek napisał/a:
Cytat:
Barby grywalne:
Barb defowy

Widział ktos takie cudo ? :)
wg mnie grywalne nie jest:)


Enterorrhea na s2, Sida będącego ryckiem offowym spokojnie powala.

Azareus - 2009-08-23, 11:59

Na 300lvlu palek

Off- 6-7k hp: 5k uników 2.7k trafien: DMG: 312 - 400+ CW: 115-120
Tank - 10k hp: 6-7k uników max 1.9k trafien: Dmg 200-300

Na podstawie statystyk Kritova, mnie, orana, 'mhrocznych klonów Phila" , Amara, benzydona, Juranda ze Spychowa, MVC oraz tego palka zębacza, co to mnie na właściwą drogę naprowadził ;p

Irmis - 2009-08-23, 12:00

Wg mnie taki podział w ogóle nie ma sensu. Większość tych klas zamiast grywalna/niegrywalna, jest: grywalna przeciw/niegrywalna przeciw.
Kelk - 2009-08-23, 12:06

Irmis - zgadłeś - i tu mój zamiar stworzenia wielkiej tabeli dopasowywania przeciwników :)
Ale w tym celu muszę stworzyć na początek listę klas. I już pierwsze co mi się rzuca na oczy - nie przewidziałem, że występuje łączenie czterech cech. Mi jako berkowi to się po prostu nie opłaca, podobnie pewnie wyjdzie gra najmem.

Phil - 2009-08-23, 12:19

Kelk, w poprzedniej erze rozwijało się czasem nawet i 5 cech (choć podejrzewam, że to raczej tylko w wypadku paladynów - bo trzeba było siłę rozwijać pod dmg, zręczność gdy CW z wytrzmki nie wystarczał by wygrać, zwinność wiadomo i po trochu żywotność ;-))
Ont - 2009-08-23, 12:36

Kelk napisał/a:
Switek napisał/a:
Cytat:
Barby grywalne:
Barb defowy

Widział ktos takie cudo ? :)
wg mnie grywalne nie jest:)


Enterorrhea na s2, Sida będącego ryckiem offowym spokojnie powala.


Ostatecznie barb defowy IMO okaże się niegrywalny ;) Ofensywny wygląda na jedyną sensowną propozycję.

Irmis - 2009-08-23, 12:49

Ont napisał/a:
Ostatecznie barb defowy IMO okaże się niegrywalny ;) Ofensywny wygląda na jedyną sensowną propozycję.


Też zależy przeciwko komu Barb defowy może być niezły, ale na postacie, które nie mają ani klasowych uników (bo go sprowadzą na 5%), ani trafień, bo tu w pakowanie w nieklasowy def wiele mu nie da. Ale na pozostałe powinien się sprawdzać.

Kelk - 2009-08-23, 12:55

Irmis napisał/a:
Ont napisał/a:
Ostatecznie barb defowy IMO okaże się niegrywalny ;) Ofensywny wygląda na jedyną sensowną propozycję.


Też zależy przeciwko komu Barb defowy może być niezły, ale na postacie, które nie mają ani klasowych uników (bo go sprowadzą na 5%), ani trafień, bo tu w pakowanie w nieklasowy def wiele mu nie da. Ale na pozostałe powinien się sprawdzać.


Czyli zapowiada się pogromca siłowych mnichów :)

Phil - 2009-08-23, 13:05

Na świecie testowym, dawno temu jeden z testerów zrobił takiego barba defowego z niewrażliwością, który kosił tam palków. Ale to były warunki laboratoryjne, a w takich postacie wyglądają nieco inaczej niż te z rzeczywistej rozgrywki.
Kelk - 2009-08-23, 13:09

To może inaczej - na jakie klasy są skuteczne rycki defowe i czemu barby defowe miałyby być gorsze? :)
Ont - 2009-08-23, 13:09

Kelk napisał/a:

Czyli zapowiada się pogromca siłowych mnichów :)


Ofensywy też ich kładzie ;P

EDIT: barby defowe miałyby być gorsze od ryckowych odpowiedników ze względu na mniejszą ilość CW. Co prawda powinni wyciągnąć więcej defa, ale gdy rycek umagiczni sobie panerz w ekwipunku to barb zostaje daleko w tyle ;)

mef - 2009-08-23, 13:14

Dodaj, że rycerz posiada regenerację PP. ;)
Kelk - 2009-08-23, 13:21

Ale rycki defowe nie są odporne na podpalenia i zatrucia a barby są :)
Phil - 2009-08-23, 13:21

Odporne nie są, ale są w stanie je dłużej wytrzymać.
Kherehabath - 2009-08-23, 13:22

A czemu klasyczny berk jest niegrywalny? ;P
Phil - 2009-08-23, 13:24

Jest grywalny, ale nieco mniej skuteczny niż pancerny.
Kelk - 2009-08-23, 13:35

I dużo mniej skuteczny niż unikowy :)
I ciutkę mniej skuteczny niż siłowy :)
Klasyczny berek to berek, który padnie na każdym barbie, każdym rycku, każdym mnichu siłowym, każdym siłowym łowcy, każdym siłowym gwardzie, będzie miał duże trudności z palkami siłowymi i mnichami, pancernymi najmami, offowymi najmami i ogólnie poza szermami ze wszystkim co się rusza :)

Kherehabath - 2009-08-23, 13:39

Trochę kanał ;P
Dark - 2009-08-23, 13:44

To w takim razie jaki jest sens istnienia berka, skoro każdy berek to ktoś udający berka - nigdy nie wiesz czy to pan skaczący wokół ciebie i nie dający się trafić czy pan który jest w tak ciężkiej metalowej puszce, że nie potrafisz odróżnić jego biegu w szale od stania w miejscu?
Kelk - 2009-08-23, 13:51

A jaki sens jest istnienia rycka Tam masz dwa całkowite przeciwieństwa :)
Albo mnicha, łowcy, gwarda, barba, najma czy szerma?

Phil - 2009-08-23, 13:54

Każdą postacią da się grać Dark. Tylko nie każda będzie skuteczna ;-)
Haspen - 2009-08-23, 13:58

Kelk napisał/a:
Switek napisał/a:
Cytat:
Barby grywalne:
Barb defowy

Widział ktos takie cudo ? :)
wg mnie grywalne nie jest:)


Enterorrhea na s2, Sida będącego ryckiem offowym spokojnie powala.


Barb defowy to mutacja barba z palkiem, a takie coś jest niebezpieczne.

Albo najemnik z dużym HP, zależy od punktu widzenia ;P

Byłem kiedyś z takim w grupce, kiedy ja padałem tamten bez stresu dokańczał walkę ;P

Ale do takiego barba to jedynie gnom.

Irmis - 2009-08-23, 14:04

Haspen napisał/a:
Ale do takiego barba to jedynie gnom.

I może jeszcze jaszczur gwardzista? ;P

Haspen - 2009-08-23, 14:06

Nie pitol.

Widziałeś defowego barba? Nie widziałeś ;P A ja tak i swoje wiem, o ;P

Kelk - 2009-08-23, 14:11

Irmis napisał/a:
Haspen napisał/a:
Ale do takiego barba to jedynie gnom.

I może jeszcze jaszczur gwardzista? ;P


Ehhh - z jaszczurów to się robi przecież offowych rycków...

Irmis - 2009-08-23, 14:20

Kelk napisał/a:
Irmis napisał/a:
Haspen napisał/a:
Ale do takiego barba to jedynie gnom.

I może jeszcze jaszczur gwardzista? ;P


Ehhh - z jaszczurów to się robi przecież offowych rycków...

Rycki są be, bo bonus siłkowy się idealnie pokrywa;P

A gnom barb wyjdzie imo średnio, przez duże wymagania siły i rozkładanie punktów na jeszcze 3 cechy z niewielkimi plusami procentowymi.

Kherehabath - 2009-08-23, 17:39

Cytat:


Nie pitol.

Widziałeś defowego barba? Nie widziałeś ;P A ja tak i swoje wiem, o ;P


A widziałeś mistrza Kherehabatha w 4 erze? Całkiem dobrze sobie radził.

Khhagrenaxx - 2009-08-23, 18:11

Korthan, defowy ryc z V (wtedy ryc był tym czym jest teraz barb). Radził sobie wyśmienicie:)

No ale IV i V to jednak trochę inna bajka... te profity obecne i w ogóle:)

mef - 2009-08-23, 18:15

Kelk napisał/a:
Ale rycki defowe nie są odporne na podpalenia i zatrucia a barby są :)


I tak nieważne czy barbarzyńca czy rycerz będą defensywni, bo i tak dostaną po pupie od swojego ofensywnego odpowiednika i na pewno od najemnika, a atakowanie podpalaczy i trucicieli będzie równe samobójstwu. ;)


Klasa grywalna/niegrywalna każda od kogoś oberwie, podstawą jest to aby dostać od jak najmniejszej ilości. ;P Jak to jest z ofensywnym rycerzem. :D
Pokonuje zerków, łowców, gwardzistów, mnichów, rycerzy, barbarzyńców, strażników, szermierzy, oczywiście i tak zawsze się liczy przesławna 'losowość', z którą po swojej stronie potrafi rozbić paladyna, a nawet czasem najemnika. ;)
Oczywiście ilość tych możliwości do bicia zmieniała się cały czas wraz z postępami w grze, np. aktualnym umagicznianiem sprzętu. ;)

Pozdrawiam.

KoniAK - 2009-08-23, 18:55

mef, Jakoś ofowe rycki i barby nie zawsze są w stanie zlać mojego defowego barba, no ale jest on raczej stworzony jako eksperyment i zabawka... ;P

Co do ofowych rycków/barbów to wcześniej mojego szerma na s1 lały jak chciały, ale na tym turnieju 2 ofensywne rycki(na dwa atakujące) padły(nie wspominając o kilku berkach ;P ) do tego jakiś ofowy barb(z ponad 3k ataku) się na mnie naciął na treningu, więc wszystko z czasem się zmienia w grze... Ogólnie problemem wojów jest nierówny system Atrybutów wynikających z cech. Za łatwo nabić wysoki atak/obronę klasom bez danego bonusu, co jest niemożliwe w przypadku życia z żywki(klasa z bonusem dostaje na dobrą sprawę 2x tyle co klasa bez bonusa( czy CW z wytrzymki(podobnie jak z życiem z żywki). Inny problem to późne ulepszanie sprzętów. Nie ma czegoś takiego jak ograniczenia ulepszania, a ceny ulepszeń są wysokie więc czeka się na najlepszy sprzęt...

mef - 2009-08-23, 19:37

Jak wspominałem ilość przeciwników dla takiego rycka zmienia się cały czas ze wzrostem poziomów. ;)
Gromiłem was niecnych szermierzy kilkanaście poziomów temu, to teraz was nawet kijem nie tknę, bo po ulepszaniu sprzętu dostaliście ogromne bonusy do uników i dmg.
Tak samo z paladynami, bywały czasy że łamali sobie zęby na moim pancerzu. Teraz to ja nie nadążam wypalać tego co sobie zregenerują.
A z zerkami, to każdy wie że 'losowość' jest po ich stronie. ;P

KoniAK napisał/a:
Jakoś ofowe rycki i barby nie zawsze są w stanie zlać mojego defowego barba, no ale jest on raczej stworzony jako eksperyment i zabawka... ;P

Tak samo ludzie sobie łamią zęby na tych co na 14lvl wybrali miecze miast pałek. ;)
Poczekaj aż kupią lepszego grilla to... zginiesz! ;P

Khhagrenaxx - 2009-08-24, 00:40

Koniak napisał/a:
Inny problem to późne ulepszanie sprzętów. Nie ma czegoś takiego jak ograniczenia ulepszania, a ceny ulepszeń są wysokie więc czeka się na najlepszy sprzęt...


To też zależy... mój lacert łowca umagiczniał staff z przedziału 120-150... aktualnie (240+ poziom) problemem nadal nie jest złoto a statystyki. Gdybym umagiczniał ostateczny sprzęt... nie wyciągnąłbym tego co mam teraz - przez statystyki i rozwój postaci... ergo: wszystko zależy... ale mogę się mylić... (jak pewien stary wojak ;) ).

Irmis - 2009-08-24, 00:53

Wydaje mi się, że trochę się zmieniło przez olbrzymią ilość złota, która jest dostępna w tej erze przez wypadajki.
Kelk - 2009-08-24, 01:59

Khhagrenaxx napisał/a:
Koniak napisał/a:
Inny problem to późne ulepszanie sprzętów. Nie ma czegoś takiego jak ograniczenia ulepszania, a ceny ulepszeń są wysokie więc czeka się na najlepszy sprzęt...


To też zależy... mój lacert łowca umagiczniał staff z przedziału 120-150... aktualnie (240+ poziom) problemem nadal nie jest złoto a statystyki. Gdybym umagiczniał ostateczny sprzęt... nie wyciągnąłbym tego co mam teraz - przez statystyki i rozwój postaci... ergo: wszystko zależy... ale mogę się mylić... (jak pewien stary wojak ;) ).


Ekhm - ciekaw jestem który masz poziom tych sprzętów i czemu gildie z normalnymi zarobkami nie mogłyby sobie pewnie na to pozwolić :>

Kalam - 2009-08-24, 08:50

Cytat:
Wydaje mi się, że trochę się zmieniło przez olbrzymią ilość złota, która jest dostępna w tej erze przez wypadajki.


Tyle że mnie się wydaje, że umagicznianie jest o wiele droższe niż w zeszłej erze.. :>

Irmis - 2009-08-24, 08:55

Kalam napisał/a:
Tyle że mnie się wydaje, że umagicznianie jest o wiele droższe niż w zeszłej erze.. :>

Chyba tylko dlatego, bo umagiczniacie na wyższe poziomy ;P

Wzory zostały te same, koszt sprzętu i sam ekwipunek również.

Phil - 2009-08-24, 09:55

Chyba nie, przynajmniej w wypadku broni. W poprzedniej erze wydaje mi się, że ulepszenie broni dawało 10% podstawy, w tej daje 5%. Ceny ulepszeń się nie zmieniły, ale wydaje mi się, że Wojtek podniósł koszt rozbudowy warsztatów.

Co do złota z wypadajek - te idą do mnie na warsztat, ponieważ też uważam, że przez nie w tej erze jest zbyt dużo złota.

Azareus - 2009-08-24, 10:03

Powiem Ci Philu, ze teraz wypadajka to ok. 2k złota. ja Nie mam już co ulepszać, bo mam limit statystyk, a po sprzedaniu wypadajek mam niemal milion sztuk złota ;p A mówili mi że jak będę po drodze sobie alchemizował to na koniec złota mi nie starczy :p Więc to wina tych, co chcieli wypadajek ;p
Irmis - 2009-08-24, 10:05

Tak, ale na pewno nie można kombinować z szansą wypadania. Już teraz niektóre questy są niemal niewykonalne, lub wysoce nieopłacalne.

Nie wiem, czy nie najlepszym wyjściem było by jakieś zużywanie kasy w trakcie trwania ery, a nie kiszenie, by wydać na sam koniec.

Phil - 2009-08-24, 10:32

Irmis, jedynie wprowadzenie limitu ulepszeń na przedmiot może do tego doprowadzić przy jednoczesnym obniżeniu kosztów oraz zrezygnowaniu ze wzrostu wymagań po ulepszeniu. Tak mi się przynajmniej wydaje analizując sytuację.

Azareus, ja doskonale wiem jakie są ceny :p Sam tworzyłem większość z nich. Problem tylko w tym, że założyłem, że będą rzadsze.

Kelk - 2009-08-24, 11:46

Azar - zazdroszczę - mnie nie stać na ulepszenie wszystkiego :)
Irmis - też o tym pomyślałem - np. podrasować potworki na tyle by były nie do ubicia bez umagiczniania ^^
Phil - rozumiem, że ceny wypadajek nie zmienią się w trakcie trwania ery?

Phil - 2009-08-24, 12:01

Cytat:
Phil - rozumiem, że ceny wypadajek nie zmienią się w trakcie trwania ery?


Nie, w trakcie trwania ery się nie zmienią. Zmiana nastąpi wraz z restartem świata.

Emilka - 2009-08-24, 15:56

klasyczny łowca w ogóle jest nie grywalny a łowca z nastawieniem na atak podobnie jak normalny. Wiem bo przetestowałem oba i w tej erze nastawiłem się na atak i jest jedna wielka kupa. Zresztą niektórzy to widzą po moich turniejach jak idzie takiemu łowcy.
Khhagrenaxx - 2009-08-24, 17:06

Ano racja. Tylko obrażeniowiec się liczy... Choć z drugiej strony nikt nie ma łowcy - świniaka z bardzo wysokim hp. Ciekawe jak takie coś by się sprawowało :>

Ale chyba nietęgo.

Kelk - 2009-08-24, 21:42

A mnie wciąż nurtuje co by wyszło gdyby zrobić palka albo mnicha offowego - bez zwiększania obrażeń...
Ktoś kiedyś czegoś takiego próbował?

Irmo - 2009-08-24, 21:44

Bez obrażeń się pewnie nie opłaca. A o ofensywnym mnichu gada Koniak od jakichś dwóch er. Ale jeszcze takiego nie zrobił ;P
Azareus - 2009-08-24, 21:54

Kelk napisał/a:
A mnie wciąż nurtuje co by wyszło gdyby zrobić palka albo mnicha offowego - bez zwiększania obrażeń...
Ktoś kiedyś czegoś takiego próbował?



Może o takiego chodzi?

2k trafień 4k unikow, dmg 150-210? (to chyba z dwurakiem). taki miast standardowego wg. mnie 8k hp, ma 6k hp, więc jego regenka zostaje ograniczona z 160hp do ok. 100-120. Z racji tego, ze ma maly dmg, jest odwrotnością klasycznego łowcy hp/atak bez ulepszania dmg. Berserkera nie zabije, choć ma większe szanse. Może po upadkach latwiej najemnika zabije. Ale z takim hp cw spada, więc inny palek z łatwością go ubije. Wszystko przez niedobór hp. A jak ktos chce obciąć uniki miast hp, to niech juz lepiej sobie zrobi łowcę Właściwie odwrotnością paladyna jest łowca ;p

Mialem podobna postac do czasu az zaczalem dmg ulepszac. trafienia można było podwyższyć poprzez alchemizacjeamuletow i koszul, więc za bardzo nie popsulem postaci. A braki w hp szybko sie naprawiło ;p

Assaoth - 2009-08-24, 22:11

Aza, a jakby coś kombinować z unikiem ~5k (raczej się da, Sonja w końcu ma taki ;) ) + prof "Boska Interwencja" - w sumie, żeby tylko na jakiś czas zmniejszyć trafienia... ~6k uniku na ~4k trafień łowcy.... mogłoby być ciekawie ;)
Azareus - 2009-08-24, 22:13

łowcy którzy pakowali ostro w zrecznośc równiez dobiją na alchemiku te 5k trafien. Dodatkowo profit musialby dzialac niemal non - stop

Taki palek w zasadzie jest. Oran może ma mniej hp i cw, ale ma całkiem duże szanse z berkami. On bazowo ma te 5k uników i niemal 2k trafień ;p

Assaoth - 2009-08-24, 22:21

patrząc na klasy topowych łowców jest 10 postaci z rasą siłową (3x jaszczur, 4 krasie i 3 łorki) która raczej nie ma wybitnego ataku, bo poszła w siłę, przecie nikt nie będzie defowca z orka robił :P . No i w tamtej drugiej 10 (wszystkie kolory elfów i sidan) też raczej jakiś siłowiec jest.
KoniAK - 2009-08-24, 22:42

Jako że pewnie niedługo na warsztat wezmę cały ekwipunek zeby go poprawić przed s3 to pewnie trochę się zmieni, chyba że moje zmiany nie zostaną wprowadzone, ale myślałem o przywróceniu starych dobrych ograniczeń klasowych ;P oraz dorzuceniu co nieco itemków ;P Bo jednak brak ograniczeń klasowych prowadzi do mutacji... Większość barbów, berków i łowców(oraz gwardów i rycków) jest do siebie bardzo podobna, a tak chyba nie miało być... Pewnie wprowadzenie ograniczeń klasowych naprostuje trochę łowców i gwardów do normalniejszych... Barby i rycki pewnie nadal będą szły w atak, bo im dzięki obecnemu systemowi atrybutów łatwo wyciągnąć wysoki atak(a tak naprawdę wystarczyłoby aby ktoś w końcu przysiadł nad systemem który dawno temu opracowałem a który zmieniał system atrybutów i wyrównywał siłę konkretnych atrybutów względem siebie, choć wtedy trzebaby zmienić także sprzęt i pewnie system ulepszania ;P )
Kelk - 2009-08-24, 22:49

KoniAK napisał/a:
Większość barbów, berków i łowców (...) jest do siebie bardzo podobna


Berków proszę w to nie mieszać :)

Irmis - 2009-08-24, 22:58

Sporo też namieszało wprowadzenie bonusów do czasu walki przy niektórych broniach, bo jest to coś, co bardzo trudno podciągnąć cechami.

Jest też kilka drobnych nielogiczności, jak np broń dodająca do żywotności, zamiast do pancerze i to jakieś śmieszne ilości. Podobnie tarcze wymagają przeróbki, bo na razie są 2 sensowne i żadna nie nadaje się dla siłkowców.

Asbagarin - 2009-08-25, 09:30

Bezsensu jest pancerz/broń z wymaganiem 700+ żyw dająca 100+ hp (czego nie da się ulepszyć) a zaraz obok sprzęt dla rycka/gwarda/strażaka wymagania 700+ wt a otrzymuje 600+ pancka który bardzo chętnie ulepszy alchemik :P Fajnie jakby wróciły podziały w broniach/pancerzach ze względu na klasę i rasę. A można dodać funkcje w sklepie wyłącz/włącz sprzęt dla unikowców/ofowców/siłowców hmm? bo latanie przez miliony stron wkurzające jest :P
Azareus - 2009-08-25, 09:46

Akurat można sobie ustawić aby wyświetlalo przedmioty od danego lvla czy poziomu umiejętności ;p Pod koniec lista jednorecznych broni zajmowała cale pól normalnego miejsca ;p
Irmis - 2009-08-25, 09:48

Jest parę rzeczy, które nie są do końca sensowne: np. broń berserkera, która ma +3 cw, podczas gdy najemnika ma +2cw, przy wyższych wymaganiach wuteka. Wychodzi przy tym, że pakując pod swój sprzęt najemnik gorzej wychodzi z czasem walki niż bers, któremu raczej przeciąganie walk nie grozi ;P

Takich rzeczy niestety jest sporo.

Propozycja stworzenia zakładek, typu: pokaż sprzęt, który może ubrać barbarzyńca/paladyn/szermierz itp już padła, ale niestety ingerencja w kod wojów to dość ciężka sprawa, więc na razie chyba to poczeka.

Fayl - 2009-08-25, 09:50

Cytat:
Akurat można sobie ustawić aby wyświetlalo przedmioty od danego lvla czy poziomu umiejętności

Ale w sumie w łatwy sposób można zrobić wyświetlanie przedmiotów wg wybranej cechy/cech (vide moje tajne technologie :P ). Tzn zaznaczamy jedną lub dwie cechy i wyświetlą się tylko przedmioty, które mają największe wymagania w niej/nich.

KoniAK - 2009-08-25, 14:49

CW dla broni berków, najmów i szermów jest dlatego, ze są to jedyne klasy bez bonusa do żywki albo wytrzymki...

Itemy z wysokimi wymaganiami życia i dodatkiem życia miały być w zamyśle stworzone pod ulepszanie żywki w itemach...

Fayl, a próbowałes kliknąc np. na ikonce siły w sklepie? albo na ikonce dmg... itd...

Może jak doda się ograniczenia klasowe, to ktoś wprowadzi filltr klasowy...

Irmis - 2009-08-25, 14:51

To dlaczego najemnik ma z nich wszystkich na najmniejszy plus do cw? ;P
Fayl - 2009-08-25, 15:07

Cytat:
Fayl, a próbowałes kliknąc np. na ikonce siły w sklepie? albo na ikonce dmg

Właśnie spróbowałem. :P
Ale imo w ten sposób nie jest jakoś łatwiej znaleźć potrzebny przedmiot. Jakby zostawały wyfiltrowane przedmioty tak, że zostałyby tylko te z najwyższymi bonusami to wybranej cechy/cechy, będą to *tylko* te klasowe - sprawdza się przy wszystkich rodzajach ubrania. (nie licząc tych z początku gry, które są dla wszystkich).

Cytat:
Może jak doda się ograniczenia klasowe, to ktoś wprowadzi filltr klasowy

No tak, jakby były wyraźnie zaznaczone klasy to to już w ogóle nie problem zrobić, ale to co napisałem też powinno działać.

Drakki - 2009-08-25, 19:51

Irmis napisał/a:
To dlaczego najemnik ma z nich wszystkich na najmniejszy plus do cw? ;P

moim zdaniem dlatego ze ma uniki i dmg :P
wprowadzenie ograniczen klasowych bardzo by pomoglo
teraz jest tylko kilka % postaci ktore graja normalnie bez nadmiernego pakowania tam gdzie nie maja bonusu klasowego


Ps: mogliby od nowej ery wywalic palki szkoleniowe bo to psuje zabawe na samym poczatku

Irmis - 2009-08-25, 20:00

Raczej zostawić pałki szkoleniowe, osłabić trochę ostanie (2cw), a wywalić cała pozostałą broń początkową.

//I oczywiście zwiększyć wymagania siły na pałki tak, by dorównywały wymaganiom borni siłkowej na tym samym poziomie.

Ont - 2009-08-25, 20:10

Irmis napisał/a:
Raczej zostawić pałki szkoleniowe, osłabić trochę ostanie (2cw), a wywalić cała pozostałą broń początkową.

//I oczywiście zwiększyć wymagania siły na pałki tak, by dorównywały wymaganiom borni siłkowej na tym samym poziomie.


wtedy się udupi wszystkie klasy niesiłowe na początku ery. Prędzej po prostu dodać innym broniom plusy do cw.

Drakki - 2009-08-25, 20:10

popatrz sobie na to z innej strony
czy jest sens w pakowaniu tyle w silke i oslabianiu postaci juz na poczatku tylko po to by miec kilka ptk dmg wiecej?
gdyby nie bylo widac kto jaka ma klase byloby ciezko rozpoznac czy to berek czy to szerm

Irmis - 2009-08-25, 20:16

Ont napisał/a:
wtedy się udupi wszystkie klasy niesiłowe na początku ery. Prędzej po prostu dodać innym broniom plusy do cw.


Ale będą przecież jeszcze miecze szkoleniowe dla niesiłkowców.

Phil - 2009-08-25, 21:04

Na początku różnice są zawsze ledwo zauważalne. Obojętne czy to berek czy paladyn, przez pierwsze 20 poziomów wszyscy są bardzo podobni. Rzeczywistą różnicę dostrzec można dopiero gdzieś około 30 poziomu... a wyraźną po 35-40.
Asbagarin - 2009-08-25, 22:25

Philu nie zgodze sie z Toba na s1 (pewnie na s2) różnica między siłowym łowcą/gwardem a ofowym barbem jest minimalna :P cóż balans w grze zawsze jest najtrudniejszy, ale brak podziału broni dla klas było błędem
Azareus - 2009-08-25, 22:34

To wszystko wina profitów ;p no bo czym się różni:

?owca siłowy od barba offa?
- łowca ma bazooke a barb wrzaskuna

Berek pancerny od ryca ofowego?
- Berek ma emo - mode a ryc zapalniczkę

Barb defowy od ryca defowego:
barb ma DemiGod mode a ryc nieoczekiwaną syntezę metali na pancerzu

gwardzista siłowy od (znowu) rycka offa:
Gward ma kiepskie skille a rycek...hmmm... zapalniczkę i "więcej pancerza niż palek hp?"

Tsumosowy najemnik od szerma siłowego?
Zapalniczka aka trutka na szcury vs kopniaki w wiadome miejsce

Palek od pralki?
Palek ubije przy szczęściu berka, zas pralka ubije palkowego zabijacza berków

Mutacje panie, wypaczenia, tu Zuego paladyna trzeba! :P

Kelk - 2009-08-25, 22:43

Azareus napisał/a:
To wszystko wina profitów ;p no bo czym się różni:

?owca siłowy od barba offa?
- łowca ma bazooke a barb wrzaskuna

Berek pancerny od ryca ofowego?
- Berek ma emo - mode a ryc zapalniczkę

Barb defowy od ryca defowego:
barb ma DemiGod mode a ryc nieoczekiwaną syntezę metali na pancerzu

gwardzista siłowy od (znowu) rycka offa:
Gward ma kiepskie skille a rycek...hmmm... zapalniczkę i "więcej pancerza niż palek hp?"

Tsumosowy najemnik od szerma siłowego?
Zapalniczka aka trutka na szcury vs kopniaki w wiadome miejsce

Palek od pralki?
Palek ubije przy szczęściu berka, zas pralka ubije palkowego zabijacza berków

Mutacje panie, wypaczenia, tu Zuego paladyna trzeba! :P


pierwsze - postaw przeciw nim dobrego szerma ^^
drugie - pierwsza klasa na drugą nie jest za cholerę odporna, postaw palka ^^
trzecie - masz listę w innym wątku
czwarte - zobaczymy na s2, ale rycki gwardzistów pojadą
piąte - szerm nie ma problemów z alchemizacją ^^

Dodatkowo - jaki palek ubije berka niższego poziomem o mniej niż 5%?

Azareus - 2009-08-25, 22:49

Ja---->Oran----->Ghazkull

Mniej więcej tak, choć dzisiaj na treningu Ghaz wygral 2 razy a byl na jeden cios - czitach!

Btw na cześc to pokazałeś różnice ale... jeżeli usunąć profity? Bo jak dzisiaj zaatakowałem Quirotha to statystyki miał identyczne. A wygrałem tylko dlatego że się ładnie usmażył. Widać tu że ludzie chcą grac daną klasą, ale brakuje im danego profitu i wychodzą mutacje ;p czyli jednak klas w grze jest za dużo ;p

Ont - 2009-08-25, 22:57

Kelk napisał/a:

pierwsze - postaw przeciw nim dobrego szerma ^^


racja, dobry szerm i mocno defensywny palek składają offowego barba, a nie dają rady siłowemu łowcy.

Asbagarin - 2009-08-25, 23:13

Ont napisał/a:
Kelk napisał/a:

pierwsze - postaw przeciw nim dobrego szerma ^^


racja, dobry szerm i mocno defensywny palek składają offowego barba, a nie dają rady siłowemu łowcy.


Ciężko się z Tobą zgodzić po 251 lvl'u barb z klasami defowymi ma zbliżone szansę jak łowca... mateczka losowości daje często o sobie znać :P

Kelk - 2009-08-25, 23:19

Azar - Oran to nie Palek ;p
To przekleństwo mojej myśli wojennej, bo udaje mi się go namierzyć, udaje mi się wstawić berka, a mu udaje się wygrać...
Fakt - masz z tym rację :)

I nie zgodzę się, że klas w tej grze za dużo - cały jej urok to możliwość rozwoju postaci w dowolnym kierunku. Jeśli ktoś chce mieć grę w której wiadomo jaka klasa bije inną to polecam pokemony :)

Kelk - 2009-08-25, 23:28

Asb - skroisz palka czy szerma z 5-6k obrony?
KoniAK - 2009-08-26, 00:38

Mój szerm nie ma nawet 5k obrony, a barby typu Ont z jego 3k+ ataku na mnie topią... Wystarczy ładny dmg u szerma... ;P
Asbagarin - 2009-08-26, 09:41

Kelk Cirana skroję :P z Kalamem idzie różnie a palków na razie nie sprawdzam ale jak szczęście jest po mojej stronie to wygrywam...
KoniAK - 2009-08-26, 09:55

Asbagarin, Jak szczęście jest po mojej stronie, to ja berków rozwalam, a i łowcy są blisko padnięcia na mnie... ;P
Asbagarin - 2009-08-26, 10:35

To powiem inaczej, walki ze mną są niepewne jeżeli mam 15-20% szansy na trafienie to pół na pół na wygraną dla każdej ze stron :P
Drakki - 2009-08-26, 10:39

a o mnie nikt nie wspomnial :cry:
kazda postac moze zostac tak poprowadzona ze bedzie wygrywala wiekszosc walk z przeciwklasa

Haspen - 2009-08-26, 14:57

Drakki napisał/a:
a o mnie nikt nie wspomnial :cry:
kazda postac moze zostac tak poprowadzona ze bedzie wygrywala wiekszosc walk z przeciwklasa


I zyskujemy wtedy nowe przeciwklasy z klas, które normalnie się nami nie interesowały ;P

Wniosek: Nie ma klasy "uber-grywalnej". Każda jest grywalna, tylko gracze je pitolą podczas rozwoju ;P

Kelk - 2009-08-27, 00:01

Tak się zastanawiam czy nie byłoby ciekawym pomysłem zdjęcie ograniczenia levkowego z broni? Na pewno by wspomogło "czystość klasową", a nie ograniczyłoby rozwoju...
Jehran - 2009-08-27, 08:51

Jeśli z broni to i z większości sprzętu, bo czemu mają być premiowani Ci którzy rozwijają sie pod broń? Albo inaczej, wszyscy będą sie rozwijali pod coraz lepszą broń i zamiast grać i kombinować będziemy mieli same klony z owczym pędem do coraz lepszej broni.
Dark - 2009-08-27, 10:50

Kelk imho miał na myśli właśnie cały ekwipunek.
Tylko zauważ, że w tym momencie poziomy często spełniają rolę balansu. Na pewno jest jakiś powód, dla którego wpierw barbarzyńcy, a później berserki otrzymują broń albo pancerz skórzany pojawia się ciut później niż puszka.

Irmis - 2009-08-27, 11:07

Wtedy balans by szlag trafił i mało kto by grał postaciami, które nie mają idealnie pokrywających się bonusów klasowych i rasowych, tak, by na 100 poziomie zakładać sprzęt co najmniej z 200.
Kelk - 2009-08-27, 15:21

Irmis - zgadzam się - dlatego osobiście uważam, że jest dobrze tak jak jest obecnie :)
Jehran - 2009-08-28, 12:15

No to po co sie zastanawiasz nad zdjęciem ograniczeń od poziomu skoro uważasz że teraz jest dobrze ;P
Apokalipsis - 2009-08-28, 14:10

No bo może się zastanawiał, i zastanowił się, i doszedł do wniosku, że jednak jest dopsze ;P
Kelk - 2009-08-28, 15:20

Bo jeśli się ludzie uprą zupełnie niepotrzebnie na ograniczenia klasowe sprzętu to już lepsze będzie zniesienie poziomów...
Irmis - 2009-08-28, 15:40

Ale właśnie ograniczenia klasowe są sensowne.
Niekoniecznie na wszystkie sprzęty, ale na pewno na niektóre:
berserkerskie dwuraki - dla bersów
pałki szkoleniowe - dla siłkowców
miecze szkoleniowe - dla pozostałych

itp.

Kelk - 2009-08-28, 17:45

Dobra - to wytłumacz jaki w tym sens widzisz :)
Irmis - 2009-08-28, 17:48

Brak rycerzy i łowców idących głównie w bronie berka? Podobnie z szermami.

Gdy nie ma lepszego sprzętu, do którego można dojść pakując ostro w nieklasowe cechy, to nie opłaca się tak rozwijać postaci.

Kelk - 2009-08-28, 18:13

Irmis - a nie uważasz, że inny rozwój jest dla nich nieopłacalny?
Irmis - 2009-08-28, 18:27

Nie, nie uważam. A ty?
Kelk - 2009-08-28, 18:41

Uważam - łowcy niesiłowi są dość słabi, w porównaniu do siłowych przegrają ze wszystkimi klasami z którymi i tamci dostaną, a nie wygrają ze wszystkimi, których tamci rozniosą...
Khhagrenaxx - 2009-08-28, 18:46

Kelk, tylko to jest reakcja łańcuchowa. Dlaczego łowca szedł w siłę? Bo dużo szermów tak robiło, więc żeby mieć z nimi szanse (mieć szanse ze swoim wrogiem klasowym - sic!) musiał iść w siłę. Gdyby było ograniczenie klasowe broni to wtedy łowca miałby te 8k hp, 4,5k ataku i rozwalałby tego szerma, który miałby normalny dmg.

Podobnie z resztą zależności. Tylko... Czy nie będzie wtedy znowu schematyzmu rodem z IV ery? Że będzie się biło tylko jedną/dwie klasy i to wszystko? I tak co tydzień i co tydzień i na każdej wojnie etc...? Ergo: czy gra znowu nie będzie zbyt schematyczna i nudna? Do przemyślenia, jak na moje ;) (przez kogoś innego, bo ja nie mam łba do takich spraw ;P ).

Irmis - 2009-08-28, 18:47

To w tym wypadku trzeba się zastanowić, jak podpakować tą klasę, by nie była zbyt słaba. Bo stwierdzenie "idźcie w broń berserkera" nie rozwiązuje problemu.

Zresztą łowcy nie mają chyba aż tak tragicznie. Jest u nich parę skutecznych buildów i to wcale nie siłkowe.

Kelk - 2009-08-28, 18:51

No to podaj jakiś build który skosi coś czego build siłowy nie skosi :)
Irmis - 2009-08-28, 19:01

Nie widzę sensu - przeczytaj jeszcze raz mojego wcześniejszego posta ;)

Ale pamiętam, że takie sytuacje były choćby w zeszłej erze - widziałem chyba ze 4 style prowadzenia łowcy, a to było jeszcze przed możliwością wybrania spośród 3 profitów. I np z jednym paladynem średnio sobie radziłem moim siłkowym łowcą, podczas gdy drugi łowca trochę lepiej. Ale na ogólnych przykładach nie jestem Ci w stanie teraz odpowiedzieć.

Kelk - 2009-08-28, 19:31

No w tym właśnie problem, że siłowy łowca bije innych na głowę. Berki przegrywają z takowymi, lejąc innych jak chcą. Mnisi pokonują łowców niesiłowych, siłowi sobie z nimi radzą. Szermów siłowych mogą również nie pokonać zwykli łowcy, z najmitami pewnie podobnie mają obie klasy, choć tu łowcy defowi mogą mieć przewagę. Ogólnie różnica jest spora...
mef - 2009-08-28, 20:46

Khhagrenaxx - bo w IV erze wg. 'zasady 3 cech' była tylko jedna słuszna droga. ;p


Rozprawiacie o łowcy, który był jest i będzie przyjemną klasą, a co wymyślicie do gwardzisty, który poprzez profity jest strasznie poszkodowany i bez dużego dmg wiele nie zdziała?

Walgo - 2009-08-28, 21:03

Gwardzista przecież nie ma słabych profitów. Ofensywa gwardzisty jest dużo lepsza od jej odpowiednika u łowcy. Chyba że masz na myśli profit cechowy niestrudzenie, który gwardziście sie nie przyda tak jak dla łowcy witalność.
mef - 2009-08-28, 21:14

Dla mnie gwardzista był i jest pokrzywdzony, coś pozostało z Ve. ;)

Ofensywa/zwiększanie atrybutów - ja tym profitom jakoś nie ufam, może teraz po naprawie jest różnica, ale nadal nie ufam. ;) Poza Ofensywą gwardzista ma profity czysto defensywne - reg.PP i absorpcja, brak u niego takich, które przydadzą się bardziej do 'dużego' ataku. W porównaniu do 'tiger technique', która daje mocnego kopa do zadawanych obrażeń - kiepsko.
Poza tym, post niejako wciąż był skierowany do tej wypowiedzi o forsownym szkoleniu się do broni zerka. Gwardzista nie ma dodatkowych obrażeń, a żeby skutecznie ten swój atak wykorzystać powinien bić mocno.

I tak, niestrudzenie także jest kulą u nogi dla gwardzisty.

Oczywiście to tylko moje prywatne odczucia. ;)

Khhagrenaxx - 2009-08-29, 10:00

Byłoby elegancko gdyby... Gwardzista z ofensywą zadawał tyle samo obrażeń co łowca z ciosem tygrysa - przy takich samych bazowych obrażeniach (trafia częściej w zwykły sposób, łowca w zwykły trafia wtedy rzadziej, ale rekompensuje to cios tygrysa). To samo z innymi profitami.

Balans.

No ale jest jak jest a póki co nie ma klasy wybitnie poszkodowanej, którą po prostu nie da się grać (mnich z IV ery, barb, gward z V ery). Wszystkim da się coś wykombinować a że pewne klasy osiągają przewagę na różnych przedziałach poziomowych? Trudno, w każdym razie jest lepiej niż drzewiej ;P

mef - 2009-08-29, 13:53

'Balans balansem - nigdy nie będzie w pełni można się tylko do niego zbliżyć.' ;P

Jeszcze do gwardzisty, z innymi klasami można kombinować. Każdy profit mnicha można nieźle wykorzystać, rycerza też chociaż podpałki nic nie zastąpi. ;)
U gwardzisty, to jest tylko jedna ścieżka rozwoju - pod obrażenia, czyli tylko ofensywa będzie przydatnym profitem. Absorpcja i regeneracja, to bardziej do klas z unikami pasuje. Rozwijanie żywotności w wypadku klas bez premii do tej cechy nie ma sensu - nigdy nie wyciągną takich morderczych ilości bez witalności. ;) Zwinność dla gwardzisty? Po co? IMHO także się nie spisze dobrze, bo jakich przeciwników klasowych ma gwardzista? Takich jak łowca? Szermierz i tak będzie miał na niego duży %. Może gwardziście łatwiej pójdzie z palkiem dzięki CW, ale strażaka, to łowca dzięki 'brykaniu' rozbije szybciutko, w końcu 50/50 pż/pp.
Jedyną sensowną ścieżką dla niego jest właśnie rozwój siły pod bronie zerka, bo innego wyboru nie rekompensują mu profity. ;)

Pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group